Jump to content

Nu porneste


variant
 Share

Postare recomandată

În primul rând nu mai da Quote postării anterioare pentru că este contrar regulamentului şi se sancţionează.

Nu pe contactul 87/23 trebuie să ai tensiune ci  pe pinul 17/30. Dacă ai pe 17/30 pe 87/23 va apărea tensiunea dacă ECU dă comanda releului şi acesta aclanşează contactele.

Ca să verifici dacă releul primeşte tensiune de la ECU (şi prin aceasta să se elimine cauza că releul nu primeşte tensiune de la ECU) tragi două fire de la contactele 19/86 şi 85/16 pe care pui multimetrul. Când pui contactul trebuie să apară tensiunea bateriei pe aceste contacte (practic releul se alimentează prin ECU care pune la masă contactul 85/16). Atenţie că nu este recomandat să pui tu la masă 85/16 pt că este posibil să afecteze ECU. Dacă chiar vrei să încerci asta trebuie întrerupt firul care vine spre ECU

Dacă ai cele 3 tensiuni de care am pomenit mai sus, releul se alimentează, ai scânteie, dar nu porneşte atunci este posibil ca releul să fie de vină (atenţie că nu este un simplu releu, are şi ceva electronică în el), mai ales dacă nu se aude pompa că merge. Deci verifică dacă ai plus permanent pe 17/30 şi mai ales dacă se alimentează releul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 92
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • F l o r i n

    15

  • lupo_bv

    11

  • giku

    10

  • Ionut Maruta

    6

Scuze, am scris greșit în postarea trecută. Pe 17/30 Nu AM tensiune, deloc. Nici cu contact, nici fără. Pe celelalte 2 am. Exact cum ai spus. Din cele 3 tensiuni am doar două. Pe 19/86 și 85/16 nu vine tensiune cu contactul pus. Oare să nu primească alimentare de la ECU?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tensiunea pe 17/30 este permanentă şi vine direct de la siguranţa de 50A din cutia de pe baterie (a patra cum numeri dinspre borna + sau a doua cum numeri dinspre borna -). Este o lamelă, verifică dacă nu este întreruptă sau dacă nu face contact la şuruburile de prindere.

Această tensiune alimentează şi ECU prin siguranţa F10 şi switch-ul de la pedala de frână (apropos, când apeşi frâna se aprind becurile? n-ar trebui în situaţia de faţă). Probabil că din cauza asta că ECU "nu vede" această tensiune nu ai nici tensiunea dintre 19/86 și 85/16 cu contactul pus.

Ce mă miră la faza asta este că nu ai nici un cod de eroare. Deci verifică siguranţa şi dacă este bună continuitatea cablajului dintre siguranţa de 50 A şi 17/30. Între cele două puncte ar trebui să ai o rezistenţă foarte mică, maximum 1-2 ohmi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am verificat toate siguranțele de pe baterie, 3 la număr, 30 A la mine și sunt ok. Când pun frână se aprind becurile. Nu știu ce se întâmplă.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifică continuitatea dintre plusul bateriei şi releu (17/30) şi continuitatea dintre plusul bateriei şi pinul 3 al mufei ECU (vezi imaginea, ca să scoţi mufa tragi de bridele alea laterale după cum arată săgeţile). Dacă astea sunt ok, vedem mai departe, dar trebuie să ne asigurăm că avem tensiunile necesare.

Şi dacă tot ai desfăcut mufa mai verifică aşa:

  • pe pinul 3 să ai +12V indiferent dacă este contactul pus sau nu
  • pe pinul 4 să ai +12V când pui contactul
  • între pinii 1 şi 2 şi caroserie să ai continuitate

4-20-2019 9-18-13 PM.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mulțumesc mult pentru tot. Săptămâna viitoare voi fi plecat din oraș și nu o să pot desface mufa de la ECU, dar o să te contactez când mă întorc ( dacă nu te deranjez).

P.S. Un coleg zicea să mă uit să nu fie " cut off valve" anclanșată. O valvă care în caz de accident taie alimentarea pompei. Are Bora așa ceva? Mulțumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred. Cel puţin în scheme nu apare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut. Am revenit în localitate. Am luat 12v de pe o bornă de sub panoul de relee, am pus-o pe contactul 17/30, al releului (409) , am dat cheie și MAȘINA A PORNIT. Mulțumesc, lupo_bv, Al Bundy și tuturor, pentru ajutor.  Știe cineva cum aș putea găsi unde e firul întrerupt? Unde duce? Din câte am înțeles vine de la siguranța de 30 A, de la borna + a bateriei. La mine sunt 3 fire roșii destul de groase, cu siguranțe pe ele.Nu aș vrea să circul așa. Deocamdată e o improvizație acolo, să văd că merge, dar as vrea să fie făcut cum trebuie. Sau pot trage alt fir? Mulțumesc mult.

1556814564191..jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

ce an este masina, ce cod motor ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vw bora, an 2001, cod motor AUS.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

pare ca in S163 - siguranta 2 de pe panoul de pe baterie. In mod normal trebuie sa desfaci cablajul si vezi sa nu fie firul rupt pe sub baterie, in zona lonjeronului, etc. Altfel, te poti alimenta direct, dar totusi trebuie sa vezi ce se intampla acolo, sa nu ai probleme in viitor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Salut, sunt nou pe forum asa ca postez aici (poate nu este topicul corect) dar va cer ajutorul!

Am un Golf 4, motor BCA, 1.4 benzina, 2003. De aproape 6 luni umblu cu el (uneori pe platforma) la service-uri \ "cunostinte" ce cunosc vw.... etc.  

Probelma este ca nu vrea sa mai porneasca. Dau la cheie, pompa de benzina nu scoate acel "bazait". Am schimbat pompa, bani aruncati, am pornit-o, am plecat cu ea, dupa cateva zile iar nu vrea sa mai porneasca. Am schimbat un cablu de alimentare pompa (ceva electric). Dupa alte 2 saptamani, maxim, nu a mai pornit. Am avut discutii de schimbare butuc cheie, computer de bord... etc. Drumuri, verificari, bani aruncati. Masina porneste doar cand vrea ea, dau la cheie de cate 10 ori degeaba, alteori, porneste din prima. Nimeni nu ii da de cap, oare este imposibil de reparat? Am gasit aici o rezolvare prin inlocuirea releului 109. Nu ma pricep, nu sunt in domeniu, dar aparent nici "specialistii" nu au habar ce are / cum poate fi reparata. Intrebarea este daca acest releu se potriveste la modelul meu de masina? Sau a mai intampinat cineva cu acest model, o asemenea situatie? Masina are aproape 200.000km, este rulata (atunci cand vrea sa plece de pe loc) in bucuresti. Nu mai am mari pretentii de la ea, insa vreau sa deslusesc aceasta enigma. HELP!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...
Daniel Birliga

Vw Bora 2001, 1,9 116 cp. 

Pompe duze. 

Nu pornește la automat, nu la spray, nu trasă. 

În toate cazurile se aprinde stop cu rosu și bipuie. 

Când în sfârșit ii vine ei cheful, porneste, merge perfect o săptămână apoi nu mai pornește. 

Deci?  Aștept va rog păreri. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Erori la diagnoza? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Buna seara am si eu o problema cu un golf 1.4 se opreste in mers si acum nu vrea sa mai porneasca deloc 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Model vw golf 4 1.4 

Nu porneste si bazie electromotorul 

Se aprind luminile in bord ,dar totusi nici in viteza nu porneste ,ce poate avea ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!