Jump to content

Golf 7 - Configurare


Ioana
 Share

Postare recomandată

Sunt mai multe aspecte care intra in discutie.

La fiabilitate, avand in vedere ca vei folosi masina preponderent in oras, benzina ramane cea mai buna alegere. La fel din punct de vedere al elasticitatii motorului, smoothness si zgomot + vibratii (care nu sunt foarte placute in cazul utilizarii unui TDI in oras).

Pretul de revanzare cu siguranta va fi mai mare pentru TDI, dar si pretul de achizitie e semnificativ mai mare. O parte se amortizeaza din diferenta de consum, calculul il faci tu in functie de nr de km anuali si cati ani intentionezi sa pastrezi masina. In cazul TDI si taxele sunt ceva mai mare (impozit + RCA ~100 euro in plus anual).

La 20.000km/an incepe sa faca sens dieselul, dar avand in vedere ca majoritatea vor fi facuti in oras, nu prea. Daca vrei DSG, atunci teoretic DSG6 de pe 2.0TDI ar fi mai fiabil decat DSG7 de pe 1.4TSI, desi la modul practic, in afara de cloncaneli, nu am prea auzit sa fie probleme nici cu DSG7 de pe MQB.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar s-a scris in topicul de DSG7 de un Seat 5F 2013 care a schimbat kit-ul de ambreiaje http://vwforum.ro/topic/102040-jurnal-dsg7/?p=2595820. De prin 2011 tot se spune ca se imbunatatesc ambreiajele, insa in continuare ele cad. Acum promisiuni ca dupa 2013 e mai bun. Aceleasi promisiuni ca si pana acum. 

Cutia ramane aceeasi DQ200, modul de functionare al ambreiajelor acelasi  indiferent cat de reziste s-ar face tot se duc foarte repede daca nu se merge cu atentie in trafic aglomerat.

Acum daca ai incredere deplina in garantia romaneasca (2 ani fiind la mana importatorului) si te poti lipsi de masina pentru eventualele probleme, atunci go for it. Confortul in exploatare aduce un mare plus. 

 

Pretul de revanzare e cu dus si intors. Pentru ca piata e saturata de 2.0TDI. In special cele "aduse recent, rulate in Germania" la pret sub valoarea reala a unei masini asemanatoare. Asadar platesti mai mult pe diesel la achizitionare, dar fiindca samsarii aduc masini manarite la preturi mici, peste 4 ani te poti trezi ca masina daca valoreaza 10.000euro. La TSI nu pierzi atat de mult din valoarea de nou, parerea mea.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E, sa nu exageram totusi (am stat in ele 1500km/zi :10[1]: ). Dar daca le compari cu cele din Logan....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un alt avantaj la Ergoactiv  este ca are incalzire si nu iti mai trebuie pachetul de iarna, mai ales daca iti pui si Xenon.

Xenon + pachetul de iarna inseamna ca platesti splatoarele de faruri si senzorul de nivel lichid spalare de doua ori.

 

Am facut reclamatie la dealer - > Porsche -> VW pe tema asta.

Tot ce am primit a fost un comentariu de la managerul de Produs VW Porsche Romania ca si lui i se pare ilogic calculul pachetului de iarna in combinatie cu Xenon si ca a dat mai departe problema catre VW Germania. VW cica a raspuns ca nu se modifica preturile pentru Romania.

 

In Germania daca alegi Xenon automat scade pretul la pachetul de iarna. Nici de data asta nu avem aceleasi drepturi ca nemtii.  Nimic nou sub soare.

 

Eu cu copiii mici din pacate n-am avut curajul sa comand Ergoactiv pentru ca la Golf 7 Sportsvan sezutul e cu Alcantara si s-ar fi ciuruit in scurt timp

Modificat de hiro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pretul de revanzare nu prea ma intereseaza acum din moment ce planuiesc sa o tin multi ani...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mergi la un drive test cu ambele tipuri de motoare, macar sa ai baza de raportare cand cineva iti spune o parere sau alta.

 

Din experienta iti spun, diferenta de consum intre o benzina si un diesel conduse in acelasi ritm este de 2-4l/100Km, enorm.

La Variant mai duci ~100Kg in plus numai din caroserie, ceea ce o sa penalizeze consumul la benzina.

 

Fa o analiza TCO pe 5-8 ani, cat vrei sa tii masina, cu valori reale de consum.

 

Nu uita ca diesel iti ofera 350Nm iar benzina 250Nm.

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate, doar motor de 1.2 TSI pe Jetta si 1.6 TDI pe Golf hatchback am gasit la test drive... am mai condus A4 2.0 tdi manuala,si cam atat... 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

La PBN Bucuresti au (aveau acum 3luni) Sportsvan 2.0TDI 150cp DSG la drive test (mai greu decat golful normal si mai aproape de ce vrei tu). Desigur sunt sanse ca tu sa nu vizitezi Bucurestiul in urmatoarele luni si atunci e degeaba informatia asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Diferenta de consum intre CR si noile TSI-uri urban 1,5, maxim 2. Extraurban maxim 3 daca se merge in acelasi ritm. Deloc enorm. Daca se compara valorile de consum date de producator (optimiste atat pt tdi si tsi) se vede ca tsi-ul s-a apropiat destul de tdi.

Pacat ca nu poti lua ACT.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sportvan are aceeasi greutate ca Variant-ul, este buna ideea de a-l testa.

Din punct de vedere dinamic insa este diferit, mai agil, asta ca sa nu ceri acelasi comportament de la break.

 

In legatura cu ACT, mai bine ca nu-l poti alege.

Vrei sa pastrezi masina mai multi ani, deci peste garantie, ceea ce inseamna ca ai putea avea nevoie de reparatii la motor.

Un motor cu ACT este mai complicat, nivelul de cunostinte de service, inclusiv la nivelul dealer-ilor, este proportional cu numarul intrarilor in service cu motoare cu aceasta tehnologie.

N-o sa poti sa mergi intodeauna la dealeri mari (ex. PBN) pentru a beneficia de experienta lor. 

Vezi exemplul celor care au Vanos la BMW, desi este o tehnologie de peste 17 ani, posesorii de BMW de abia gasesc mecanici care sa se priceapa cu adevarat la reparat si reglat un sistem de Vanos.

 

 

Ca si regula generala, cand pastrezi o masina multi ani, fiabilitatea trebuie sa fie cerinta nr.1, in caz contrar TCO urca vertiginos.

De aceea ar trebui fara DSG, fara benzina, doar lucruri probate.

 

Din prisma fiabilitatii te gandesti ca din 2.0 diesel se scot 150CP si aceeasi putere din 1.4, este clar care motor este dus catre anumite limite de fiabilitate.

Turbina la diesel functioneaza la 500-650gr.C, la benzina ajunge la peste 800gr.C, daca citesti documentatie Garrett o sa iti dai seama ce eforturi si calcule suplimentare apar la o asemenea turbina.

 

Vechiul 1.4TSI a fost cu foarte multe probleme, ai pe forum thread-uri intregi.

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Calculand cp/l mai fortat ajunge 2.0TSI (107 vs 110). Prin prisma unei eventuale resoftari, da clar e un risc sa mergi pe 1.4TSI decat pe un 2.0TDI care e calul de povara al VAG.

Acum fiind a doua generatie de 1.4TSI au avut ce invata. Nu e de negat faptul ca atunci cand VW a inovat a dat mai dat chix, mai ales cand a redus costurile (1.4 twincharge dupa 2008, 1.2TSI).

 

2.0TDI deja e cam slabut la 150cp. Inteleg ca este un alt motor fata de vechiul 2.0TDI, insa totusi 10cp si 20nm in plus fata de un motor lansat initial in 2004 cam slab. 

Majoritatea scot 190cp mai nou si VW, BMW facea asta de ceva ani.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Dolfin> gresesti mult cand discuti de temperaturi. Sa zicem ca masina asta ce merge aproape numai in oras are nevoie de regenerari (pe care desigur nu le va termina ca asa e Clujul sau orice oras de romania fara autostrazi suspendate sa mearga macar 15minute fara atins pedala de frana). Cate grade o sa fie pe turbina aia (ca de pe acolo trec gazele de evacuare spre DPF) ? Eu as miza pe 999+ grade.

Eu chiar daca o sa tina masina 5ani sau 10 ani tot benzina TSI fara ACT ii recomand. Intretinuta corect problemele vor fi minime la acest motor. Singura problema (daca ii putem zice problema) este consumul. Extraurban desigur dieselul sta pe la 5-6 media pe cand TSIul sta la 6-7 . Urban deja diferenta e mai mare. 2.0TDI e pe la 10 pe cand benzinarul urca si la 13 in orase precum Bucurestiul. Dar si benzina e mai ieftina decat motorina (parca)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Temperaturile le-am luat din documentatia Service Training - SSP EA288 Engine Family (luata de aici de pe forum, nu pot s-o atasez pentru ca fisierul este mai mare de 2MB), pagina 59:

 

...As soon as a specific level of soot has accumulated in the filter, active regeneration is induced by the engine management system.

The soot particles are burned at an exhaust gas temperature of 550 °C to 650 °C and form carbon dioxide.

 

In concluzie nu este vorba de temperaturi mai mari de 650gr.C la nivelul turbinei.

La motoarele cu benzina, Garrett mentioneaza in documentatie ca se ating temperaturi de peste 800gr.C, iar la motoarele foarte performante se trece bine de 1.000gr.C, toate aceste temperaturi aducand probleme exponentiale in proiectare si fiabilitate turbina.

Mai mult, deoarece motoarele cu benzina urca rapid in turatie este nevoie de o turbina cu inertie mai mica, deci alte constrangeri de materiale si proiectare, se foloseste westgate si nu VNT din considerente de spatiu. 

In materialul Service Training - SSP EA211 Petrol Engine Family, pagina 23, se mentioneaza:

 

Material designed for a maximum exhaust gas temperature of 950 °C.

 

 

Stiu ce inseamna DPF in Bucuresti, cu motorina premium am dus intervalele de regenerare la peste 600Km.

Consumul real este asa cum l-ai spus, in Bucuresti, 9,5-10% diesel, 13-14% benzina, depinde si de sarcina masinii la benzina.

 

In privinta faptului ca acest 2.0 are o putere litrica mai mica fata de ce se practica acum...as spune ca este un lucru bun din punct de vedere al fiabilitatii.

Toate masinile din grupul VAG care sunt facute pentru kilometraj mare, Caddy, Crafter, au aceleasi motoare cu puteri reduse, tocmai din considerente de fiabilitate.

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si, ai facut sesizare la Protectia Consumatorului?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu prea as fi avut sanse la OPC cu o reclamatie despre pretul unei optionale care poti s-o alegi sau nu.

VW are aceasi politica de preturi la pachete si pentru alte tari, de ex. Franta. Si la alte marci se mai practica suprapunerea unor dotari daca alegi pachete cu multe optionale. 

 

Ceea ce m-a ofticat a fost ca VW poate fi corect cu nemti dar cu noi nu. 

 

In fine, concluzia este ca pe G7 daca iti pui Xenon si vrei incalzire originala in scaune, atunci Ergoactiv-ul e cea mai buna optiune.

Modificat de hiro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cea mai mare bataie de joc la configurare este Ed40. Are multe optiuni dublate si inutile, o bataie de joc ingrozitoare. Puteti sa va uitati la dotarile de serie.

Are xenon drl led si kessy luate separatat, apoi selectat Pachet Tech, are pachet iarna + scaune ErgoActive. Pe langa pachetul Ed40 care vine cu piele, cusaturi speciale si plafon negru.

Oricum scaunele nu sunt ErgoActive. O bataie de joc ce ridica pretul mult.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristianionut

Regenerarea la Golf 7 se face si pasiv.Adica opresti motorul si sistemul DPF isi face treaba.La fel se intampla si la octavia 3.Zici ca merge ventilatorul de racire suplimentar, dar mirosul DPF-ului se face simtit, prin gaze de  esapament.

Regenerarea activ, adica cu motoul pornit se face prin marirea turatiei la relantii.Practic ai o turatie de circa 1000 de ture la relantii.In rest nu simti nimic.Motorul nu se mai opreste atunci cand esti la semafor.

Deci ca utilizator nu te intereseaza cand si cum se face regenerarea la DPF si nu afecteaza condusul masini.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta e ceva fals. Nu se regenereaza cu motorul oprit niciodata. Mai ales ca nici nu are vreun aditiv. Pasiv nu inseamna cand e motorul oprit ci cand se merge, fara sa fie nevoie sa se creasca temperatura peste 500 de grade. Regenerare activa este intre 550 si 650 de grade. Pana la o incarcare de 18g se poate regenera pasiv, peste doar activ.

 

preview-ssp-840233-ea288-diesel-engine-f

In document este vorba de generatia actuala de TDI-uri, EA288. 

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

salutare, imi poate spune cineva daca optiunea de autoinchidere a usilor este implicita? trebuie setata de undeva? am observat ca uneori se blocheaza usile dupa 30 de secunde ( sau 1 minut, ceva de genul) dupa ce am scos cheia din contact...insa nu se aplica mereu, deoarece am vrut sa fac un test sa deschid usile din telecomanda si am asteptat sa vad daca se blocheaza la loc, fara rezultat insa. 

 

multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca deblochezi masina si, in timp de 30 de secunde nu deschizi nicio usa/portbagaj, masina se inchide la loc. Daca in intervalul asta a fost deschisa o usa atunci masina nu se mai incuie singura.

LE: Sunt multe chestii interesante in manualul masinii, mai ales pentru cei care nu au mai avut o masina din grupul VAG pana acum, avand in vedere ca toate fac asa de vreo 15 ani...

Modificat de Rave
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc Rave! Intr-adevar, manualul ala chiar trebuie citit :) insa are vreo 300 pagini iar timpul este ff limitat ... imi voi dedica timp pt lectura, ca in scoala generala, zilnic :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Traiam cu impresia ca masina vine in ajutorul soferului in cazul in care a uitat sa o inchida dupa ce a mers cu ea ... si se inchid usile automat dupa 30 secunde. Pacat, era si mai OK asa!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si daca soferul uita cheia in masina, sau ramanea un pasager sa astepte soferul, ce facem? Stii ca daca incui din cheie, dinauntru nu poti deschide, nu?!

Modificat de Catalin_AC
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Good point! Multumesc, nu am marcat toate test case-urile inca :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Cum se simte un Golf cu jante pe 17" si suspensie sport? Sunt curios de confort si zgomot de rulaj comparativ cu cele pe 16" si suspensie normala.

 

Eu ma uit sa schimb masina (in Irlanda unde Octavia e cu volanul pe partea gresita) si cred ca pana la urma la Golf 7 ajung (am scris aici despre test drive cu Focus, Golf (si 2 saptamani inainte Mazda 3))

 

Configuratia pe care voi merge dupa zile de analizat, cred ca va fi pana la urma Golf 7 HL 1.2 TSI DSG7 sau 1.6 TDI DSG7 (inca nu sunt foarte decis) si doar cu pachetul cu scaune incalzite ca si optional. Aici in Irlanda HL-ul vine standard cu dublu climatronic, tempomat adaptiv, senzori de ploaie + lumini, senzori de parcare fata + spate, navigatie, camera de mers inapoi si aceasta suspensie sport impreuna cu jantele pe 17". Dotarile sunt suficiente pentru mine, doar ca am roti pe 17" fara suspensie sport pe masina curenta (Octavia 2 FL) si zgomotul de rulare este destul de mare pe drumurile din Irlanda. Tin minte de fiecare data in RO cand treceam de la rotile de pe 16" din tabla (de iarna) la cele pe 17" mi se parea ca ma chinui mai mult sa plec cu masina de pe loc, si asta cu 1.8 TSI.

 

Cum s-ar descurca 1.2 TSI si DSG7 in situatia de fata? (astia n-aveau la drive test nici DSG si nici 1.2 TSI cu roti pe 17"). Acesta e cam cu 2000E mai ieftin decat 1.6 TDi, consuma mai mult dar e si mai ieftin de asigurat. Eu am facut o calculatie pe 100.000km si 5 ani si am iesit la acelasi pret final incluzand asigurarile (am pus 5% la diesel si 6.5% la benzina (in regimul meu de mers, am 7.65% cu Octavia 1.8 TSI)), diferenta fiind in faptul ca nu voi da mai multi bani acum, ci va fi mai mult treptat pe benzina. (taxa de drum fiind aproape la fel (190E la 1.6 TDi vs 200E la 1.2 TSI))

 

Singura chestie care nu-mi place e DSG7 (vreau neaparat cutie cu dublu-ambreiaj) care e mai problematic, chiar daca am citit ca prin 2015 s-ar mai fi rezolvat din probleme. (ar putea fi un avantaj pentru cutie ca in Irlanda temperatura vara nu urca mai mult de 20-22 grade? eu acum nu merg mult in aglomeratie, dar nu stiu ce voi face in viitor )

Modificat de Iulian M
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!