Jump to content

Octavia 3 RS/ RS FL - echipare, optionale, intrebari tehnice despre produs


TudorM
 Share

Postare recomandată

Acum banuiesc ca unii se vor supara, dar noi demult ne plangem ca de ce suntem tratati ca soferi de mana a 2-a si trebuie sa facem reviziile la an/15k si nu la 2/30k ca afara. Iar acum cand in sfarsit se pare ca se ofera si la noi chestia asta, ne plangem ca ne stricam masinile. Dealerul oricum nu te obliga la nimic, cine vrea poate sa-si faca revizia si odata pe luna.

 

Intr-adevar poate in Bucuresti nu e indicat sa stai cu un filtru de aer 2 ani de zile, dar tara e mare si cei din alte parti poate ar fi f incantati sa faca revizia la 2 ani si sa reduca costurile la jumatate. La partea cu uleiul vrac sunt si eu de acord si mi-as lua singur ce consider eu ca e mai bun (in parametrii dati de producator).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fiecare alege sa faca revizia dupa cum isi doreste si functie de locurile si modul in care foloseste masina(oras, extra-urban, naveta pe autostrada, etc).

Daca dealer-ul iti spune sa schimbi filtrul de aer si de polen la 2 ani si cuiva i se pare ca motorul mai respira bine printr-un carton obosit de praf si mizerie, respectiv ca plamanii ii respira un aer la fel de obosit, treaba lui!

La fel si cu uleiul, orice om normal care isi cumpara RS ii va da talpa de fiecare data cand are ocazia si are chef, caci asa e normal. Il va duce pe serpentine, va merge cu viteza mai mare decat cea legala cu siguranta si pe perioade ceva mai mari de timp, asadar un ulei Longlife nu are ce cauta pe un RS. Cum de asemenea, nici schimburile la mai mult de 15000km sau 1 an.

Ramane la alegerea si capacitatea fiecaruia de a intelege ca RS-ul nu e un 2.0/1.6TDI sau un 1.4TSI de facut naveta sau mers domol spre vacanta si ca nici intretinerea acestuia nu se face la fel ca la cele anterior amintite.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul rand, felicitari! Masina arata foarte bine. Iti doresc km fara numar si fara probleme!

 

In alta ordine de idei, incredibil, schimb de ulei la 2 ani..... La multe masini, in carte scrie frumos "daca circulati preponderent in oras, daca traiti intr-o tara cu mult praf, daca sunt diferente mari de temperatura intre vara si iarna, se recomanda schimbul de ulei la 10000km sau 1 an" Fac pariu ca scrie asa si pt octavia si mai fac pariu ca 99% din posesorii de masini in general, nu citesc cu atentie cartea.

Da, nu vei pierde garantia, da, vei economisi ceva bani, dupa 30000e platiti pe masina, economisesti 150e pe an, dar nici pe forumurile din afara, unde tot oamenii pasionati isi prezinta masinile, fie golf gti, fie octavia vrs sau cupra, unele modificate, unele nu, nu am auzit pe nimeni sa treaca de pragul de 1 an sau 15000km. N-ai idee cat de mult conteaza pentru un motor un schimb regulat si un ulei de calitate, atunci cand depasesti 100k km spre exemplu. Dar, probabil, putini din "primul proprietar" al unei masini detin o masina peste 100k km.

Cel mai important este primul schimb de ulei, eu si multi altii, recomanda undeva intre 3000-5000km.

Asta pe langa faptul ca motorul va consuma ulei, probabil undeva la 1l/10000km ceea ce este si normal.

Si, cum a zis un coleg mai sus, incearca sa duci tu ulei cand faci revizie.

 

Sa ai bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca au fost declaratii la cald si mai mult legat si de faza cu antifonarea lipsa sau nu de pe capota. Eu sunt 99% sigur ca nu va face revizia la 2 ani/30k km. Eu sigur nu voi face asa. Eu facand sub 8-9k km/an cu Leonul, i-am facut reviziile la an si desi mecanicii imi spuneau ca "dom'le, nu e nevoie sa schimbati filtrele, ca mai merg" eu am insistat sa le schimbe la fiecare revizie. La cat costa un filtru, e chiar pacat sa nu le schimbi. :)

 

Eu chiar as fi curios daca a ramas aceeasi turbina K03 sau au schimbat modelul/producatorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Turbina k03 nu se mai foloseste de la golf6, rs face-lift etc. A fost inlocuita cu IHI. Probabil tot IHI v-a fi si pe golf7 si octavia rs.

Send from my Sony Xperia S

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate stiu eu, au trecut pe turbine IHI

 

LE: ups, n-am vazut ca s-a mai scris pe inca o pagina...

Modificat de PaulMIG
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

IHI nu e producatorul? Practic au inlocuit Borg Warner cu IHI.

Sent from my ApfelPhone

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 N-ai idee cat de mult conteaza pentru un motor un schimb regulat si un ulei de calitate, atunci cand depasesti 100k km spre exemplu. 

 

 

Si tu iei Motul de la Unix. 100% este un ulei de calitate. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fiecare alege sa faca revizia dupa cum isi doreste si functie de locurile si modul in care foloseste masina(oras, extra-urban, naveta pe autostrada, etc).

Daca dealer-ul iti spune sa schimbi filtrul de aer si de polen la 2 ani si cuiva i se pare ca motorul mai respira bine printr-un carton obosit de praf si mizerie, respectiv ca plamanii ii respira un aer la fel de obosit, treaba lui!

La fel si cu uleiul, orice om normal care isi cumpara RS ii va da talpa de fiecare data cand are ocazia si are chef, caci asa e normal. Il va duce pe serpentine, va merge cu viteza mai mare decat cea legala cu siguranta si pe perioade ceva mai mari de timp, asadar un ulei Longlife nu are ce cauta pe un RS. Cum de asemenea, nici schimburile la mai mult de 15000km sau 1 an.

Ramane la alegerea si capacitatea fiecaruia de a intelege ca RS-ul nu e un 2.0/1.6TDI sau un 1.4TSI de facut naveta sau mers domol spre vacanta si ca nici intretinerea acestuia nu se face la fel ca la cele anterior amintite.

Scuza-ma dar cam aberezi cu faptul ca daca iti iei RS ii dai blana ca asa face un om normal, deci daca nu-i dai blana esti anormal? Si deja vad ca continui cu povesti ca il duci pe serpentine si ca vei depasi viteza legala  :lol: Frumoasa povestea...

Si cu uleiul iar aberezi, cum adica un Longlife nu are ce cauta pe RS? Te referi la RS de parca cine stie ce motor special ar avea si ce chinuri indura motorul ala. Din punctul meu de vedere este un motor simplu de 2.0i turbo. Daca esti ingrijorat de faptul ca alergi masina prea tare si ca isi pierde uleiul calitatile, poti schimba uleiul la un interval de km mai mic. Dar asta nu inseamna ca nu are ce cauta pe RS.

BMW pe toata gama lui de masini "normale" (adica fara cele din gama M) foloseste 5w30 longlife. Adica de exemplu si la un 650i care este 4400 cm3 bi-turbo, si la un 335d care este 3000 cm3 bi-turbo, si la un 135i care este 3000 cm3 turbo, etc.

Parerea mea este ca si uleiurile au avansat. Asa cum au evoluat si masinile, sigur si fluidele care le folosesc au evoluat.

Atata timp cat producatorii recomanda ulei Longlife mai mult ca sigur au la baza niste studii facute. Nu cred ca sunt conspiratii sa ne stricam noi masinile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Bartolomeus: daca nu e cum am spus eu, de ce iti mai cumperi RS?

Tu ce masini ai/ ai avut, de curiozitate?

Apropos de BMW, vezi ca baietii care chiar au si stiu cu ce se "mananca" motoarele alea pun 0W40 in ele. Producatorul insusi asta iti recomanda de fapt.

Asta ca sa nu mai vorbesc ca tu imi spui ca un L4 de 2l si 220CP merge la fel de relaxat ca un L6 de 3l si 306CP sau un V8 de 4l si 400CP.Te pricepi bine de tot la astea,nu?:)) Ia zi, un 1.0 turbo e tot una cu un 1.8 turbo, nu? Ca scrie turbo pe amandoua?!

Modificat de JUG
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Wrong post

Sent from my ApfelPhone

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E secretul meu de ce am ales sa imi iau RS.

Vezi ca eu chiar sunt unul din "baietii aia" (ce exprimare din cartier) care au si stiu cu ce se mananca si nu sunt de acord cu tine.

Pe langa faptul ca am avut si am masini noi puternice am si masini vechi mai puternice.

 

http://www.youtube.com/watch?v=Rs47jhUpGng

 

http://www.youtube.com/watch?v=L3gNuq3-NDg

 

 

Poate te uitai sa vezi ce scrie la Masina mea aici langa icon-ul meu.

Bmw-ul are si motorizari similiare si tot 5w30 recomanda. 328i e 2.0i turbo de 240 de cai parca, 323d 2.0 diesel bi-turbo 204 cai, etc.

 

LOL-uiste-te pana nu mai poti.

Modificat de Bartolomeus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

JUG, ai si n-ai dreptate parerea mea. Adica intr-adevar e bine in general sa ai grija de lucrurile pe care le ai si sa nu-ti bati joc de ele (chiar daca ai bani sa cumperi un RS dimineata, la pranz si seara). Dar 220cp din motor de 2l turbo nu mai este de mult o minune tehnologica. Lumea deja cam zice ca e prea putin. Opel/Ford pun 2.0l turbo de 240-250cp pe limuzine de mult si nu se gandeste nimeni ca-s fortate, sau Renault cu 265cp, Astra OPC cu 280cp. AMG a venit acum cu 360cp, dupa cum bine stii.

 

Eu personal incerc sa am grija de masina si motor in limitele mele de bun-simt sa zic asa. Adica ii pun ce trebuie cand trebuie, dar nici nu mor de grija noaptea ca i-am schimbat uleiul si filtrele la 15.500km in loc de 15.000km (desi eu le cam schimb la 8-9000 ca atat fac pe an). Eu sunt OCD cu altele. :)

Modificat de TudorM
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deja imi pare rau ca v-am spus ce m-a informat dealer-ul sa fac cu masina...el fiind informat de fabricant!

 

multumesc celor care mi-au urat de bine si au apreciat masina ...si celor care au cautat numai nod in papura,

 

va asigur ca la nici una din cele 14 masini care au trecut prin curte si din care mai sunt cateva si ca an de fabricatie 2012-2013 nu le-am stricat motorul si nici nu or sa pateasca nimic....asa cum sustin cate unii care in afara sa citeasca pe net si sa plece urechea la toti mecanicii de la coltz.....se dau mai cunoscatori.

 

in fine, ideea e ca aici vb de o3 rs....de cum e, de ce poate face, nu de cat de bine stie fiecare cand si cum se schimba uleiul...pentru asta sa va faceti topic separat cunoscatorilor.

 

@tudor - nu o sa regreti deloc alegerea facuta....ai comandat o masina ideala pentru romania....consum bunicel, intretinere usoara si multa placere in a o conduce.

 

hai sa vb numai de bine si terminati cu parerile astea care sunt departe de o3 rs !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu mai tin minte de cand am vazut masina, tu ai luat si parbriz incalzit?

 

Legat de consum chiar nu ma stresez, cel mai probabil o sa consume mai putin ca 1.6-ele de pe Leon. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu a spus nimeni sa va faceti griji ca nu ati schimbat uleiul la 15000km fix, iar discutia era exact despre O3 RS si motorul ei.

Faceti cum vreti, vad comparatii cu V8, L6, motoare de Renault Sport si OPC sau chiar AMG, ceea ce nu imi confirma decat ca habar nu aveti cum sta treaba cu TSI si TFSI.

Toata lumea stie exact ce si cum, dar nimeni nu a avut motorul asta. Nu-i nimic, trebuie sa aiba si PoRo musterii la service care sa cumpere Floriol turcesc LL la 90RON/l, sa-l lase sa se incinga bine la peste 105grade si apoi sa spuna ca sunt VW proaste cand crapa una, alta.

Bafta la mers cu 200km/h in rodaj!

Va las baieti pentru ca le stiti prea bine si sfaturile unui posesor sunt degeaba!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da tudor...am pus si parbrizul...

stii ca ti-am zis ca nu am butonul de vrs mode....astazi am avut putin timp liber si m-am jucat prin meniul consolei principale si am gasit la un moment dat posibilitatea de a seta masina in ECO, Normal si SPORT...pe langa faptul ca pe cutie exista treapta de sport (aici nu ma refer la plus si minu) S.

Interesant este pentru mine si faptul ca pot sa reglez clima in 3 moduri ca putere de racire ceea ce pe loc motorul simtea cand schimbam de la un mod la altul.

Sistemul automat de parcare functioneaza si pe dreapta si pe stanga prin punerea semnalului de stanga fiind standard pe dreapta.

Partea cu Lane assist nu i-am dat de cap...adica nu gasesc clar ceva care sa activeze modul...sau poate o fi incorporat in sistemul general de asistenta la drum...cel care tine distanta de masina din fata...stii la care ma refer.

navigatia e destul de detaliata...

Ca si comparatie de sunet al tobelor sau a acelui sunet care se aude la golf 6 gti cand schimba treptele (gti tot cu dsg)...pe modelul asta de RS nu se aude mai nimic, adica tobele nu prea fac galagie.

Iar daca stii in filmuletele acelea in care se auzea un fel de blowoff...in realitate nu exista asa ceva....poate doar daca aveam sound generator-ul acela instalat...ceea ce mie mi se pare ca te-ai cam pacali singur...adica auzi in masina dar afara...nimic.

trapa portbagaj electrica este chiar foarte misto si utila.

scaunele te tin bine in curbe...dar parerea mea este ca la modelul de RS din 2007 scaunele erau mai misto cu pielea aceea intoarsa...de culoare deschisa...astea de acum au o panza care personal nu ma atrage dar e bine ca nu transpir pe ea.

daca nu treci de 4500 de ture motorul este foarte silentios si ma repet, si tobele la fel...liniste totala...(aici chiar am o problema...si deja ma gandesc la o modificare de tobe finale).

 

Toate cele bune Tudor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Felicitari pentru masina yellow pwr.

Abia astept hatchbacku meu :)

Mie imi convine ca e silentioasa ca e masina de familie....chiar ma gandeam ca am driving mode selection cu sound generator si ca s-ar putea sa ma enerveze...

Credeam ca toate rs-urile vin standard cu sound generator. Tu nu ai ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate difera cutia DSG si din cauza asta nu se mai aude....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

JUG, te superi degeaba si nu inteleg de ce. Adica inteleg, dar tot n-ai de ce. Ne spunem toti parerea, ca d-aia e forum. Si nici nu scrie in regulament ca trebuie toti sa fim de acord. Dupa cum ai vazut, eu chiar schimb mai des decat sugerai tu. :)

 

yellow_pwr, mersi tare mult de impresii! Imi pare bine sa te vad incantat de masina. Si de acord cu Sound Generator ala, din pacate vine la pachet cu Mode Select pe care l-am vrut. Si cica trebuie tinut in Eco sa nu lucreze sound generator. Logic, doar iti iei RS sa-l tii in eco... :D Eu am un stres (mic) legat de parbriz, se observa liniile care-l incalzesc? Unii zic ca da, altii ca nu. Eu ma bucur ca e masina f silentioasa, inca o justificare in minus in fata sotiei, haha.

 

dragosb2, nu are ca a sarit peste optiune. Deci ai doar daca-ti alegi si butonul "VRS/Mode Select".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate scoate Sound Generator fara nicio problema. Multi l-au scos de pe mk6 GTI.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca cineva vrea sa scape de sound generator, il iau eu si dau la schimb o antifonare de capota :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 75NOR changed the title to Octavia 3 RS/ RS FL - echipare, optionale, intrebari tehnice despre produs

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!