Jump to content

Jetta VI - Sfaturi achizitie (masina noua)


Hayate
 Share

Postare recomandată

Cred ca motorizarea este elemetul principal in functie de care o persoana isi alege masina...adica in primul rand analizeaza in ce scop urmeza sa o foloseasca...un familist (ca mine) nu va urmari niciodata sa-si ia un motor puternic, suspensii spot, jante de 17 si pedalier din aluminiu in conditiile in care o foloseste doar pentru a-si tranporta copii la gradinita (in cazul meu apreciez un consum decent si partea de safety pe care masina o ofera).....un adolescent cu bani cu siguranta va cauta sa-si ia o motorizare sportiva ca sa poata arata "ce-i poate muschii" la liniute prin oras sau la depasiri extreme pe bulevarde. Asadar cine isi alege masina dupa optionale si nu dupa motorizare sa ridice o mana sus....cum??! nu vad nicio mana!!!! Bafta!

Si inca ceva....un 1.2 tsi montat pe o Jetta nu consuma la fel / nu are aceleasi performante ca un 1.2 tsi aflat pe un Golf sau Polo, sa zicem, dintr-un motiv foarte simplu....au greutati si dimensiuni total diferite.... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorizarea nu este elementul principal pentru toata lumea.
 
Unii isi aleg mai intai dotarile si apoi o motorizare care intra in buget, altii o motorizare mai intai si apoi dotari cat intra in buget, si altii aleg un compromis intre cele doua.
Din oricare categorie ar face parte cei care citesc acest topic, trebuie sa se indrepte catre thread-ul corespunzator fiecarei motorizari, sunt informatii mai mult decat suficiente despre toate motorizarile pe forum.
 
Scopul acestui thread este altul!
 

greutati si dimensiuni total diferite....


Sunt mai putin de 50 de kilograme diferenta intre o Jetta si un Golf VI cu acelasi motor si dotari echivalente (LE: Oups! Se pare ca sunt 70 de kilograme diferenta intre ele. Imi mentin afirmatia urmatoare insa...). Asta inseamna o diferenta la consum de nici macar 0.3 l/100 Km...

Modificat de Rave
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt foarte multi, in special pe forumul asta, care isi cumpara masina bifand intai optionale si abia dupa motorizarea. Am facut peste 10k km pe A1, in toate regimurile de mers; cel mai putin am avut la iesirea de pe autostrada 5,7 si am mers cu 95km/h toata distanta..daca are vreo relevanta, cel mai mult am avut 15,6. De cele mai multe ori insa, am mers cu 120-130 km/h pe tempomat si ajungeam la iesire cu 7,3 - 7,4. Daca 200cmc si 1" / 2" in plus la jante se traduc in 1L diferenta la consum la viteza aia, eu imi cer scuze ca nu am crezut si laud motorul ala pentru eficienta deosebita. Insa vreau sa nu vorbim despre cel mai mic consum instantaneu pe care l-am vazut la o viteza, ci despre consumul mediu.

O seara buna va doresc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revenind ON TOPIC: pentru cine nu a observat, inca in lista de optionale au mai aparut:

 

1.Covorase cauciuc fata (5C7061501A 041) , covorase cauciuc spate (5C6061511 041), covoras portbagaj (5C6061160) si plasa bagaje (1KM065110A)  208.32EURO

2.Covorase cauciuc fata (5C7061501A 041) , covorase cauciuc spate (5C6061511 041), tava portbagaj (5C6061161) si plasa bagaje (1KM065110A)        224.44EURO

 

 

Cam scumpe, avand in vedere ca aceiasi bani costa si daca le cumperi dupa aceea de la reprezentanta pe original. Fiind un optional ar fi trebuit sa fie mai ieftin. Banuiesc ca de fapt nu e un optional de fabrica ci PIA incearca sa impulsioneze vanzarile de covorase de cauciuc, tavite portbagaj si plase portbagaj.

Eu mi-am cumparat toate astea la un pret de 3 ori mai mic, e adevarat ca nu pe original insa la aproape 18 luni dupa achizitie toate se prezinta impecabil.

 

3. Scaun copil IOSFIX cu preturi intre 409 - 426 EURO

4. Set bare portbagaj (5C6071126) si suport bicicleta(6Q0071128A) 343 EURO

5. Suport bicicleta suplimentar(6Q0071128A) 102.92 EURO

6. Suport ski (3B0071129F) 130.20 EURO

 

7. Set roti iarna cu jante aliaj Sima 15" si anvelope 195/65 R15 91T Semperit Speed Grip 2(1T1073258Z8S)  761.36 EURO

8. Set roti iarna cu jante otel 16" si anvelope 205/55 R16 91H Mabor Winter Jet 2(20555168P0M2)  606.36 EURO

9. Set roti iarna cu jante otel 16" si  anvelope 205/55 R16 91H Semperit Speed Grip 2(20555168P0SG2)  626.60 EURO

 

Probabil ca la bani mai putini sau aproximativ la fel pot fi cumparate 4 jante de otel 15" sau 16" cu anvelope superioare gen Continental WinterContact TS850

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu incearca sa impulsioneze vanzarile ci isi promoveaza accesoriile originale.

Nemtii au de ani de zile accesoriile originale pe lista de optionale si e un lucru normal. De ce sa pleci din reprezentanta si sa iei bare de plafon after-market cand poti sa pleci direct cu ele pe masina? Eventual si puse pe leasing...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa dau 1.000 lei pe covorase+tavita portbagaj+plasa portbagaj cand pot sa le iau AM la o calitate foarte buna la  300 lei?

Ma uite pe site-ul vw.de si vad ca accesoriile sunt mai ieftine decat pe site-ul PIA...desi suntem mult mai saraci ca nemtii...

 

LE: la nemti,pe configurator se specifica ca pretul accesoriilor nu include montaj

Modificat de Hayate
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toate piesele la noi sunt mai scumpe decat la nemti, asta cica din cauza transportului... (sau a adaosului PIA... ) :(

Discutia OEM sau AM e mare si intra si astea in ea, fiecare ia ce prefera.

Eu prefer OEM si m-as bucura sa platesc o singura factura care sa le contina pe toate, nu cum am facut cand am luat Golful, una pentru masina, una pentru anvelope de iarna si montaj, una pentru covorase de cauciuc etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

en3rgy motorul 1.2 TSI e mai putin performant comparativ cu 1.4TSI. E prea mic si fortat, iar cand vrei sa mergi ceva mai sportiv consuma destul de mult. Am mers cu ambele motorizari cateva mii de km, consider ca am o parere obiectiva. 

1.6 TDI nu este fortat in varianta de 105CP, duce lejer 130-140CP, nu il poti compara cu 1.2 TSI.

Modificat de viliboy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Raportat la nr de cai cele 2 motorizari sunt la fel"de fortate " daca o luam asa.Daca 1.2 tsi de 105 cp e fortat ce zici de 1.4 tsi de 160 cp sau motoarele celor de la ford de 1.0 ecoboost 125 cp 

 

Referitor la cilindree si nr de cai, golfurile GTI 2.0 tsi au 230 cp  sau mai mult ceea ce vine peste 100 cp la 1000 cm cubi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

golfurile GTI 2.0 tsi au 230 cp  sau mai mult ceea ce vine peste 100 cp la 1000 cm cubi

Raportandu-ne la cilindree vs putere cel de pe R e cel mai fortat motor. 2 litri si 300 de cai :))

1.6 TDI nu este fortat in varianta de 105CP, duce lejer 130-140CP, nu il poti compara cu 1.2 TSI.

Si 1.2 duce 130-140 de cai, la fel de lejer.

Raportandu-ne strict la aceste doua motoare 1.4-ul e mai ok la viteze de peste 120-130 Km/h unde trage mai bine. 1.2-ul se simte bine pana la viteza aia, de acolo in sus 1.4 trage mai bine datorita cilindreei mai mari. Pentru cei care merg majoritar urban 1.2 e mai ok doarece consuma ceva mai putin in oras decat fratele lui mai mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vreau sa ma ajutati cu un sfat. Pentru varianta 2.0 tsi, scutul are intradevar o utilitate sau mai mult coboara garda in partea din fata sporind riscul de a lovi ceva? Eu circul destul de mult si pe drumuri pe care exista riscul de a atinge partea de jos a motorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atunci pune scut. Ca de aia ii scut, sa protejeze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum am o skoda octavia tour si are un scut de fier solid pe care doar doi oameni il pot manevra atat este de solid. Am luat cu el bolovani imensi si tot ce se vede sunt doar niste zgarieturi. Eu am intrebat daca stie cineva detalii despre scutul de pe jetta si eficienta lui sau influenta asupra stabilitatii si manevrabilitatii. Daca voi comanda acel scut imi rezerv dreptul de a decide eu. Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai cerut o parere si colegii si le-au exprimat, de decis, tu decizi oricum, nu e nevoie sa fi acid sau recalcitrant.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce inseamna detalii despre scut? Ce anume vrei sa afli despre el?

E un scut de plastic!

Eficienta lui? Te protejeaza de pietre, praf, crengi etc. Daca intri pe un drum foarte prost, mergi tare pe acel drum si lovesti baia de un bolovan nu o sa faca nimic, evident.

Influenta lui? Are 100 de grame, nu are nicio influenta asupra stabilitatii si manevrabilitatii.

Si in cazul in care era metalic, tu ai deja unul pe Octavia, nu? O sa se comporte fix la fel ca cel pe care il ai deja pe masina.

Ala e eficient si are vreo influenta asupra stabilitatii si manevrabilitatii masinii?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

reply to wdec: Mi-am montat un astfel de scut pe Jetta la reprezentanta VW acum vreo 6 luni (din fabrica avea un mic scut de plastic -i-as spune mai degraba deflector de aer, ca nu prea arata a scut - in partea din fata, care porneste de sub bara, dar nu acopera motorul). Scutul montat este din metal (arata destul de solid) si a costat 660 lei (cu tot cu manopera, pretul lui fiind pana in 500 lei). Nu am idee daca e original VW sau nu pt ca nu am avut curiozitatea sa ma uit...ma gandesc ca devreme ce m-i l-au recomandat din reprezentanta, nu e vreun "fake"...asa sper. In ceea ce priveste manevrabilitatea / stabilitatea, nu am sesizat nicio schimbare. Masina se comporta la fel ca inainte de a-l monta. Nu am remarcat vreo coborare a garzii la sol, singurul mic inconvenient, daca pot sa-i spun asa, fiind ca din matrita, scutul are proiectata o declivitate in jos (ca un V), probabil gandita sa ajute la deformare in caz de impact. Ei bine aceasta declivitate se va atinge de bordurile mai inalte pe care inainate nu le atingeai (asta daca obisnuiesti sa parchezi cu fata la borduri). In rest, pe mine scutul nu m-a incurcat cu absolut nimic. Personal cred ca e mai important confortul psihologic pe care il ofera decat stresul ca te poti harjai cu motorul pe drumurile pline de hartoape de pe la noi.    

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

De cateva zile nu mai exista pe configurator culoarea uni Candy White care nu costa nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa scos din productie culoarea Candy White si se introduce Pure White(ca si la Golf)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu sigur pentru ca am facut comanda pe 12 septembrie pentru jetta culoare alba si dupa doua zile m-au sunat sa-mi zica ca nu se mai produce candy white.Din saptamana 46-47 se introduce culoarea pure white.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

habar nu am(o sa-mi trimita din nou contractul sa-l semnez dupa ce apare culoarea in configurator)

Modificat de ruslan23
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut - postasem gresit aici http://vwforum.ro/topic/51472-golf-6-configurareachizitie/page-94, si, multumesc Rave, vad ca aici e discutia mai intensa despre Jetta. 

 

Am intrat pe configurator, si, o Jetta 1.6 TDI care are: clima; jante de 17 cu privacy gass; senzori de ploaie/lumina; rear view camera; rcd 510; pachet de iarna; xenon full cu LED pe spate, trapa etc. a iesit pe la 24k.

 

Cam cat se poate obtine discountul de la dealer? Ce experietene ati avut pana acum?

 

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Jetta20tdiHLDSG6

Cea mai importanta experienta este ca nu merita acesti bani.

Intentionezi sa iei o Jetta? De ce nu golf? E decizia batuta in cuie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • loghy a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!