Jump to content

ventilatoare radiator nu pornesc, termocupla?


SamuraiJerk
 Share

Postare recomandată

Salut Florin , din pacate nu a putut sa ma rezolve asta marti seara m-a redirectionat catre un alt baiat fiind specialist electronica marca volkswagen , din spusele baiatul respectiv ca e calculatorul motor mai mult ca sigur ca nu aduce numai pe comanda si ca costa 300-400 euro , nu am avut timp ieri sa trec la el sa o verifice am sa-l las pe ultimul plan fapt ca nu am incredere fiindca s-a aruncat asa ! 

Intre timp marti seara mi s-a aprins si martorul "chech engine" galben , o sa pun testerul pe ea ca acuma am scapat de la munca , o sa pun aici lista cu erori sa vedem ce are , intre timp eu am mai testat relee si scos si bagat crezand ca e unu ars ca mi-a dat marti seara pe tester mai multe probleme si la directie si abs etc .. am scos fiecare releu in parte cu borna pusa crezand ca nimeresc ventilatoarele sa se opreasca ! 

Momentan nu am rezovat nimica , ramane astazi sa mai incerc cate ceva ..si sper sa scap si de acel matror din bord ! Respecte

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ma cam indoiesc sa fie de la ECU - mai rar - problema de conectica, cablaj - daca nu e modulul ventilatoarelor defect - cel de pe ventilatorul 1.

Oricum, sa spui ca e ECU defect fara sa verifici, e cam prematur.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Am un passat b6 si nu cupleaza electroventilatoarele decat dupa circa 15 minute de mers sau nu cuplează decat dupa o perioada de mers. 

Ma poate ajuta cineva? 

Modificat de Manuel N.
Citeste regulamentul forumului. First/last warning.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Am si eu o problema. Passat B6 BKP.

Am observat ca are tendinta de a fierbe motorul, doar in trafic urban.

Schimbat ventilatorul mare. Schimbat G83 si G62. Tot ce a insemnat siguranta verificat. Pe tester, efectueaza testul de ventilator.  Cand apa ajunge pe la 110, cupleaza cateva secunde si se opreste. Nu cupleaza cand pornesc clima. Mi-a dat temelie aceasta masina. Ceva solutii ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fiind un sistem electronic, comandat de ECU, se incepe intotdeauna cu o diagnoza... in lipsa erori, se face testul de actionare.. daca functioneaza, sistemul este ok

nu pornesc acum odata cu clima, pentru ca nu este suficient de cald afara.

se urmaresc valorile de turatie ventilator ceruta de ECu si si turatia efectiva

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Reiau, poate nu m-am exprimat suficient de bine, adevarul este ca sunt foarte nervos.

La diagnoza, nu-mi apare nici o eroare. Am doar la instrumentarul de bord o eroare permanenta de acum 16.000km, cand am pornit masina cu el dat jos. In fine...

Am luat fiecare modul in parte (motor, clima, etc) = 0 erori. Nu am mentionat anterior, am EGR anulat soft + placuta. Inainte de a-l anula, nu am avut probleme de functionare cu valva EGR.

Azi au fost 24 de grade afara, i-am cerut 19. Ventilatoarele nu au pornit, desi aerul suflat era destul de rece.

Am plecat de la munca si dupa mers vreo 40km in afara orasului, apa nu a sarit de 90 (nu masurat pe ceasul masinii, ci cu VCDS). In oras a inceput distractia. Am monitorizat in grupul MOTOR canalul 64 si anume:

 G62 = 86-89 (stabil pe 87)

G83 = 36-48 (stabil pe 47)

Actionare electroventilator 1 = 9.8%

Cand G62 arata 108 si G83 = 114 parametrul actionare electroventilator s-a modificat in 85,9% pret de cateva secunde dupa care a revenit in 9.8%. Clima nu a avut nici un efect asupra ventilatoarelor.

Dupa vreo 2 ore, am scos firul de la G83, imediat a aparut eroare pe G62 - semnal prea mare. Acul a urcat la 90, dar antigelul nu era mai cald 80 de grade. Desi am stat vreo 30 de minute cu masina pornita, turata pe la 1200 rpm nu am reusit sa trec de temperatura asta si ma injura vecinii. Chiar si cu firul scos, ventilatoarele nu au pornit.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sigurantele le-ai verificat? Chiar dacă nu ai erori, poate ai dtc urile anulate, dacă scoți mufele și nu ai nicio eroare.

Tot asa, poate sa fie modulul de comanda, defect 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am verificat orice inseamna siguranta. Daca scot mufe, apar erori ... dar nu pornesc ventilatoarele.

Cumva astazi, la 98 grade au pornit ventilatoarele. O singura data.

Am luat un ECU, l-am clonat, ....same story.

In ciuda faptului ca la lansarea testului, ventilatoarele pornesc, exista varianta ca modulul de control din interiorul ventilatorului mare (desi este nou) sa nu fie pe deplin compatibil cu ECU ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma îndoiesc. Ai încercat cu alt modul de ventilatoare..... Sa schimbi ventilatorul mare? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Luni o sa iau un ventilator de la dezmembrari, dar nu-mi pun sperante .... ceva imi scapa. Ceva nu e in regula, si nu stiu ce.

 

Modificat de BigUrsu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unele - multe - lucruri, greu de reparat de pe forum, din pacate. Probează și cu asta și mai vedem

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Buna seara colegi...

Astazi mi-am verificat si completat freonul si uleiul din compresorul instalatiei de climatizare si la final s-a constatat ca unul din ventilatoarele radiatorului din fata ( cel sin stanga cum te uiti din fata autoturismului) nu porneste atunci cand pornesc clima ...Temperatuta apa a fost in jur  de 90 de grade , cel de-al doilea ventilator functioneaza.

     La o scanare cu VCDS nu imi da nicio eroare la clima si  nu vad unde este cupla acestui motor electric ca sa incerc sa vad daca acesta(motorasul) functioneaza , nu cunosc unde sa caut aceasta cupla care banuiesc ca se pune pe mufa termocuplei...

     Am citit topicul de pe forum , am verificat cu un tester sigurantele de 10A si cea de de 50A de pe lateralul tabloului de sigurante de sub capota , acestea sunt bune...

Ma puteti ajuta cu  ceva sfaturi , ce as mai putea face pentru ca ma grabesc deoarece  in 10 zile trebuie sa plec in concediu si veau sa remediez problema eventual sa in locuiesc motorasul (poate fi inlocuit doar acesta defect sau tot ansamblul cu cele doua motorase ?) sau se poate verifica/inlocuii doar termocupla ??? Multumesc anticipat !

(Passat B6  2006 berlina - motor BKP)

Atasez fisierul log...

Log-TM06SVI-WVWZZZ3CZ6E068491-204360km-01.07.2019-02.txt

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut colegu ,si eu am avut probleme cu ventilatoarele la mine a fost defect( modulul de comanda din ventilatorul mare ) ii dadea curent continu la ventilatorul mic,adica mergea non stop nu se oprea decat daca luam borna jos de la baterie,am schimbat ventilatorul mare si de atunci nu am mai avut probleme aproximativ1an si ceva de cand l-am schimbat,parerea mea este ca daca cel mic nu mai porneste ori este ars ori este defect modulul de comanda din ventilatorul mare si nu ii mai da curent sa porneasca.

Modificat de Manuel N.
Interzis quote ul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc @alin11 Cred e si la mine nu functioneaza "ventilatorul mare" adica cel din stanga cum te uiti cu fata la capota....celalalt merge iar cand opresc masina acesta (cel mic) se opreste. Se poate inlocuii doar ventilatorul mare ? Multumesc anticipat !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da se pot inlocui separat cel mare este putin mai scump vreo 350lei am dat eu pe el.

Modificat de Manuel N.
Quote!
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mai constata o chestie....L-am ciocanit desi nu parea blocat, la actionarea butonului de clima tot nu a pornit ...dar ajutat incet incet a pornit dar parca la o viteza mai mica decat celalalt.La oprirea si repornirea climei...nu porneste singur decat ajutat...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atunci inseamna ca ele este cu problema.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@alin11...deci pot sa caut sa il iau doar pe acesta ...da ? Cum se numeste corect ? Ventilator mare ? sau Ventilator radiator/clima dreapta ...sau stanga ??? ca nu stiu cum sa ma exprim...

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cei de la magazin stiu,sunt doua ventilatoare tie iti trebuie ala mic asa le spui si lor,ca vrei sa comanzi ventilatorul mic de la radiator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Buna seara tuturor,

Revin si aici cu problemele mele mici dar care pot deveni mari.

Ca si alti 2,3 colegi de pe forum suspectez probleme la calculatorul casetei de directie. Intrucat cred ca aceasta problema are cumva la origine un posibil defect la ventilatoare, am decis sa scriu aici.

De cateva ori, la revizii sau la alte interventii, mi s-a spus ca apare o eroare la ventilatoare. Verificate imediat, acestea functionau (la pornirea ac-ului). Rememorand toate aceste episoade, mi-am amintit si ca am completat de vreo doua ori cu antigel (total 350 ml), desi nu am sesizat sa-mi fi crescut temperatura  pe bord. 

Ca si simptome, dupa ce am verificat cu cateva minute inainte de a va scrie, am sesizat ca, stand pe loc, ventilatoarele nu pornesc decat daca dau drumul la ac (atunci pornesc amandoua). Siguranta este buna.

Daca-mi amintesc, problema cu calculatorul casetei care se supraincalzeste apare cand este cald si nu folosesc ac-ul (nu sunt un mare fan si, daca pot folosi ventilatia cu geamuri, nu-l pornesc).

Poate fi defect ceva in aceasta situatie si, daca da, ce ar putea fi? 

Maine intentionez sa fac si un scan sa vad daca a mai aparut ceva legat de ele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu - NYL

Salut, si eu am probleme cu electroventilatoarele, am unele de rezerva prin garaj dar din cate tin eu minte ca atunci cand au fost probate a fost alimentate doar + si masa si a pornit fara sa fie legati si ceilalti 2 pini un plus si firul de semnal de la ecu pin 47, deci dupa cum vad din schite nu ar fi trebuit sa porneasca asa deci sunt defecte....

Aveti aici tot ce am despre electroventilatoare

 

 

image.png.e54ef61099e9fae18a4a8455e6c62177.png

image.png.ff40ee2d4b8c034ef82cb4625e8f4925.png

image.png.59bdb261d4794d834e2e37d8f785c6a2.png

image.png.f23568b54d123d5905e62a5b89ef864a.png

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DAca au pornit asa, atunci cel mare este defect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu - NYL

Am legat direct de la baterie doar cei doi pini mari, numai ca am inversat polaritatea plus la masa, masa la plus, electroventilatoarele au pornit la viteza full. (am observat o dioda pe schita)

Instlatia masinii am verificato cei toi pini de 12v sunt buni, masa este buna, semnal de la ecu ajunge pe frecventa (este semnal PWM).

Deci e modulu defect si sa inlocuiesc decat ventilatorul mare cu modulul?

Modificat de Laurentiu - NYL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Salutare, am si eu problema cu ventilatoarele care refuza sa porneasca. E un passat b6 2.0tdi bmp din 2006 Am verificat siguranta f23 de 10A de la motor si cea de 50A si sunt ok. Din vcds cand le dau output test la ventilatoare se aude un beep de la motor dar ele nu pornesc. Valorile senzorilor de temperatura sunt bune. Ce-i drept la output test nici valva de cutoff nu isi schimba valorile, dar nu imi arde nici siguranta. Daca scot siguranta sau mufa de la ventilatoare imi apare eroare in vcds. La HVAC la meas blocks actual radiator fan imi arata la 47-50%. Am masurat mufa de la ventilatoare si am 12v intr-un fir gros si intr-unul subtire. Masa e ok iar celalalt fir subtire e fara voltaj pe el. Daca le dau curent direct la ventilatoare merg doar daca inversez polaritatea, adica plus la minus si minus la plus si se invart invers. Am scos modulul si le-am dat curent la ventilatoare, se invart in ambele directii. Am fost in dezmembrari sa iau un ventilator mare cu modul crezand ca modulul e dus, mi-au adus baietii vreo 6 si toate faceau la fel, mergeau doar daca inversai polaritatea. Tiind sa cred ca nu e modulul de vina. Nu mai stiu ce ar putea avea. Aveti vreo idee? Ce mai e raspunzator de pornirea lor? Imi apare si regenerare la dpf odata la 2 zile, oare sa fie tot din cauza asta?

Modificat de mmveracruz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

posibil un fir intrerupt. Nu stiu cum puteti voi alimenta un modul electronic invers......

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!