Jump to content

Nu porneste


variant
 Share

Postare recomandată

atunci care e releul ptr bujii ca mie mi-au zis cei de la magazin ca 109 e ptr bujii?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 92
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • F l o r i n

    15

  • lupo_bv

    11

  • giku

    10

  • Ionut Maruta

    6

109 e releul care alimenteaza calculatorul masinii. Daca spira din bord nu se aprinde deloc, inseamna ca ECU nu se alimenteaza si masina n-o sa porneasca in veci!

 

PS: Un alt raspuns n-o sa mai primesti daca mai scrii asa. Invata sa folosesti punctuatia!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

103 releu bujii.

Verifică bine şi siguranţele că altfel degeaba sunt bune releele. Dacă ai un multimetru şi ceva cunoştinţe de electricitate poţi determina cu destulă precizie unde este buba după schemele ataşate. Dacă nu, le listezi şi mergi cu ea la electrician. În principiu trebuie verifica dacă la mufa ECU vin toate tensiunile de alimentare şi are legăturile la masă ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ms.Cred ca-i releul 109 ca l-am scos si am miscat un pic de pini si unul joaca si apoi cand l-am pus la loc mi-a aparut martoru de la bujii si a pornit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa fii sigur ca nu mai ai probleme cu el, il desfaci si refaci lipiturile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, de acolo este. Unul nou nu este scump. Il poti reface si pe cel vechi cum a spus si mrc. Verifica si contactele lui

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E 30/45 lei un releu no name.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PAi nu mai bine il repari pe cel vechi cu 0 costuri decat sa iei o panarama de 50 lei?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E alegerea fiecaruia ce/cum face, costuri 0 nu exista,cum nu exista nici "perpetum mobile".

Duminica placuta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, depinde de fiecare....poti cumpara unul OEM, unul OE...nu o panarama. Reparat - da, am zis si eu, daca doar are probleme la lipituri se face

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E parca toti punem OEM inclusiv si pe masinile noastre.

Of,of,duminica placuta tuturor.

Modificat de romytaxy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fiecare isi cumpara ce vrea, ce doreste si ce isi permite...dar nu cred ca asta e rostul topicului...il ducem in directia gresita

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De acord.

Duminica frumoasa tuturor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana la urma cred ca-l repar sau cumpar unul sh dar original sa fie.Ms ptr sfaturi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 years later...

Salut colegi. Nu am mai folosit mașina vreo 3 luni, timp in care a cedat bateria. Ieri am schimbat bateria dar nu se alimentează cu benzină. Înainte când deschideam ușa se auzea cum se amorsa pompa. Acum nu se mai aude. Am tras 2 fire separat de la baterie la pompă și se aude că funcționează. Cu firele puse pe bornele pompei, am pus contactul,  se învârte dar nu pornește. Știe cineva ce ar putea fi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

verifica siguranta aferenta pompei si releul , nu stiu unde se afla la masina ta dar cred ca poti afla informatia pe undeva pe forum sau pe net sau direct la masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

10 hours ago, giku said:

Salut colegi. Nu am mai folosit mașina vreo 3 luni, timp in care a cedat bateria. Ieri am schimbat bateria dar nu se alimentează cu benzină. Înainte când deschideam ușa se auzea cum se amorsa pompa. Acum nu se mai aude. Am tras 2 fire separat de la baterie la pompă și se aude că funcționează. Cu firele puse pe bornele pompei, am pus contactul,  se învârte dar nu pornește. Știe cineva ce ar putea fi?

O diagnoza ai făcut? Eu zic sa faci.... E posibil sa fie alta problema. Dacă nu ai erori pe ecu motor, atunci verifica circuitul pompei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru sfaturi. Siguranta (nr. 28), am verificat-o. E ok. Mai ramine releul (109 din ce am citit). Daca nici asa, o sa chem pe cineva cu tester pentru ca nu pot sa deplasez masina. Multumesc mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

Are cineva schema electrica de alimentare cu benzina pentru masina din semnatura? Am pus-o pe tester, nu am nici o eroare. Pompa nu primeste comanda ( desi alimentata separat pompa " bazaie"). Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posibil să fie releul de vină. Degeaba alimentezi pompa separat pentru că pe acelaşi contact al releului vine tensiune şi la injectoare şi dacă nu există tensiune nu se deschid, prin urmare benzina ajunge până în rampă şi nu până în cilindri. Eventual scoţi releul din soclu şi dai tensiune pe pinul 87/23.

azd.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua!

Am si eu o rugaminte pentru cunoscatori...

Am un Golf 4 diesel ALH si am probleme cu pornirea cand este motorul cald....

Dimineata sau cand masina a stat un timp si s-a racit motorul porneste la sfert de cheie...ian rest trebuie sa pun contactul ..sa revin apoi sa mai dau o data ca sa pornesc.

Care ar putea fi cauza?

Multumesc!

Modificat de cristtti
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi tu, aici este un topic pentru cei a căror maşină nu porneşte deloc. A ta are probleme, dar porneşte. În aria de TDI este un topic exact pentru problema ta

sau aici

Iar aici ai un topic exact pt ALH

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 4/18/2019 at 12:33 PM, lupo_bv said:

Posibil să fie releul de vină. Degeaba alimentezi pompa separat pentru că pe acelaşi contact al releului vine tensiune şi la injectoare şi dacă nu există tensiune nu se deschid, prin urmare benzina ajunge până în rampă şi nu până în cilindri. Eventual scoţi releul din soclu şi dai tensiune pe pinul 87/23.

azd.pdf 455.91 kB · 4 downloads

Așa e. Ai avut dreptate. Am pus 12v pe pinul 23 și a pornit pompa. Am deschis releul dar nu se văd lipituri reci sau crăpate, am făcut continuitate intre contactele 17/30 și 87/23 din releu, dar tot nu a pornit. Siguranța e bună. Unde aș mai putea căuta? Sau să schimb releul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pare că situaţia este puţin mai complexă. Deocamdată nu schimba releul până nu verifici tot dpdv electric. Dacă zici că ai făcut scanare şi s-a conectat testerul la ECU atunci excludem pe moment că ar fi vreo problemă de alimentare a ECU.

Prima dată verifică cu multimetrul dacă pe pinul 17/30 ai plus permanent, pe pinul 19/86 ai tensiunea bateriei cu contactul pus şi pe pinul 20/50 ai tensiune atunci când acţionezi demarorul. De asemeni verifici dacă între 21/31 ai continuitate. Siguranţa 28 zici că este  bună (reiese şi din descrierea testului pe care l-ai făcut) dar verifică şi siguranţa 43 de la injectoare, sau cel mai sigur verifică continuitatea între 87/23 şi injectoare. Verificările astea le faci cu releul scos.

Dacă până aici totul este ok trebuie verificat dacă bujiile dau scânteie. De ce spun asta? Pentru că orice motor pe benzină ca să pornească are nevoie de benzină, scânteie şi ca injecţia şi scânteia să fie dată la timp (distribuţia să fie la locul ei). Dacă lipseşte doar una din componente (mă refer la injecţie şi scânteie) de cele mai multe ori este o problemă la sistemul respectiv, dar dacă lipsesc amândouă atunci ECU are un motiv să interzică pornirea şi aici treaba se complică.

Deci după verificarea electrică indicată mai sus, scoate bujiile, verifică aspectul lor (este un indiciu important), eventual pune o poză aici cu ele şi vezi dacă dă scânteie când acţionezi demarorul.

Suplimentar verifică şi legăturile la masă (punctele 1, 4, 13, 14)

azd puncte masa.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

57 minutes ago, lupo_bv said:

Se pare că situaţia este puţin mai complexă. Deocamdată nu schimba releul până nu verifici tot dpdv electric. Dacă zici că ai făcut scanare şi s-a conectat testerul la ECU atunci excludem pe moment că ar fi vreo problemă de alimentare a ECU.

Prima dată verifică cu multimetrul dacă pe pinul 17/30 ai plus permanent, pe pinul 19/86 ai tensiunea bateriei cu contactul pus şi pe pinul 20/50 ai tensiune atunci când acţionezi demarorul. De asemeni verifici dacă între 21/31 ai continuitate. Siguranţa 28 zici că este  bună (reiese şi din descrierea testului pe care l-ai făcut) dar verifică şi siguranţa 43 de la injectoare, sau cel mai sigur verifică continuitatea între 87/23 şi injectoare. Verificările astea le faci cu releul scos.

Dacă până aici totul este ok trebuie verificat dacă bujiile dau scânteie. De ce spun asta? Pentru că orice motor pe benzină ca să pornească are nevoie de benzină, scânteie şi ca injecţia şi scânteia să fie dată la timp (distribuţia să fie la locul ei). Dacă lipseşte doar una din componente (mă refer la injecţie şi scânteie) de cele mai multe ori este o problemă la sistemul respectiv, dar dacă lipsesc amândouă atunci ECU are un motiv să interzică pornirea şi aici treaba se complică.

Deci după verificarea electrică indicată mai sus, scoate bujiile, verifică aspectul lor (este un indiciu important), eventual pune o poză aici cu ele şi vezi dacă dă scânteie când acţionezi demarorul.

Suplimentar verifică şi legăturile la masă (punctele 1, 4, 13, 14)

azd puncte masa.pdf 225.16 kB · 0 downloads

Am măsurat pe contactul 87/23 și NU AM tensiune, pe 19/86 cu contactul pus, am tensiune și pe 22/50 când dau la demaror, am tensiune. Am scos o fișă cu bujie am pus-o pe carcasa motorului, am dat la cheie și am scânteie. Siguranța 43, ok. Releul nu primește tensiune deloc pe 87/23. Știi cumva ce alimentează releul? Mulțumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!