Jump to content

Polish-are


toni
 Share

Postare recomandată

:ceuameni: Nu vad de unde atata frustrare ptr preturile mari cerute de unii. Las' sa ceara 2000 de RON ptr polisare! Va obliga cineva sa dati banii astia!? Credeti ca e in interesul vanzatorului sa scoata un profit rezonabil sa sa nu va jecmaneasca? NU! E interesul fiecaruia dintre noi sa cautam comerciantul care ofera produsul necesar nevoilor noastre la un pret care sa ne convina(asa ne zicea noua nenea ala la microeconomie :huh: )

On topic: am facut si eu un polish la masinuta acum aproape ani, la pretul de 500 de RON. In banii astia au intrat manopera, vopsirea bandourilor fata/spate+ceva zgarieturi pe la aripi si una pe haion, polish la toata masina(cu materialele mesterului) si lacuire. Nu mi s-a parut un pret exagerat si sunt multumit si acum de rezultat. :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ma obliga nimeni sa dau banii...dar ma simt obligat sa deschid ochii unora care poate ar face-o !

Frustrare ? Normal ca sunt frustrat cand stiu ca cei care castiga banii asa usor iti dau cu flit si se comporta de parca cine stie ce operatiune stiintifica ar face si vai "cata munca e" si vai "cate facultati iti trebuie"...

Eu unul m-am saturat sa stau si sa privesc, pe principiul ca "nu ma obliga nimeni sa dau...", asa ca de cate ori voi avea ocazia, voi spune ce am de spus si le voi da peste nas...

Si gata cu Off Topic-ul !!

Modificat de chili71
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La 2000 de ron ... nu iesi mai ieftin cu o lacuire totala a masinii ?? in fine...

In topicul asta as fi vrut sa invat cum se ceruieste/polish-eaza masina ....:(

Cred ca trebuie sa mai astept :)

Va pupa tata si :D Safe

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce intelegeti prin lacuirea totala a masinii?

Daca nu este nicio problema va pot da niste link-uri cu tutoriale realizate de profesionisti.Daca insa este o problema pot copia de pe forumul de detailing pe care activez niste sfaturi pentru dumneavoastra.Astept insa de la moderator un raspuns despre cum este mai potrivit sa procedez.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nimeni Altu'

chili71 , un detailing exterior nu se rezuma doar la 1 zii , poate dura si 3-4 zile uneori , in functie de cum arata masina . Ca sa nu mai spunem ca un detailing complet (interior , exterior , motor ) poate dura si o saptamana sau mai mult...

Modificat de Nimeni Altu'
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce s-au incins spiritele pe aici ... :D

Mai usor baieti, preturile pentru servicii sunt mari in orice domeniu, nu este detailing-ul nici primul, nici ultimul. Si apropo, ar trebui facuta o diferentiere mai clara intre polish si detailing, sunt lucruri diferite.

Haideti mai bine sa continua discutia despre polish aici si sa lasam partea economica pentru alt topic.

Apropo (al doilea), nu poate un moderator sa fac un split-topic pe discutia de aici?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai punctat perfect! Am avut si operatiuni de detailing la care am stat 4 zile, deci atunci stau si ma intreb, mai merita oare sa fac detailing daca il fac pe 300 RON?

Voi cat ati da???

Modificat de colin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pretul il ceri in functie de serviciile pe care le oferi, si ce clientela vrei sa iti vina. Daca vrei sa iti vina clasa medie, alegi un pret mediu, daca vrei sa iti vina clasa premium alegi preturi mari. Spunea cineva mai sus, ca e mult 500 RON pt un polish. In acei 500 RON intra pastele, lavetele, plus manopera. Cand faci un polish, nu prea ai pozitie comoda pt corp-ul uman. In timp pot aparea unele probleme, deci de ce sa imi omor spatele sau mainile pt 2 - 300 RON? Cine vrea polish de 2 - 300 RON se poate duce la orice spalatorie, unde ii va fi polishata masina cel mai probabil cu o pasta cu fillere (deci zgarieturile vor fi umplute). Acum depinde si de starea vopselii, daca vopseaua are 2 - 3 zgarieturi, normal ca pretul este negociabil. Totul este negociabil.

Cand s-a spus mai sus ca un polish dureaza doar 8 ore, depinde ce polish. Uitati-va pe forumurile de detailing din afara, si vedeti polish-uri de 33 de ore. Nu ati vrea sa stiti cat a platit proprietarul pt acel proces de detailing :D

Nu mai sariti la gatul celor care cer preturi mari, inainte sa vedeti ce treaba fac. Da, daca cere pret mare si nu face treaba buna, nu e bine, dar daca cere pret mare si face si treaba buna atunci jos palaria. Peste tot in lume luxul se plateste. Si oricum preturile practicate in Bucuresti, nu cred ca se pot practica si in alte orase din lipsa de clienti.

Nu am vrut sa atac pe nimeni cu acest mesaj, daca am atacat, imi cer scuze.

Modificat de PushtiulK
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ex cum spuneam mai devreme Zymol produce ceruri pe care le poate cumpara toata lumea(zymol concours) si ceruri accesibile doar unor oameni cu bani (Royal glaze).Cam pe acelasi principiu merg si firmele de detailing.Au doua pachete, unul sa-i spunem basic si unul premium.Pachetul basic nu este cu nimic mai prejos in ceea ce priveste calitatea decat cel premium au aceeasi structura:

-Spalare;

-decontaminare;

-polish;

-aplicarea de protectii;

Se asigura dressing pe plasticele exterioare ale masinii, curatarea jantelor etc.Diferenta intre cele doua servicii este data uneori de produsele folosite, unii asigura si tratamentul hidrofob al geamurilor la varianta premium.Fiecare firma pentru serviciul premium mai adauga cate un amanunt doua.

Este iar tendentioasa intrebarea daca sa faci sau nu detailing pentru 300.Preturile exacte pentru un detailing se estimeaza dupa evaluarea masinii.Fiecare masina are propriile defecte.Ca de ex (stiu ca este fortata comparatia si-mi cer scuze celor care poate se simt lezati) un doctor nu poate sa stabileasca un verdict medical decat in urma unor analize.Asa este si in acest domeniu, necunoscut unora, pretul exact nu se stabileste la telefon.

Nu face nimeni, domnule Colin, detailing pentru 300 sau pentru 2000 de lei.Se evalueaza starea vopselei, apoi in functie de defectele gasite se stabileste cu aproximatie timpul de lucru, materialele care trebuie folosite, si se stabileste impreuna cu clientul pachetul de detailing dorit.

Repet.Daca acel serviciu exterior, dupa evaluare, a costat 350 de lei.Unde este problema.Vrei sa fac un calcul matematic sa vezi ca merita sa faci detailing.Este foarte profitabil, chiar si la 350 de lei.

My two cents :D

offtopic.

Am fost destul de deranjat de acel warn.Era o opinie nu un atac necolegial asa cum altii sunt lasati sa faca.Nu caut vreo dreptate pe forumuri pentru ca nu ma intereseaza, este problema dumneavoastra nu ma intereseaza nici publicitatea pe forumul acesta.Am intrat doar sa combat o idee pe care eu o cred gresita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sal all, prin lacuire totala ( nu cred ca asta e o exprimare corecta) ma refeream la matuirea intregii masini si aplicarea unui nou strat de lac,

Ca un fel de vopsire partiala daca vreti ... Cred ca m-am facut inteles. :)

Va pupa tata si :Driver: Safe

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai parca vorbeam de polishare in acest thread, nu de lacuire :Driver:

Haideti sa ramanem pe subiect, mai bine povestim ce produse, creme etc am folosit

Modificat de colin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect...insa am oferit o solutie la acel 'polish' de 2000 de ron . :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Radu, ca sa fiu sincer, nu stiu exact cine face polish(detailing) pe 2000 RON, insa la banii aia presupun ca trebuie sa iasa de nota 10 masina, deci nu prea suporta termen de comparatie.

Una peste alta la nivel amatoricesc va propun o masina de polishat orbitala DAS6. Masina orbitala e mult mai potrivita unui amator decat una rotativa.

Sigur orbitala o gasiti mai greu in RO, dar deh cine vrea sa faca o investitie o face oricum

Modificat de dudu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Polish si detailing nu sunt doi termeni diferiti, polishul este inclus intr-un sistem de proceduri numite generic, detailing.

Relizarea unui polish profesional nu este un lucru tocmai usor.Nu-ti trebuie facultate insa o pregatire temeinica teoretica dar mai ales practica este obligatorie(daca vrei sa te pozitionezi printre cei mai buni)

Buna realizare a unui polish depinde de mai multi factori:

- Temperatura mediului in care se realizeaza polishul, temperatura suprafetei pe care se realizeaza polishul, umiditatea etc;

- Viteza de miscare a masinii pe suprafata vopselei;

- Presiunea exercitata pe burete;

- Cunoasterea suprafetelor pe care lucrati(vopsea metalizata sau nu, lac tare/moale, lac ceramic), stabilirea cu exactitate a naturii defectelor de la nivelul vopselei si gasirea " compound-ului" potrivit pentru realizarea polishului.

Sunt mai multi factori dar nu vreau sa devin prea tenhic.

In mare cam aceste fenomene se petrec in timpul enigmaticului polish:

De fiecare data cand energia mecanica determina miscare, aceasta este in mod invariabil insotita de frecare.Aceasta frecare duce la degajarea de caldura.Astfel spus frictiunea dintre doua suprafete va transforma energia cinetica in energie termica.

Abrazivele din polish au nevoie de frictiune pentru "a se sparge" si a remedia defectele, actionand pe acelasi principiu cu masina Zambioni (masina care niveleaza gheata dintr-un patinuar), iar caldura degajata da aspectul acela de claritate si de stralucire.Datorita compozitiei lacului (polimeri termoplastici) prin frictiune se induce caldura ceea ce face ca lacul sa se dilate sau sa se contracte in functie de temperatura mediului in care se se executa revitalizarea vopselei, a rasinilor a solventilor si ale celorlalte substante din care este compusa pasta de polisare.

Buretele de “ finish” din cauza compozitiei sale nu produce o frictiune atat de agresiva precum cel de “ cutting “, dar amandoua produc caldura.Nici granulele abrazive din compozitia pastei de polish ( de finish) nu sunt atat de mari si ascutite precum cele din pastele mai agresive.

Mergand pe principiul “cui pe cui” se scoate, polishul cel mai abraziv corecteaza defectele dar la randul lui produce altele, sub forma de zgarieturi fine.Polishul "mediu-abraziv" corecteaza zgarieturile lasate de compound iar la final polishul indeparteaza zgarieturile lasate de “ polishul mediu” si datorita caldurii rezultate in urma frictiunii lacul capata stralucire si claritate.

Dupa parerea mea daca ar fi sa aleg care este cel mai important pas dintr-un detailing exterior, aleg fara ezitare polishul de finalizare, pentru ca, daca ar lipsi, sau nu ar fi de calitate, finisajul masinii ar avea de suferit.De ex daca compound-ul ar lipsi si am folosi decat “ mediu-abraziva” si apoi polishul de final, finisajul “ chiar daca nu ar fi corectat in totalitate “ nu ar avea de suferit in sensul ca nu ar exista zgarieturi fine la nivelul lacului ceea ce ne-ar permite si aplicarea pasilor “ de dupa polish” glaze,sealant,ceara.

Cam asta este un rezumat.In mare :Driver: Vi se pare simplu?

Textul de mai sus(cel italic) l-am scris eu pentru forumul de detailing pe care activez.Nu o sa dau numele forumului pentru ca nu am acordul administratorului vwforum.

Modificat de ozcarwash
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa parerea mea, un polish trebuie facut in ideea ca masina va arata mai bine dupa operatiune decat inainte. Am avut pe mana mai multe masini in decursul anilor. Inainte sa iau Passat-ul din semnatura am avut o Vectra care arata destul de bine pentru anii pe care ii avea, insa trebuind sa o vand intr-un moment destul de prost pentru piata auto autohtona cand toti isi aduceau masini direct din Germania si nu-i interesau astea autohtone, am zis ca ce-ar fi sa-i fac si un polish.... Zis si facut, lacul a primit stralucire, masina era fina la atingere. Vreau sa spun ca totul a fost perfect pentru mine atata timp cat nu am vazut-o in lumina soarelui. Culmea a fost ca tocmai cand o aratam unui cumparator era o zi frumoasa, cer senin si o groaza de striatii/reflexii de toate formele si marimile pe ea de la polish-ul celui care a facut operatiunea. Nu conteaza asa mult cat am platit pentru prestatia jalnica a respectivului, fapt e ca nu ma mai duc in vecii vecilor la nici un "detail-ist" care stie sa arunce cu fraze complexe despre ce dificila e munca sa, ce echipamente si materiale deosebite foloseste si cate masini a facut el la viata lui. Cred ca cei care doresc sa isi polisheze masina ar trebui sa stie in primul rand la ce sa astepte de la un polish, ce sa verifice si cum, si nu sa cunoasca dictionarul tehnic al unui polishator care dupa cum am vazut mai sus e foarte, foarte complex.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi pare rau ca ai fost dezamagit de serviciile de detailing.Dar in orice meserie exista oameni mai bine sau mai putin bine pregatiti, nu trebuie sa generalizam.Sa va spun de fapt ce platiti.Unui medic nu-i platiti efortul de a scrie o reteta, ii platiti anii de munca si studiu care l-au adus in pozitia de a putea scrie acea reteta.Unui detailer nu-i platiti efortul fizic(care este destul de mare) ci ii platiti orele de documentare de pe internet, cartile achizitionate pe bani grei de afara si efortul de a pricepe niste procedee in limba engleza(pt ca in lb romana nu exista documentatie).In mare platiti stiinta.

Detailing stiu foarte putini oameni in tara asta sa faca(nu mai mult de 15-20 de oameni).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Domnilor, atat timp cat opiniile sunt prezentate in mod civilizat, totul este ok

Cand o dam pe aratura, stergem posturi si dam sanctiuni

colin si ozcarwash

nu ma intereseaza absolut deloc relatia (ne)colegiala dintre voi sau respectul pe care-l purtati unul altuia. Dragos V a precizat clar pe pagina anterioara care-s regulile acestui forum

In plus, atentionez ca urmatorul post care nu va respecta aceste reguli - precizez in mod explicit reclama pe care o faceti direct sau indirect produselor pe care le comercializati - va va aduce automat warning

Pe romaneste, cine-si face reclama in afara ariei dedicate, capata un warning

End of story!

Modificat de dudu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Una peste alta la nivel amatoricesc va propun o masina de polishat orbitala DAS6. Masina orbitala e mult mai potrivita unui amator decat una rotativa.

Vreau sa contrazic aceasta afirmatie daca se poate in interesul membrilor acestui forum, pentru ca-mi doresc ca ei sa fie foarte bine informati.

O componenta importanta a polishului o reprezinta masina de polish.Sunt mai multe feluri de masini de polishat.Nu intru in detalii.Diferenta este data de miscarea talerului.Miscarea masinii este foarte importanta.

Intr-un proces de detailing sunt necesare ambele masini, si este impropriu spus ca una este pentru amatori si alta pentru profesionisti.Dar ca sa nu mai fiu acuzat de rea credinta mai jos o sa va copiez, din interviurile realizate de mine cu cei mai mari detaileri din lume.O intrebare suna cam asa "Which one you prefer, rotary or D.A.?" adica prefera masina rotativa sau pe cea orbitala.Va reamintesc ca sunt cei mai buni detaileri din lume.

Which one you prefer, rotary or D.A.?

TOGWT raspunde : There is a place for both in my detailing toolkit, although Maguire

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si cu ce e rau ca am zis ca una e pentru incepatori si alta e pentru experimentati?

Nu mi-ai raspuns la intrebare.................

Ce daca orbitala e folosita si de unii si de altii, ramane preferata incepatorilor. Datorita faptului ca ea este mult mai sigura.

I rest my case...........

Modificat de colin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si mie mi se pare ca se sare calul.

Posturile din ultimele 2 pagini nu imi par a aduce nimic bun. E multa reclama mascata, multa vorba despre stiinta obscura a polishului.

Parerea mea e ca e multa vorbarie de marketing. In opinia mea, aici isi au locul proceduri, tehnici, metode de a face o treaba. Nu atata laudat ca e complicat... etc. E o tehnica relativ simpla. Nu ca un spalat, dar sa schimbi cureaua de distributie e sigur mai complicat :)

Cat despre preturi, sa avem pardon. Atat timp cat vopsirea unui element - completa - costa pana in 100E, nu cred ca un polish poate trece de 20-35E/element. Nu are rost, nu inteleg cum si-ar putea cineva justifica o asemenea alegere.

Inca ceva - mare atentie la aplicarea de lacuri/produse siliconice pe tabla, pt ca daca sunt de calitate, vor fi foarte greu de indepartat - caz in care exfolierea vopselei la o eventuala revopsire e garantata. E bine ca cei ce folosesc produse siliconice sa-i informeze la service ca sa stie daca e nevoie de vreo revopsire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inca ceva - mare atentie la aplicarea de lacuri/produse siliconice pe tabla, pt ca daca sunt de calitate, vor fi foarte greu de indepartat - caz in care exfolierea vopselei la o eventuala revopsire e garantata. E bine ca cei ce folosesc produse siliconice sa-i informeze la service ca sa stie daca e nevoie de vreo revopsire.

Mitul silicoanelor :lol: Pardon, siliconlui :vaidecapulmeu:

Aproape majoritatea produselor destinate intretinerii exteriorului contin silicon intr-o forma sau alta. Doar polish-uri profesionale nu contin silicon.

In rest, majoritatea (cerurilor naturale sau sintetice), solutii pentru anvelope, plastice etc contin silicon. El se inlatura foarte usor cu o curatare cu diluant sau solutie dedicata pentru inlaturarea cerurilor si siliconilor.

Orice vopsitor decent trebuie sa faca asta inainte de a vopsi un panou. Oricum, inainte de revopsire, panoul este matuit care inlatura orice ar fi fost aplicata acolo inainte. Daca nu face asta, inseamna ca este o lucrare de 2 lei. Siliconul nu duce neaparat la exfolierea lacului, asta poate doar daca exista in cantitati industriale. El duce la formarea asa numitului fish-eye, adica niste puncte de neuniformitate in vopsea.

fish-eyes.jpg

Modificat de toni
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posturile din ultimele 2 pagini nu imi par a aduce nimic bun. E multa reclama mascata, multa vorba despre stiinta obscura a polishului.

Am citit paginile de dinainte si ma puteti crede pe cuvand cand va spun ca ultimile doua pagini v-au adus foarte multe lamuriri despre detailing(trebuie doar sa aveti rabdare sa le cititi).

Reclama mascata? Stiinta obscura a polishului? credeam ca despre explicarea polishului este vorba in acest topic.Mai sus am explicat exact ceea ce este polishul.Cum actioneaza asupra vopselei si ce fenomene se petrec.Imi cer scuze ca am fost prea tehnic.Promit ca nu se mai repeta.

Parerea mea e ca e multa vorbarie de marketing. In opinia mea, aici isi au locul proceduri, tehnici, metode de a face o treaba. Nu atata laudat ca e complicat... etc. E o tehnica relativ simpla. Nu ca un spalat, dar sa schimbi cureaua de distributie e sigur mai complicat

Marketing? Domnul meu, eu am renuntat de ceva timp sa postez reclame pe forum-uri.Dintr-un singur motiv sunt ineficiente ( pe vwforum nu mi-am facut, poate aveam succes).Daca explicarea procedurilor de detailing vi se pare "vorbarie de marketing" rezolvati problema.Stergeti posturile.

Spuneti ca : " In opinia mea, aici isi au locul proceduri, tehnici, metode de a face o treaba " - Tehnicile, procedurile, si metodele de a face detailing nu o sa le gasiti nicaieri.Dintr-un singur motiv.Sunt scumpe.

V-am mai spus ca vreo 20 de oameni, maximum, stiu sa faca detailing si majoritatea au o afacere in acest domeniu.Tot spuneti ce este atat de complicat sa faci un polish?

am stat putin, m-am gandit si apoi am dat verdictul.Dumneavoastra nu stiti ce este polishul, cand va referiti la tehnici si proceduri scrise pe forum de fapt va ganditi la altceva.

Polishul profesional pe care eu si ceilalti il facem nu este la indemana tuturor.

Pentru polish va trebuie:

- o masina profesionala care costa intre 1000 si 2500 lei;

- paste de polish care costa 400 lei;

- o ceara mai buna care costa de la 100 lei in sus;

- bureti de polish vreo 3 sau 4 daca vreti sa aplicati ceara cu masina.Un burete costa in jur de 50 lei.

- lavete pentru polish, sealant si ceara (vreo 5-6) o laveta costa iintre 20-30 lei.

In mare cam atat.Acum avem un avion, ne face acest lucru piloti? Avem un bisturiu, ne face acest lucru chirurgi?

Avem toate aceste lucruri de mai sus, va puteti numi detaileri? Puteti face detailing daca le achizitionati? Eu nu cred.Dumneavoastra doriti sa fiti mintiti, vreti sa va spun de fapt cum cumpar din supermarket o solutie pe care scrie mare polish, cum iau o carpa si frec masina, eventual sa fac si poze pentru un tutorial.O sa fiu inca o data sincer si va spun ca acele creme din supermarket nu va polisheaza masinile mai degraba vi le distrug

Daca nu vi se pare atat de greu de facut polish va sfatuiesc sa va achizitionati produsele de mai sus si sa incepeti o afacere in acest domeniu.Va garantez ca o sa castigati foarte multi bani.

Din pacate acesta este ultimul post scris pe aceasta tema.Eu sunt de vina si stau prost si cu nervii in ultimul timp :) Il aveti in schimb pe Toni, unul dintre cei mai buni detaileri din Romania, el este mai calm si mai diplomat decat mine.Are si mai multa rabdare.Sper sa va lamureasca pana la urma ce este cu adevarat polishul.

Sanatate tuturor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

compari medicina si pilotajul cu polish-ul?cat de jenant e asta?

facem pariu pe orice ca eu invat in cateva sapt max sa fac "detailingu" asta miraculos,dar tu sigur nu inveti nici macar jumatate din cuprinsul unei carti de medicina de anul I.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

compari medicina si pilotajul cu polish-ul?cat de jenant e asta?

facem pariu pe orice ca eu invat in cateva sapt max sa fac "detailingu" asta miraculos,dar tu sigur nu inveti nici macar jumatate din cuprinsul unei carti de medicina de anul I.

Permite-mi sa te contrazic si sa afirm ca la fel precum un doctor in detailing nu stii niciodata prea multe, vei avea de invatat in continuu, nu de alta dar apar zilnic noi si noi provocari, iar producatorii de lacuri si vosele au grija sa le schimbe constant compozitia.

Ce zici crezi ca mai e asa simplu sa freci cu buretele tabla?

La nivel amatoricesc sa stii ca nu e mare chestie sa freci cu miscari de dute vino tabla, insa mai departe devine ceva mai complicat, si te asigur ca operatiunea de polishare in sine ca parte a procesului de detailing este destul de complexa, si necesita multe precautii pentru a fi sigur ca iese totul ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mda...pana la urma sa salvezi o viata omeneasca sau sa oferi stralucire unei bucati de tabla e cam acelasi lucru

Modificat de iorgunicolae
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!