Jump to content

1.9 TDI 131 CP 5viteze - 6 viteze


maxx
 Share

Postare recomandată

deci, domnilor, chestia e clara, masinile cu 6 trepte sunt pentru autostrada,adica consum mic la o medie mare de viteza, in schimb, poate, in oras, mestecand mai mult din facalet, cum spunea un inspirat , manierat si distins membru din constanta, consumi probabil mai mult decat cea cu 5 trepte.

" Eu ce pot sa spun, e ca la mine consuma mai mult in oras decat una cu 5 tr, iar afara mai putin(chiar semnificativ) decat una cu 5 tr. " zicea un alt stimat membru, de altfel cu mult bun simt si realism...treaba e clara, ce s-o mai rasucim atata....

Modificat de hro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Bon ...am inteles cum sta treaba la Audi cu motoarele de 96kw (AVF 6 rapoarte & AWX 5 rapoarte). Dar la VW Passat e la fel?

Intreb, pentru ca am un prieten care sustine ca al lui Passat Variant 2002, AWX, 5 trepte are 310 Nm cuplu... :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact la fel. AVF am eu, 6 viteze, iar pe Passaturile cu 5 viteze sunt motoare AWX. Era undeva pe forum si un topic cu graficele puterii si cuplului la motoare. Am comparat AVF cu AWX si asa este.

Ce spunea prietenul tau... e prietenul tau. Ala e cuplu de AVF. BTW, cum l-a masurat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

BTW, cum l-a masurat?

Asa scrie in cartea masinii. (care probabil e mai generala)

LE: daca dai cumva, din greseala sau intamplare de topicul ala cu diagramele, send , te rog, by PM.

Modificat de Predator
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam asta scrie in cartea masinii... si fiecare ia ce vrea de acolo.

88618413ou0.th.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma refer strict la AWX si la AVF (fara quattro).

Deci pe AWX sunt montate numai cutii cu 5 trepte. Pe AVF numai cu 6 trepte.

O sa va mire poate, dar a V-a de la AWX e aproape identica cu a VI-a de la AVF. De ex.: 100 km/h (5 tr.) vs. 102 km/h (6 tr.) la aprox. 2000 rpm.

Diferentele mari sunt exact in celelalte trepte, mai ales a IV-a si a V-a cu omoloagele lor.

Apropo de cuplu ... se numeste cuplu motor. Intelegeti unde bat. Diferenta aia de cuplu intre AVF si AWX nu mi-o explic decat printr-o diferenta de soft.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

BTW, cum l-a masurat?

poate fi masurat cu VAG-COM .. eu l-am masurat si am avut valori de 320 -325 Nm maxim cu AWX !

Cel mai elocvent este sa puna un proprietar de AWX o poza cu bordul la 150 km/h pt a putea vedea cum e acul de la ture. La fe lsa faca si un proprietar de AVF dar cu treapta a 6-a la 150 km/h .

Eu am AWX si am sa incerc sa fac poza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am eu AVF, dar deocamdata e zapada pe aici, 150 e cam mult pentru drumurile/vremea de pe la noi... :icon_thumright:

L.E. Am uitat ca mi-am facut chip tuning. Deci nu mai e stock. Nu-mi spui si mie cum se masoara cuplul cu VagCom-ul, ca tare as fi curios cat am acum, dupa chip !

Modificat de forceturbo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am sa ma interesez la mecnicul care mi-a facut diagnoza in mers atunci sa-l intreb pe ce grup este cuplul. si iti transmit .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu sant curios cum se poate masorura cuplul motorului cu VAG-Com...

Cred ca sant totusi valori aproximative acelea. Probabil citite prin senzorul de ABS.

@ andrein > ai softul original pe masina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu stiu la ce soft anume te referi ?

Daca te referi daca i-am facut cip ..nu i-am facut deloc niciodata! E stock masina !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, ma refeream daca i'ai facut remapare :) incercam sa'mi explic cuplul motor de 320 Nm obtinut in urma testarii cu VAG-ul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai si eu am fost mirat si am intrebat mecanicul si mi-a raspuns ca si AWX si AVF au defapt acelasi cuplu ..dar in specificatii difera ... deci ar fi indicat ca un proprietar de AVF sa faca si el un log pe grupul unde este cuplul ..ca sa vedem daca chiar asa sta situatia.

Am sa interesez unde trebuie intrat pt monitorizarea cuplului si cand aflu am sa postez .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cand atingi 100 km/h potzi deja sa i-o dai p'a 6-a. Eu am cautat in mod special sa iau cu 6 trepte si nu stau sa insir acum motivele, care pot parea mai mult sau mai putzin subiective. E o chestie de gust. Ce pot sa spun in mod cert: fata de alte masini care am condus (cu 4 sau chiar 5 trepte) cand ajungi s-o dai pe a 6-a (indiferent de viteza) nu mai cautzi maneta sa mai schimbi (mai sus)

bafta! :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai elocvent este sa puna un proprietar de AWX o poza cu bordul la 150 km/h pt a putea vedea cum e acul de la ture. La fe lsa faca si un proprietar de AVF dar cu treapta a 6-a la 150 km/h .

AWX:

post-7267-1196779690_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cod: ASZ - 6 trepte - 170km/h 3050 rot/min.

Oricum, de tinut minte un aspect, in ultima treapta de viteza turatia motorului creste f f f f greu in raport cu viteza, fiind pinionul conic in cutie cel mai mic.

Eu am incercat cat poate motorul asta pe un G4 ... destul de incarcat (nu cred ca conteaza asa de mult), iar la 230 km/h ... nu cred ca eram trecut de 4000 rot/min in treapta a 6-a.

post-1715-1196782801_thumb.jpg

Modificat de sebica79
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sebica 79: ff fain raport ai. Sunt invidios ! :D

pana una alta e util si acest lucru cu viteza in fiecare treapta la 2000 ture:

treapta 2, treapta 3 si treapta 4 ..

post-3553-1197129648_thumb.jpg

post-3553-1197129683_thumb.jpg

post-3553-1197129692_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am sa ma interesez la mecnicul care mi-a facut diagnoza in mers atunci sa-l intreb pe ce grup este cuplul. si iti transmit .

pt a afla cuplul instantaneu cu VAG-COM se face log pe grupup 020 !!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

am reusit sa fac testul ! Deci motor AWX cu 5 trepte, 131 cai la 3000 ture --> 155 km/h

post-3553-1202193024_thumb.jpg

post-3553-1202193034_thumb.jpg

post-3553-1202193043_thumb.jpg

post-3553-1202193051_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

am facut eu log pe grupul 020 si pe AVF si pe AWX- motoarele sunt identice au afisat acelasi cuplu respectiv 338NM(la arbore masoara Vag com-ul)- diferenta o face cutia de viteze

mai putin buna e fiabilitatea la cutia in 6 trepte, eu am CV cu FRK codul si am avut probleme cu rulmentul conic(142k km)

am mai citit si despre cutia in 6 trepte de pe motorul de 115CP , ELN tot probleme

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

salutare.

uite un link destul de dragut care explica in esenta care e treaba cu Puterea si Cuplu "la motor" si "la roata"

http://www.car-videos.net/articles/horsepower_torque.asp

Sunt niste calcule bazate pe relatii fizice deci daca cineva vrea sa conteste eu nu ma cert cu el pentru ca probabil ca e vreun Einstein sau ceva :blah_:

Este normal ca o cutie de viteze sa modifice cuplul si se vede din relatii ca se poate calcula destul de usor avand datele motorului si masinii exact ce viteza si cuplu este la roata intr-o anumita viteza si la o anumita turatie.

Pana la urma nu cred ca trebuie sa ne batem in piept ptr 20 Nm in plus sau in minus ptr este vorba doar de un maxim.

Sper sa ajute linkul si sa clarifice unele nedumeriri, chiar daca este in unitati imperiale...e doar o conventie pana la urma.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cuplu dat de vag com este unu teoretic... este calculat din motorina injectata

si diferenta de cuplu maxim intre cele 2 modele este la turatia de 2000 ture.... (turatia de cuplu maxim)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Foarte interesanta treaba cu cutie in 6 versus cutie in 5 viteze

Postez o comparatie intre 2 Golfuri care difera doar prin cutie, ce e straniu e ca cel in 6 viteze are consumuri mai mari chiar:

http://www.autoevolution.com/carcompare/vo...-19-tdi-110-hp/

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sau cutia cu 5 trepte e "de mers prin oras" :somnmare:

cea cu 6 trepte insa e varza in oras dar formidabila afara din oras :icon_thumright: ...

ce pot eu sa va spun ca la 3000 de ture in treapta 6 am 155 km/h !!!

o sa fac si o poza in curand .

Foarte interesanta treaba cu cutie in 6 versus cutie in 5 viteze

Postez o comparatie intre 2 Golfuri care difera doar prin cutie, ce e straniu e ca cel in 6 viteze are consumuri mai mari chiar

inca ceva e adevarat ca are consumul mai mare INSA DOAR IN ORAS !!!

prea mult de macinat la cea cu 6 trepte :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

la 100 la ora in a 6 am 2000 ture .....motor avf 131 cp

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!