Jump to content

Pornire Foarte Grea


big danny

Recommended Posts

1----passatul meu 2 tdi ieri dimineata si azi dimineata a pornit f.f.f. greu a trebuit sa dau la automat cam de 3-4 ori .....pana a pornit ....e normal mai fratilor o masina 300km pe bord sa faca asta ....motorina de la molul de langa cardinal motor

2----incalzirea in el e foarte greoaie ---am mers de la ovidu la constanta sa inceapa sa vina o bruma de caldura ...noroc cu scaunele ...si asta e normal mai fratilor la 31ooo maisna ....

aveam vectra b 96 inainte ..benzina..doar vedea cheia si zbura .....nu facea nici el pre cald dar in 5 min incepea sa lucreze ....

Link to post
Share on other sites
  • Replies 343
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • F l o r i n

    28

  • alex_nst

    17

  • Al Bundy

    16

  • ionut10a

    10

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Eu stau in Brasov si mie imi porneste la sfert de cheie in fiecare dimineata (azi spre exemplu a fost a cincea dimineata cu temperaturi de sub minus 20 de grade, minus 25 mai exact). Anul trecut au fo

pt ionut_21NUT am avut si eu aceasi problema, dar pe la 35,000 km cand tot asa, aveam pornire grea. am schimbat bujii, pune baterie noua si nimic; apoi, ce am zis " sa ma duc cu ea la reprezenta si

Salut,   Am si eu o problema cu al meu Passat b6;  cand motorul este rece porneste la sfert, dar daca motorul este cald porneste greoi. Am pus-o pe tester si nimic. Poate fi vre-un senzor de temperatu

Posted Images

Da e normal. Au fost ieri -18 grade si nu masina are ceva ci motorina. Asta e. Nu numai motorina de la Mol a facut probleme, cam toate motorinele patesc la fel, din pacate. La mine la firma 20 de masini diesel nu au pornit deloc, asa ca la tine macar a luat-o. Ieri un Mercedes E 220 CDI nu a vrut deloc sa porneasca si crede-ma ca nu e vorba de masina ci doar de motorina. Am avut ce-i drept cateva masini care au pornit insa unii au avut masinile in garaj, altii au pus aditivi pt motorina.

Tocmai scrisesem un offtopic cum ca eu nu am avut probleme cu pornirea, insa acum 5 minute m-a sunat sotia ca masina mea a inceput sa tremure, la pornire si i s-a aprins martorul de catalizator. Si a ramas aprins? Ce poate fi? Sa dau o fuga pana la service? A mai patit cineva asa ceva?

Edited by SeaDog
Link to post
Share on other sites

O fi inghetat apa acumulata in catalizator. Trebuie lasata masina intr-un garaj cateva ore.

Tibi

Link to post
Share on other sites

Motorul meu este pe benzina. Daca la inceput s-a zguduit bine si parea ca isi da sufletul, dupa un timp si-a revenit insa a ramas apins martor-ul pe bord. Am vorbit cu cei de la service si cica ma asteapta maine pe acolo dar pot merge linistit in continuare. Computerul a inregistrat o eroare si a memorat-o si de-aia a ramas aprins becul. E adevarat ca e foarte frig afara -17.5 grade, am scos masina din garaj, binenteles ca a pornit foarte usor in garaj, dar n-am apucat sa o incalzesc deloc si am oprit-o urmand ca sotia sa plece peste o ora. Pare cumva logica si afirmatia lui Tibi, pt ca in mod sigur a facut condens cand am pornit-o si nu a avut timp in 2 minute sa se evapore apa. Dc asta e problema, si sper sa fie asta, o sa ma gandesc si la o solutie ca sa nu mai faca acest condens. Oricum daca mai are cineva vreo idee e binevenita. Multumesc.

Mentionez ca masina are fix o luna de cand am primit-o, frumos mod de a o serba. :)

Link to post
Share on other sites
passatul meu 2 tdi ...

...aveam vectra b 96 inainte ...benzina..

Asa cum zice si "consateanul" tau, iarna nu-i ca vara, asa si cu masinile astea... Dieselul nu-i ca benzina.

Un motor pe benzina se incalzeste MULT mai repede fata de unul diesel. Indiferent de pret :)

Link to post
Share on other sites
barabas leiba

Am masina diesel de aproape 6 ani si pot sa spun ca iarna o urasc din tot sufletul. Porneste greu, ma zguduie si se incalzeste foarte greu. Asa face al naibii diesel, poti sa ii pui orice aditiv. Spre deosebire de baietii cu camioane nu mai trebuie sa venim cu torta aprinsa si sa ne bagam pe sub masini ca sa dezghetam motorina-marmelada.

Un var de al meu si-a cumparat PASSAT din 2000 si l-a luat pe benzina. Omul sta in Brasov si l-am intrebat (naiv) de ce nu a luat un diesel care nu consuma si mi-a raspuns: "Esti dement? In Brasov e iarna tot anul, vrei sa stau sa ma...in rezervor in fiecare zi ca sa se dezghete?" ;)

Link to post
Share on other sites
Zorro Classic

Problema de la motoarele pe motorina este motorina in sine. Am avut surpriza la -28 de grade, acum cativa ani, sa vad motorina de o consistenta pastoasa, parca era ceara. Solutia: o amestecam cu petrol de elicopter (fara gluma!). In Sibiu nu este asa de greu sa faci rost de el. Alcoolul in motorina nu ajuta? Sau nu este recomandabil? Motorinele noi "de iarna" nu te ajuta? Cea de la OMV stiu ca are un aditiv special de iarna, KSS parca.

@ barabas: nu-i chiar asa de dramatic nici la Brasov. La cate dieseluri sunt pe acolo ar trebui sa fie orasul pustiu iarna.

Link to post
Share on other sites

A mea a pornit fara nici o problema zilelea astea cu Lukoil Euro L Diesel si incalzire suplimentara :P

Bafta. :D

Edited by peet
Link to post
Share on other sites

1. Masinile diesel se incalzesc mai greu decat cele pe benzina

2. Pornirea grea se poata datora motorinei proaste/injectoarelor, bateriei sau antigelului, chiar daca sunt noi.

3. Este posibil sa apara erori dupa o pornire greoaie, nu e problema, se poate circula cu masini dar trebuie vazut despre ce eroare este vorba

4. Circuitele suplimentare de incalzire sunt de obicei pe lista de optionale, nu vin standard oricat de bine este echipata masina

Link to post
Share on other sites

salut,

problema se afla si la ulei care,din cauza inghetului devine foarte vascoasa !

Incercati sa puneti cam 5 Litri gaz per rezervorul de motorina si o sa aveti pornire mai usoara!

Succes!

Link to post
Share on other sites

Eu pot sa va spun pentru cei care aveti diesel, in cunostinta de cauza, intrucat lucrez la o rafinarie, ca pe timp de iarna se recomanda ca la 40 de l de motorina sa se puna un l de petrol reactor sau de benzina. E o informatie primita de la laboratorul de analize asa ca e sustinuta probabil si de considerente chimice. Va pot anunta mai multe pete o saptamana, intrucat de azi la toate masinile de firma se va utiliza aceasta combinatie.

Link to post
Share on other sites

Nici eu nu am problema cu pornitul in diminetile cu mult sub zero, cel putin pana acum. Folosesc motorina de la OMV, cea care este ceva mai scumpa si (ar trebui) mai buna. In dimineata asta la Deva au fost -20, dar Lupo a pornit la prima cheie. Am tinut contactul pe bujii de doua ori, dar, cum v-am spus, a pornit instant. Motorul a lucrat la inceput ceva mai zgomotos (e in 3 cilindri), dar apoi totul a decurs normal. In iarna trecuta am fost la Arieseni (cu Audi A4 2.5TDI Quattro), iar dimineata, pe la ora 11, erau -33 grade. Am avut ceva emotii, in sensul ca desi am tinut contactul de 2 sau de 3 ori pe bujii, a pornit mai greu, dupa 5 - 6 secunde, dar a pornit. Atunci aditivam motorina cu un aditiv facut rost de la MOL in urma cu 2 ani (aditivul pe care il foloseau ei la aditivat motorina). Din pacate l-am terminat.

Pornire usoara maine dimineata!!

Link to post
Share on other sites

azi am vorbit cu unul din scotia si mi-a spus ca ei iarna adauga la un plin de diesel - 3-4 de benzina pt pornire usoara si sa nu congeleze motorina.....

Link to post
Share on other sites

si eu am "problema" asta cu pornitul mai greu de dimineta, si desi folosesc numai motorina de la OMV, care din cate zic ei ar trebui sa faca fata cu brio pana la -25 gr. ieri dimineata am avut ceva emotii, ca a trebuit sa dau la automat de vreo 3 ori ca sa o ia... pa bord arata ca sunt -12 gr... da io sincer cred ca erau mai multe(sub). pana acum ce a venit valul asta de frig nu am avut probleme, pornea foarte usor (la temperaturi de cca. -5 gr) deci ma gandesc ca numai din cauza motorinei poate sa fie.

sincer io am auzit ca nu prea e indicat sa bagi benzina in motorina, ca ar afecta motorul. acuma nu stiu... fiecare face cu masina lui ce vrea, da io sincer mai bine as baga aditivi ce se gasesc in peco, dar nu prea cred sa fie mare diferenta... ca doar aditivata e motorina din peco.

Link to post
Share on other sites

Daca o sa aveti rabdarea sa cititi pe etichetele mai multor aditivi anti-geluire, o sa vedeti ca, in majoritatea cazurilor, precum a spus SeaDog, principalul component este kerosenul (petrol reactor). Deci chestia cu benzina in motorina nu este chiar asa de absurda...

Link to post
Share on other sites

Revin ceva mai repede cu o informatie. Dupa aditivarea cu petrol reactor, intr-o proportie ceva mai ridicata totusi 3l petrol la 40 de l motorina. Masinile au pornit toate fara probleme, dupa ce cu cateva zile inainte erau toate KO. Va pot spune ca petrol reactorul nu poate face rau (acum nu stiu exact in ce proportie trebuie pus, unii mi-au zis ca 1l la 40 e suficient, altii ca e prea putin) mai ales ca de fapt petrolul reactor este cel pe care il folosesc rafinariile pt a scadea CP si TLF. Deci in procesul de productie, ca sa obtii o motorina mai buna, nu mai "tai" petrolul reactor ci il lasi in compozitia motorinei. Deoarece petrolul reactor se obtine mai greu si doar din surse autorizate :D e OK sa se inlocuiasca cu benzina. Probabil ca daca 1l de petrol ar fi suficient la 40 de l, ma gandesc ca totusi benzina ar trebui ceva mai multa. Noi punem la un full si cativa litri de benzina, daca e sa cada vreo masina va anunt. Totusi inginerii chimisti ne-au asigurat ca nu facem nimic rau.

Link to post
Share on other sites
Am masina diesel de aproape 6 ani si pot sa spun ca iarna o urasc din tot sufletul. Porneste greu, ma zguduie si se incalzeste foarte greu. Asa face al naibii diesel, poti sa ii pui orice aditiv. Spre deosebire de baietii cu camioane nu mai trebuie sa venim cu torta aprinsa si sa ne bagam pe sub masini ca sa dezghetam motorina-marmelada.

Un var de al meu si-a cumparat PASSAT din 2000 si l-a luat pe benzina. Omul sta in Brasov si l-am intrebat (naiv) de ce nu a luat un diesel care nu consuma si mi-a raspuns: "Esti dement? In Brasov e iarna tot anul, vrei sa stau sa ma...in rezervor in fiecare zi ca sa se dezghete?" :D

Eu stau in Brasov si mie imi porneste la sfert de cheie in fiecare dimineata (azi spre exemplu a fost a cincea dimineata cu temperaturi de sub minus 20 de grade, minus 25 mai exact). Anul trecut au fost si minus 28 de grade si tot la sfert a pornit. Nu pot sa nu ma contrarieze afirmatiile generaliste. Nu numai eu am diesel care porneste fara probleme in Brasov. Precizez cu nu am pus niciodata aditiv in motorina, de regula pun euro 3 de la mol si nu mi-a facut Niciodata probleme la pornire. Cand am citit chiar pe acest forum posturi referitoare la pornire grea la motoare moderne pe benzina m-am mirat foarte tare. Dar, in aceste conditii ma mir si mai tare de existenta miturilor conform carora dieselurile au probleme la pornire. E si normal in conditiile in care eu locuiesc intr-o zona friguroasa, am diesel cu 147.000 km si pornesc in fiecare dimineata la sfert de cheie, sa ma contrariez cand vad generalizari de genul asta. Te invit la Brasov sa vezi cum la prima ora este plin de dieseluri care merg fara probleme fara sa se fi p....t cineva in rezervor. Ar fi timpul ca acest mit de pe vremea in care se aduceau toate mizeriile obosite de dincolo sa se incheie, un diesel intretinut normal (filtrele schimbate la timp sunt un factor foarte important) nu are voie sa faca probleme la pornire mai mult decat un motor pe benzina (bineinteles nu vorbim de passaturi din 2000 cu 80.000 km la bord si cu 500.000 in realitate).

P.S. Sa nu faceti greseala sa bagati petrol, benzina sau gaz in rezervor. E incredibil cat de receptivi sunt oamenii la povesti in tara asta. Astea erau valabile pe la golf I segmentat de vreo 3 ori.

Edited by marius007
Link to post
Share on other sites
Eu pot sa va spun pentru cei care aveti diesel, in cunostinta de cauza, intrucat lucrez la o rafinarie, ca pe timp de iarna se recomanda ca la 40 de l de motorina sa se puna un l de petrol reactor sau de benzina. E o informatie primita de la laboratorul de analize asa ca e sustinuta probabil si de considerente chimice. Va pot anunta mai multe pete o saptamana, intrucat de azi la toate masinile de firma se va utiliza aceasta combinatie.

NU E BINE ASA CEVA !!!!

Asta era valabila acum nu stiu cati ani, cand da : se putea amesteca benzina cu motorina iarna.

Dar la dieselurile moderne, nu mai vorbesc de TDI PD nu ai voie in nici un caz sa amesteci benzina in motorina! Iti distrugi injectoarele, plus poti sa-ti strici si alte componente ale motorului in functie de cantiatea de benzina amestecata (piston, etc)

Link to post
Share on other sites

Cu benzina nu stiu exact cum e la noile motoare insa iti pot garanta ca petrol reactor exista in fiecare motorina indiferent de locul de unde tu o cumperi. Doar ca mai mult petrol reactor inseamna si pret mai mare si probabil ca ar fi bine o oarecare dozare atenta. Cand vrei sa ai o motorina mai buna, in procesul industrial lasi mai mult petrol reactor. Rafinorilor nu le convine pt ca nu mai obtin si acest produs si ca urmare costul de productie e mai mare. E adevarat insa ca pentru benzina pusa in rezervor nu pot sa garantez, ceea ce v-am spus eu este parerea unor ingineri chimisti, nu a unor ingineri mecanici. Oricum aceste masini sunt deja la a 3-a iarna cu asemenea compozitie in rezervor. Vom vedea cat de mult rau sau bine le-a facut masinilor. Pana acum nu s-a plans nimeni.

Link to post
Share on other sites

io sunt de acord cu razvan.ro... si zic ca a baga benzina in motorina este o insulta adusa la adresa masinii. :beerchug:

nu... acuma pa bune, am mai vorbit cu ceva mecanici si ziceau ca nu este indicat sa bagi benzina peste motorina si ca in timp dauneaza motorului. acuma ca unchiul meu baga cam 2-3 litri de benzina la un plin de motorina... asta e alta treaba. o facea pe barba lui... si avea un FIAT Panda de prin '90 sau stiu io cand, asa ca-si permitea... da acuma masina sta pe tusa ca nu mai are rost sa o repare. de aici trageti voi concluziile.

Link to post
Share on other sites

daca numai o singura data a pornit un motor la peste -15 grade ... la prima cheie, si in celelalte zile nu a mai vrut sau porneste mai greu - nu are cum sa fie vorba de compresie. O bujie sau bujiile, o baterie mai slaba (eventual daca nu invarte asa de bine) ... si apoi as pune combustibilul din ziua de astazi. Chestia cu sfertul de cheie, intelege fiecare ce vrea ... cam greu ca la -20 grade, si cu o baterie ce are cel putin 3 ani ... masina tinuta in ger (nu in garaj) sa invarta asa de bine la prima ora :beerchug:

Am vrut doar sa zic ca prea mult tam tam se face pe seama combustibilului.

Link to post
Share on other sites
daca numai o singura data a pornit un motor la peste -15 grade ... la prima cheie, si in celelalte zile nu a mai vrut sau porneste mai greu - nu are cum sa fie vorba de compresie. O bujie sau bujiile, o baterie mai slaba (eventual daca nu invarte asa de bine) ... si apoi as pune combustibilul din ziua de astazi. Chestia cu sfertul de cheie, intelege fiecare ce vrea ... cam greu ca la -20 grade, si cu o baterie ce are cel putin 3 ani ... masina tinuta in ger (nu in garaj) sa invarta asa de bine la prima ora :D

Am vrut doar sa zic ca prea mult tam tam se face pe seama combustibilului.

hai sa fim acuma seriosi ca si combustibilul este de multe ori de vina si depinde daca ai sansa sa cumperi de la o statie serioasa sau ai ghinionul sa iei de la alta care mai "dilueaza" combustibilul. acuma chestia asta e ca si cum ai juca la loto... ca eu am incercat si omv si mol si ba ziceam ca e mai bun omv-ul ba ca e mol-ul... asa ca cred ca depinde de statie. acuma scuze ca poate am fost putin offtopic :D ... discutia de motorina era altundeva :D :D

io personal i-mi intretin masina si daca apar probleme de genul asta... bujii incandescente sau ceva de genul asta le schimb imediat fara sa mai stau pe ganduri si pentru asta tot mi-a pornit masina mai greu. asta e fratilor "iarna nu-i ca vara"... :D si eu as vrea sa-mi porneasca masina la "sfert de cheie" da la temperaturile astea cred ca cer prea mult. solutia ---> garaj. se vedea diferenta cand o tineam la taica-meu in garaj fata de cand ramanea afara.

Edited by claudiu_83
Link to post
Share on other sites

Chestia cu sfertul de cheie, intelege fiecare ce vrea ... cam greu ca la -20 grade, si cu o baterie ce are cel putin 3 ani ... masina tinuta in ger (nu in garaj) sa invarta asa de bine la prima ora

Sfert de cheie inseamna chiar sfert de cheie. La mie asa porneste, in fata blocului, in ger. Baterie de 4 ani, filtre si ulei schimbate la timp, motorina de la Mol. Nu exagerez deloc, daca nu ar fi asa nici nu m-as mai obosi sa scriu. Asa a pornit si iarna trecuta cand au fost si -28 (la Brasov). Chiar ma intrebam prin toamna daca si iarna asta va mai tine bateria dar vad ca nu a dat inca vreun semn de oboseala.

Link to post
Share on other sites

Si eu am pornit toata saptamana trecuta fara probleme. Bujia se stingea dupa mai mult timp, si dupa aceea cheia tinuta putin mai mult decat de obicei. Dar nu exagerat (poate 2 secunde maxinm in plus).

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri