Jump to content

1.9 TDI 131 CP 5viteze - 6 viteze


maxx
 Share

Postare recomandată

Bun ... si cutiile de viteza pot varia asa mult de la o masina la alta ? Adica un passat cu 6 trepte nu are cam acceasi cutie cu un audi tot cu 6 trepe (adica nu-s etajate la fel ? ) ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, pot varia, mai ales daca e vorba de Passat si de Audi.

Intotdeauna Audi a avut (si va avea cred) cutii de viteze etajate mai sportiv

Modificat de razdan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut Audi A4 cu motorizari 1.9 / 131cp, cu cutii de viteze si cu 5 si cu 6 trepte (ASV/5 trepte, apoi AWX/6 trepte si in prezent AWX/5 trepte). Din experienta capatata, pot spune ca, cutiile in 5 trepte sunt pentru mers sportiv, deoarece au cursele mai lungi, de ex. pentru a ajunge rapid la 100 - 120 km/h parcurgi doar 3 trepte de viteza, pe cand la cutia cu 6 trepte trebuie sa parcurgi 4 trepte.

La drum intins insa, treapta a 5-a de la cutia cu 5 trepte se comporta f. asemanator cu treapta a 6-a de la cutia cu 6 trepte, iar din pct de vedere al confortului eu ma simt mai bine si prefer cutia in 5 trepte, pentru ca schimb mai rar vitezele. Daca exista vreo diferenta de fiabilitate intre cele doua cutii nu stiu, insa la urma urmei amindoua sunt facute de nemti...

De acord cu Razdan... cutiile cu 6 trepte sunt mai rapide... si daca nu ma insel, cel putin la passat cele cu motor de 130 CP cu 5 trepte au cuplu 290Nm iar cele cu 6 trepte au 310Nm.... deci....

PS: eu ajung cu a3 a la 100-120.... :D :exclaim:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa logica ta, inseamna ca eu trebuie sa ajung la 130 cu a III-a :exclaim:.

Si sunt aproape sigur ca ajung, dar depinde la ce turatie :D

Oricum este si asta pe lista de teste ...asta ca sa vorbesc pe fapte reale !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai si eu vorbesc pe fapte reale ca eu am incercat crede-ma.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu contest ce zici tu ... dar banuiesc ca nu ai testat si 130(AWX) cai pe 5 trepte !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu ce cod are motorul de Passat cu 130 cp si in 5 trepte, dar cu ala am mers. Dar nu cred ca e la fel cu motorul cu Audi... nu?

In fine acuma discutia asta putem sa o ducem la infinit ca eu de ex o sa zic ca e mai buna a mea si tu ca ata... :rolleyes: ... asa ca mai bine o lasam... :)... faza e ca eu m-am "tras" cu un Audi 1.9 Tdi (130CP) si l-am facut... :) :)

Modificat de claudiu_83
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

posibil sa fi fost soferul de vina :D

Uite am testat si la 2000 ture am un pic peste 100 km/h .Luni am sa aduc si pozele.

Deci repet ..la 100km/h cu treapta 5 am ~1900 ture ! Viteza este cea indicat de acul din bord si nu cea de pe climatronic pt ca banuiesc ca si restul tot la acele de pe bord va uitati ..si nu intrati in meniul din climatronic. Dar daca este nevoie am sa testez si cu climatronicul !

Modificat de andrein
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai baieti uita cam cum sta treaba intre 5 si 6 trepte

cei care vorbiti ar fi bine sa va si documentati un pic si sa va uitati intr-un manual service dat chiar de fabricant

e acolo un grafic care arata cam la ce viteze se scibba treapta,si deseneaza grafice pt cele 5 trepte iar undeva mai sus este un grafic punctat pt treapta a sasea

deci la 6 trepte se castica intradevar si la cuplu (ca are 310 in loc de 285) dar si la viteza(turatia mot fiindmai mica la o anumita viteza in a 6-a decat la cutiile in 5 trepte la aceeasi viteza. in consecinta si consumul

eu am reusit un concum mediu buzau- braila de 4.9l la100km mergand cu o viteza de 110-120

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cei care vorbiti ar fi bine sa va si documentati un pic

O sa ne documentam mai bine ... multumim pentru sfat. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Emilian : Eu in primul rand nu am acel grafic de care zici tu.

In al doilea rand eu nu vorbesc din carti .. ci din fapte reale.. (drept pt care am sa atasez pozele cu fiecare treapta la turatie de 2000 unde se poate vedea viteza.)

In al treilea rand eu stiu o regula de schimbare a treptei de viteza:

Se schimba treapta la o turatie care iti permite ca dupa schimbare sa "cazi" la turatia unde incepe sa ai cuplul maxim.

La mine incepe la 1900 ture cuplul, deci trebuie sa schimb pe la 2900-3000 ture ca sa cad la 1900-2000 !

Simplu.

In al patrulea rand nu e obligatoriu daca ai turatie mai scazuta, sa ai si consum mai mic. Vezi aici pe forum o teorie care e legata de cuplul maxim la o turatie intr-o anumita treapta. (intr-un post de al lui ENDER pe care nu-l mai gasesc ). Teorie care dealtfel verificat si de mine: In treapta 3 la 2500 ture am consum mai mic decat daca as merge cu treapta 4 la ceeasi viteza !!!!!!!

Eu la 100km/h cu trepta 5 la ~ 2000 turatii am consum de 4,6 cu tempomatul activat !

Treapta 2 :

Treapta 3 :

Treapta 4 :

Filmuletul cu treapta 5 la 100 km/h se poate vedea (mai greu oleak ... :D ) cum la 2000 de ture am un pic peste 100 !

aici e linkul: http://stud.usv.ro/~andrein/and.ASF

Modificat de andrein
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

parerea mea e sa nu comparam audi cu passat, chiar la aceeasi motorizare, pt ca sigur au pinioane diferite.passatul cu 5 trepte nu are 2000 de ture intr-a 5-a la 100.si oricum chestia nu e lineara.oricum, prietenul meu care are 5 trepte pe la 140 are cu vreo 500 de ture mai mult ca mine intr-a 6-a.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

viteza maxima este sensibil egala la cele doua variante, nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am cutie cu 6 rapoarte si sunt mai incantat de ea decat de una cu 5. De ce?

Pai in oras este super sportiva,chestia cu schimbatul mai des nu este edificativa, da, tr. 1 e mai scurta dar rupe asfaltul. Pe autostrada este mai economica-3000 de ture am 175km/h cu a 6-a si conumul sta pe langa 6l masina avand mai mereu 5 persoane in ea si rezervorul spre plin. Nu vreau sa conrazic pe nimeni dar am prieten care are cv. cu 5tr. si-l mai las cate o tura cu masina mea, el spune ca e diferenta si chiar destul de mare.

Ps- acesta nu este un elogiu adus cv.6 ci pura constatare. O zi buna tuturor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

HRO a zis:"parerea mea e sa nu comparam audi cu passat, chiar la aceeasi motorizare, pt ca sigur au pinioane diferite.passatul cu 5 trepte nu are 2000 de ture intr-a 5-a la 100.si oricum chestia nu e lineara.oricum, prietenul meu care are 5 trepte pe la 140 are cu vreo 500 de ture mai mult ca mine intr-a 6-a."

Cum sa nu aiba bre 100 km/h la 2000 rpm, ai tu si ai vazut? Nu te supara dar faza cu diferenta 500 rpm e cam tare trasa de par, si sa sti ca eu am la 2000 intr-a 5-a 100km/h, si daca nu ti-au ajuns pozele puse de colegul nostru o sa fac si eu sa pun sa te convingi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 000 ture - 100 km/h

3 000 ture - 150 km/h

asa vine calculul...

si la aia in 6 trepte are 175 la 2.000 ture in ultima viteza ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 000 ture - 100 km/h

3 000 ture - 150 km/h

asa vine calculul...

si la aia in 6 trepte are 175 la 2.000 ture in ultima viteza ?

LA 3000rpm cu a 6-a am 175km/h nu la 2000rmp. Pe proba. Salut.

La primul drum pe autostrada o sa verific si pe climatronic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sorry de greseala.....la 3 000 ture ma gandeam si eu....numa' ca am scris altceva....

mie sincer mi se pare o diferenta foarte mare.....daca ar putea sa puna cineva un .pdf cu tipurile de cutii si caracteristicile...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci sa inteleg de la colegii nostri nervosi faptul ca 6 trepte nu aduce absolut nimic nou?....refuz sa cred ca la 150 ai 3000 de ture in treapta 5-a, pentru ca eu am 150 intr-a 6-a si , repet, NU CRED ca sunt identice.percizez ca este vorba de viteza CITITA PE VITEZOMETRU, nu pe climatronic.

HRO a zis:"parerea mea e sa nu comparam audi cu passat, chiar la aceeasi motorizare, pt ca sigur au pinioane diferite.passatul cu 5 trepte nu are 2000 de ture intr-a 5-a la 100.si oricum chestia nu e lineara.oricum, prietenul meu care are 5 trepte pe la 140 are cu vreo 500 de ture mai mult ca mine intr-a 6-a."

Cum sa nu aiba bre 100 km/h la 2000 rpm, ai tu si ai vazut? Nu te supara dar faza cu diferenta 500 rpm e cam tare trasa de par, si sa sti ca eu am la 2000 intr-a 5-a 100km/h, si daca nu ti-au ajuns pozele puse de colegul nostru o sa fac si eu sa pun sa te convingi.

pentru Dosar Penal "

stimate domn, in primul rand ca nu suntem bre, sau cel putin eu nu sunt, in al doilea rand daca citeai cu atentie in loc sa ma apostrofezi ai fi vazut ca nu contestam nici pozele, nici ce spunea omul, ziceam doar ca el are AUDI si nu Passat, ceea ce ar putea implica unele diferente

Modificat de hro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Emilian : Eu in primul rand nu am acel grafic de care zici tu.

In al doilea rand eu nu vorbesc din carti .. ci din fapte reale.. (drept pt care am sa atasez pozele cu fiecare treapta la turatie de 2000 unde se poate vedea viteza.)

In al treilea rand eu stiu o regula de schimbare a treptei de viteza:

Se schimba treapta la o turatie care iti permite ca dupa schimbare sa "cazi" la turatia unde incepe sa ai cuplul maxim.

La mine incepe la 1900 ture cuplul, deci trebuie sa schimb pe la 2900-3000 ture ca sa cad la 1900-2000 !

Simplu.

In al patrulea rand nu e obligatoriu daca ai turatie mai scazuta, sa ai si consum mai mic. Vezi aici pe forum o teorie care e legata de cuplul maxim la o turatie intr-o anumita treapta. (intr-un post de al lui ENDER pe care nu-l mai gasesc ). Teorie care dealtfel verificat si de mine: In treapta 3 la 2500 ture am consum mai mic decat daca as merge cu treapta 4 la ceeasi viteza !!!!!!!

Eu la 100km/h cu trepta 5 la ~ 2000 turatii am consum de 4,6 cu tempomatul activat !

Treapta 2 :

Treapta 3 :

Treapta 4 :

Filmuletul cu treapta 5 la 100 km/h se poate vedea (mai greu oleak ... :( ) cum la 2000 de ture am un pic peste 100 !

aici e linkul: http://stud.usv.ro/~andrein/and.ASF

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Emilian : Eu in primul rand nu am acel grafic de care zici tu.

In al doilea rand eu nu vorbesc din carti .. ci din fapte reale.. (drept pt care am sa atasez pozele cu fiecare treapta la turatie de 2000 unde se poate vedea viteza.)

In al treilea rand eu stiu o regula de schimbare a treptei de viteza:

Se schimba treapta la o turatie care iti permite ca dupa schimbare sa "cazi" la turatia unde incepe sa ai cuplul maxim.

La mine incepe la 1900 ture cuplul, deci trebuie sa schimb pe la 2900-3000 ture ca sa cad la 1900-2000 !

Simplu.

In al patrulea rand nu e obligatoriu daca ai turatie mai scazuta, sa ai si consum mai mic. Vezi aici pe forum o teorie care e legata de cuplul maxim la o turatie intr-o anumita treapta. (intr-un post de al lui ENDER pe care nu-l mai gasesc ). Teorie care dealtfel verificat si de mine: In treapta 3 la 2500 ture am consum mai mic decat daca as merge cu treapta 4 la ceeasi viteza !!!!!!!

Eu la 100km/h cu trepta 5 la ~ 2000 turatii am consum de 4,6 cu tempomatul activat !

Treapta 2 :

Treapta 3 :

Treapta 4 :

Filmuletul cu treapta 5 la 100 km/h se poate vedea (mai greu oleak ... :( ) cum la 2000 de ture am un pic peste 100 !

aici e linkul: http://stud.usv.ro/~andrein/and.ASF

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

HRO : "....refuz sa cred ca la 150 ai 3000 de ture in treapta 5-a, pentru ca eu am 150 intr-a 6-a"

Am sa-ti fac poza si cu 3000 ture la viteza de 150 km/h (in treapta 5 )!!!! De treaba asta sunt sigur 100% pt ca tocmai am testat dar nu am imortalizat momentul ! Deci pana la poze , crede-ma pe cuvant !

Modificat de andrein
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok, te cred pe cuvant, dar tu ai Audi , ori discutia asta se petrece in forumul despre Passat cu 5 si 6 trepte, si , asa cum spuneam intr-un post anterior, la Audi or fi altele rapoartele la pinioane.

Eu vreau sa imi spuna cineva cu Passat 131 HP si 5 viteze cate ture are la 150 !!!

Modificat de hro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu ce turatie are motorul la acea viteza INSA:

pot diferi la 2 Passat-uri relativ identice (inclusiv tot in 5 trepte) de la:

- Faptul ca pot fi doua cutii de viteza diferite in 5 trepte (vezi codul cutiei)

- Pot fi erori din bord (acele de indicatoare) diferite

- samd

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

oricum mi-e greu sa cred ca treapta a 6-a nu ar aduce o scadere de turatie fata de treapta a 5-a.altfel nu s-ar mai justifica aparitia cutiei cu 6 trepte

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!