Jump to content

ventilatoare radiator nu pornesc, termocupla?


SamuraiJerk
 Share

Postare recomandată

In general se inlocuieste. Asta doar daca esti sigur ca e defect. DAr, pana acum, eu nu am gasit ventilator mare defect./

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, gasiti in videoul asta step by step tot ce trebuie sa stiti despre deomantarea si inlocuirea celor 2 ventilatoare : https://www.youtube.com/watch?v=S7e3QCO4zOo


Stie cineva daca cele 2 ventilatoare functioneaza doar atunci cand sistemul de climatizare este activat?

Ar trebui ca unul din ele(daca da, care?) sa porneasca si in mod automat, in ce scenariu?

 

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ambele pornesc la cuplarea ac.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In scenariul un care are alimentare borna 30,15 si lipseste comanda de la ecu.Merge intermitent treapta 1 cu 2.Am reparat eu un controller si nu am mai avut masina sa testez.Il alimentezi,sta un pic,apoi poneste de 3 ori treapta 1 cu pauza,dupa care merge permanent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc Bundy, stii cumva daca sunt folosite si pentru racirea motorului sau sunt exclusiv doar pentru sistemul de climatizare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Au ambele functii, si racire motor si clima.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am reusit azi sa dau jos ventilatoarele de pe passat B6 fara mari batai de cap si fara sa demontez jumatate de masina doar 4 suruburi!

Am desfacut ventilatorul mic am umblat la carbuni si acum merge perfect,momentan!

Multumesc pt ajutor dragi forumisti!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...
dumitrualexander

Imi puteti spune si mie, va rog la ce temperatura ar trebui sa porneasca ventilatoarele la Passat B6? Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

92 treapta 1 si 98 grade treapta 2, impropriu zis trepte, deoarece sunt cu variatie continua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salutare!

Am si eu niste probleme la un Passat B6 din 2009, 2.0 TDI CR 110CP. De cateva zile merg ventilatoarele incontinuu, cum pornesc motorul la scurt timp incep si ventilatoarele chiar daca motorul este rece, pe masura ce se incalzeste se tureaza ventilatoarele tot mai tare. Daca opresc motorul acestea continua sa mai mearga cateva minute bune, cam 3-5 min... Inainte sa apara problema asta motorul din cand in cand se mai tura la 1035 rpm(am verificat cu vag-com) - indiferent daca era rece sau cald si atunci porneau ventilatoarele dar dupa un timp isi revenea si acestea se opreau. Mentionez ca am facut DPF - off, si anulare egr si anularea acelor clapete de admisie (flap-suri) si un stage 1 cu o crestere de putere si cuplu. Inainte de aceste modificari, aveam si aceste probleme cu turatia marita la relanti si pornirea ventilatoarelor, dar acum in ultimele zile am vazut ca motorul nu se mai tureaza singur dar ventilatoarele merg non-stop... dupa ce am facut modificarile astea motorul meu tot se mai tura singur la relanti la 1035 rpm si atunci mergeau si ventilatoarele, m-am dus si inapoi la cei ce mi-au facut modificarile (dar asta inainte sa apara problema asta cu mersul incontinuu al ventilatoarelor) si au zis ca nu e de la ce au facut ei, o fi vre-un releu sau vre-un senzor de temp apa, dar nu am detectat nici cu ei exact ce poate fi.

I-am facut o sumedenie de diagnoze (bine ca am un prieten cu tester care ma mai ajuta si nu ma taxeaza), nu apar erori pe motor, ne-am uitat la valorile senzorilor de temperatura si acestia pareau ca dau bine, nici prietenul meu nu stie ce ar putea fi. Inainte cand se tura motorul am crezut ca poate fi din incarcare cum am mai citit pe aici despre acea functie de Load Management -  la care nu am umblat sa o dezactivez sau ceva, dar nu gaseam o explicatie de ce ar merge ventilatoarele care consuma curent atunci cand motorul s-ar tura pentru o presupusa incarcare suplimentara. Ah si am pornit consumatorii toti si motorul nu se tura in functie de cati consumatori avea porniti fulia de la alternator era ok pt ca am facut distributia si am verificat tot. Mai urmeaza sa fac un test de baterie si o masurare a incarcarii sa vad exact.

Are vre-un releu de comanda pe undeva care ar putea fi buba? Daca aveti vreo sugestie sa imi spuneti va rog tare mult ca nu mai stiu ce sa ii fac.... E aiurea sa mearga ventilatoarele nonstop se uzeaza degeaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
On 11/8/2014 at 2:19 PM, pronet said:

Da are legatura. Pe siguranta de 10 a clapetei sunt legate si ventilatoarele. Inlocuieste siguranta din compartimentul motor si decupleaza mufa clapetei sa nu mai arda siguranta.

Salutare, am si eu aceasi problema ca si razvanik, am EGR-ul defect (spirala pe bord si "Emissions Workshop") , insa dupa ce am schimbat siguranta si am decuplat mufa clapetei, mi-a ars-o din nou... dupa ce am ars vreo 5 6 sigurante, cand am crezut ca am pacalit-o, deoarece se auzeau doua zgomote inchis deschis cand puneam siguranta si eram cu contactul pus, am pacalit-o pana s-a auzit doar un singur zgomot, apoi am pornit motorul, era si cald deja 90 grade, am dat drumul si AC, au inceput si ventilatoarele sa mearga totul ok, ( mufa fiind decuplata de la EGR ) , dar dupa ce opresc si pornesc iar motorul, iarasi o arde ( la mufa de la EGR nu am mai umblat am lasat-o decuplata ).... sa fie altceva? sa fie din ventilator problema? de un tester nu dispun momentan.. daca sti cumva pronet ce ar putea fi...sau cum este exact procedura cu decuplarea mufei si cu siguranta... iti multumesc mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scoate mifa de la clapeta de shut off 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu decuplezi mufa care trebuie. Trebuie cea de la cutoff. Ti-am raspuns si la mesajul din privat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, multumesc pentru raspunsuri. Am gresit eu in a ma exprima... nu sunt chiar pro in treburile astea. Eu cred ca am decuplat inainte (aseara) cand v-am scris mufa de la clapeta de cut-off. Si imi facea asa. Acum nu stiu exact unde este mufa de la EGR , am atasat niste poze, sper sa ma lamuresc, daca aia e mufa de la EGR sau o are prin spate pe jos pe undeva , ca alta nu am gasit.

 

In primele 3 poze este mufa care am decuplat-o aseara , care tind sa cred ca este cea de la cut off, iar in urmatoarele 2 poze cred ca este cea de la egr, daca ma puteti ajuta , multumesc.

 

 

13288389_10209797012149156_326066802_o.jpg

13271521_10209797013509190_1764974605_o.jpg

13262614_10209797013829198_1947486379_o.jpg

13271532_10209797013269184_1064479089_o.jpg

13271745_10209797012189157_1072145753_o (2).jpg

Am cuplat mufa de la CUTOFF, si decuplat mufa aceea, am pus o siguranta noua, din pacate de 25 A, ca mi le-am ars pe toate celelalte de 10A 15A...si vad ca acum la 2 porniri nu s-a mai ars. Aseara orice siguranta puneam o ardea imediat, sa fie aia mufa de la EGR? Sau e altceva...gen de pe la turbo ceva sau asa, ca nu as vrea sa o mai pornesc sau sa fac altceva pana nu ma asigur suta la suta ca aia este mufa EGR, sau tine siguranta doar din cauza ca e amperajul mai mare... Multumesc :) ... O pun saptamana viitoare si pe tester, dar vreau sa ma asigur ca e EGR stricat sau ceva exact, ca sa nu o duc la mecanic sa ma arda la pret si sa imi dea alte motive... mai ales ca sunt in Italia...si au astia niste preturi pe aici de te doare capul ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin, nu, nu este mufa EGR aceea... dupa ce am dat jos siguranta, sa nu se intample alta nebunie, am mers cu masina sa mai cumpar niste sigurante sa am exact amperajul care trebuie, am observat ca nu aveam turbo, si dupa ce m-am uitat pe net dupa codul care este pe mufa aceea din ultimele 2 poze, mufa aceea este senzorul MAP. Ma poate ajuta careva sa imi spuna unde este situata mufa EGR? Tinand cont ca eu o gasesc doar pe aceea de la cutoff. Acum am pus iarasi siguranta de 10A , am scos mufa de la CUTOFF, am reconectat mufa senzorului MAP, si a stat ok ceva timp, acum am ajuns acasa, cand ma uit la ea, iar arsa.... am refacut procedeul, pus mufa CUTOFF la loc, pus alta siguranta, pus contactul la masina, s-a auzit motorasul, am deconectat mufa CUTOFF, am pornit motorul ( care nu stiu exact de ce dar in 7-8 minute de mers la 26 de grade ajung imediat la 90) am dat drumul la AC la maxim, nu s-a ars siguranta, au pornit ventilatoarele totul ok... am lasat-o sa mearga asa putin... am oprit-o...repornit-o ...siguranta tot ok, dar acum cand cobor jos am impresia ca o gasesc iar arsa..

 

sper sa nu va innebunesc cu postarile mele asa de duminica.. dar chiar imi sta pe cap treaba asta, avand in vedere ca e cald si pana imi comand un EGR sau ce va fi stricat va dura, pana una alta, plus ca mi-e frica sa nu fiarba motorul... AC -=ul merg si cu geamurile deschise nu am probleme... imi e de motor ca se strica. multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scoate acel furtunoas de la egr. Trage din stutul metalic de pe el si vezi daca time vacuum. Daca tine, pb ta e la cutoff. Mufa ei e de la joja in jos. Ce ai decuplat initial e mufa de la maf-ultimile 2 poze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am tras din stutul ala metalic de pe egr, tine vacuum din cate am vazut, nu se clinteste am tras am suflat inapoi nimic. Deci sa fie de vina cutofful.. ok

Din cauza aia sa mi se tot arda siguranta? Chiar si fara mufa pusa la el?

 

Si am facut poza, asta sa fie mufa de la egr?

 

Multumesc

Asta sa fie mufa egr? Macar sa incerc sa o scot sa vad daca mai arde siguranta...

received_10209798911836647.jpeg

received_10209798911636642.jpeg

Aaa si de cand am anulat mufa de la cut off s-a stins becul in bord emissions workshop, dar siguranta tot o arde..

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aoa e de la senzorul axa cu came. 

La egr nu ai mufa separata, e la blocul de electrovalve. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aaa pai atunci baiatul din posturile de la inceput avea alt tip de motor de a reusit el sa deconecteze mufa de la egr,nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu practic pot sa decuplez/anulez cumva egr-ul? Ca banuiesc ca el imi tot arde siguranta .. apropos.. si nemții.. ce s-au gandit.. vrei sa poluezi? Ia sa te lasam si fara bujii si fara ventilatorul de la radiator sa vedem daca mai vrei sa poluezi.. nu? La cate locuri de sigurante sunt acolo banuiesc ca puteau gasi un loc separat pentru ventilatorul radiatorului care mie unul mi se pare foarte important..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Clapeta de cutoff e pe aceasi siguranta cu ventilatoarele si bujiile. Repet, tie nu egr-ul iti arde siguranta din compartimentul motor ci acea clapeta de care am mentionat. Vrei sa intelegi bine, nu vrei, iar bine. Verifica cum functioneaza clapeta. Daca nu merge cursiv si opune rezistenta/agata o inlocuiesti. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, multumesc, am inteles, eram doar uimit cum sa imi mai arda siguranta, daca eu nu am mai conectat deloc mufa la clapeta de la cutoff... e posibil, nu? Fara mufa conectata sa o arda in continuare?

Oricum maine o dau jos clapeta si o controlez... chiar daca nu ma pricep cine stie ce, banuiesc ca vad daca merge greu sau agata, si o comand noua sa o inlocuiesc, din cate am citit aia nu se curata sau asa ca e posibil sa se fi rupt ceva in ea inauntru in mecanism.

Sper sa fie clapeta de cut off sa nu fie altele... sa o inlocuiesc degeaba... de aceea ultima mea intrebare este, daca siguranta se poate arde in continuare din cauza clapetei de cut off chiar daca mufa nu este conectata in sistemul clapetei de cut off?

Oricum revin cu update dupa ce o verific / eventual o schimb . Multumesc frumos pentru raspunsuri Pronet si Al Bundy

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu. Nu are cum. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mersi... pai atunci singurele care ar putea face scurt acolo sau sa arda siguranta, sunt ori cablurile ... ori ventilatorul radiatorului .. ori bujiile... bujiile ma indoiesc... deci ar ramane sa verific ventilatorul radiatorului si cablurile aferente... sau aveti voi alta idee?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vorbim despre ce siguranta? ce masina ? ce an, ce cod motor?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!