Jump to content

Ventilarea interiorului unui automobil parcat


Nautilus
 Share

Postare recomandată

@EWS: Eu am gasit ventilatorul asta pe TME si din ce am gasit la contact, ar trebui sa aiba ceva sediu pe strada B.P. Hasdeu din TM. O sa incerc sa dau pe-acolo saptamana viitoare, ca mai am nevoie si de alte piese si o sa ii intreb si de ventilatoare.

Modificat de Robotelu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 227
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Nautilus

    71

  • Muale

    65

  • Robotelu

    13

  • EWS

    8

Top Posters In This Topic

Posted Images

4. Daca are 2 fire, se alimenteaza cu 2 tensiuni pt 2 trepte de viteza.

7. Gurile de sub bara comunica, cu interiorul masinii. Ca idee traseul este prin laterale(unde ai trusa,triunghi,extinctor).

Daca scoti bara si inchizi portbagajul sau o usa observi cum presiunea iese pe acele grile.

Sent from Sexy Nexy 4 using Tapatalk

Daca are 2 fire are o singura viteza, exceptie ventilatoarele de pe masinile cu motor longitudinal, la care rezistenta suplimentara e in afara motorasului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nautilus , Valentin am inteles in mare parte despre ce e vorba.

Cu izolarea conductei de joase singura problema ar putea fi coroziunea. Aici Nautilus ne poate spune mai multe ca el o are izolata.

 

Valentin sa inteleg ca prin conducta de inalta lichidul e cald? de aceea vorbeai de racire?

 

Muale si la mine sunt niste gauri de aerisire in mocheta laterala pe ambele parti. Banuiam, dar acum cred ca pentru asta sunt.

Daca nu avem la dispozitie panouri solare ce alt sistem mai putem folosi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nuci eu nu iau panouri solare. Pui un acumulator suplimentar, s-a vorbit mai sus.

Sent from Sexy Nexy 4 using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, e cald acolo, mult mai cald decat temperatura ambientala.

partea aia nu se izoleaza din 2 motive:

- pentru ca e bine sa se mai raceasca pana la vaporizator, desi transferul de temp e foarte mic

- pentru ca umiditatea din aer nu condenseaza acolo deoarece conducta este intotdeauna mai calda decat aerul inconjurator. Daca n-ar fi, n-ar functiona instalatia

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Conducta de joasă presiune e izolată din 2007 şi până acum nu s-a corodat. Probabil fiindcă e de aluminiu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles.

 

On-topic: Indiferent ca incarci o baterie mica de 4-7Ah cu panouri solare sau direct de la bricheta ori altceva dupa contact ventilatoarele vor merge tot timpul cat sunt pornite din buton. Am vazut si ventilatoare de 120x120x25 sau 120x120x38 care consuma intre 2 si 3w la o turatie de 2100-2250 si un debit de 127-150. Teoretic si cu aceste ventilatoaare o baterie de 4ah le-ar duce vreo 9 ore.

Intrebarea e daca exista vreo posibilitate sa faci ventilatoarele sa functioneze intermitent adica sa porneasca tot la 15 minute sa functioneze 2 minute apoi se opresc, peste 15 minute iar pornesc si tot asa..

sau sa faci ventilatoarele sa functioneze doar pe timpul zilei.

 

Adica daca la 10 dimineata pana la 12 am treaba cu masina iar pe urma o parchez in soare cu ventilatoarele pornite cu bateria incarcata complet ele vor functiona pana la 21 dupa care bateria este descarcata complet, plus ca daca de la ora 12 ziua nu mai ai treaba cu masina pana a 2-a zi trebuie sa mergi dupamasa/seara sa opresti ventilatoarele pentru a evita descarcarea completa.

O baterie de 4ah in cat timp este incarcata?

Exista vreun releu care sa dea comanda intermitenta? (de exemplu 5 minute merge, 5 minute sta, 5 merge, 5 sta) In felul asta cele 9 ore ar fi transformate in 18.

 

O alta chestiune sunt si costurile...ventilatoarele sunt okay ca si pret dar o baterie de 4ah este de la 50-60 lei sa nu mai vorbim da pretul panourilor solare daca vrei sa le folosesti...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti folosi un temporizator cun sunt cele de la centralele termice, functioneaza dupa ora, temperatura,zi.

Ventilatoare si acumulator=100 lei aprox.

Panouri solare, sute de euro...ies din discutie.

Sent from Sexy Nexy 4 using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

 

Ma bag si eu in discutie cu cateva intrebari, deoarece sunt si eu interesat de proiectul asta si sunt convins ca-s capabil sa-l fac, doar ca am nevoie de putina indrumare. Precizez ca am citit topicul de vreo 3 ori dar n-am inteles chiar tot...

 

1. Ce credeti despre panoul asta?  12V, 30W, 3kg, 532x418x23mm.

 

post-77175-0-31560100-1371917011_thumb.jpost-77175-0-96420500-1371917073_thumb.j

 

2. Oare este capabil panoul de mai sus sa duca 4-6-8 ventilatoare (120x120mm) din astea pe direct, fara  baterie? Atunci stiu ca ar merge doar cand este soare si nu are fi necesare intrerupatoare, senzori de lumina sau termostate.

 

post-77175-0-84371100-1371917237_thumb.j

 

3.Ce se intampla daca panoul sta la soare si nu are nici un consumator?

 

Merci si sper ca n-am intrebat vreo prostie...

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e capabil. Amperajul la panourile solare oscilează în funcţie de luminozitate, scade de 6 ori la umbră faţă de soare. Dacă ventilatoarele merg intermitent, nu au nicio eficienţă, vezi că e la fel de cald în interior ca înainte.

 

Dacă panoul stă la Soare şi nu are consumatori, se încălzeşte. Dar nu foarte periculos, nu îndeajuns pentru a topi vreun semiconductor.

 

De asta e necesar un acumulator, ca să preia energia produsă de Soare şi să asigure un amperaj constant ventilatoarelor.

 

Cum spunea un american, "dacă în loc de curent electric ar fi apă, acumulatorul e rezervorul" :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ventilatoarele nu au nici o eficienta daca merg intermitent atunci dupa buton se poate aplica un senzor de lumina cum spunea si colegul de mai sus.

Dar unde se gaseste asa ceva la un pret decent si sa fie 12v?( am vazut doar la 6v si 220v)

2 ventilatoare de 120x120x25 cu debit 127-150 in cat timp ar ventila interiorul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc mult pentru explicatii Nautilus. Inseamna ca am ajuns (eu)  la  schema electrica ce ai pus-o la pagina 4.

 

Am cautat pe net ceva termostate dar nu prea am gasit nimic sa arate bine, ceva digital sau cu aspect demn de pus in masina.  Ca sa nu mai pun la socoteala ca nici macar nu stiu cum se leaga la circuit...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Muale

Am verificat la Bora mea la climatronic. Cand dau pe OFF, se aude actuatorul de la recirculare, cand repornesc, iarasi se aude. Deci, cu motorul oprit clapeta este inchisa, deci canci aer de afara.

 

Pentru cei ce cunosc tainele vcds-ului - exista prin sectiunea hvac vreo optiune pe tema asta? Pentru ca in aceste conditii, ventilatoarele ar fi degeaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

zgomotul ala il aud si eu dar nu sunt sigur de la ce e.

voi testa , sper sa imi intre mana pe la filtrul de polen pana la clapa.

 

daca intr-adevar se inchide, e cam nasol... doar sa lasi un geam crapat sa intre aer (dar e riscant cand ploua)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 Nu e acelaşi lucru când se închide sistemul Climatronic (ventilatorul la zero şi stingerea ecranului) şi când se opreşte motorul.

 

 Cu motorul oprit, clapeta de sub filtrul de polen stă deschisă (vertical). Nu cred că sistemul Climatronic de Leon 1M şi de Golf IV sunt diferite constructiv.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de ce nu ar fi acelasi lucru? in ambele cazuri sistemul e OFF, ce spui ca ar fi diferit? dai pe off si clapeta se inchide (conf spuselor lui mad_kat) si cand opresti motorul se deschide? nu prea ar avea sens...

sens are mai mult faza ca se inchide, in caz de ceva mai protejeaza (sa nu intre praf, apa, etc).

 

revin cu detalii dupa ce pun mana pe dovada :)

Modificat de Muale
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Clapeta NU se inchide cand climatronicul e oprit.

Sent from Sexy Nexy 4 using TapatalkMasina oprita

post-66542-13722692324126_thumb.jpg

Ventilatie pornita, recirculare. Clapeta inchisa.

post-66542-13722693104376_thumb.jpg

Ventilatie pornita, fara recirculare. Clapeta deschisa.

post-66542-13722693519686_thumb.jpg

Modificat de Muale
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca un acumulator mic de cativa amperi ar face fata conform calculelor colegilor, nu inteleg de ce un lucru trebuie complicat inutil cu panouri solare, acumulatori,relee de incarcare... daca consumul nu-i mare bateria masinii nu are cum sa se descarce.

 

părerea mea e ca trebuie alimentate acele ventilatoare suplimentare de la instalatia electrica a masinii dar prin intermediul unui termostat gen ”Q3 de la Computherm” (le cunosc si stiu ca-s fiabile) la care se prelungeste cu fire senzorul ”termorezistenta” din interior pana intr-un loc convenabil sa zicem cotiera, ”sa simta” temperatura mai de jos, iar termostatul montat undeva ascuns dar accesibil pt a face reglaje...

Modificat de adi_bm
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 E adevărat, un mic termostat ar fi putut permite funcţionarea cu curent din bateria maşinii (sau dintr-o mică baterie separată de 4-7 Ah) fără a o descărca prea repede (configuraţia cu 5 ventilatoare x 0,7W nu consumă mai mult de 0,31 Ah).

 

 Am folosit panouri + acumulator numai fiindcă am vrut să am o sursă de energie independentă de sistemul electric al maşinii. Sau poate fiindcă aşa mi s-a părut mai interesant :icon_geek:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bravo Nautilus, e un sistem destept si ecologic! Personal nu ma ingrijoreaza cum afecteaza temperatura de peste 50*C plasticele si tapiteria... Plasticele le protejez cu spray cu silicon iar scaunele, bancheta si fetele de usi le-am schimbat spt trecuta cu 300 ron. Mai mult ma preocupa confortul la intrarea in masina, pot sa bag si mama climei pt ca timp de minim 10 minute toate componentele interioare radiaza caldura. Intrebare tehnica: acoperirea fantelor dintre capac si luneta nu afecteaza sistemul de dezaburire?(nu ma refer la cel electric ci la umiditatea remanenta). Ce se intampla daca nu le acoperi si sistemul tau este in functiune? Merci si jos palaria pentru inventivitate!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stai...era prea dimineata si nu am citit calumea. sa-mi fie rusine! am confundat luneta - parbriz. :icon_cry:

 

fantele alea nu cred ca au de-a face cu dezaburirea, prin ele circula aerul din masina in portbagaj pt a iesi prin gaurile din bara (circulatia e permanenta cand mergi (geam deschis) sau ai ventilatia pornita.

Modificat de Muale
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@DJ44MKE:

 

1. În timpul dezaburirii aerul circulă în continuare prin maşină, pe acelaşi traseu, doar că în loc să intre în portbagaj prin fantele dintre capac şi lunetă intră prin alte găuri: grilele ventilatoarelor.

 

2. Dacă nu aş fi acoperit acele fante (şi nu aş fi instalat garnituri de cauciuc moale la îmbinarea dintre capac şi spătarul banchetei), o parte din aerul pompat de ventilatoare ar fi revenit în cabină, deci sistemul nu mai era eficient.

 

3. Alaltăieri (temperatura atmosferică puţin sub 30°C) era parcată lângă mine o Ibiza IV neagră. Fără parasolar, expusă la Soare de la 9:30 la 16:39.

 

 În ciuda faptului că nu era foarte cald, şoferiţa şi pasagerii nu s-au putut urca până nu au lăsat toate uşile deschise timp de un sfert de oră. În Leon (parasolar + ventilatoare de la 11:00 la 16:39) temperatura aerului era ca afară, singurul inconvenient erau scaunele calde.

 

 Motor pornit la 16:39, Climatronicul a început să bage aer rece pe la 16:40, temperatura interioară a scăzut după mai puţin de 1 minut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum am inteles perfect. Multumesc de clarificari! Pentru inceput o sa fac si eu acea etansare ( mi se pare f simpla) si o sa folosesc pentru inceput un sigur ventilator, cuplat la priza de 12v din portbagaj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce ventilator (consum, debit de aer) si unde il pui?

cu ce etansezi grilele de sub geam?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai, de etansat etansez cu ce a recomandat Nautilus mai sus... Ventilatorul, whatever...unul auto cu priza la bricheta, am vazut prin benzinarii. O sa-l plasez in centrul capacului de la haion si o sa-l acopar cu un capac gen sita, exact ca si capacele de la difuzoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!