Jump to content

Octavia II FL 1.8TSI


Iulian M

Postare recomandată

Vezi ca poți comanda la reprezentanta kit reparație vopsea (îți vine culoarea ta daca dai vin-ul masinii) . Vine cu 2 tuburi cu pensula fiecare. Un tub de vopsea și unul de lac. E relativ ieftin. La noi costa aprox 70 ron.

 

Asta cred ca am eu nevoie.

 

Atat pe capota cat si pe aripa din spate am un punct (cat un varf de ac) unde vopseaua e sarita si se vede tabla. Cu acel kit reparatie vopsea pot "astupa" numai acel punct? 

Link către comentariu
  • 2 weeks later...
Cum am zis mai sus ca trebuie sa caut si un creion corector pentru ca am 2 puncte mici de vopsea sarita de la pietre, iaca l-am luat pe cel original din reprezentanta (multumesc fixpixu). Astazi am luat la analizat cu lanterna de la iPhone toata masina si in mod special la aripi si prag unde arunca roata. Am gasit mai multe locuri unde am "punctat" cu acel "creion corector".

 

A costat 4.5Euro si a fost comandat dupa seria de sasiu pe culoarea originala.

 

IMG_2903.jpg

 

Incerc cateva poze before and after (unde after e imediat dupa ce am dat lacul si nu era uscat). Am vazut mai multe puncte mici unde am dat si macar acum sunt fericit ca metalul este acoperit.

 

Before & After (aici unde mi-a fost atinsa bara in parcare):

 

IMG_2904.jpg - IMG_2912.jpg

 

Before & After (aripa spate): 

 

IMG_2907.jpg - IMG_2915.jpg

 

Before & After (bara fata):

 

IMG_2910.jpg - IMG_2917.jpg
Link către comentariu

Frumoasa masina ai wollfy. In pozele de mai sus in afara ca esti parcat pe partea gresita si ca ai si volanul pe partea gresita, nu am ce sa bag de vina :P.

Stii ce ai mai putea face de hobby?

1. Un volan cu comenzi pe el si piele perforata si cusatura alba (3 sau 4 spite, alegerea ta), cred ca ai nevoie si de modulul de sub volan, citeste inainte sa vezi ce cod are ca poate ai noroc si au pus pe ala cu comenzi volan.

2. Butonul de presiune roti. Cred ca ai nevoie numai de fire trase si de buton, programezi masina si gata. Citirea se face defapt prin senzorii ABS.

Drumuri bune sa ai pe acolo si vreme cat mai insorita :).

Link către comentariu

Multumesc.

 

Da, volan multifunctional imi doresc si eu (chiar nu mai tin minte de ce nu l-am comandat din start; cred ca efectiv l-am omis). Din pacate nu ma pricep sa-l montez si nici nu stiu unde l-as putea monta aici in Irlanda. La reprezentanta in Iasi au zis ca nu monteaza.

 

De modul sigur am nevoie (I-am dat codul lui Al Bundy) daca tin bine minte acum 1 an.

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

 A, am uitat sa precizez ca mi-am montat tempomat :) mai multe detalii aici .

 

Am uitat sa zic ca mai am acasa maneta originala fara tempomat.

 

Ce as putea sa fac cu ea? Vinde, dona? Oare are cineva nevoie / cumpara asa ceva fara tempomat si fara stergator pe spate? (la O2 FL e defapt un grup de manete: stergator + lumini)

Modificat de iwolffy
Link către comentariu
  • 1 month later...

Pe 2015 am zis ca vreau sa imi loghez toate cheltuielile, inclusiv cele ale masinii. Am petrecut astazi ceva timp si am cautat prin toate facturile sa vad cat m-a costat pe mine masina pana acum si mi-au iesit urmatoarele date pentru 37.000Km:

 - Achizitie masina: 18500E
 - Taxe (inmatriculare,impozit,de drum): 2000E
 - Intretinere (anvelope iarna, anvelope vara, revizii, becuri, etc): 1681E
 - Asigurare (casco+rca): 4229E
 - Upgrade (tempomat+tips evacuare+becuri Osram): 450E

Totalul exact este 27.750E. La un consum mediu de 8% si pretul benzinei de 1.3E, pentru 37.000Km am cheltuit 3848E pe combustibil, rezultand un cost total de 30.600E si 0.83E pretul pe km. Parcarile, taxele de autostrada si alte cheltuieli nu am mai tinut cont.

(la un consum de 6% as fi cheltuit 29.600E (daca as fi luat 2.0 TDI care era mai scump cu vreo 1500E). consumul cred ca e prea putin important comparativ cu restul cheltuielilor)

0.83E/km este mult tinand cont ca GoCar in Irlanda (inchiriat masina cu ora) e 2.5E/ora si 0.45E/km. Teoretic ar trebui sa tin masina pana la 100.000km sa ajung la un pret mai bun pe km. Practic pana acum as fi iesit mai ieftin daca as fi inchiriat masini 1.gif

Link către comentariu

Nu mai plange ca masina e super de treaba. Macar ai facut comparatie tot cu un 1.8 TSI daca inchiriezi?

Oricum pierzi bani la masina chiar daca nu faci km cu ea ca se devalorizeaza cu anii.

Depinde cat de mult o conduci in oras unde intradevar consumul e de speriat (pe frig de minus 6 grade aproape constant in Arad am facut 250 de km cu 3 sfert de rezervor) dar pe drumuri mai lunguiete merita comfortul si puterea mai ales cand ai nevoie de ea. Eu pe luna fac 8 - 900 de km maxim (inainte erau 2500) si am nevoie de un plin si un sfert, avand in vedere ca s-a ieftinit benzina de ceva timp iar un plin il fac acum cu 50, maxim 60 de euro, ma costa undeva la 80 de euro pe luna, eu zic ca e super decent.

PS: Ti-ai schimbat nick-ul si nu mai stiam a cui e masina :).

Link către comentariu
  • 2 months later...

In acest weekend, dupa un mic road-trip am trecut de 40.000Km in aproape 4 ani de zile. 

327.jpg

Cateva poze dupa 4 ani:

IMG_6204.jpg IMG_6209.jpg IMG_6310.jpg IMG_6376.jpg

Link către comentariu

Frumoasa, consum bun la 120km/h pe tempomat :)

Obisnuit cu albastrul din poza de la avatar, am fost luat prin surprindere de albul din poze :D

 

La cat mai multi km! (fara masini inchiriate).

Modificat de Hayate
Link către comentariu

Multumesc. 

 

Consumul e undeva aproape de 7% la 120km/h. Acolo in poza e consumul mediu ce include si o portiune de drum national limitat la 100km/h.(cam 5.5% la aceasta viteza)

Link către comentariu

Pictiúir an-deas :D sau inca nu vorbesti cu accent :)). Sa ajungi cu ea la inca un zero dupa cifra asta fara probleme.... la drumurile pe care le faci o sa ai nevoie de 36 de ani :P.

Link către comentariu

Multumesc. Ala nu-i accent irlandez ci e limba lor moarta (se estimeaza ca sub 3% din populatie pot vorbi fluent limba irlandeza).

 

Da, eu folosesc destul de e putin aici masina (doar in weekend pentru vizitat diverse). In timpul saptamanii fac mai putin ca si timp daca merg pe jos la serviciu.

 

Luna viitoare trebuie sa ii fac revizia de 4 ani iar in iunie inspectia tehnica (prima inspectie din Irlanda).

Link către comentariu

Vezi ca in calculele per km trebuie sa scazi valoarea de revanzare sau altfel spus sa iei in calcul devalorizarea masinii si nu cat ai dat pe ea efectiv.

Din acest motiv strict daca vorbim de cost per km este mai rentabila o masina ieftina care se si devalorizeaza putin de gen masina de un an la super oferta pe care sa o tii 2-3 ani.

La multi km!:)

Modificat de codz
Link către comentariu

Stiu, doar ca voi actualiza acel calcul pana ce voi vinde masina; l-am facut mai mult din curiozitate.

Link către comentariu
  • 1 month later...

Am facut revizia si NCT-ul (inspectia tehnica periodica) si e totul ok.

La revizie (cea de 4 ani) mi-au schimbat doar uleiul, filtrul de ulei si o verificare generala. Suplimentar i-am rugat sa imi regleze farurile ca sa nu am surprize la NCT.

 

Vad ca mi-au cantarit si masina: 1426 Kg (nu stiu daca valoarea include si individul ce statea in ea)

 

IMG_4196.jpg unnamed.jpg

Modificat de Iulian M
Link către comentariu
  • 2 months later...

Avand in vedere ca tot conduc o masina cu volanul pe partea gresita, de ceva timp ma tot gandesc sa schimb masina si eram foarte pornit pe Mazda 3. De ce acum dupa 2 ani? pentru ca de o luna sotia face 50km pe zi naveta,  din care 90% pe autostrada si e cam riscant la intrarea pe autostrada (practic trebuie sa te uiti in oglinda din dreapta si il scapi din privire pe cel din fata ta)

 

Asadar, am facut ieri TD cu Mazda 3 sedan 2.2 diesel cu 3000km la bord.

Varianta scurta: sotiei i-a placut Mazda 2 si mie Mazda 6

Masina de test a fost o Mazda 3 sedan, 2.2 diesel, cutie manuala si varianta de echipare Platinum (de top cu multe dotari). Ca si optionale, avea pachetul piele si scaunul de la sofer cu reglaj electric.

La TD am venit cu Octavia si dupa 5 minute m-am suit in Mazda si voi incerca sa compar cateva aspecte.

La Mazda, ambreiajul se calca mai usor iar volanul la fel, se invarte mai usor. Mi s-a parut putin ciudata directia la Mazda 3 la modul ca invarteam putin si masina parca se isi schimba directia mai mult decat as fi vrut eu; cand incercam sa repet operatiunea, avea un comportament normal. Poate am prins si o bucata de drum mai inclinata acolo si mi s-a parut mai ciudata directia. Jantele erau pe 18" si zgomotul de rulaj era foarte mare. Pedala de frana in schimb mi s-a parut mai tare pe Mazda 3. Cand am revenit pe Octavia am avut senzatia de "waw ce bine franeaza".

Pozitia la volan e ok doar ca pozitionarea cotierei mi se pare mult mai in spate si e greu sa ajungi sa iei ceva din cotiera. Ca si practicabilitate, este sub Octavia la spatii de depozitare inauntru: in portiere nu poti pune decat o sticla si atat; nu are buzunare.

Motorul nu-mi place. La plecarea de pe loc se transmit multe vibratii in pedale si se simte tremurat destul de puternic (sau na, tremurat normal pentru diesel), doar ca nu e atat de rafinat acest motor pe cat ziceau astia in review-uri.  Cat despre acceleratie, trage suficient dar dupa 3000RPM mi se pare ca face doar galagie si senzatia de cuplu dispare. Am avut probleme cu balbaiala motorului cand schimbam intre treapta 1a si treapta a 2a; daca schimbam mai sus in treapta 1a, nu mai balbaiam motorul dar aveam parte de zgomot mai mare.

Ceasurile din bord nu-mi plac deloc: mi se par dintr-un plastic infect si deloc intuitive. Heads-up display-ul iarasi nu-mi place pentru ca e intr-o pozitie fixa si nu prea vedeam cum trebuie viteza. Frana de mana mi se pare prea sus pozitionata si nu-mi place cum se vede. A, si nici nu are guri de aerisire pentru pasagerii din spate.

Dupa ce m-am dat jos din masina, agentul de vanzari probabil a vazut dezamagirea pe fata mea. Au urmat ceva discutii si a plecat in test drive cu Octavia. A zis ca e posibil sa-mi zica luni un pret pentru Octavia daca e sa o dau la schimb + diferenta. A zis ca daca e sa o dau pe o Mazda 2, pretul pe Octavia e mai mic, va fi mai mare pentru Mazda 3 si mai mare pentru Mazda 6 1.gif

Cat timp a fost el in test drive cu Octavia, mi-am pierdut ceva timp intr-o Mazda 6: imi place la nebunie. Toate minusurile observate pe Mazda 3 au disparut pe Mazda 6: are ceasuri normale, are guri de ventilatie pe spate, are frana de mana electrica si o consola centrala foarte mare si frumoasa. Exteriorul la Mazda 6 iarasi e deosebit.

Ca si pret, Mazda 6 e undeva la peste 35.000E (ce vreau eu, adica automata). E peste bugetul meu.

Bottom line: daca astia vindeau aici o Mazda 3 2.0 benzina (chiar daca ca si performante e sub 2.2diesel, macar e silentios) undeva la 21-22.000Euro (nu 27.000Euro cat e acest 2.2 diesel) mai era o treaba.

M-am suit si in Mazda 2 si e chiar o masina interesanta. Interiorul e asemanator cu Mazda 3 doar ca e mai mica. Sotia e innebunita dupa Mazda 2 acum 1.gif

Eu acum astept sa-mi dea luni un pret pe masina. Ei mai au acolo masini SH si asta mi-a atras atentia. (astia sunt atat dealeri Mazda cat si Skoda si Mercedes)

 

O poza de astazi cu Octavia.

 

 

post-92620-0-46513800-1439745854_thumb.j

Link către comentariu

Salut,de ce nu o Octavia 3 ? E vorba doar de design sau Octavia iesa mai scumpa in Irlanda fata de Mazda ?

Link către comentariu

Octavia 3 e mai scumpa decat Mazda 3, dar nu cu mult. M-am uitat la Mazda pentru ca vreau sa incerc si altceva. Din pacate Mazda 3 nu m-a incantat cum as fi vrut iar Mazda 6 este peste buget.

 

Probabil daca ar fi avut o Mazda 3 2.0 benzina la vreo 3k Euro mai putin ar fi fost mai interesant. (dieselul e mai greu cu 110kg iar rotile de 18" nu-s bune deloc pentru Irlanda. Din pacate Mazda 3 echiparea de top vine doar cu roti de 18" iar Mazda 6 cu roti de 19". Eu as fi vrut echiparea de top cu roti de 16", motor 2.0 benzina si vreo 3000-3500Euro mai putin la pret)

Modificat de Iulian M
Link către comentariu

O mica completare, insa poate te ajuta...am venit de pe Mazda3 din 2010, si in toamna cand am cautat masina, prima oprire a fost la Mazda, sa schimbam modelul :)

 

Dispretuire din partea celor de acolo cu remarca fata de masina personala: asta e masina? asta nu se vinde veci -vroiam buy-back.

 

Mazda are si plus-uri, insa in piata din Romania e mai dificila revanzarea cat si in timp, mi se pare ca se devalorizeaza mai mult decat Skoda.

 

Oricum, succesuri la decizii :)

Link către comentariu

Mi-au dat pret: 9000E reducere pt Mazda 6, 8500E pt Mazda 3 si 8000E pt Mazda 2.

E cam putin dar nu cred ca as putea vinde masina in Romania cu vreo 9000-10000E (ca vreo 700-800Euro ma ajunge sa o transport acolo)

Link către comentariu

Tu ai si o problema. Esti cu volanul pe partea gresita acolo, asta-i coboara pretul mult. Exact ca si cu masinile aduse din Anglia. In locul tau as veni cu ea in tara si as lasa-o la parinti sa incerce sa o vanda la pretul corect. Dureaza dar macar stii ca nu ai dat-o pe bani putini. Pacat ca schimbi marca :(

Modificat de Aerofan
Link către comentariu

Fa test drive cu Mazda 6, s-ar putea sa fii la fel de dezamagit ca la 3. Privita din show-room arata bine, dar cand mergi cu ea o sa vezi ca sunt aceleadi probleme de la 3: zgomot de rulare foarte ridicat, HUD-ul e o jucarie, suspensia cu roti de 19' o sa-ti "maseze" rinichii, motoare zgomotoase, tabla ff proasta. Bine, mie nu imi place nici Octavia (e prea fada), dar la ergonomie si functionalitate sta bine pe piata.

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!