Jump to content

TDI - Fum negru


vlad-saw
 Share

Postare recomandată

Salut baieti .

De putin timp sunt si eu fericitul(sau nu) posesor al unui Golf 1.9 TDI din 2006. Precizez ca este primul meu diesel si d-aici si multele mele nedumeriri in legatura cu masina.

Detaliile :

Golf V 2006 1.9 TDI 105 cp

Km : 23000

Garantie expirata luna asta.

Prima revizie facuta undeva la 9500 , urmatoarea fiind programata la 24600.

Masina am cumparat`o SH de la un prieten , la 22k deci am facut vreo 1000 de km pana acum cu ea.

Prima problema mi-a aparut in a 3-a zi de cand cumparasem masina si a constat intr`un avertisment sonor si aprins martorul "!" pe bord. Am citit in manual ca ar fi lichidul de frana , am fost intr`un service mi-au completat baietii putin si acum nu mai imi face figuri , ramanand sa-l schimb de tot la revizie (ca idee nivelul lichidului era cam mic, deci s-ar putea sa fie o problema pt ca asta nu ar trebui sa se piarda).

A doua problema :

De ceva timp sunt oprit prin trafic si mi se spune ca scot cam mult fum negru, am verificat si eu chestia asta si intradevar la turatii de peste 2500-3000 de ture scoate foarte mult fum negru . Am inteles ca TDI`urile scot fum negru, dar totusi nu cred ca atat . De la ce ar putea fi problema asta ?

Mentionez ca nu am alte probleme , masina trage foarte bine , nu sunt martori aprinsi sau ceva.

Va multumesc anticipat .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 186
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • vlad-saw

    26

  • cda

    9

  • Sebu

    7

  • Devastator

    7

Top Posters In This Topic

Posted Images

In primul rind cred ca ar fi trebuit sa postezi la : http://vwforum.ro/index.php?showtopic=3001

Este oarecum normal sa consume ulei, TDI-urile in principiu consuma si ulei intre revizii.

Este de asemenea adevarat ca si fum scot destul de mult dar daca te opreste lumea sa-ti spuna ca iese mult fum atunci sigur e o problema. Un raspuns sigur il afli la service unde cred ca e si cel mai bine sa te duci. Nu costa foarte mult o diagnoza dar in schimb afli cu siguranta ce are. Eu cred ca ar putea fi de la turbina dar s-ar simti si in comportamentul masinii. Cel mai bun lucru pe care poti sa-l faci este sa o duci la service.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da nu am citit bine ce mi-ai spus si am dat o fuga la un service .

Concluzie : TURBINA PICATA la 20k , bune vw-urile astea.

Acum vin cu o alta intrebare : Ieri am mers cu 180-200 cu masina asta , nu prezenta nici un simptom, tragea foarte bine.

Acum la service , pune baiatul laptopul ii da doua spritzuri, surpriza fum albastru/alb pe langa ala negru , dispara suieratul ala de la turbina si`mi arata acolo niste indicatori cum ca turbina nu ar mai functiona. Banuiesc ca nu am cum sa dau vina pe asta de la service ci sa cred ca a fost o simpla coincidenta ca turbina a picat cand a pus el laptopul nu ?

Nu`mi vine sa cred ca la o masina la 24k euro ii pica turbin la 20.000 km . Mi-a lasat un gust amar marca asta vw.

Bun trecand peste astea , ce variante de rezolvare am la aceasta situatie ? Cum rezolv si eu problema , sa o repar, sa o schimb ce sa-i fac ?

Am impresia ca mai intra totusi cateodata turbina ..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca sa faci ceva cu garantia aia. Poate poate mai poti s-o tragi de par putin. Asta daca expira in februarie, ca daca a expirat in ianuarie...nu mai ai ce face

Modificat de garceaa
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Baiatu' cu laptopul citeste niste senzori. Poate fi foarte bine unul defect si ca urmare sa arunce mai multa motorina decat trebuie, sau poate fi doar un simplu furtun fisurat. Nu stii pana cand nu auzi cel putin doua pareri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum am ajuns acasa cu masina .

Turbina nu mai intra , acum masina scoate un zgomot gros , suieratul a disparut , dar cateodata se simte cum incearca turbina sa intre adica are momente cand suiera putin dar se pierde .

Aveti idee unde ma pot duce in Bucuresti , la ora asta pentru o diagnosticare amanuntita , adica sa o desfaca sa imi zica exact de la ce e , furtun , turbina ,senzor sau ce o fi ?

Multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va rog sa-mi spuneti si mie daca ar trebui sa se mai manifeste cumva Turbina picata . Singura chestie la mine este ca nu mai intra , masina trage greu si este zgomotoasa .

Am citit pe forum cum ca ar scoate zgomote metalice, fum alb, etc ceea ce nu se intampla la mine . Ma pot gandi si la altceva ? Cum ar fi , am gasit un post la o problema asemantoare cu a mea :

"Si mai este un aspect: daca in galeria de admisie nu ai suficienta presiune de aer, amestecul va arde incomplet=>funingine pe evacuare=> geometria variabila a turbosuflantei intepenita (Atentie! nu turbina se intepeneste, DOAR mecanismul cu voleti ai geometriei variabile)." dat fiind faptul ca am atins`o putin de o bordura la service`ul ala fiind prea joasa ...

Si cum citesc pe forum , observ cum ca ar putea fi nush cate chestii , infectoare , filtre , presiune de aer ,etc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vlad eu totusi nu cred ca este turbina, daca tu zici ca masina trage, poate sa fie tubulatura, verifica toata tubulatura, pune pe cineva sa o tureze... eu am patit ceva asemanator si imi sarise furtunul ala care iese din egr..! bafta! incearca sa vorbesti cu @cipos

Modificat de Paul_VW
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze nu prea sunt in termeni . Ce anume inseamna tubulatura ?

Dau capacul ala de la motor jos si ma uit la toate cordoanele alea p-acolo ?

Am mai gasit p-aici ceva cum ca ar putea fi de la Debitor sau ceva de genul .

Risc ceva dc fac testul ala cu el scos ?

Modificat de vlad-saw
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am citit atatea pareri pe forum si m-au impins sa mai ies o data la test :

Rezultatele au fost :

La inceput imi dadea in nas in continuu intre 2000-2300 ture sau ceva de genul (se auzea si un zgomot ciudat ca si cum turbina incerca sa intre) , urca greu in viteza . Am lasat`o sa se incalzeasca putin dupa care am incercat iar si surpriza masina a urcat foarte bine pana la 160 .

Ajuns acasa am mai turat`o putin pe loc si iar surpriza acum se aude iar sunetul turbinei ( mai devreme el nu se mai auzea deloc).

Acum ma gandesc serios ca nu ar fi turbina defecta si as continua sa fiu un proprietar fercit de VW.

Maine ma duc cu ea si deja nu mai am rabdare . Sper sa nu fie nimic grav ..

Va multumesc mult pentru raspunsurile prompte si va tin la curent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dute la un membru de pe forum: cipos

iti face o scanare si apoi iti spune daca e turbina de vina.Oricum mai ieftin o reparatie la turbina nu gasesti si nu sunt multi care stiu ce e aia o turbina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum poate sa fie turbina picata daca masina merge... :offtopic: Eu asa ceva nu am auzit...daca turbina a picat se termina totul...si e destul de nasol.Acel '''debitor''' se numeste Debitmetru ceea ce cred eu ca este defect la masina ta.Ma repet...eu nu am auzit masina cu turbina picata care sa mai mearga fara sa scoata fum ca un furnal industrial...oricum daca mergi mult asa (5-10km) se ingroasa tare distractia ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vezi ca fum gros si zgomot aiurea am avut si eu cand sarise furtunul de la intercooler,mai exact cel care duce din turbina in intercooler,deci la tine ar putea fi fisurat sau alte chestii...mergi la un mecanic bun...:) si nu iti fa griji in privinta turbinei , parerea mea..:nono:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

masi9na a ajuns la mine si se pare ca a aruncat ulei in geometrie pe care a blocatao un pic, fumul este unul negru-albastrui, deci suspectez turbina care este kkk , de alfel aceeasi marca de turbina am vazut rupta la 40 000

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Concluzie : TURBINA PICATA la 20k , bune vw-urile astea.

Ai cumparat masina de la un prieten sh, dupa ce a expirat garantia si la 3 zile s-a aprins un martor..

Cat de prieten e respectivu? Scuze de intrebare.. insa concluzia ta mi se pare aberanta..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt de acord cu NetFlow, cam nu rezulta coincidenta in aceasta situatie.Prea suspect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun se pare ca nu aveti toate datele problemei :

1. Prietenul de la care am cumparat`o nu conteaza cat de prieten e, idee e alta masina 3 saptamani dupa ce am cumparat`o a mers in parametrii normali, adica nu am avut astfel de probleme , deci mai degraba ma invinovatesc pe mine pt un condus neadaptat unui turbo-diesel , dar totusi asa repede sa se strice ? Nu am mers subturat si nici blana nu i-am dat .

2. Concluzia despre VW am tras-o din patania mea si a altor useri de pe forum care in primii 20.000 km au avut turbina, volant, ambreiaj picat. Sa fie oare soferii vinovati ? Nu cred pentru ca totusi costa 24k euro si se comercializeaza in serie cu alte cuvinte nu are un target prestabilit, ci oricare sofer isi poate lua.

Nu vreau sa jignesc pe nimeni si nici atat marca dar pentru o masina la banii astia nu ar trebui sa existe problemele astea asa devreme . Am avut si alte masini , una dintre ele are 60000 km si nici in momentul de fata nu are vreo problema , si ce-i drept e la jumatea banilor fata de VW.

Si acum revenim la problema , se pare ca este TURBINA. Am fost la Cipos pentru diagnosticare iar raspunsul lui a fost ca 80 % e turbina , deci ..... urati-mi bafta la cheltuit !

Modificat de vlad-saw
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu vad legatura intre pretul unei masini si fiabilitatea ei. Daca cumparati VW ca sunt fiabile ca asa ati auzit voi, ca nu se strica.. ce sa zic.. nasol.

ORICE masina se strica indiferent cat costa ea si de cine e produsa.

De aia se cumpara masini noi cu garantie, ca SE MAI STRICA, exista defecte de fabricatie.

Faptul ca pica "repede", adica pana in 20.000km, e un lucru bun, nu rau. (adica e clar ca e defect de fabricatie si ai sansa mare sa o repari in garantie). Mai nasol e cand pica la 50-60.000 ca unii nu apuca sa faca km aia in garantie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai perfecta dreptate, nu este normal sa se strice turbina la 20 000+ km. Doar ca exista mai multe motive pentru care se poate intimpla. Unul dintre ele este intradevar o exploatare neadecvata a masinii. Eu sincer cred ca a fost exploatata necorespunzator (probabil subturata) de posesorul precedent. Altul poate fi carburantul sau intradevar o problema din fabrica. Tot ce spun eu este ca nu trebuie sa fii atit de vehement anti VW din start deoarece nu se stie inca de la ce a aparut problema (in special la un sh).

Oricum, imi pare rau de masina ta si speri sa o rezolvi cit mai rapid (si ieftin). :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da ciudat e ca nu dadea semne de oboseala cand am luat`o de la el . Am mers doua zile cu ea si mergea super.

O am de vreo 3 saptamani , si din saptamana a 3-a a inceput cu problemele, deci intelegeti-mi supararea , dupa asa o investitie sa fi nevoit sa dai iar bani e ca si cum lovit fiind mi-ar da cineva o bata in cap cand incerc sa ma ridic . E greu acum pentru ca e vorba de sute de euro, bani la care nu ma asteptam sa fiu nevoit sa-i dau asa devreme .

Si cu toate astea abia astept sa o fac si sa ma bucur din plin de ea pt ca in afara de problema asta sunt f multumit de ea, si isi merita banii.

Modificat de vlad-saw
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiti cum se incheie o zi plina de nervi , stres ,etc ? Va spun eu :

La 10 dimineata m-am intalnit cu Cipos , diagnosticari , ture , fum in tot Drumul Taberei , blana ..etc rezultat : TURBINA pe duca , rezolvare : Dat jos schimbat cu turbina de la Cipos . Mentionez ca Cipos mi-a zis ca 80 % e turbina deci restul de 20 % dadea de inteles ca poate fi altceva si dat find faptul ca se cam grabea nu a verificat tot . Toate astea ma tineau la pamant deja incepusem sa strang banii necesari inlocuirii ceea ce`mi era foarte greu .

(Ieri seara am fost la un service , asa dupa ochi, vazand ca acolo vin tot felul de masini straine toata ziua , teste, fum --> Parerea lor : cazuta TURBINA , rezolvare : Dat jos turbina ->inlocuit cu alta de la ei : 1200 euro cu totu )

La presiunile unor prieteni am ajuns la un turc pe care ei il recomandau ca "Domnul Turbo" sau altfel zis "taticul masinilor turbo-diesel", om care le-a reparat turbine sau masini.

Cum nu aveam nimic de pierdut am zis sa mai aud si alta parere . La ora 14:00 eram la service-ul turcului, undeva pe la Filaret, intru intr-o curte imensa cu fel si fel de aparatura de ultima generatie , zeci de masini si oameni .

Ma duc, intreb de el, pana la urma ajung cumva la el intr`un laborator , muncea din greu (si patronii muncesc) si in timp ce-si facea treaba p-acolo incercam sa-i smulg niste raspunsuri , sa-i distrag putin atentia sa ma asculte. Am reusit intr-un final, i-am spus ce si cum face masina si i-am zis rezultatele de pana atunci , TURBINA picata .

Raspunsul lui a fost ceva de genul : "NU CRED" , pai da dom'le da asa iese la diagnosticari, etc el tot o tinea : NU CRED, o turbina pica greu, NU CRED.

Cum era foarte ocupata mi-a zis initial sa vin vineri cu ea sa se uite, m-ai m-am tocmit putin cu el , m-a vazut asa "amarat" de problema mea si m-a chemat peste vreo 2 ore .

Peste 2 ore ma duc acolo , imi zice sa bag masina in curte , ajung in dreptul lui, nu apuc sa opresc motorul ca vine la geam si-mi zice: "VACUM, motorul gros, nu suna bine "

Toata treaba a fost de 2 min , a deschis capota mi-a zis ca e ceva de la vacum , mi-a scos un furtun din EGR (cred) mi-a pus un dop , si mi-a zis sa dau o tura cu ea sa vad cum merge :

Am dat o tura si rezultat : INCREDIBIL MASINA MERGEA SUPER , tragea de mama focului, nu-mi venea sa cred .

REZULTATUL SI REZOLVAREA LUI : A zis ca electrica sau cel putin porcaria aia de "Bloc de valve" sau cum s`o numi nu-i treaba lui , problema e ca mie nu`mi inchide vacumul sau ceva de genul si sa ma duc pe undeva prin vitan pe Fizicienilor la niste baieti priceputi sa-mi verifice de ce nu inchide ala . Pretul lui : 50 RON pt diagnosticarea lui "dupa ureche" care chiar a fost mai buna decat toate vag-comurile puse pe ea .

Am ajuns pe fizicienilor la acesti baieti , au pus`o si ei pe VAG-COM , raspunsul lor a fost acelasi cu al turcului , nu inchide vacumul sau nush ceva de genul , nici vorba de turbina. (ma puteti corecta nu sunt bun in termeni ). Au desfacut EGR-ul , era negru inauntru , blocat vai de capul lui . A urmat vreo ora de spray degresat , sters , etc l-au facut bec . L-au pus la loc dar tot n-a mers, defect find Blocul de valve sau ceva de genul , care acum la GOLF 5 cica sunt toate pe un sg bloc nu separat ca la alte masini. Solutia lor : Curatat ala iar dc tot nu merge , mai mult de 8 mil nu ma costa altul nou, numai ca nu aveau timp azi .

Nu au vrut sa ia nici un ban , spunand ca ei iau bani doar pe ce repara nu la ce se uita si cu toate ca mi-au curatat ala de s-au inegrit pana la gat nu au luat nici un ban. Am vb sa ma duc maine sa-l curete sau sa-l schimb si rezolv situatia .

Acum merg cu acel dop pus de turc in furtun si masina trage de rupe , nu mai scoate fumul ala nu mai face nimic , intr-un cuvant SUNT INDRAGOSTIT !

Va multumesc tuturor pentru raspunsurile promte si sfaturile pe care mi le-ati dat, se pare ca am disperat cam degeaba si am mers pe o pista gresita pana acum si sper ca nu v-am obosit cu povestile mele .

Maine va zic cum am reusit sa rezolv (curatat/schimbat blocul ala).

Aaa scuze sa nu credeti ca mi-am format o parere proasta despre Cipos , parca si el a mentionat de ceva de genul , inchide vacumul , nu mai inchide ...etc deci si el parca stia despre ce e vorba doar ca era in criza de timp si nu desfacuse alea p-acolo cu toate ca ramasese sa vin sa desfaca turbina. Iti multumesc oricum Cipos si fi sigur ca la tine vin la prima problema cu turbina :P .

Si acum unde pun niste serviceuri pe lista neagra ??? :)

Modificat de vlad-saw
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu sunt mester mare in asa ceva dar puteam sa pun pariu ca nu e turbina.Ma bucur pentru tine :P :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate ai acelasi tip de turbina ca la mine si greu se repara, ca de inlocuit nici vorba.Nu se gasesc.Turbina KKK.

Cit priveste numarul de kilometri sunt suspicios, nu cred ca sunt reali si/ sau mod exploatare defectuos.Eu personal am luat cea mai mare teapa de la un prieten si am facut cea mai buna afacere cu un necunoscut.

Modificat de cristianionut
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Netflow: eu cred ca exista o mare legatura intre pretul unei masini si fiabilitatea ei. In general cu cat un lucru e mai scump se presupune ca e si mai bun, tocmai prin faptul ca diferenta de bani fata de un produs mai ieftin, justifica materialele de calitate superioara, manopera minutioasa, tehnologia avansata, etc. E drept ca un pret mare poate sa fie mascat de un brand mare, care poate sa garanteze faptul ca produsele sunt calitativ superioare, dar de fapt sa nu fie chiar asa (a se vedea cazul Mercedes, care a facut rabat de la calitate la un anumit moment al existentei marcii, dar nu si de la preturi)

De acord ca ORICE masina se strica indiferent cat costa ea si de cine e produsa. Dar la fel de adevarat e si faptul ca UNELE masini se strica mai repede decat ALTELE, de unde si mitul popular ca VW e o marca fiabila. Problema lui vlad-saw e ca din experienta lui particulara a generalizat, dar cred ca in fata unei asemenea probleme deranjante, oricine ar cadea in capcana generalizarii :)

Destul, scuze de :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ca sa fie treaba treaba acum mi s-a aprins in bord martorul de evacuare gaze cu mesajul "emission workshop" .

Deci ce parere aveti sa fie de la dop-ul ala pus acolo pana cand imi repar tabloul ala de valve ? nu mai il citeste senzorul sau sa ma astept la ceva mai grav ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!