Jump to content

Ventilarea interiorului unui automobil parcat


Nautilus
 Share

Postare recomandată

Asa cum zicea alt utilizator pe aici, apare uzura in plus la ventilatorul aerotermei din bord. 4 ventilatoare de PC sunt mult mai ieftine.

Modificat de EWS
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 227
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Nautilus

    71

  • Muale

    65

  • Robotelu

    13

  • EWS

    8

Top Posters In This Topic

Posted Images

in sistemul de climatizare este un singur ventilator (de obicei sub torpedou). nu stiu unde-i gasim specificatiile tehnice dar cu siguranta are un debit de aer mult mai mare decat 2 ventilatoare de cooler.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam asta e schema cu senzor de lumina. Partea cu senzorul de lumina este cea mai simpla schema gasita pe net. Cand contactul e pus, se alimenteaza doar acumulator. Cand se ia contactul, acumulatorul nu se mai alimenteaza, el doar se descarca prin intermediul ventilatoarelor, daca este lumina afara.

 

 

post-56805-0-53716300-1366290997_thumb.j

 

Modificat de vs91mrc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

PS am testat temperatura interioară şi cu parasolar, dar fără ventilatoare în funcţiune.

 

În momentul de faţă lucrurile stau cam aşa:

 

Exterior 35°C, maşina în soare, fără ventilatoare, fără parasolar, temperatura în interior până la 55°C.

 

Exterior 33°C, maşina în soare, fără ventilatoare, parasolar pe parbriz, temperatura în interior 46°C.

 

Exterior 35°C, maşina în soare, ventilatoarele în funcţiune, fără parasolar, temperatura în interior 35°C.

 

Deci chiar şi dacă iradierea solară a interiorului e diminuată cu ajutorul unui parasolar, maşina tot se încălzeşte nepermis de mult fără ventilatoare.

 

~Nautilus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Diferenta destul de mare incat sa merite.

Doar ca in cazul meu trebuie desfacut capitonajul in portbagaj...

Sent from Sexy Nexy 4 using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Excelenta idee Nautilus, nota maxima pentru creativitate.

E trist cand vezi oameni care suprima idei de genul si nu inteleg/vad esenta.

 

Vor sustine ca si-au exprimat parerea, insa cand compara sistemul asta cu "jaluzele, asemeni daciilor vechi" iti dai seama rapid ca vor sa denigreze.

 

On topic - keep it up Nautilus!

Modificat de forceturbo
Depersonalizat
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mulţumesc. Am mai făcut un test, maşina parcată în Soare, parasolar pe parbriz, tetierele spate ridicate ca să ţină umbră în cabină, ventilatoarele în funcţiune, termometrul de interior plasat pe podea, sub bord, pe partea pasagerului. Temperatura exterioară 37-38°C, temperatura interioară a rămas neclintită la 35°C. Deci protejând parţial interiorul de radiaţia solară directă se poate obţine o temperatură interioară chiar sub cea atmosferică folosind sistemul meu de ventilaţie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sper azi sa am curaj sa demontez bara sa vad cum sta treaba...

vreau sa masor grila,sa stiu ce ventilator se potriveste mai bine. mai vreau sa vad cat spatiu exista in spatele grilei, cum se scoate grila si unde se poate pune bateria.

post-66542-0-68556400-1367567732_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu prea înțeleg cum obții tu 35 oC în mașină, introducând de-afară aerul la 37-38 oC... O asemenea performanță ar zgudui din temelii industria de frig.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

diferenta este data de termometru si locul in care masoara. 

temperatura in masina cred ca poate fi aproximativ egala cu temperatura masurata afara, la distanta fata de sol, la umbra

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ventilatorul evacuează aerul din maşină, generând o presiune negativă (foarte slabă), aerul de afară intră (foarte-foarte lent) prin duzele de la bord, peste radiatorul sistemului Climatronic, care era rece fiindcă maşina rulase cu Climatronicul în funcţiune.

 

Evident, după multe ore de stat la Soare în atmosfera cu 38°C, interiorul va ajunge şi el tot la 38°C, după cum ne spun legile termodinamicii. Dar nu la 45-55°C, cum se întâmplă dacă nu există bariere în calea radiaţiei solare şi aerul din interior stagnează.

 

~Nautilus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, am înțeles acum, mulțumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alexanderdj

sper azi sa am curaj sa demontez bara sa vad cum sta treaba...

vreau sa masor grila,sa stiu ce ventilator se potriveste mai bine. mai vreau sa vad cat spatiu exista in spatele grilei, cum se scoate grila si unde se poate pune bateria.

 

Aia e dracovenia, de ce te mai chinui sa dai bara jos ca sa ajungi la ea? Rabatezi spatarul banchetei spate si ar trebui sa ai acces la un surub ce tine platicul pe care merge ruloul si mai ai inca un surub sau 2 in portbagaj, dai plasticul la o parte si poti da si mocheta la o parte si ajungi la grila respectiva. La Leon 1M asa e, si cred ca e acelasi sistem si pe G4, chiar daca ai Variant. Ca sa dai bara jos si sa poti umbla la grila aia, o sa trebuiasca sa desfaci si suruburile de pe dedesubt de la plasticul ala care vine pe sub spatele masinii. 

 

Cand am vazut ideea lui Nautilus am inteles si la ce folosesc alea acolo ca am dat de ele cand am schimbat senzorii de parcare :)) 

 

Ideea e extraordinara, acuma fiecare si-o adapteaza dupa preferinte. Si pe langa un consum de benzina mai mic cu destul la Nautilus care are 1,8T, eu zic ca si bateria si alternatorul sunt stresate mai putin. Cifre si procente e greu sa dai, nu prea se pot masura beneficiile, dar cu siguranta ele exista. 

 

Dupa ce ca multi dintre noi mergem cativa kilometri, de obicei <5 si facem acelasi drum poate luni la rand iar o baterie se incarca complet in 3-400 de km(asa mi-a zis un mecanicos), eu zic ca orice stres in minus e bine ca lipseste!:)) Mai mergem si cu farurile pe Auto sau eventual cu Drl sau chiar le aprindem noi ca se vada csenonul ca doar de-aia am dat bani pe el si uite cum ajungem la concluzia ca Varta nu mai face baterii cum facea odata, iar Varta am ales-o pentru ca inainte am avut ceva mai ieftin si-a rezistat doar 2 ierni la stilul asta de mers. 

 

In viitor cu siguranta o sa aiba o aiba un design mai comercial, vorbim de omul care a facut incinte difuzoarelor de pe masina proprie si a izolat si fetele de usi cu folie Dynamat(parca asa ii zicea). Si mai are destule chestii foarte practice pe care le-a facut pe Leon, asa ca eu m-astept la orice din partea lui in viitorul apropiat. 

 

 

Nautilule, eu zic sa mai adaptezi un termostat pe circuit pe post de intrerupator "activ" ca sa spun asa, si e finalizat proiectul ca idee. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

   O idee f. buna si sunt sigur ca o vom vedea pe masinile de serie peste cativa ani. Rog pe cei care intervin si isi dau cu parerea ca sa se renunte la panourile solare si sa isi puna baterie in portbagaj sau sa foloseasca bateria masinii sau sa foloseasca aeroterma masinii (care consuma enorm), sau sa se puna alarma cu pornirea motorului si a AC inainte de a veni la masina, sa se abtina pentru ca nu au inteles scopul pentru care a fost deschisa discutia: sa ventilam masina GRATIS cat timp este in soare! Alternatorul va incarca un eventual acumulator din portbagaj, dar consumand benzina suplimentar. Panoul solar este indispensabil, el chiar poate incarca acumulatorul masinii daca este lumina dar nu este cald.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu_LWR

    sa se abtina pentru ca nu au inteles scopul pentru care a fost deschisa discutia: sa ventilam masina GRATIS cat timp este in soare! 

Degeaba certi lumea ca nu au inteles...ei cauta o varianta mai ieftina...ca sa ventilezi GRATIS cat timp este soare trebuie mai intai sa scoti din buzunar minim 100E...si ei incearca sa evite lucrul acesta...

La cat combustibil suplimentar se consuma sa incarci acel acumulator...cam in cat timp crezi ca amortizezi suma de 100E?

100E=430ron=85L motorina...deci...cat poate sa consume incarcarea acelui acumulator?in cat timp vei consuma acei 85L?

Cat despre proiect...astept sa vad daca ii iese lui Muale si ma bag si eu :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alex, la break nu am mocheta pe laterale...este carton presat de 3-4 mm acoperit cu mocheta. e construit mai serios portbagajul.

la hatchback (si probabil si la leon) ai mocheta aia apretata care intr-adevar o scoti imediat.

 

am desfacut bara, se scoate destul de repede. am scos si grilele, am facut cateva masuratori. acum sa vad ce dimensiuni au ventilatoarele.

ventilatorul este pus temporar, nu radeti de mine ca e lipit. am vrut sa vad cum acopera si daca are loc sa intre in acel locas in caroserie.

 

Ebi, eu nu iau in calcul panourile solare pt ca: sunt scumpe, greu de instalat (la mine, cel putin) si inestetice. prefer sa pun acumulatir care sa mearga singur cateva ore/zi vara si sa se incarce cand merge masina (oare cate grame de motorina ard in plus...nu cred ca va fi vorba de litrii/100 in plus)

ideea este deja pe multe masini (la passat b5.5 este integrat in trapa).





Sent from Sexy Nexy 4 using Tapatalk

post-66542-13676034041136_thumb.jpg

post-66542-13676034186278_thumb.jpg

post-66542-13676034278956_thumb.jpg

post-66542-13676034352919_thumb.jpg

Modificat de Muale
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am facut niste calcule,niste masuratori...dar am nevoie de ceva ajutor!

 

voi folosi 2 ventilatoare de 80mm, un debit de aprox 50-60 m3/h.

cu 120 m3/h scot aerul din masina (3m cubi) in 2 minute. un timp mai mult decat decent. (valorile le-am rotunjit in plus pt a avea marja de eroare mare.)

problema este ca ventilatoarele astea au 2w fiecare...cat timp de utilizare as avea cu o baterie de 1 amper? alta problema, o baterie de 1 amper in cat timp se incarca de la alternator de 90 amperi, avand in vedere ca alternatorul nu "munceste" doar pt incarcarea ei ?

un ventilator cu 100 m3/h are 4w... :( cred ca iese din discutie,altfel as avea timp foarte scurt de utilizare.

 

sistemul va fi simplu: cate un ventilator pe grila, izolez. legate la baterie iar bateria legata la bricheta din portbagaj.

doua comutatoare pornesc/opresc ventilatoarele/ incarcarea (sau sa folosesc un comutator balansoar cu 3 pozitii? )

cand parchez pornesc ventilatoarele, cand pornesc motorul le opresc si pornesc incarcarea.

 

pareri,sugestii,sfaturi? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Publicat (modificat)

Nu folosi baterie de 1 Ah (adică 1,3 Ah, că de 1,0 nu se face), fiindcă ţi-o mănâncă rapid la un consum de 4W.

 

Fiindcă o pui pe podeaua portbagajului, sau în compartimentul roţii de rezervă, deci volumul trebuie să fie mic, dar greutatea nu contează, ia acumulator de 4 Ah. Are 88 x 68 x 101 mm, sau cât 3 pachete de ţigări puse împreună.

 

Eu m-am limitat la 2,3 Ah (1,00 kg) fiindcă nu eram convins că va ţine capacul meu la greutatea unuia de 4 Ah (1,57 kg).

 

@alexanderdj: e în lucru şi un releu-termostat cu consum propriu ff mic (în serie cu întrerupătorul manual), dar nu ştiu eu cum să-l fac, îl va face un electronist de profesie.

 

~Nautilus

Modificat de Nautilus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am spus baterie de 1amper ca unitate de masura, apoi sa imi dau seama cat va tine una de 2,4,8 etc

 

bateria  de 4 amperi cate ore de functionare asigura pt 2 ventilatoare de 2w/bucata?

spatiul nu este problema, pot pune si una de 7 amperi (o pun langa roata de rezerva sau intr-unul din compartimentele laterale (trusa,extinctor)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4 W la 12 V înseamnă 0,333 A.

 

Bateria poate furniza 4 A timp de 1 oră, sau 0,333 A timp de 12 ore.

 

~Nautilus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alexanderdj

Eu am un termostat d-asta cu rol de intrerupator la centrala termica. El e pus pe teava pe care circula apa si are o rotita gradata in grade Celsius de unde setezi cand sa inchida circuitul si sa porneasca injectorul de motorina. 

 

 

Am mai vazut de asemenea un termometru cu rol de intrerupator tot aici pe forum la cineva care avea A/c manual pe masina si pusese termometrul asta undeva in bord si putea sa seteze de-acolo temperatura pe care s-o faca in habitaclu. Presupun ca termometrul asta era legat la butonul de A/c care ramanea mereu apasat si termometrul asta era legat in serie cum ai zis si tu. Daca nu ma insel, pe G4 il avea persoana respectiva si cica era bun de pus in locul unui buton fals. E posibil sa stie Muale despre ce vorbesc. 

 

Chestia asta in sine stiu ca era scumpa, cateva sute de lei, dar ma gandeam ca poti face rost de schema ca sa aiba electronistul dupa ce sa lucreze. Oricum o sa fie complicat de realizat asa ceva...trebuie incorporat cumva un termometru si mie-mi suna foarte complicata treaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e neaparat nevoie de un termometru, ci se poate folosi un tranzistor sau o dioda si un circuit de monitorizare a tensiunii. La fiecare crestere cu 1 grad Celsius, tensiunea E-B la tranzistor sau tensiunea pe dioda scade cu 2mV.

Acum ramane de vazut daca nu cumva circuitul de monitorizare e mai scump decat termostatul, dar am zis sa va spun si posibilitatea asta.

 

Referitor la montarea ventilatoarelor in aerisirile din bara, nu stiu cum e la variant, dar la hatchback mi-e greu sa cred ca un ventilator pus acolo poate sa traga aer deoarece e cam acoperit de captuseala portbagajului.  :icon_confused:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trage fara probleme,pui doua ventilatoare.

La tine e mai usor sa demontezi si au spatiu mai mult decat la mine.

Termostat de centrala, cu fir se gaseste sub 100 lei.

Sent from Sexy Nexy 4 using Tapatalk

post-66542-13676803021315_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alexanderdj

E cam mare asta...

 

Gata, am gasit topic-ul respectiv si am dat si peste controller-ul ala, am gasit un link postat in topic. 

 

 

http://www.germanelectronics.ro/conrad.php?name=Products&pid=854714   Pretul este insa mai mult decat demoralizant, insa ma gandesc ca se poate gasi schema pe undeva ca sa lucrati dupa el 

Modificat de alexanderdj
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merge ascuns in masina si face treaba...Daca vrei neaparat termostat

Sent from Sexy Nexy 4 using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!