Jump to content

1.9 TDI 131 CP 5viteze - 6 viteze


maxx
 Share

Postare recomandată

Motorul e clar subturat la mai putin de 1500 rpm.Diferentele intre 5-6 trepte sunt date de rapoartele de transmisie ale pinioanelor din cv dar efectiv treapta a 6-a e utila pt. drumuri lungi si viteze de ce putin 100km/h.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
LA fostul passat 1.9 tDI consum 6.2%,avf 6 vit ,iar la A4 5,8 % prin oras acelasi AVF, cu 6 vit.Schimbarea vit la 1200-1300 rot/min

:) :) :)

Am trait sa o aud si pe asta.... bine ca nu schimbi la 900rpm :P

consumul este sensibil egal la ambele modele...

ba chiar spre uimirea mea este un mic mai mic la 5trepte...

in rest ce sa zic... treptele la AVF(6tr) sunt mult mai scurte ca la AWX(5tr) in special a4a :)

deci in concluzie... daca iti place sa mesteci in mamaliga i`ati cu 6 :D eu mi`am luat cu 5 sa fie mai comod si repet consumul este SENSIBIL EGAL!

cu vitezele la AWX v-a lamurit andrei....

in schimb nu am vazut poze cu AVF... la 2000rpm la fiecare treapta...

nu se ofera nimeni?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce noroc pe tine si ce inspirat ai fost ca ti-ai luat cu 5 trepte ca sa nu mesteci in mamaliga...sunt cam acri strugurii...nu as fi spus asta daca nu era postul tau anterior...nu e buna aroganta ca nu tu ai inventat 5 trepte sau 6, dupa cum nici neamtul ala prost nu o fi pus 6 trpte de aiurea, pentru cui ii place sa mestece in mamaliga..inca o data, merci CT---ADY

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-am mai citit de mult topicul asta...a fost o pauza. Iar va luati la cearta?... Lasati fratilor nervii ca "nu e buni"... Am vazut ca au reaparut aceleasi intrebari ca in primele pagini...

Andreig, zice ca AWX are oriunde 310... Uite ca te contrazic, la Audi cel putin, are 285. AVF-ul are 310. Si tot cu cartea in fata. In paginile anterioare, chiar am postat si scan-uri dupa cele doua pagini din cartea mea. Sa fie ATAT de mare diferenta dintre Audi si Passat? Si inca in rau pentru Audi? Adica VW face pentru Audi, care este mai scump si considerat peste Passat (no ofence, sa nu intelegeti gresit) motor AWX de 285 nm si pentru Passat face acelasi motor, cu cutie la fel sau asemanatoare, dar cu 310 nm. Imi dati voie sa ma indoiesc.

Sunt trei diferente intre cele doua...mari si late:

1. Consumul. cel cu 5 trepte are consum un pic mai mic (cel mediu) decat cel cu 6 (surprinzator, nu?). Mai putin cu 0.1 l/100 conform www.autoindex.org . De asemenea la trepte superioare si viteze mari, consumul este mai mic pentru 6 trepte. Studiile de consum se fac in conditii si la viteze standard. Daca iesi din aceste "standarde", 6 trepte e un pic mai bun la consum...Dar numai daca ai o medie de viteza foarte mare. Ceeace rar se intampla.

2. Cuplul maxim. 285 nm la 5 trepte si 310 nm la 6 trepte

3. Plaja de turatii unde se produce acest cuplu. 1750 - 2500 rpm pentru 5 trepte. >1900 rpm pentru 6 trepte

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rapier. Am masurat eu la mine cu VAG-ul (AWX 5 trepte) si aveam cuplu de 310-320 chiar !!!

Daca pastram proportiile ar trebui ca un AVF sa aiba 340-350 chiar ... desi nu cred :ceuameni:

Ce zici tu ai dreptate ..adica e teoretic. Prcatic ..sa vina unu cu AVF care a facut aceleasi teste ca mine ..adica cel de cuplu si testele in fiecare trepta la 2000 ture si apoi nu mai zic nimic.

Pana atunci eu zic ca e marketing ... si ca 6 trepte are si dezavantaje ..cum si 5 trepte are avantaje fata de 6 .

Ia uite ce zice un coleg cu AVF !!!!

am citit tot topicul si vreau sa zic ca eu am motor AVF si in treapta 6 la 2000 turatii trece f putin de 100 sa zic asa cca 105 km/h.Am sa incerc si la 3000 sa vad ce viteza am.

Curios este faptul ca am un amic care are un Audi A4 motor AWX cu 5 rapoarte si el in treapta a5 la 2000 ture are tot 100.Si consumul este tot ca la al meu care are 6 trepte.Sincer sa fiu am masina de 1 an si am condus si passat cu 5 trepte tot 131 cp si nu am vazut nici o diferenta nici la consum nici la viteza.

Si eu a, la fel cu prietenul lui AWX ..tot 2000 ture in treapta 5 la 100 km/h , cum are el in treapta 6 tot la 100 km/h !

CONCLUZIA ?? :))

Modificat de andrein
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hro calmeaza`te... :)

asta este ai ales gresit ai vrut 6 trepte nu`i nimik nu trebuie sa te superi asa tare ;) .

Chill-out .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

andrein, dupa cum am mai spus nu sunt specialist in motoare. Valorile date de mine sunt intr-adevar datele oficiale. Am totusi cateva explicatii pentru ce spui tu. Partea cu ce ai masurat, poate fi OK. De multe ori pe teste, masinile "stock" dau mai mult decat in carte...vezi colegi cu A4 (nou) 2.0 TDi de 140 CP la care in teste scot >150 CP (iar cuplul masurat este de asemenea mai mare). De la 285 la 310-320 nu este chiar asa mult. Depinde la ce turatii a fost masurat exact, mai exista si erori/abateri ale dispozitivului cu care se masoara, etc. Acum referitor la turatie si viteza... Daca ai cuplu mai mare, nu inseamna ca ai si viteza mai mare. Etajarea treptelor la cutia cu 5 respectiv 6 trepte e diferita si cuplul la fel. La aceeasi turatie, puteti avea amandoi aproximativ aceeasi viteza.... conteaza insa CAT DE REPEDE ajungeti la acea viteza... Respectiva acceleratia. Veti avea amandoi aceeasi viteza dar tu o vei obtine in 10 sec. sa zicem, in timp ce prietenul/colegul/etc va ajunge la ea mai repede, in 9 sec de ex. Evident valorile date de mine nu sunt reale, a fost un exemplu. Valori reale se pot obtine numai prin masuratori facute cu aparate specializate (accelerometru, test dyno, etc.) si pana si alea au abateri de 5-10%. Astfel puteti avea aceeasi viteza...diferenta este in alta parte. E multumitoare explicatia?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

andrein, dupa cum am mai spus nu sunt specialist in motoare. Valorile date de mine sunt intr-adevar datele oficiale. Am totusi cateva explicatii pentru ce spui tu. Partea cu ce ai masurat, poate fi OK. De multe ori pe teste, masinile "stock" dau mai mult decat in carte...vezi colegi cu A4 (nou) 2.0 TDi de 140 CP la care in teste scot >150 CP (iar cuplul masurat este de asemenea mai mare). De la 285 la 310-320 nu este chiar asa mult. Depinde la ce turatii a fost masurat exact, mai exista si erori/abateri ale dispozitivului cu care se masoara, etc. Acum referitor la turatie si viteza... Daca ai cuplu mai mare, nu inseamna ca ai si viteza mai mare. Etajarea treptelor la cutia cu 5 respectiv 6 trepte e diferita si cuplul la fel. La aceeasi turatie, puteti avea amandoi aproximativ aceeasi viteza.... conteaza insa CAT DE REPEDE ajungeti la acea viteza... Respectiva acceleratia. Veti avea amandoi aceeasi viteza dar tu o vei obtine in 10 sec. sa zicem, in timp ce prietenul/colegul/etc va ajunge la ea mai repede, in 9 sec de ex. Evident valorile date de mine nu sunt reale, a fost un exemplu. Valori reale se pot obtine numai prin masuratori facute cu aparate specializate (accelerometru, test dyno, etc.) si pana si alea au abateri de 5-10%. Astfel puteti avea aceeasi viteza...diferenta este in alta parte. E multumitoare explicatia?

Da e buna ! :D

Masurarea cuplului la mine s-a facut pe toata plaja de turatie. Si avea varfurile de 320-330 Nm.

E corect ce ai zis tu cu accelratia ..cat de repede ajungi ..dar in acest caz diferenta e muuult prea mica intre cele 2 motoare ca sa ne mai argumentam ..si chiar daca facem masuratori ..ne putem incadra cu diferentele in marjele de eroare ale aparatelor.

Deci ... ne obosim degeaba ..ca difenretele sunt prea mic ..si nesemnificative intre cele 2 !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

eu am 6 trepte si la fel consumul mi se pare mult mai bun decat la cel cu 5 trepte pt ca la 3000de turatii am aproape 160km. in fine am motor de 2 probabil de asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consum MULT MAI BUN la un 2.0 decat la 1,9 ??? Cred ca e doar placebo la tine ... :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Eu am motor de 1.9 AWX in 5 trepte si in viteza a 5-a la 3000 ture are aproape de 160, am avut ocazia sa merg si cu un ALH si a 6-a mi se pare la fel ca a 5-a la AWX.

:lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi cer scuze, AVF de pe un Audi A4 2002. Nu stiu la ce ma gandeam :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Treapta a 6-a e conceputa pentru reducerea consumului. Nu cred ca in treapata a 5-a la 160 km/h ai 3000 rot/min, poate in trapata 6, dar in 5 in nici un caz. Eu la 180 la ora in trapata 6 aveam aprox 3800 de ture.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Treapta a 6-a e conceputa pentru reducerea consumului. Nu cred ca in treapata a 5-a la 160 km/h ai 3000 rot/min, poate in trapata 6, dar in 5 in nici un caz. Eu la 180 la ora in trapata 6 aveam aprox 3800 de ture.

Te dau o tura si iti arat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin.

Nu stiu cit o sa fiti de satisfacuti dar cu chiu cu vai am reusit sa fac o poza sambata.

De mentionat ca tre sa rectific, nu am 175 la 3000 ci 170 dar acul nu este pe 3000 plin.

PS- daca aveti chef de testat, puteti sa iesiti cu masina mea pe autostrada(joi) dar puneti motorina.

Deci, tr 6, 3000 rot.

Daca va uitati la consum e sub 7, cu 2 persoane plus multe bagaje :screwy:

Deci, tr 6, e strict pt. consum. Viteza maxima e obtinuta in tr. 5.

Pacat ca nu mai e poza unde apare viteza si consumul, multi dintre voi au vazut-o.

ps. masina nu era cea de acum, era un AJM de 116 cp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uite ce scria andreiq la pagina 7

"din cate am vazut eu in cartea tehnica diferenta intre 5 si 6 viteze este de consum

acolo nu scrie nicaieri ca daca am cutia de 5 nu mai am cei 310 Nm. Tipul motorului este AWX care, oriunde are 310 Nm. Asadar, in cartea tehnica scrie un consum mai mare in oras pentru masinile cu 5 trepte si respectiv consum mai mic pentru cele cu 6 trepte. consumul extraurban este mai mic la cele cu 5 trepte si mai mare la cele cu 6 trepte. Aceste lucruri le-am citit in cartea tehnica a masinii mele, un passat B5.5 2003, 1.9 tdi AWX."

Si cred ca e valabil si pentru Audi ca doar tot aceleasi motoare au.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu ce pot sa spun, e ca la mine consuma mai mult in oras decat una cu 5 tr, iar afara mai putin(chiar semnificativ) decat una cu 5 tr. Dar asta comparativ cu alte motoare (bineanteles,tot vag) de putere mai mica , eu nu am vazut AJM cu 5 tr. la Golf sau Bora. Tiptronicul de-l am acum, consuma sesizabil mai mult si in oras si afara (fata de cv. cu 6 tr).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai jos sunt print-screen din AutoIndex (www.autoindex.org). cu diferentele intre 5 si 6 trepte. Pozele cu prinscreen-urile din cartea mea nu le mai am pe calculator si acum nu maduc la masina sa le mai scanez o data. Iar incepe discutia asta... Radu Gica ai citit toate paginile topicului sau doar pagina 7? Discutia a fost lunga si s-a intins pe multe pagini. Citeste si ce este scris in pagina 5, 6, etc... Si ai Audi. In cartea ta ce scrie?

LE: Cei de la AutoIndex au gresit si au pus tot cod AWX si la motorul echipat cu cutie in 6 trepte (corect este AVF), dar diferentele sunt oricum vizibile.

5gears0sd.th.jpg 6gears4zv.th.jpg

Modificat de Rapier
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In cartea de Audi scrie:

AWX 96kw/4000 285/1750-2500 Vit. maxima 204 km/h

0-80km/h in 7.2 secunde

0-100km/h in 10.1 secunde

AVF 96kw/4000 310/1900 Vit. maxima 203 km/h si 200km/h la cutie automata

0-80km/h in 7.1 secunde

0-100km/h in 10.2 secunde

Datele sunt pentru tractiune fata doar.

Cat despre consum nu scrie absolut nimic.

Modificat de Radu Gica
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

EXACT asa scrie si la mine (ma rog, diferind caroseriile, difera un pic timpul in care ajung de la 0-100km/h...la mine parca e 9 si ceva sec. nu am cartea in fata). Si este asemanator cu ce scrie si pe site-ul AutoIndex (cu exceptia greselii de cod motor). Deci astea sunt diferentele...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate sa fie 9 si ceva cum ai spus, datele sunt special pentru Avant 2003.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!