Jump to content

Primul meu VW .. Golf 7 1.4tsi 122cp HL


codz

Postare recomandată

Azi masinuta a primit combustibil de avion .. kerosene 98-99% .. doar 250ml ca nu eram cu capul :D pentru a mai spala ce mi-a adus plinul acela minunat de Mol 95, pana gasesc cum se curata/inlocuieste filtrul de combustibil pe G7 (e un mister inca).

 

Pentru piele mi-am adus aminte ca in afara de lavetele de piele am mai luat anul trecut (in febra masinii noi) si un spray pentru piele, probabil acela contine elementele necesare unui tratament pe care o sa-l fac bianual. La fel ca si ceruirea cu Sonax-ul frumos mirositor pe care o sa o refac luna viitoare, probabil va trebui sa iau si un kit pentru decontaminare.

 

Referitor la roti, vara asta voi merge cu Dunlop-urile SP Sport Fast Response insa anul viitor voi trece pe Michelin Primacy 3 (am postat aici daca aveti alte propuneri), insa ma gandesc daca merita sa schimb si jantele, daca sa raman pe 16 si sa schimb doar design-ul si sa iau unele mai usoare (inteleg ca imbunateste handling-ul pe viraje sport) sau sa merg pe 17, caz in care sunt doua variante de anvelope: 205/55/R17 sau 225/45/R17 (mai degraba nu?).

 

Ce avantaje mi-ar aduce 225/45/R17 fata de 205/55/R16 (eventual cu jante mai usoare)?

Link către comentariu

O mai buna stabilitate, suspensie putin mai rigida si bineinteles LOOK-ul.

Link către comentariu

La 1.4/122cp/200Nm cred ca 205/55/R16 sunt suficiente in ceea ce priveste stabilitatea, masinuta are valente sportive doar in S intre 3000-5000 rpm. Peste 400Nm as considera necesare niste anvelope pe 225.

 

Look-ul s-ar imbunatati intradevar cu jante pe 17 si anvelope pe 225/45/R17 (cele Dover pe 16 sunt destul de anoste) , ma intreb oare daca merita 800 EUR chestia asta, daca as mai fi burlac si as baga in priza aspiratorul ;) atunci ar merita, asa merita doar cand ies la niste ture, cum e asta din Germania din mai, unde o sa fie putina alergatura si s-ar preta.

 

Ma gandesc ca de banii astia fac alte modificari cum ar fi led-uri numar spate, pedaliere de metal, poate apar DRL-uri led.

Modificat de codz
Link către comentariu

Daca nu esti asa pasionat de look-ul masinii, ti-as sugera sa bagi banii astia in benzina si sa mergi si mai mult cu masina (poate un concediu undeva). Eu trebuia sa fortez tare Leon-ul sa ajung la limitele cauciucurilor 205/55/16 si sa se simta balonul mai inalt si flexibil. Cu jante pe 17" o sa simti masina mai rigida ceea ce o sa fie un plus pentru tine si un minus pentru familie. :)

Modificat de TudorM
Link către comentariu

De meritat, tu stii daca merita 800EUR afacerea asta. Dar acum na, cate lucruri merita cat platim in viata?!

Imbunatatiri sunt destul si notabile cu jante mai usoare si anvelope mai late(asta e valabil daca greutatea totala a rotii scade):

 

- aderenta mai mare( ce daca ai 1.4, tot ajunge si la 200km/h daca vrei sau tot poti intra intr-un viraj de 60km/h pentru altii cu 80km/h);

- stabilitate mai buna(vezi mai sus);

- imbunatatirea de ordin estetic;

- directia mai usoara si mai relaxata;

- reprize si consum usor mai bune/ demaraj mai rapid.

 

Atentie, eu nu spun ca merita neaparat, ci doar punctam avantajele reale pe care le-ai obtine.

In lumea reala, poti lua la anu' o anvelopa mai aderenta si obtii un avantaj, iar confortul ramane pe acolo, la fel ca si banii din buzunar.:)

Link către comentariu

Diferenta nu ar fi asa de mare la rigiditate, dar mai apoi trebuie arcuri si deja intri la peste 1000euro.

Amprenta mai mare la sol a anvelopelor ajuta la franare, la accelerare indiferent cati cai si nm ai.

 

Poti sa ramai cu jantele acestea pt iarna si faci un set nou pt vara.

Link către comentariu

Multumesc tuturor pentru sfaturi, toate sunt excelente si ma ajuta in luarea unei decizii. Pe care o sa o iau dupa tura in Germania, unde voi testa mai multe lucruri la masina, inclusiv comportamentul la viteze mari. In limita sigurantei bineinteles, ca si comportament la mers sport e mai bine de incercat pe serpentinele noastre cand este liber, nu pe autobahn, acolo o sa testez doar in linie dreapta, probabil voi testa mai mult franele decat anvelopele. Ma intreb de discurile pe spate, de ce sunt asa de striate dupa numai 10000km. Cele pe fata sunt netede.

 

Bani de benzina sunt necesari oricand, am planificat Germania 4000km, Bulgaria vara 700km si posibil Austria la vara 3000km, deci exact 800 EUR/benzina.

 

Deocamdata mi s-a pus pata doar sa incerc Michelin Primacy 3, am intrebat pe forum dar inca nu a raspuns nici un utilizator de modelul respectiv.

Link către comentariu

Daca pana acum nu ai ajuns la punctul limita al anvelopelor, sau al masinii/suspensiei, nu are rost sa modifici nici una nici cealalta.

Mai bine investesti in niste cursuri pentru tine. Si abia in momentul in care esti sigur ca tu poti mai mult decat poate masina sa-ti ofere, si 99% din soferi nu ajung in punctul ala, gandeste-te sa investesti in masina.

 

Asta strict din punct de vedere al performantei. Daca vrei jante pentru aspect, atunci e altceva, dar degeaba iei anvelope max Performance, daca nu le folosesti ca atare. Unele sunt chiar mai slabe la mers normal decat anvelope buget, pentru ca sunt mai dure, fac zgomot si nu se comporta fix cum trebuie daca nu sunt incalzite corespunzator.

 

Eu merg pe cauciucuri Eco, pe 15" si cu suspensie stoc. Si tot ajung sa iau curbe mai tare decat unii cu "pretentii" mai mari. Si nici pe Autobahn la mers... normal de Autobahn, 170-180 Km/h, nu am simtit ca zbor de pe sosea.

 

Daca te mananca si vrei sa cheltui niste bani, fa-o pentru confortul tau. O camera parca vroiai, Park Asisst, un volan de GTI, pedale de GTI, ceva...

Link către comentariu

@Rave ai pus punctul pe i. Nu caut performanta pentru ca nu am timpul necesar sportului acesta deocamdata (desi mi-ar placea ca peste cativa ani sa intru pe un circuit). La fel si cu anvelopele de vara, vreau mai confortabile decat Dunlop SP Fast Response si nu mai tari. Inteleg ca Michelin Primacy 3 au un confort excelent (@TDR pe tyrereview am citit). Probabil o sa-mi iau anul viitor pe 205/55/R16. Deocamdata actualele nu ma nemultumesc dpdv al aderentei ci doar un pic dpdv al confortului, dar asta dupa 4 luni de mers cu GY UG8-urile care sunt superbe pe asfalt uscat si ud, amortizeaza socurile extraordinar, nu se aud deloc inclusiv pe autostrada, foarte multumit de ele.

 

LE: camera am, senzori nu am, la volan nu as schimba nimic decat poate ornamentul de jos sa fie cromat in loc de piano black, pedale da

Modificat de codz
Link către comentariu

N-are voie omul sa viseze?  ... la 220cp si sa-si ia cu o suta mai putin .. la 225/45/R17 si sa ramana pe 205/55/R16 :D

 

Intrebam, ne gandim, nu ne grabim, poate cine stie anul viitor incercam, poate nu :icon_confused:

Modificat de codz
Link către comentariu

codz, Michelin am avut eu pe O2, pentru putin timp, deoarece am vandut-o.

Ce pot sa iti spun este ca au fost cele mai bune cauciucuri pe care le-am avut pe masini.

Silentioase, comoftabile...etc.

Nu prea remarc lucrurile astea, insa Michelin mi s-a parut best buy.

Link către comentariu

...  merita doar cand ies la niste ture, cum e asta din Germania din mai, unde o sa fie putina alergatura si s-ar preta.

 

Nici pentru aia nu cred ca s-ar merita pentru simplul motiv ca una e autostrada (si in principal alea mai circulate) si alta e pe nationale/locale/orase (sper sa vizitez si N-V-ul tarii). Cred ca tot confortul pe care il castigi la ei cu DCC-ul pe confort se pierde din cauza coborarii suspensiei cu 15 mm. La noi, nu vad nici un motiv sa renunt la DCC.

 

Destul de "ridate" discurile astea, noroc ca si-au dat drumul franele dupa 10.000 km ca deja incepusem sa fac urat.

 

Saptamana asta am pus mizeriile de Energy Saver si iar ma gandesc sa trec la Conti.

Modificat de dadu
Link către comentariu
  • 3 weeks later...

post-1145-13966393478989_thumb.jpg

ODO 11000km (1000km in ultimele 2 luni)

Vibratiile care se simteau la 700-800 rpm s-au dus probabil datorita aditivului cu kerosen, era probabil apa in benzina.

AMR 26 zile pana la Germania, daca totul merge bine si pot pleca voi merge 4000km in 6 zile si 6 land-uri

Masina face in curand 1 an, in afara de clips-ul de la turbo nu a avut nici o problema tehnica, iar la interior totul se mentine ca nou.

Modificat de codz
Link către comentariu

Am montat niste w5w Philips blue http://www.philips-shop.ro/bec-fara-soclu-w5w-bluevision-ultra-blister-2-buc-7339.p.html la numere si arata cam la fel, lumina e mai alba dar la fel de slaba, deci e o mica imbunatatire, sa vedem daca gasesc ceva cu led, am vazut un adaptor de la Philips (o rezistenta de 60 ohmi probabil), cu radiator, care anuleaza eroarea la orice led pus, nu stiu daca sa iau cu un led smd sau cu mai multe (pe viitor).

Link către comentariu

Led oem plus codare cca 100€ mi se pare mult pentru niste lampi de numere.

Modificat de codz
Link către comentariu

Da stiu link-ul si cel de pe ebay, ori iau de acolo ori fac ce ziceam dintr-un led si un adaptor la cca 80 lei

Link către comentariu
  • 3 weeks later...

Golful a implinit 1 an :Driver:  odo 11700km, amr 10 zile pana in Germania, deci luna viitoare va avea 15 mii km

 

Nici o problema de raportat in afara de clipsul pus la actuatorul de la turbo ca sa nu mai zbarnaie

 

Aud ca exista un upgrade de soft la DSG7 si o rechemare pentru schimb ulei, sa vad daca si la masina mea, oricum le fac dupa ce ma intorc

Link către comentariu
  • 3 weeks later...
Publicat (modificat)

Am trecut de 15000km, m-am intors din excursia in Germania (care a inclus si Budapesta si Viena), masina s-a comportat foarte bine, nici o problema, am facut in total 3917km cu o medie generala de 6,6/100 cu un ritm destul de alert, mai ales in Germania unde am testat top speed, acesta fiind de 215kmph pe drum drept cu benzina de 95.

 

Etajarea cutiei de 7 trepte ajuta la consumul pe autostrada, la 160kmph are 3200rpm, la 170kmph 3500rpm, la 180kmph 3800 iar la 215kmph (topspeed) are 5400rpm (in S6). Am avut un consum pe autostrazi de 7.6/100 (media pe 500 km pe autostrazi), iar ce am observant este ca la viteze de Germania (peste 140kmph) consumul nu sare de 8.5/100 (mers 140-190 cu momente de topspeed).

 

Autonomia la viteze mari este 700km, iar la mers normal 800km spre 900km, suficient sa zicem.

 

Majoritatea G7-urilor intalnite pe drum erau CL cu halogene, probabil si pentru ca sunt scumpe acolo, am vazut la o reprezentanta un 1.6tdi HL cu xenon si navigatie dar fara DSG la 27000eur.

 

In Ungaria a fost utila dimensiunea Golfului pentru ca parcarea era in stil parizian, la subsol cu intoarceri de 90 de grade printre niste stalpi, cu un Superb ar fi fost groaznic de dificil de parcat.

 

Singurul lucru pe care l-as imbunatati la masina ar fi aerul conditionat, care atunci cand e soare afara, indifferent daca e cald sau frig, in masina e teroare, te bate aerul in cap, ne-a luat o durere de gat din aia cu durere la inghitit, nu stiu pe unde baga ca erau toate grilele inchise si el dat la 22-23 si la minim. A mai patit cineva?

 

La roadtrip-uri de genul asta ar fi fost buna navigatia, ne-am cam chinuit cu Sygic, Google Maps, Waze samd

Modificat de codz
Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!