Jump to content
Sign in to follow this  
codz

Statistici APIA - vanzari auto

Recommended Posts

codz

http://www.automarket.ro/stiri/top-10-masini-cumparate-de-romani-in-2016-skoda-octavia-depaseste-dacia-75321.html

LocModelVânzări 2016

1Dacia Logan16.911

2Dacia Duster5.251

3Skoda Octavia3.676

4Dacia Sandero3.262

5Skoda Rapid2.859

6Renault Clio2.711

7Opel Astra2.455

8Ford Focus2.451

9Volkswagen Golf2.065

10Ford Fiesta1.852

Share this post


Link to post
Share on other sites
codz

din sursa APIA, la DECEMBRIE 2016 deci pe intreg anul 2016 - 82130 masini de import fata de 66868 in perioada similara din 2015 - adica +22.8% crestere

piata isi revine putem spune, sa vedem cum arata anul 2017, eu zic ca tot in crestere de minim 20%

1. Octavia 4406 (321 in luna) .. nu a atins 5000/an dar este confortabil nr.1 in Romania (ca masina noua de import) si nimeni nu o poate lua de pe acest loc

2. Clio 3272 (295 in luna) .. pentru mine foarte surprinzator locul 2, bravo Renault, probabil sunt foarte ieftine si isi fac treaba, desi eu nu vad multe pe strada

3. Rapid 3022 (284 in luna) .. ramane pe 3 in 2016 (a fost locul 2 in 2015, dupa ce in 2014 a fost locul 4 si in 2013 locul 5)

4. Polo 2770 (215 in luna) .. locul 4, lumea a renuntat la Golf si a luat Polo (inclusiv politia rutiera)

5. Astra 2616 (264 in luna) .. anul viitor probabil va avea vanzari si mai bune, datorita raportului dotari/calitate/pret bun

6. Focus 2588 (311 in luna) .. intrece pe ultima suta Golful, care dupa cum spuneam si-a luat nasul la purtare cu pretul pierde teren, dupa ce se batea in 2014-2015 pentru podium

Ar urma: Passat, Vitara, Qashqai, Golf, Tiguan, Corsa

Diesel: 1.Octavia 3359, 2. Clio 1658 3. Passat 1471, 4. Focus 1393, 5. Rapid 1386, 6. Qashqai 1361 (iese Tiguan)

Benzina: 1.Polo 2548, 2. Astra 2025, 3. Rapid 1636, 4. Clio 1614, 5. Vitara 1587, 6. Corsa 1217 (iese Golf)

Nu apar inca: Kadjar si noul Megane, iar surpriza anului sunt Vitara si Clio

Electrice+hibride s-au livrat 1180 bucati adica 1,0% din total, fata de 496 in perioada similara din 2015 ce reprezenta 0,5%. Anul viitor probabil vor fi peste 1.25% cu rabla eco.

Cote de piata: VW 10,4% (no dieselgate in Romania), Skoda 8.9%, Renault 7,3%, Ford 6%, Opel 4,7%, Hyundai 3,0%, Toyota 3,0%, MB 2,9%, Fiat 2,7% (bravo Fiat)

Diesel / benzina, balanta inclina spre benzina, proportia este acum 53,9%/54,4% masini vandute in 2016, inclusiv cele autohtone, deci lumea inca are incredere in diesel, altfel am fi vazut ponderi de gen 60/40 in favoarea benzinei, sa vedem in 2017.

Share this post


Link to post
Share on other sites
codz

Sarim peste Ianuarie 2017 si trecem direct la rezultatele lunii FEBRUARIE 2017, sursa APIA.

Fata de aceasi perioada din 2016 vanzarile sunt deja cu +20% fix (10272 masini vs 8557)

1. Octavia 689 (cu 414 in luna) - 414 in luna este super (spre comparatie Logan si Sandero se vand cca 640/luna fiecare)

2. Tiguan 521 (cu 266 in luna) - start excelent pentru noul Tiguan, inteleg de ce, este atragator, bani sa fie, dar nu va ramane mult in top

3. Rapid 411 (cu 174 in luna) - o alegere usoara de facut, multi aleg Rapid in loc de Octavia sau Polo in loc de Golf, desi sunt generatii diferite tehnologic

4. Clio 410 (cu 269 in luna) - de urmarit, masina compacta cea mai ieftina deci cea mai de succes

5. Polo (cu 196 in luna) - comentariul de mai sus, lumea crede ca ia un Golf mai mic, de fapt nu este chiar asa

6. Focus (cu 125 in luna) - pretul bate finisajele (doar uitati-va in portbagajul unui Focus fata de al unui Golf)

Diesel: 1.Octavia 592, 2.Tiguan 457, 3.Focus 253, 4. Rapid 247, 5.Megane 195 (finally apare si noul Megane in peisaj), 6.Fiesta 190

Benzina: 1.Polo 373, 2.Clio 252, 3.Astra 205, 4.Rapid 164, 5.Vitara 159, 6.Golf 121

Mi se pare interesant de urmarit clasamentul pe benzina pentru ca aici dispar influentele flotelor care iau majoritatea dieselurilor, aici apar optiunile individuale, se cauta deci masini compacte (Astra/Golf), sub-compacte (Polo/Clio), versatilitate (Rapid) si senzatia de SUV (Vitara, cel mai ieftin crossover si care isi face treaba cu brio, chiar daca nu are turbo si multi nici macar nu isi iau 4x4 ceea ce este pacat). Posibil ca Golful (care este inca scump, in afara de Trendline 1.0 tsi) sa fie inlocuit de noul Megane si Focus. Seat a ramas in urma pe compacte, incearca sa sparga piata cu Ateca, pacat ca au limite in productie ca cererea este imensa.

Cota de piata nu mi se pare relevanta dupa doar 2 luni.

Ce este de urmarit este piata electricelor/hibridelor, viitorul, YTD 2017 suntem deja la 1.7% fata de 0.6%, poate nu va dati seama ce inseamna 1.7%, pentru Romania mi se pare un bun inceput, din 100 de masini de import vandute, aproape 2 sunt electrice/hibride, in doua luni s-au vandut deja 13.339 masini electrice/hibride. Infrastructura de chargere va exploda in urmatorii ani in Romania si daca in 2017 o sa vedem 2% vanzari electrice/hibride, posibil ca in 5 ani sa ajungem la 10% ceea ce ar fi chiar o treaba, poate flotele isi vor schimba politica din dieseluri in electrice/hibride si atunci sa te tii schimbari.

 

Edited by codz
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
B_o_g_d_a_n

Grupul VW, al 3-lea cel mai mare producator auto dupa Toyota Motors (locul 1) si, atentie domnu' Gadea, atentie! Renault-Nissan (locul 2).

  • Upvote 1
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
codz

Sarim peste Martie 2017 si trecem direct la rezultatele lunii APRILIE 2017, sursa APIA.

Fata de aceasi perioada din 2016 cresterea vanzarilor s-a mai domolit este +17% (24433 masini vs 20861)

1. Octavia 1418 (cu 383 in luna) - incep sa apara alternative, nu mai are cifre de vanzari duble fata de locurile 2-5, plus noul design care este mai mult decat "meh"

2. Focus 995 (cu 179 in luna) - in luna martie s-au vandut 454 bucati, nu cunosc explicatia, dar Focus ajunge pe locul 2 (temporar)

3. Tiguan 985 (cu 209 in luna) - entuziasmul pentru noul small SUV de la VW inca exista, este o performanta sa vinzi mai multe Tiguanuri decat compacte (imi intareste pararea ca anul vitor Skoda Karoq va fi in top 3)

4. Clio 966 (cu 228 in luna) - intrece Rapidul, de urmarit, masina compacta cea mai ieftina deci cea mai de succes

5. Rapid 866 (cu 235 in luna) - o alegere usoara de facut, multi aleg Rapid in loc de Octavia sau Polo in loc de Golf, desi sunt generatii diferite tehnologic

6. Polo 766 (cu 153 in luna) - comentariul de mai sus, lumea crede ca ia un Golf mai mic, de fapt nu este chiar asa

Ar urma: Megane, Astra, Passat, Vitara, Golf

Diesel: 1.Octavia 1097, 2.Tiguan 871, 3. Megane 499 (urca 2 locuri), 4 Rapid 438 (urca un loc), 5. Focus 416, 6. Passat 405

Benzina: 1.Polo 711, 2. Focus 579 (explicatia locul 2 la general), 3.Clio 571, 4.Astra 530, 5.Rapid 428, 6.Vitara 359

Se intampla exact cum spuneam in postul anterior referitor la clasamentul pe benzina, Golful pierde teren in fata Focus si Megane, ambele avand si varianta sedan, pe cand Golf are doar varianta break si nici aceea foarte reusita ca design.

Cota de piata: VW 11.8% (care dieselgate?), Skoda 9.5%, Renault 7.6%, Ford 7.4%, Opel 4,6%, Hyundai 3.7%, MB 3.6%, Toyota 3.3%, Kia 2.5%

Electrice/hibride YTD 2017 suntem deja la 1.7% fata de 0.7% YTD 2016, s-au vandut deja 32.027 masini electrice/hibride. De urmarit daca creste anul asta spre 2%.

Share this post


Link to post
Share on other sites
CristiALF
On 4/27/2017 at 10:41 AM, codz said:

(Vitara, cel mai ieftin crossover si care isi face treaba cu brio, chiar daca nu are turbo si multi nici macar nu isi iau 4x4 ceea ce este pacat).

 

Sa facem o mica corectura: exista Vitara S adica 1.4T 140CP 220Nm in combinatiile:

2WD -- M

4WD -- M/AT

:)

 

Edited by CristiALF

Share this post


Link to post
Share on other sites
75NOR

@codz: care mai e raportul intre diesel vs benzina ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
codz

Da, ma refeream la Vitara clasica, Vitara S are turbo si este mai scumpa, pe strada am vazut foarte putine.

Raportul diesel vs benzina 52.1%/46.2% YTD 2017 fata de 55.7%/43.6% YTD 2016

Share this post


Link to post
Share on other sites
codz

Sarim peste mai si iunie (deh, nu mai am timp de forum) si trecem la IULIE 2017

Crestere vanzari: +17.2% incl.autohtone 14.9% de import (cele pe care le urmaresc eu aici)

1. Skoda Octavia 2666 la zi 439 in luna

2. Renault Clio 2231 la zi 464 in luna

3. Skoda Rapid 1800 la zi 247 in luna

4. Ford Focus 1686 la zi 343 in luna

5. Opel Astra 1649 la zi 329 in luna

6. VW Golf 1626 la zi 230 in luna

Ar urma: VW Tiguan, Renault Megane, Suzuki Vitara, VW Passat

Diesel: 1.Skoda Octavia 1983, 2.VW Tiguan 1211, 3.Renault Megane 1063, 4.VW Passat 888, 5.Renault Clio 812, 6.VW Golf 710 

Benzina: 1.Renault Clio 1419, 2.Opel Astra 1314, 3.VW Polo 1190, 4.Skoda Rapid 1114, 5.Suzuki Vitara 1030, 6.Ford Focus 992, 7.VW Golf 912

Astra si Megane incep sa recastige cota de piata, Suzuki triumfa cu Vitara, Toyota si Hyundai dorm in papuci.

Cote de piata: VW 10,7%, Skoda 9,0%, Renault 8,0%, Ford 6,6%, Opel 4,6%, Hyundai 3,6%, Toyota 3,2%, MB 3,0%, Suzuki 2,5%

Electrice/hibride YTD 2017 1,8% adica 1273 masini din total de 70805 (autohtone + import)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
codz

Salutare, nu am mai scris de un an pe aici, hai sa inchidem anul 2017 si sa vedem 2018 ytd (octombrie)

2017

Crestere vanzari: 11.3% incl.autohtone 14.2% de import (cele pe care le urmaresc eu aici)

1. Skoda Octavia 4821 (lider incontestabil ca deobicei)

2. Renault Clio 3834 (cine cumpara atatea Clio?)

3. VW Golf 3196 (o crestere spectaculoasa, un loc binemeritat)

4. Opel Astra 3130

5. Skoda Rapid 3107 (ciudata miscarea de inlocuire a Rapidului cu Scala, ma gandeam ca renunta la Fabia)

6. Ford Focus 3075

Ar urma: Renault Megane (o sa fie in top 5 in 2018, merge bine mk4), Suzuki Vitara (vanzari solide, bravo lor), VW Tiguan (crossoverul preferat al romanilor),

Diesel: 1.Skoda Octavia 3291, 2.VW Tiguan 1910, 3.Renault Megane 1818, 4.VW Passat 1393, 5.Renault Clio 1386

Benzina: 1.Opel Astra 2584, 2.Renault Clio 2448, 3.Skoda Rapid 1976, 4.Suzuki Vitara 1951, 5.VW Polo 1937, 6.VW Golf 1835, 7.Ford Focus 1694

Electrice/hibride total 2017 2,2% adica 2811 masini din total de 130414 (autohtone + import). In postul meu din Aprilie 2017 am estimat ca se ajunge la 2% si asta inseamna ca in 5 ani vom putea ajunge la 10% ceea ce este foarte bine.

2018 YTD Octombrie

1. Renault Clio 4858 (+50% fata de 2017, o surpriza pentru mine, pretul este foarte bun avand in vedere ca vine mk5 in 2019)

2. Skoda Octavia 4489 (prima data dupa mult timp cand cedeaza locul 1)

3. VW Polo 2872

4. Skoda Rapid 2851

5. Ford Focus 2506

6. VW Golf 2467

Ar urma: Opel Astra, Suzuki Vitara, VW Tiguan, Renault Megane

Diesel: 1.Octavia 2407, 2.Clio 1791, 3.Tiguan 1138, 4.Megane 1125, 5.Passat 991, 6.Kuga 981

Benzina: 1.Clio 3139, 2.Polo 2730, 3.Astra 2144, 4.Rapid 2122, 5.Octavia 2082, 6.Vitara 1812

Electrice/hibride YTD OCT 2017 2,7% adica 3508 masini .. o crestere consistenta, in ritmul asta se poate ajunge la 5% in 2020

Cote de piata: VW 9,6%, Skoda 8,6%, Renault 7,9%, Ford 6,0%, Opel 4,8%, Hyundai 4,0%, Toyota 3,1%, Suzuki 2,6%, MB 2,6%

Edited by codz
  • Upvote 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri