Jump to content

Octavia II FL 1.8TSI


Iulian M

Postare recomandată

Nu schimb nimic inca. Mazda 6 este peste bugetul meu (e undeva la 35.000E in Irlanda).

 

Octavia da, e foarte practica.

Link către comentariu
cristiansen077

Nu cred ca merita sa incerci sa o vinzi in tara...ai pierde cu drumul, plus ca romanii cumpara diesel uri. Ce bani ai putea obtine, aici costa intre 8600 si 12000..., iar dc ai nevoie de bani repede nu merita, parerea mea.

In 2013 dupa ce am achizitionat octavia 3, a aparut la test drive noua mazda 3. Intrucat mi se parea aiurea suspensia spate de la skoda, eram dispus, cu pierderile de rigoare, ca doar sunt obisnuit cu ele, sa o dau si sa mi iau mazda (imi placea design ul). Dupa test drive, desi statea mai bine decat a mea la suspensii, mi am dat seama ca skoda este net superioara....spatii de depozitare, directie, consum, demaraj, interior, materiale usi...acea imitatie de carbon. Am plecat dezamagit de mazda, in schimb mazda 6 este altceva, imi place, totusi motoarele sunt neinspirate, chiar dc sunt fiabile. Bafta!

Modificat de cristiansen077
Link către comentariu

Diesel-uri se cumpara si in Irlanda (cam 90% din masinile noi vandute aici sunt diesel). Aici motivul nu e neaparat rulajul mare ci taxele mai mici si motorina mai ieftina (ieri motorina era 1.19Euro si benzina 1.35Euro).

 

Taxa pe 2.2 diesel de la Mazda e de 3 ori mai mica decat ce platesc pe 1.8 TSI (200E/an vs 570E/an). Eu nu folosesc aici Octavia la "potentialul" ei (ma refer la spatiu, putere motor, practicabilitate) si de asta sunt dispus sa caut si o alta marca (ba chiar dimensiunile ma incurca pe la parcarile interioare). Probabil Mazda 3 aici cu un 2.0 benzina (care ar fi fost cu vreo 3000-3500E mai putin) ar fi fost interesant. Poate in 2016 o sa scota un FL cu un motor pe benzina Euro 6 ce o sa se vanda si aici.

 

O sa ma duc sa fac si un TD cu Toyota Auris Hybrid ca e ok dpdv al taxelor si imi place si cum arata.

 

 

O poza de ieri cu 43.000km:

 

IMG_4522.jpg

Modificat de Iulian M
Link către comentariu

Nu prea are legatura cu topicul, dar am facut o comparatie aici cam cum ar ajunge costurile pe 5 ani si 100.000km.

Am tinut cont doar de consumul mediu declarat  + 30% (cam atat scot eu in medie cu Octavia in Irlanda), pretul combustibilului si taxa de drum.

Nu am inclus revizii si nici asigurare. Am adautat in schimb un scor al asigurarilor in functie de masina si motorizare (nota 1 cea mai ieftina asigurare si 50 cea mai scumpa).

Ca si nivel de echipare am ales fie varianta medie la cele premium, sau varianta de top la cele mai putin premium ca sa iasa destul de asemanator la dotari (si ceva optionale gen xenon (if availabile), navigatie, senzori de ploaie, lumini si scaune fata incalzite).

Am adaugat acolo ca si referinta Octavia din prezent si fostul 318i auto.

Link către comentariu

Ziua de astazi a fost interesanta si am stat aproape 4 ore printre masini 1.gif

Pe la 10:30 am ajuns intai la dealerul Skoda pentru a-mi face o estimare a costului de reparatie pentru bara spate. Din pacate service-ul era inschis si doar cei de la vanzari lucrau astazi. Am stat vreo 20 minute si am analizat Citigo,Fabia, Octavia si Superb. Fiind setat pe Focus astazi, nu am dat multa atentie si am plecat repejor spre dealerul Ford unde aveam programarea la drive test pentru ora 12:00. Am ajuns pe la ora 11:15 si fix langa Ford era si dealerul VW si m-am dus intai acolo.

Foarte frumoasa reprezentanta, am fost intampinat de un reprezentat foarte amabil pentru a-mi oferi informatii si o cafea/ceai. I-am zis ca doar ma uit, si asta am si facut. Prima masina vazuta a fost un Golf. Sotia s-a suit prima si a zis "asta e". I-a placut foarte mult interiorul, era in Golf Highline (nivelul top de echipare). M-am urcat si eu in ea, fiind tot setat pe Focus si am inceput sa-i caut defecte. Am gasit doar unul: seamana foarte mult cu Octavia din multe puncte de vedere si mintea mea schimbatul masinii e mai radical. M-am tot invartit in Golf, Polo, Scirocco si Passat. Ce puteam sa zic despre Golf in acel moment altceva decat ca e foarte bine facut, interiorul pare foarte calitativ si nu prea am observat nicio diferenta intre interiorul de Passat B8 si cel de Golf. S-a facut 11:50 si am zis sa mergem peste drum la Ford.

Am intrat in reprezentanta Ford si toata lumea vorbea la telefon asa ca am intrat si noi in prima masina: un Ford Fiesta Powershift. S-a urcat intai sotia si s-a dat jos fara sa zica ceva iar apoi m-am urcat si eu si m-am dat jos dupa juma` de minut; amandoi am zis in acelasi timp: groaznic. Intr-adevar asa mi s-a parut, groaznic de urat. (am asa arata interiorul; mie nu-mi place deloc). Apoi m-am dus intr-un Mondeo si apoi Focus. Varianta de echipare la Focus era Style care e aprope cea de baza. Mult plastic inauntru, nicio cotiera centrala, nici suport de ochelari. Consola centrala urata, cu multe butoane si un ecran minuscul. Sotia nu putea sa-si regleze scaunul inainte-inapoi pentru ca se misca foarte foarte greu. Eu mi-am reglat scaunul cumva, era ok iar apoi am urcat in spatele scaunului: abia incapeam cu picioare; ce mi s-a parut ciudat e ca dadeam cu capul de plafoniera..... nu cred ca am mai intrat intr-o masina din clasa asta unde efectiv sa ating cu capul cand stau pe bancheta din spate (nici macar in Mazda 2 nu mi s-a intamplat asta). Bancheta din spate mi s-a parut iarasi foarte inconfortabila si efectiv parea atat de bombata incat aveam impresia ca nici macar 10 minute nu pot sa stau acolo. Nici asta nu avea guri de aerisire in spate. Na, masina o iau mai mult pentru mine si sotie am zis (adica cine sta pe locurile din fata). Intre timp agentul de vanzari s-a eliberat si hai la test drive.

In timp ce mergeam spre masina mi-a zis ca Focusul 2.0 TDCI Powershift s-a vandut cu o zi inainte si are fie un Focus C-Max 2.0 TDCI Powershift sau Focus 1.6 TDCI manual. Am mers intai cu cu C-Max si na... nu e genul meu de masina dar am zis ca sa testez cutia si motorul. Am ramas destul de dezamagit de motorizare... cutia era ok, schimba fara sa simt treptele dar efectiv motorul ala parca era limitat. La kickdown schimba rapid cutia, se tura motorul dar nu simteam nimic. Poate ca aveam eu asteptari mai mari de la acest motor. Masina era cu roti de 16" si zgomotul de rulare era mai mare decat la Octavia cu roti de 17", si asta m-a dezamagit. M-am intors inapoi si hai in Focus. Focusul era echiparea Titanium si diferenta intre Style si Titanium este imensa la interior. Am plecat din parcarea lor subterana, unde era intuneric si nu stiu daca ati vazut un interior de Focus Titanium noaptea, dar e superb cu acele lumini albastre. (cam asa e interiorul). Inca nu am putut sa remarc cat de mare e diferenta intre Style si Titanium si am ramas placut uimit atat eu cat si sotia. Am pornit motorul si dezastru: 1.6 TDCI transmite niste vibratii mari la relanti.. efectiv parca motorul era descentrat si se zguduia foarte tare. Masina avea motorul rece si 11 km dar si la temperatura normala tot asa se simtea la relanti. O data ce am ajuns in treapta a 3a, nu-l mai auzeam.

Am fost destul de incantat de Focus 3 Titanium si am facut si o calculatie. La fel, agentul s-a dus si am facut un drive test cu Octavia si mi-a zis un pret dupa. Am sa detaliez mai jos.

La iesirea din reprezentanta am zis sa mai intram o data in Golf sa vedem cum ne simtim acum dupa Focus. Ce pot sa zic e ca acest Golf imi da mare bataie de cap. Imediat ce m-am suit in el dupa Focus Titanium am avut urmatoarele impresii:
 - mi s-a parut spatios si luminos
 - mi s-a parut bine lucrat, ceasurile foarte clare, la fel si consola centrala
 - am avut efectiv senzatia de "acasa"

Agentul de vanzari, vazand ca noi bolborosim in Golf de vreo 30 minute, a venit la noi si bineinteles am plecat in drive test cu Golf 1.6 TDI manual (nu aveau DSG). Well, am pornit celebrul TDI si la relanti abia il auzeam dar in trepta a 2a, in full throttle mi s-a parut parca mai galagios (sau parca avea un sunet mai gros) decat Focus, dar fara vibratii ! Ambreiajul mi s-a parut ciudat la 1.6 TDI si tinea foarte foarte sus dar m-am obisnuit repede. Atat la Golf cat si la Focus, directia mi s-a parut asemanatoare iar volanul se invartea cam la fel de usor (mult mai usor decat la Octavia). Nu am putut sa testez masinile mai la limita si doar atat pot sa zic. Golf-ul cu roti de 16" era foarte foarte silentios si nu se auzea aproape deloc la 50 km/h nici motorul si nici drumul: mi-a placut.

Mi-a placut atat de mult incat am mers mai departe cu o calculatie. La fel, agentul de vanzari s-a dus in Octavia sa faca test drive.

Well, cam ce oferte am primit astazi:
 

  • Focus Titanium 2.0 TDCI Powershift 150CP

Pret de baza: 30.040Euro
Dotari optionale: Vopsea metalizata, City Pack (senzori de parcare fata + spate, auto city stop, si parcare automata), Light Pack (Xenon, rear LED led si LED interior + senzori de ploaie si lumina), Navigatie
Pret total: 33.550Euro
Mi-a oferit 9000Euro pe Octavia si as fi ramas de dat 24.550Euro

  • Golf Highline 1.6 TDI DSG7 110CP

Pret de baza: 30.905Euro
Dotari optionale: Winter Pack (scaune incalzite), Xenon + rear LED si vopsea metalizata si mi-au bagat ei pe gat nush ce ceruire care o fac ei si am garantie la ea 3 ani de zile de vreo 300Euro (Supagard se cheama)

Pret total: 34.209Euro
Tin sa precizez ca Golful Highline vine standard cu: Jante pe 17",  Navigatie, Camera de mers inapoi, senzori de parcare fata + spate, auto city stop, tempotam cu pastrarea distantei fata de masina din fata, senzori de ploaie si lumina ... deci cam tot ce am pus eu suplimentar pe Focus
Deci, pretul asemanator cu Focusul.

Ce nu-mi place la configuratiile facute:
 - Focusul nu-l vreau cu 2.0 TDCI ci cu 1.5 TDCI + Powershift ce nu e inca disponibil in Irlanda. Ar trebui sa duca pretul mai in jos cu 1500E.
 - Goflul vine cu DSG7 care e cutie problematica. Goflul vine si cu 3 ani de garantie iar Focus cu 5 ani garantie.
 - Golful vine cu jante pe 17" ce nu-s asa potrivite pt drumurile din Irlanda.

 - Golful n-are suspensie independenta pe spate si 2.0 TDI e cu 3000E mai mult.

Cei de la VW nu mi-au dat inca pret pe Octavia si ma suna luni sa-mi zica. Sper sa fie tot undeva la 9000Euro. Pe langa asta, mi-a mai zis ca pretul de 34.200euro se mai poate negocia putin daca e sa ma decid.

Calculatia facuta de ei e in felul urmator:
La Ford, dau Octavia in 9000E si 500Euro lunar timp de 36 luni dupa care am de facut urmatoarea alegere: achit 10.200Euro si raman cu masina, o dau inapoi si inchid contractul, sau o dau inapoi, ei o vand cu mai mult de 10.200Euro si diferenta va fi folosita la achizitia unei alte masini Ford noua de la ei.


La VW, nu mi-a putut da pret pe Octavia dar am zis ca hai sa facem o simulare cu 10.000Euro: vine 400E lunar timp de 36 luni dupa care am de achitat 11.300Euro si raman cu masina, sau o dau inapoi la fel ca mai sus.

Asigurarea la Golf e putin mai scumpa decat la Ford (cam cu 200E/an) dar taxa de drum e la fel: 190E
Next steps: astept sa vad ce pret imi dau astia de la VW pt Octavia, daca va fi 1.5 TDCI + Powershift in Irlanda candva si care este ultimul pret la care pot ajunge masinile.

33,34.000Euro e in pret enorm dar o parte din ei reprezinta taxa de prima inmatriculare din Irlanda.

 

In acest moment, ambele masini imi plac cam la fel de mult si mi-e foarte greu sa aleg.

Modificat de Iulian M
Link către comentariu

Nu mai bine o cumperi din Romania? Gasesti 2.0 TDI cam la 25,5 k euro si pana in 30k ii pui multe optiuni. Nu cred ca varianta din Irlanda e mai dotata decat ce ti-ai putea lua de aici cu 30k.  Mai scazi Octavia si o iei cam cu 22k.

Link către comentariu

Volanul e pe partea dreapta in Irlanda; de asta vreau sa si schimb Skoda iar taxa de inmatriculare pentru un Golf 2.0 TDI aici este de 5000Euro. (preturile de mai sus includ si taxa de prima inmatriculare si de asta sunt mai mari)

Modificat de Iulian M
Link către comentariu

Eu atat am de spus :D. Ceea ce chiar si tu ai spus :)).

La iesirea din reprezentanta am zis sa mai intram o data in Golf sa vedem cum ne simtim acum dupa Focus.
 - am avut efectiv senzatia de "acasa"

Oricum sincer mi se pare OK sa primesti pe masina 9000 avand in vedere ca la ei e cu volanul pe partea gresita. Probabil au sa o trimita undeva inspre est si acolo va fi si vanduta.

 

Iti tin pumnii sa-ti dea si VW cel putin 9000 pe ea ca sa ramai "acasa" :P. Eu doar Golf am avut, soarta, pretul bun si km au facut sa am Skoda, dar nu regret ca e un fel de Golf limo :)

Link către comentariu

Nu știu cum de pe motor de 1.8 benzina puteai simți diferența la plecare la roti de 17 /16... Eu pe 1.4 tsi nu am simțit niciodată nimic diferit...Iarna am de 16, vara de 17. Mașina pornește și fuge la fel de bine. La 1.4 TSI cat și la 2.0 TDI este suspensie spate multilink care ajuta mult la confort. Cu cauciucuri Pirelli Cinturato P7, eu pana pe la 90-100km/h nu aud mai niciun zgomot în mașină... Suspensie sport am și eu și sunt foarte mulțumit . Am condus și varianta cu suspensia standard și diferența se simte, stabilitate mult mai mare atât la drum drept cat și pe serpentine/curbe luate în viteza. Eu am făcut trecerea de pe roti de 15 și în primii 5-6000 km mi se părea un pic prea tare suspensia, dar după aceea s-a mai lăsat și de atunci ma face sa zâmbesc de multe ori în curbe. La motor de 1.2 tsi sau 1.6 tdi nu știu cata sportivitate ai avea, de aici și necesitatea roților de 17 cu suspensie sport eu o pun sub semnul întrebării. Categoric mașina ar arata mult mai bine, dar în rest nu știu dacă merita pe configurația menționată... Recomand sa arunci o privire și pe motorul 1.4 tsi, ACT, 150 CP ;-)... Eu as alege-o fără să clipesc în fata unui 2.0 tdi :-)... Bafta la noua mașină, oricare o sa fie!!!

Modificat de DDoc
Link către comentariu

Update:

Pana la urma m-am decis la o masina, care e si pe stoc si saptamana viitoare s-ar putea sa finalizez comanda.

Este vorba de o Mazda 2 GT (GT fiind nivelul de echipare) 1.5 benzina 90CP cutie manuala. Pentru ce avem noi nevoie aici in Irlanda suficient: o masina care-mi place f. mult cum arata atat mie cat si sotiei, imi place atat la exterior cat si la interior, cu destule gadget-uri si o tinuta de drum buna (si cu 7000E mai putin decat Mazda 3). Masina va fi utilizata 90% in mediul urban (la fel cum e acum si Octavia din pacate))

 

Daca e sa merg pe asta, o sa pun mai multe detalii despre masina atunci.

Masina va arata cam ca in poze (aceiasi culoare, aceleasi jante si interior (numai ca in poze e varianta automata))

01_rhd_gallery_905x515z.jpg 06_lhd_gallery_905x515.jpg

Modificat de Iulian M
Link către comentariu

Sa o stapanesti sanatos! E o masina frumoasa si cred ca pentru oras e arhisuficienta (are acceleratie 0-100 km in 9,4s).

Link către comentariu

Am achitat astazi avansul pentru Mazda 2 !

Nivelul de echipare e ca cel din pozele de mai jos, doar ca masina mea o sa fie rosie.

ETA 2 weeks. Cand imi vine Mazda 2, atunci le predau Octavia.

Intre timp octavia a mai papat 20E (1 litru de ulei :) )

O sa-i fac topic separat.

image.jpg image.jpg unnamed.jpg

Modificat de Iulian M
Link către comentariu

O sa-i fac topic separat.

Topic separat in forumul corespunzator. Din pacate aici nu ai voie sa o prezinti nefiind din grupul VAG.

Bafta cu noua achizitie, pacat ca ai schimbat marca, dar gusturile si necesitatile nu se discuta :D.

Modificat de Aerofan
Link către comentariu
  • 2 weeks later...

Astazi am ridicat Mazda 2 si m-am despartit de Octavia la nici 45.000km. Sper ca noul proprietar sa se bucure de masina (buna dupa parerea mea; le-am dat si toate facturile de pe la revizii). Cel mai probabil dealerul o va scoate afara din Irlanda dar nu stiu in ce tara o va vinde.

IMG_4942.jpg IMG_4944.jpg IMG_4947.jpg

 

Cateva poze cu Mazda 2. Din pacate nu am voie sa-i fac topic aici, asa ca nu voi zice mai multe.

IMG_4954.jpg IMG_4958.jpg IMG_4960.jpg IMG_4965.jpg

IMG_4968.jpg IMG_4972.jpg IMG_4986.jpg IMG_4996.jpg



 

Link către comentariu

Masina e o Mazda 2 GT 1.5 benzina 90CP cu volanul pe partea buna in cazul meu.

Standard masina are destul de multe dotari pentru cat de mica e:
 - Aer conditionat automat
 - Senzori de ploaie si lumina
 - Keyless entry
 - Bluetooth si volan multifunctional
 - Senzori de parcare pe spate
 - Pilot automat
 - Safety & Security (Lane assist, TCS (stability control), City brake support, Hill hold assist, tyre pressure monitoring, alarma, 6 airbaguri)

Ca si dotari optionale, am bifat doar navigatia si culoarea rosie.

Masinuta imi place la nebunie atat la interior cat si la exterior. Este destul de silentioasa si comfortabila (ami impresia ca masina e mai mare decat e).

Motorul este 1.5 benzina de 90CP aspirat si se descurca binisor (masina are 980kg). Am facut astazi doar cativa zeci de km si n-am fortat motorul. Consumul e cam cu 3l mai mic decat la Octavia (adica am scos un 7% la o medie de 19km/h (cu start-stop oprit)).

Ce nu-mi place?
 - Acele ceasuri digitale nu se vad cand bate soarele (daca mai mergi si cu luminile aprinse ziua, intensitatea lor e si mai mica)
 - As fi preferat beep-ul de la semnalizare sa fie mai puternic
 - Nu exista integrare intre senzorii de parcare, climatizare si ecran

Modificat de Iulian M
Link către comentariu

Am cautat ceva pe youtube si am dat de asta:

Prima reactie a fost "masina lui Iulian" apoi am verificat si nu era a ta. Dar seamana :)

Modificat de Aerofan
Link către comentariu
  • 2 months later...

Am fost contactat acum cateva saptamani pe facebook de noul proprietar ce a luat masina din Irlanda (probabil de la dealerul de unde am lasat eu masina). E un roman si intentia lui e de a o duce in Romania; deci masina se intoarce acasa.

 

Sper sa n-aiba niciun fel de probleme cu ea si sa-l multumeasca masina.

 

Topicul asta poate fi inchis. Daca cineva e interesat de jurnalul mazdei, poate urmari aici.

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!