Jump to content

1.9 TDI 131 CP 5viteze - 6 viteze


maxx
 Share

Postare recomandată

Ca sa explic mai bine ce am vrut sa spun cu faptul ca m-am uitat pe poza lui TazVW si nu am vazut unde scrie 5 trepte, ma refeream la faptul ca in cartea mea (e adevarat ca e Audi si nu Passat), la sectiunea "tehnica" de la sfarsit, erau date toate motorizarile cu toate variantele de cutie. La mine in carte apare inclusiv caracteristicile de la motorul 2.5 TDi V6 Quattro, asta nu inseamna ca am aceleasi caracteristici.

Pe paginile cu motor 1.9 TDi 96 Kw, era scris foarte mic, cu gri (abia se vede pe pagina alba) 5 Gang sau 6 Gang. Si daca te uitai atent vedeai ca sunt doua pagini diferite si cu unele caracteristici diferite. daca nu as fi fost atent si nu as fi stiut de pe alte site-uri, puteam sa cred si eu ca am 285 Nm de ex si nu 310

La Passat in carte este trecuta doar o motorizare, cea care este pe masina?

P.S. Repet, in caz ca nu am fost inteles din cauza exprimarii defectuoase. Despre CUPLU spun ca este afectat de cutie si ca exista dif. intre 5 si 6 trepte, nu despre PUTERE. Subiectul topicului era diferenta intre cutii cu 5 si 6 trepte pe aceeasi motorizare. ASTA e una din diferente.

Andrein, ar fi interesant sa se faca aceleasi masuratori pe acelasi model de masina cu 5 si cu 6 trepte. De ex pe 2 Passat-uri 131 CP unul avand 5 trepte si unul 6 (evident stock nu tunate). Putem vedea atunci diferentele de cuplu masurate. Da si aici pot exista variatii functie de vechime, uzura, etc... Dar cred ca se va vedea oricum o diferenta.

Modificat de Rapier
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

http://www.globalautoindex.com/model.plt?no=28&ass=

TazVW, fara nici o urma de ironie, observ ca nici tu nu ai dovedit cu nimic afirmatia ta, decat cu vorbe. Nu contest ca ai dreptate dar nu inteleg cum totusi exista aceste diferente la aceeasi motorizare dar cutii diferite. Sper sa nu te superi de afirmatia mea si mai degraba sa incerci sa explici avand si dovezile. Eu voi fi primul care sa spun ca ai dreptate. Dar astept o explicatie si la ce am spus eu mai sus.

Afirmatia am dovedit-o cu poza unde scrie clar ca motorul de 130 hp are 310 nm 1900 rpm nefacand nici o afirmatie despre cutie. Este puterea motorului necontand cutia de viteze.In stanga arata timpii pe care ii fac masinile cu 6 sau 5 rapoarte pe 0-100 km/h si 0-80km/h.Dar nm sunt aceeasi.Eu asta sustin.Acum chiar vreau sa vad dovezi(pt.asta am dechis discutia) dar eu bag mana in foc ca, cutia nu influenteaza nm. Eu stiu ca sunt masurati cu motorul pe banc fara filtru de aer esapament catalizator etcOricum la motor sunt masurati clar, asa daca ar fi la roata in a 5 la 30 km/h nu mai are forta nici sa inainteze9iti dai seama cum arata valorile de forta (cp si nm )).Singurul lucru posibi este ca motoarele sa fie softate putin diferit altfel nu se poate sa existe nici o diferenta. Sa luam un exemplu:un motor de 100 cp si 170nm.Motorul va avea acesta forta indiferent daca va avea o cutie de enzo cu 7 trepte sau o cutie de opel olimpia din 60 cu o cutie cu 3 rapoarte.Cutia de viteza foloseste doar pentru a ajuta motorul in diferite situatii functioneaza ca pinioanele si foile la o bicicleta ,ca reductoarele la tractor etc...ea il ajuta sa fie sprinten la plecare si sa poata atinge si viteze mari altfel daca ar fi o singura viteza ar fi posibile numai una dintre ele ori viteza cu un demaraj extrem de lent ori demaraj puternic cu o viteza maxima foarte scazuta.

Modificat de TazVW
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

TazVW, la fel cum tu ai pus o poza cu caracteristicile din cartea ta, pot pune si eu doua, luate tot din cartea masinii in care apar diferit cuplurile, in functie de cutie. Ce sa inteleg din asta? Ca Audi si VW se bat cap in cap in afirmatii? Cum am zis si mai sus. La tine in carte (acolo de unde ai luat poza) nu apare decat acea pagina? Si este cartea masinii sau o alta publicatie? Si, nu in ultimul rand, daca acolo nu scrie nimic de cutie, asta nu inseamna ca nu influenteaza.

Cred ca ne putem lamuri la Intalnirea de Toamna. Acolo vom fi destui ca sa putem face si masuratorile de cuplu care ziceam... Nici nu mai e asa mult, o luna :)

Si nu am vazut nicaieri date legate de cuplul motor care sa nu aiba si legatura cu cutia. Unde ai vazut tu motor de 100 CP si 170 nm cu cutie in 7 trepte si cu una in 3 comparate? Forta dezvoltata de un motor este aceeasi evident dar la cuplul motor mai intervine si altceva...ei, parerea mea era ca acest "altceva" este cutia. Nu vrei sa mai asteptam pana vine cineva cu informatii mai exacte de atat sau pana masuram? Nu de alta, dar nu vreau sa se transforme discutia in ceva gen "versus". Chiar e interesant de vazut.

Chiar nu e nici un mecanic/fizician, etc care sa ne scoata din aceasta dilema "once and for all"?

Multumesc,

Modificat de Rapier
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am uitat pe site....interesant dar cred ca are unele greseli ori site ul ori catrea.In carte 0-100 imi arata 10,2 pe site 9,9 la egalitate cu masina cu 6 trepte :) (care mai e diferenta).Deci?

TazVW, la fel cum tu ai pus o poza cu caracteristicile din cartea ta, pot pune si eu doua, luate tot din cartea masinii in care apar diferit cuplurile, in functie de cutie. Ce sa inteleg din asta? Ca Audi si VW se bat cap in cap in afirmatii? Cum am zis si mai sus. La tine in carte (acolo de unde ai luat poza) nu apare decat acea pagina? Si este cartea masinii sau o alta publicatie? Si, nu in ultimul rand, daca acolo nu scrie nimic de cutie, asta nu inseamna ca nu influenteaza.

Cred ca ne putem lamuri la Intalnirea de Toamna. Acolo vom fi destui ca sa putem face si masuratorile de cuplu care ziceam... Nici nu mai e asa mult, o luna :D

Poza este facuta la o pagina din cartea masinii la caracteristici tehnice.daca cutia influenteaza nm as vrea sa imi explice si mie cineva cum face ea treaba asta...(avand in vedere ca sunt masurati la motor)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uite ca am facut si eu poze din cartea mea... Se vede scris mic sus...5 Gang sau 6 Gang si cuplul e dat mai jos, diferit

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca la cele 2 motoare sunt diferente intre cutiile de vitez si cuplul motor, nu inseamna ca, cutia de viteza modifica cuplul.

Ci inseamna ca nemtii au modificat parametrii motorului (inclusiv cuplul) pt a se "preta " mai bine la cutia de viteze cu care e echipata masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai ca am stat sa caut pe net ca de aia exista... Se pare ca avem cam toti dreptate :) , perceptia fiecaruia e diferita

Cuplul motor (torque) este o caracteristica a motorului. Clar. Toti cei ce au afirmat acest lucru au dreptate.

Vor urma pentru exemplificare citate din Wikipedia urmate de link-ul catre ele

Machine torque

Torque is part of the basic specification of an engine: the power output of an engine is expressed as its torque multiplied by its rotational speed. Internal-combustion engines produce useful torque only over a limited range of rotational speeds (typically from around 1,000–6,000 rpm for a small car). The varying torque output over that range can be measured with a dynamometer, and shown as a torque curve. The peak of that torque curve usually occurs somewhat below the overall power peak. The torque peak cannot, by definition, appear at higher rpm than the power peak.

http://en.wikipedia.org/wiki/Torque

TOTUSI, cutiile de viteza influenteaza aceasta valoare, iar ce este dat in carte nu este acel cuplu masurat al motorului, ci este un cuplu al motorului alterat de introducerea cutiei de viteze.

Automotive basics

The need for a transmission in an automobile is a consequence of the characteristics of the internal combustion engine. Engines typically operate over a range of 600 to about 6000 revolutions per minute (though this varies from design to design and is typically less for diesel engines), while the car's wheels rotate between 0 rpm and around 2500 rpm.

Furthermore, the engine provides its highest torque outputs approximately in the middle of its range, while often the greatest torque is required when the vehicle is moving from rest or travelling slowly. Therefore, a system that transforms the engine's output so that it can supply high torque at low speeds, but also operate at highway speeds with the motor still operating within its limits, is required. Transmissions perform this transformation.

http://en.wikipedia.org/wiki/Transmission_(mechanics)

Acum ca am postat link-urile (puteti gasi acolo formule, poze, scheme etc, daca inca nu v-ati convins), sa revenim la subiectul acestui topic.

Acesta era DIFERENTA intre cutiile de viteze cu 5 trepte si cu 6 trepte. Diferenta, este acel cuplu maxim pe care ne tot "certam" noi aici. Daca cititi cu atentie ce am quotat mai sus si verificati link-urile o sa vedeti ca, acest cuplu de care se scrie in cartea masinii este influentat de cutie (paragraful cu "transmission" de mai sus) si nu este cuplul acela strict al motorului. Din aceasta cauza exista un cuplu de 285 la 1750 rpm (pentru 5 trepte) si unul de 310 la 1900 rpm (pentru 6 trepte). Da, ambele provin din cuplul motorului de 130 CP care ESTE ACELASI in cele doua cazuri. Dar nu asta este diferenta adusa de cutii ci rapoartele prin care fac demultiplicarea acelui cuplu motor si turatiile la care se obtine.

Offf...am scris mult si am cautat si mai mult.

Sper sa se fi lamurit treaba (eu cel putin am inteles) si sa fim cu totii fericiti :o

O zi extra in continuare...

Later edit: Si cum se intampla de obicei cand oamenii se "ambaleaza" intr-o discutie, am scapat cu totii din vedere o intrebare simpla, care trebuia sa ne-o punem de la inceput. DE CE, daca cuplul motorului este acelasi si consumul aproximativa asemanator, au mai avut nevoie nemtii astia (si altii) sa introduca DOUA tipuri de cutii de viteze pe acelasi motor? Motoarele SUNT la fel. Puteti sa verificati serii, coduri de fabricant, ce vreti, sunt sigur ca asa e. de asemenea sunt sigur ca, pe aceeasi masina, se poate schimba cutia cu 5 trepte cu una de 6 trepte si va exista diferenta...cu acelasi motor. Altfel nu vad logica. daca schimbau parametrii doar ai motorului, de ce nu au lasat tot cutia cu 5 trepte, de ce au mai introdus-o pe cea cu 6? Sa nu ziceti "progres tehnologic" pt ca ambele au fost folosite in acelasi timp pe masini, nu una a aparut dupa cealalta

Modificat de Rapier
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Marketing !

In felul asta se cumpara ambele modele. Altfel se cumpara numai un model, iar celalat ramanea pe "stoc".

Modificat de andrein
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Marketing nu este un raspuns sau explicatie impotriva a ceeace am scris eu mai sus. Daca diferenta intre cele doua masini este doar de marketing "ca sa se vanda", puteau pur si simplu sa nu mai scoata inca un model. Si se vindea cu siguranta ala singur care era. Sau puteau sa scoata un model cu motorul modificat din parametrii asa cum spui tu si nu aveau nevoie de 6 viteze in loc de 5. Totusi au facut-o. Marketing? Poate...dar ma indoiesc ca e numai atat. Mie ce am gasit in Wikipedia mi se pare mult mai logic si se potriveste cu ce stiam si am citit in alte parte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu prea cred, sa nu uitam consumul, unde cv cu 6tr este suverana si sa nu uitam nici plecarea de pe loc, cina are cv cu 6tr stie ce spun. Cv 6tr are reprize mai bune in oras iar la drum lung ajuta la consum si sa nu uitam de uzura mot. vedezi turatie/viteza. Eu cred ca sunt argumente suficiente pt a face o departajare intre cele 2 cv. O zi buna tuturor :unsure:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect Theo. Astea ar fi alte diferente (le-au enumerat si altii mai devreme) intre cele 2 cutii. Discutia se limitase insa la ultimele posturi doar in jurul cuplului si de aici micile (sau marile :unsure: ) diferente de opinii.

Ci inseamna ca nemtii au modificat parametrii motorului (inclusiv cuplul) pt a se "preta " mai bine la cutia de viteze cu care e echipata masina.

Si acu mi-a sarit in ochi remarca ta... Pai nu ziceati mai devreme ca cele doua motoare au ACELASI cuplu? Asa spuneai, ca e vorba doar de marketing si de fapt cele doua echipari (cu 5 sau 6 trepte) au acelasi cuplu de fapt. Pai hotarati o data: ori au acelasi cuplu ori au fost modificate sa se "preteze" la cutie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

au fost modificate in hartii (pt marketing) ca sa fie diferente intre cele 2 motoare, dar in practica daca le masuram au acelasi cuplu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

au fost modificate in hartii (pt marketing) ca sa fie diferente intre cele 2 motoare, dar in practica daca le masuram au acelasi cuplu.

Pai hai sa le masuram! Cum facem treaba asta? Cu Vag com la intalnire joi? Ziceai ca la tine sunt 320 nm :P Nu mai inteleg nimic.....

Uite ca am facut si eu poze din cartea mea... Se vede scris mic sus...5 Gang sau 6 Gang si cuplul e dat mai jos, diferit

Felicitari pt. interesul manifestat.... :P Abea astept sa vedem daca se poate masura cu Vag Com ca sa ajungem (poate) :) la o informatie cat se poate de clara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu astazi la intalnire, ca vor fi multe de discutat si poate nu avem unde sa facem masuratori, atunci cu siguranta la intalnirea de toamna, vom gasi noi o bucatica de drum. Si sunt si mai multe masini cu care sa testam.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Noi aicea nu vorbeam de consum ci de diferentele dintre cele doua cuti de viteze... dar oricum... be serious.... adica si eu am aceeasi masina doar ca e in 6 trepte si consumul in oras nu mi-a scazut de fffffoarte mult timp sub 10%. E foarte adevarat ca depinde si de cum apesi pe pedala si de orele in care circuli dar.... 6% in oras?... :beerchug: ... mie imi vine greu sa cred.

LA fostul passat 1.9 tDI consum 6.2%,avf 6 vit ,iar la A4 5,8 % prin oras acelasi AVF, cu 6 vit.Schimbarea vit la 1200-1300 rot/min

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din cate am inteles din revistele de specialitate , caii putere si cuplul motor se masoara la arborele cotit . acestea sunt valorile inscrise in cartea tehnica . insa cei de la reviste masoara si aceste valori la ,,roata,, si de fiecare data valorile sunt diferite de cele date de fabricant , in plus sau in minus , ele fiind influientate de mai multi factori ca : transmisie , carburant , uzura motor , ulei , filtre de aer , esapament s.a.m.d. In timpul concediului am verificat viteza/turatii si am constatat ca la mine in treapta a 6a la 3000 de ture am fix 150 km/h .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

LA fostul passat 1.9 tDI consum 6.2%,avf 6 vit ,iar la A4 5,8 % prin oras acelasi AVF, cu 6 vit.Schimbarea vit la 1200-1300 rot/min

Mai apasai acceleratia sau o lasai la relanti ? :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca la cele 2 motoare sunt diferente intre cutiile de vitez si cuplul motor, nu inseamna ca, cutia de viteza modifica cuplul.

Ci inseamna ca nemtii au modificat parametrii motorului (inclusiv cuplul) pt a se "preta " mai bine la cutia de viteze cu care e echipata masina.

total gresit

motorul e acelasi dar cuplul e masurat la iesirea din cutie si cutia da cuplul.

e un fel de moment al fortei

,am mai zis odata si mai sus dar vad ca tot lumea nu pricepe

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

total gresit

motorul e acelasi dar cuplul e masurat la iesirea din cutie si cutia da cuplul.

e un fel de moment al fortei

,am mai zis odata si mai sus dar vad ca tot lumea nu pricepe

Pai atunci in ce ce viteza au calculat si la ce turatie? Cum si-au dat ei seama ca are 310 sau 290.In viteza 1 pana la rev limiter si unde a fost cuplul maxim au notat turatia si valoarea lui?.Asta ar insemna o masuratoare aiurea.....Asa puteau sa masoare in treapta a 4 a si s zica ca are 120 nm......

Eu cu asta merg pana in panzele albe(mor cu ei de gat) :D (CUTIA NU MODIFICA PERFORMANTELE MOTORULUI)....daca cutia modifica nm modifica si cp (de ce nu) si atunci am zice am schimbat cutia asa ca mototrul meu are acum 150 cp si 400 nm..... :)

Modificat de TazVW
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

" In timpul concediului am verificat viteza/turatii si am constatat ca la mine in treapta a 6a la 3000 de ture am fix 150 km/h "

tytygtd, e 4motion masina ta? Daca nu, mi se pare cam putin, 150kmh@3000rpm. Ia vezi pozele lui theo... A lui n-are nici macar 130cp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai atunci in ce ce viteza au calculat si la ce turatie? Cum si-au dat ei seama ca are 310 sau 290.In viteza 1 pana la rev limiter si unde a fost cuplul maxim au notat turatia si valoarea lui?.Asta ar insemna o masuratoare aiurea.....Asa puteau sa masoare in treapta a 4 a si s zica ca are 120 nm......

Eu cu asta merg pana in panzele albe(mor cu ei de gat) :) (CUTIA NU MODIFICA PERFORMANTELE MOTORULUI)....daca cutia modifica nm modifica si cp (de ce nu) si atunci am zice am schimbat cutia asa ca mototrul meu are acum 150 cp si 400 nm..... :vaidecapulmeu:

pai sa stii ca din ceea ce zici ai si tu foparte mare dreptate insa fabrica cand da cuplul se refera la cutie

cuplul nu este al motorului si al trenului mobil al cutiei de viteze.

documenteaza-te si ai sa vezi.aveam si eu ceva documentatie cu privira la acest lucru si daca o gasescd o sa o pun aici

motorul de 130 cai este acelasi si la o cutie si la alta singurele diferente sunt de un teu la un furtun de apa :)

pai sa stii ca din ceea ce zici ai si tu foparte mare dreptate insa fabrica cand da cuplul se refera la cutie

cuplul nu este al motorului si al trenului mobil al cutiei de viteze.

documenteaza-te si ai sa vezi.aveam si eu ceva documentatie cu privira la acest lucru si daca o gasescd o sa o pun aici

motorul de 130 cai este acelasi si la o cutie si la alta singurele diferente sunt de un teu la un furtun de apa :)

si daca motorul tau are 140 cai cuplul e acelasi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai sa stii ca din ceea ce zici ai si tu foparte mare dreptate insa fabrica cand da cuplul se refera la cutie

cuplul nu este al motorului si al trenului mobil al cutiei de viteze.

documenteaza-te si ai sa vezi.aveam si eu ceva documentatie cu privira la acest lucru si daca o gasescd o sa o pun aici

motorul de 130 cai este acelasi si la o cutie si la alta singurele diferente sunt de un teu la un furtun de apa :vaidecapulmeu:

si daca motorul tau are 140 cai cuplul e acelasi

din cate am vazut eu in cartea tehnica diferenta intre 5 si 6 viteze este de consum

acolo nu scrie nicaieri ca daca am cutia de 5 nu mai am cei 310 Nm. Tipul motorului este AWX care, oriunde are 310 Nm. Asadar, in cartea tehnica scrie un consum mai mare in oras pentru masinile cu 5 trepte si respectiv consum mai mic pentru cele cu 6 trepte. consumul extraurban este mai mic la cele cu 5 trepte si mai mare la cele cu 6 trepte. Aceste lucruri le-am citit in cartea tehnica a masinii mele, un passat B5.5 2003, 1.9 tdi AWX.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai sa stii ca din ceea ce zici ai si tu foparte mare dreptate insa fabrica cand da cuplul se refera la cutie

cuplul nu este al motorului si al trenului mobil al cutiei de viteze.

documenteaza-te si ai sa vezi.aveam si eu ceva documentatie cu privira la acest lucru si daca o gasescd o sa o pun aici

motorul de 130 cai este acelasi si la o cutie si la alta singurele diferente sunt de un teu la un furtun de apa :)

si daca motorul tau are 140 cai cuplul e acelasi

Hai mai.......unde ai auzit tu sa creasca forta motorului schimband cutia..... :)

Zgb zile si tu ceva poate tu esti mai credibil.... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

am citit tot topicul si vreau sa zic ca eu am motor AVF si in treapta 6 la 2000 turatii trece f putin de 100 sa zic asa cca 105 km/h.Am sa incerc si la 3000 sa vad ce viteza am.

Curios este faptul ca am un amic care are un Audi A4 motor AWX cu 5 rapoarte si el in treapta a5 la 2000 ture are tot 100.Si consumul este tot ca la al meu care are 6 trepte.Sincer sa fiu am masina de 1 an si am condus si passat cu 5 trepte tot 131 cp si nu am vazut nici o diferenta nici la consum nici la viteza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!