Jump to content

Ventilarea interiorului unui automobil parcat


Nautilus
 Share

Postare recomandată

Nu se răceşte cât trebuie. Chiar dacă la ora 18 temperatura exterioară e numai de 25°C, interiorul maşinii e mult mai cald dacă aerul stagnează, chiar şi cu 10-15°C mai cald. De altfel se poate simţi intrând în ea :icon_confused:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 227
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Nautilus

    71

  • Muale

    65

  • Robotelu

    13

  • MRC

    8

Top Posters In This Topic

Posted Images

testul ideal ar fi cu 2 masini, una cu ventilatoare si cealalta fara. parcate in acelasi loc, durata de timp egala.

 

de temporizator a mai aflat cineva, ceva? ma gandesc...nu are rost sa mearga 8 ore, ar putea sa porneasca cu 2-3 ore inainte sa ajung.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi mai sus. Testul s-a făcut deja, Leon I roşu cu ventilatoare şi parasolar contra Corsa D negru fără. La 16:30, în Corsa era cuptor şi nu mai puteai intra fără să laşi toate uşile deschise câtva timp. În Leon erau 30-35°C în funcţie de locul unde aşezam termometrul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am vazut...vreau EU sa fac testul, cu configuratia actuala de ventilatoare, montate sub bara.

tu ai alte ventilatoare, alt debit de aer si sunt montate altfel. eu vreau sa vad daca ra randament si la mine...

 

ideal ar fi sa fie identice masinile (culoare, volum) pt ca pot aparea diferente: masina neagra se incalzeste mai repede in soare, producatori diferiti pot avea materiale izolatoare diferite (in podea, in plafon)

Modificat de Muale
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru un randament foarte bun, trebuie ca aerul pompat afară să nu poată reveni în interior.

 

Astfel:

 

Pentru ventilatoare pe grilele de evacuare din bară, trebuie făcută o garnitură de cauciuc în jurul carcasei ventilatorului, astfel încât aerul să nu poată trece decât prin ventilator.

 

Pentru ventilatoare între portbagaj şi cabină (ca la mine), trebuie închise fantele prin care aerul poate scăpa:

 

- între hayon şi capacul de pe portbagaj cu garnitură de catifea (velur) cu adeziv, sau dintr-un cauciuc foarte moale;

- între bancheta din spate şi piesele de plastic ale portbagajului cu garnitură din cauciuc foarte moale;

- capacul se îmbină aproape perfect cu spătarul banchetei, aşa încât acolo s-ar putea să nu fie nevoie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ventilatoarele sunt prinse pe grila, izolate cu garnitura de silicon. grila are o garnitura ce face contact cu caroseria. aerul sigur nu intra inapoi pe acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 Spre exemplu, ultimul drum facut de peste 300 km l-am facut cu o temp. exterioara de 25-26°C, cu o acoperire a cerurului de 30-50% si climatronicul setat pe 22°C.

Ei bine, pe toata durata calatoriei treapta de ventilatie a climatronicului a stat pe 4 (uneori pe 3, cand perioadele innorate erau mai lungi), aerul ventilat a avut o medie in jur de 10°C (+- 2°C), iar temperatura in cabina la nivelul senzorului climatronicului (butoane) era constanta la 29°C. Habar n-am cati cmc reprezinta treapta a 4-a la climatronic, ca nu-mi spun nimic numerele alea, asa ca nu pot sa fac o comparatie cu ventilatoarele de care vorbesti tu.

 

Asadar, la un cer destul de acoperit, o temperatura exterioara mai mica cu 10°C, temperatura aer admis in cabina mai mica cu 25°C, am obtinut o temperatura in cabina mai redusa doar cu 6°C? Din acest motiv eu sunt convins ca acest sistem de ventilatie nu ar putea fi eficient pe masina mea.

 

In cazul tau, poate isi spune cuvantul masina mai mica, culoarea diferita, eventuale folii, etc.

 

2 teste făcute azi:

 

1. Maşina în parcare la Brady Auto Militari, după ce a mers până acolo fără aer condiţionat, staţionare cam 45 min, ventilatoarele în funcţiune, fără parasolar.

   Temperatura atmosferică 37,5°C, interior (termometru de interior sub cotieră) 39°C.

 

2. Mers de la Brady Auto Militari la Agip Muncii. Climatronic în funcţiune setat pe 24,5°C.

   Temperatura atmosferică 37,5-40,5°C în funcţie de cartierul prin care treceam, temperatura la nivelul volanului 25,5°C.

   (Măsurată cu acelaşi termometru de interior, lipit cu bandă adezivă pe o spiţă a volanului :) )

 

 Starea sistemului Climatronic: alimentat cu o lună în urmă cu R134a, conducta de joasă presiune bord-radiator izolată pe toată suprafaţa metalică, ventilatorul mare de la radiator de 250/150W (original 250/60W), filtrul de cabină are cam 12 000 km.

 

 Într-adevăr contează şi culoarea maşinii, a se vedea mai sus exemplul cu Corsa neagră (care are un volum interior mai mic ca al Leonului, deci volumul e mai puţin important).

 Am pus pe componentele interioare ale caroseriei (bord, panouri uşi, panouri ornamentale de plastic) până la 4 straturi de izolaţie, dar asta nu contează, fiindcă interiorul se încălzeşte cel mai tare prin geamuri (efectul de seră, ăla care face să avem veri cu 40°C în Bucureşti).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.Vroiam sa te intreb daca ai vreo poza cu conducta de joasa presiune sa inteleg care este si cu ce ai izolato. Practic prin aceasta izolare agentul frigorific ajunge mai rece in bord si in concluzie "la dinti" nu?

2.Sa inteleg ca tu ai pus un ventilator care are treapta 1 mai puternica.  Unde pe ventilator se gasesc aceste date cu 250/60 etc? La ce motorizari se gaseste cel de 250/150?

3.In cazul primului test daca aveai parasolarul pus cred ca reuseai o temperatura sub cea de afara.

In cele din urma care este parerea ta legat de acest sistem? merita?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3. nu ai cum sa obtii temperatura mai mica in masina fata de ce este afara (la umbra) doar prin ventilatie. trebuie sa ajuti cu apa pulverizata sau freon decomprimat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Nu e nevoie de poză - un simplu tub de poliuretan spongios din Bricostore (pentru conductele de A/C de apartament), prins cu şoricei.

 

2. Conducta de joasă presiune e cea care vine de la bord la compresor (conducta groasă. Cea subţire e de înaltă presiune).

 

3. Izolarea conductei de joasă presiune face ca agentul frigorific să nu mai preia din căldura compartimentului motor foarte fierbinte de la 1.8T şi să ajungă mai rece la compresor. Cu cât încălzim un gaz, cu atât se dilată ...deci menţinându-l rece uşurăm sarcina compresorului.

 

4. Ventilatorul de radiator e codul de Polo 1.4 (6N0 959 455 F), care are un singur ventilator de 250/150W. Leon 1M are 1J0 959 455 F (250/60W) + 1J0 959 455K (220/60W). Toate ventilatoarele VAG de 345 mm (100/60W, 208/120W, 250/60W, 250/150W) cu mufă cu 3 pini sunt compatibile între ele. L-am înlocuit fiindcă predecesorul lui s-a gripat şi s-a ars, aşa încât am căutat cel mai puternic ventilator compatibil. Deci acum am 250/150W + 220/60W.

 

Diferenţe:

- timpul de funcţionare al ventilatoarelor s-a redus;

- foarte rar intră treapta II la oricare din cele 2 ventilatoare (se cunoaşte după zgomot);

- aerul pompat de Climatronic e mai puţin rece la duzele din bord, dar face mai rece în cabină.

Înainte era foarte rece la duze, îmi îngheţa nasul, dar răcirea cabinei era mai puţin eficientă. Nu ştiu care e motivul, dar bănuiesc că răcirea mai proastă a agentului frigorific în radiator (ventilatorul vechi funcţiona prost de vara trecută) forţa Climatronicul să compenseze răcind (prin comprimare) mai puternic şi deci funcţiona "în hopuri", în timp ce acum menţine mult mai uşor o temperatură constantă.

 

5. Cei 90W suplimentari i-am recuperat deja înlocuind tot iluminatul interior, al poziţiilor şi al stopurilor cu leduri, se recuperează astfel peste 110W faţă de modelul stock :P

 

6. Toate astea sunt off-topic faţă de chestiunea ventilatoarelor solare, fiindcă o funcţionare mai bună a Climatronicului te ajută numai când maşina e în mers.

 

7. Nu se poate obţine în staţionare o temperatură sub cea exterioară băgând aer din exterior, decât în primele minute, când aerul trece prin bord, peste radiatorul rece de la Climatronic. Interesul nostru e să egalizăm temperatura interioară şi cea exterioară, ca să avem înăuntru 35°C în staţionare şi nu 55-65°C.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca el vroia sa ii indici care este acea conducta pe care ai izolat-o.

ciudat ca nu se izoleaza din fabrica, fiind traseul rece :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1, 2 Inteles.

3. Inteleg prima parte dar daca agentul frigorific vine prin conducta de joasa presiune la compresor inseamna ca el merge inapoi prin cea de inalta.

Nu este necesar sa izolam si conducta de inalta..cea subtire? De asemenea conductele se izoleaza pe intreaga lor suprafata? ca stiu ca mai is si din cauciuc nu numai din metal..

Imi poti explica pe scurt mersul A/C-ului? Stiu ca avem 2 radiatoare unul in bord, celalalt afara..

4. Eu credeam ca ventilatorul mic cel de 290 are o singura treapta...totusi la mufa are doar 2 conexiuni...cum i se da comanda pe treapta 2?

 

Diferente:

-primele 2 intelese

-la ultima mai spart..pai daca la guri venea mai rece nu era nomal sa fie mai rece in cabina? acuma e mai bine decat inainte?

 

5. Ai topic de prezentare a masinii sa vad cum arata ledurile pe stopuri?

6.Tot o ventilare/racire a interiorului e si cu A/C

 

7.Ca sa fim on-topic eu nu inteleg cum trece aerul din portbagaj sub bara, adica cum trece aerul de podeaua portbagajului sa ajunge la acele aerisitoare?

Daca varianta cu panouri solare e prea scumpa ce alte variante mai exista? eu ma gandeam daca se poate lega direct la ceva ce are curent si cu contactul luat si eventual cu cu ceva releu cu temporizator(habarn nu am cat costa) care sa le dea drumul tot la 15 minute.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4. Daca are 2 fire, se alimenteaza cu 2 tensiuni pt 2 trepte de viteza.

7. Gurile de sub bara comunica, cu interiorul masinii. Ca idee traseul este prin laterale(unde ai trusa,triunghi,extinctor).

Daca scoti bara si inchizi portbagajul sau o usa observi cum presiunea iese pe acele grile.

Sent from Sexy Nexy 4 using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@B0gdy-:

 

3. Ca orice sistem frigorific, şi A/C comprimă un gaz (R134a) cu ajutorul compresorului rotit de motor, îl duce la bord prin conducta de înaltă presiune, îl lasă să se decomprime în radiatorul din bord (prin decomprimare, gazul preia căldură din mediul înconjurător şi răceşte radiatorul), îl aduce înapoi prin conducta de joasă presiune, îl răceşte în radiatorul de A/C (radiator subţire înaintea celui de răcire a motorului) şi îl bagă în compresor ca să fie iar comprimat.

 

Dacă gazul nu preia deloc căldură pe măsură ce trece prin conducta de joasă presiune (care trece prin compartimentul motor la 90°C şi la 15 cm de galeria de evacuare încinsă la roşu) atunci răcirea şi recomprimarea lui sunt mult uşurate, deci sistemul devine mai eficient.

 

Conducta de joasă presiune e îmbrăcată de la ieşirea din cabină până sub borcanul cu lichid de parbriz.

 

4. Ventilatoarele de pe radiator au în interiorul motoraşului un set de rezistoare şi sunt comandate de 2 circuite cu amperaj diferit (au o siguranţă de 40 A şi una de 30 A), astfel încât dacă se arde una din siguranţe, ventilatorul merge în cealaltă treaptă de viteză, nu pierzi de tot răcirea.

 

Dacă funcţionarea A/C e ineficientă (ventilaţie proastă, semnale aberante de la senzori), procesorul de la Climatronic încearcă să compenseze răcind mai puternic, dar nu poate face asta decât intermitent ("în hopuri"). Ideal e să nu treci brusc de la rece la cald şi iarăşi la rece, fiindcă plămânilor tăi nu le va plăcea asta.

 

Astăzi am avut dovada a ceea ce înseamnă Climatronic în stare perfectă: pornit motorul la 16:37 (temperatura atmosferică 33-34°C), atins 90°C temperatura motor la 16:40, Climatronicul pompa un aer sesizabil rece pe la 16:39, foarte rece / îngheţat la 16:40, temperatura a devenit acceptabilă în cabină la 16:42, s-a moderat imediat turaţia ventilatorului şi temperatura aerului venit prin duze în aşa fel încât "nu mai îngheţa nasul". Traseul 13 Septembrie - Răzoare - Leu în condiţiile astea era foarte plăcut, într-o maşină fără A/C la acea oră te-ai fi copt ca în cuptor :)

 

5. Ledurile de pe stopuri nu arată din exterior altfel decât pe vremea becurilor, doar că lumina e roşie, nu roşie-portocalie ca la bec, şi ledurile consumă doar 2 x 2,8 W în loc de 2 x 26 W (21+5W) ai becurilor cu filament.

 

7. Aerul pompat de ventilatorul de bord (în mers) sau de ventilatoarele solare (în staţionare) intră în portbagaj, unde se află 2 grile laterale. Se formează o uşoară suprapresiune, care face ca aerul să iasă prin acele grile în contra-aripă, în spaţiul dintre panourile laterale de plastic mochetate şi tabla caroseriei, de unde iese prin grilele din bară. De fapt eu folosesc tot traseul gândit de fabricant al aerului, nu am modificat nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca el vroia sa ii indici care este acea conducta pe care ai izolat-o.

ciudat ca nu se izoleaza din fabrica, fiind traseul rece :(

Nu se izoleaza din fabrica pentru ca nu are nevoie de izolatie, sporul in eficienta este nesemnificativ. Izoland-o poti avea chiar mai multe probleme.

Singura parte in care trebuie minimizat transferul termic, este cea intre restrictor (sau supapa de expansiune) si vaporizator (radiatorul din bord). Dar din acest motiv absolut toate instalatiile de AC au restrictorul dispus la intrarea in evaporator.

Spun ca poti avea probleme cu izolatia deoarece conducta respectiva atrage umezalea prin condensare. oricat de buna izolatie vei pune tu acolo, tot exista o sansa mare ca apa sa patrunda acolo. In timp poate duce la coroziune. Lasata deschisa, apa se evapora rapid la oprirea instalatiei. Instalatiile casnice folosesc izolatia in scopul protejrii de coroziune

@B0gdy-:

 

3. Ca orice sistem frigorific, şi A/C comprimă un gaz (R134a) cu ajutorul compresorului rotit de motor, îl duce la bord prin conducta de înaltă presiune, îl lasă să se decomprime în radiatorul din bord (prin decomprimare, gazul preia căldură din mediul înconjurător şi răceşte radiatorul), îl aduce înapoi prin conducta de joasă presiune, îl răceşte în radiatorul de A/C (radiator subţire înaintea celui de răcire a motorului) şi îl bagă în compresor ca să fie iar comprimat.

 

Hmmm... Gresesti, nu cred ca asa este construita instalatia de AC. Compresorul nu are cum sa fie dupa condensator (radiatorul de AC). Nu poate functiona un astfel de sistem precum l-ai descri tu aici. Rolul compresorului este sa creasca presiunea si temperatura agentului pentru ca acesta sa condenseze in condensator. Cum sa fie compresorul dispus dupa condensator? Si cum sa se raceasca agentul in radiator, nu este deja foarte rece, mult mai rece decat mediul inconjurator?

 

 

Dacă gazul nu preia deloc căldură pe măsură ce trece prin conducta de joasă presiune (care trece prin compartimentul motor la 90°C şi la 15 cm de galeria de evacuare încinsă la roşu) atunci răcirea şi recomprimarea lui sunt mult uşurate, deci sistemul devine mai eficient.

 

De ce zici ca recomprimarea este usurata? Creste temperatura agentului, volumul este constant, asa ca va creste presiunea. Nesemnificativ, similar cresterii de temperatura. Crescand presiunea in partea de aspiratie, efortul compresorului se diminueaza, nu creste. Asta e parerea mea...

Ideea este ca ce pierzi aici, castigi dupa compresor. Nu cred ca are vreo eficienta vizibila, altfel ar fi izolat-o, ce naiba...

Nu este necesar sa izolam si conducta de inalta..cea subtire? 

Nu. Cu cat se raceste mai mult agentul acolo, cu atat este mai eficient sistemul

Modificat de Valentin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma tot invart pe langa prizele de aer din policioara de la Bora mea.

Acumulatori de UPS am, ventilatoare am cateva, nu de fite, ci din dezmembrari de surse pc.

 

O chestie insa nu mi-e clara. La G4/Bora - clapeta de recirculare se inchide sau nu la oprirea motorului. Si daca se inchide by default, se poate cumva anula treaba asta din VCDS?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

colegul a zis ca nu se inchide. eu nu sunt sigur...cred ca voi testa, scot filtrul si bag mana sa simt...

sau se poate scoate torpedoul si ai acecs pe acolo.

 

eu aud un zgomot de motoras in momentul in care opresc motorul (sau motorul merge dar inchid climatronic-ul)

 

daca te apuci de treaba, lasa ventilatoarele de pc, nu au debit f mare. pt 30 lei merita sa iei unele mai bune, la urma urmei ele fac treaba.

eu inca nu am cumparat acumulator, vreau sa fiu sigur ca "inventia" merge. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine nu se inchid, asa ca nu-i problema

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poate e diferenta intre masini... eu aud acel zgomot de motoras si imi trezeste suspiciuni.

din VAGCOM nu cred ca se poate rescrie softul Climatronicului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu aud un zgomot la oprirea motorului.

Cred ca se poate testa in mers, dand climatronicul pe off - daca mai intra aer din viteza masinii

 

Insa asta nu raspunde 100% la intrebarea - daca se inchide clapeta la oprirea motorului. Iar oprirea motorului in mers nu o voi face ever...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

doar la oprirea motorului sau si la oprirea climatronicului? fa un test daca esti langa masina: la relanti, ventiulatie pornita si opresti (reduci viteza ventilatorului la OFF) - auzi un zgomot de sub torpedou?

 

ce are oprirea motorului in mers? doar sa nu fie drum circulat, sa te incomodeze blocarea volanului, lipsa servo.

 

trebuie testat cat de curand, poate am timp azi. si asa trebuie sa schimb filtrul de polen, il am acasa din iarna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca nu se inchide clapeta aia, cel putin din informatiile pe care le am, asa rezulta: ramane in pozitia existenta la oprirea motorului/climatronicului si se repozitioneaza la pornire.

 

In alta ordine de idei, mi-a ajuns azi grila de ventilatie din portbagaj de pe partea dreapta (Passat B6), ca sa ma pot apuca si eu de experimente. Vreau sa vad ce fel de ventilatoare se potrivesc, cate sunt necesare si cum le pot monta etans. Am un controller de incarcare pentru panouri solare pe care o sa-l alimentez de la mufa de bricheta din portbagaj, am doua acumulatoare de 6V/4Ah pe care le inseriez, si sa vedem daca se incarca in timpul mersului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai comandat alta grila? de ce?

cred ca grilele sunt la fel cu ale mele, ventilator de 80 mm acopera cum trebuie. poti pune doua mai mici , acoperi suprafata mai mare dar nu castigi la debit de aer.

eu am pus o garnitura de silicon pt a etansa perfect iar in partea de jos unde a ramas spatiu neacoperit pe grila, o banda de scotch de aluminiu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Muale: In mod sigur trebuie doua ventilatoare. Am comandat alta grila pentru ca am observat ca partea de grila care intra in portbagaj nu este dreapta (vazuta din profil apare de forma literei mari "sigma", un pic deformata) si pentru a realiza etansarea ventilatoarelor trebuie in mod sigur confectionata o piesa intermediara. Asta inseamna mai multe incercari, si la Passat e destul de incomod de ajuns la grila aia, trebuie sa desfac un sfert de portbagaj. Mi-e mai usor sa pun piesa de etansare in forma finala peste grila existenta si salutare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai o poza, sa fiu sigur ca am inteles corect despre ce grila vorbim ? :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!