Jump to content
Sign in to follow this  
codz

Statistici APIA - vanzari auto

Recommended Posts

codz

MARTIE 2016 - primele 3 luni/2016 - 14854 masini de import fata de 11902 in perioada similara din 2015 - adica +24.8% crestere

1. Octavia 947 (374 in mar) .. cine nu a avut niciodata o Octavia sa-si cumpere

2. Polo 620 (331 in mar) .. iar a luat en gross cineva, probabil tot Politia Romana

3. Rapid 544 (245 in mar) .. va ziceam de anul trecut ca Rapid va fi in top3, posibil chiar pe locul 2 dupa Octavia

4. Clio 522 (214 in mar) .. posibil sa ramana in top5 daca nu se ieftinesc berlinele

5. Focus 489 (193 in mar) .. se tine tare Focus, lumea are incredere in marca asta si se pare ca nu fac rabat la diverse lucruri ca alte marci

6. Leon 391 (89 in mar) .. o aparitie (putin) suprinzatoare, arata cat de un urma au ramas celelalte (Golf, Hyundai, Peugeot, Toyota, Opel) de nu au vandut nici 400 de bucati in 3 luni

Ar urma: Passat, Fabia, Corsa

Diesel: 1.Octavia 789, 2.Passat 337, 3.Clio 309, 4.Focus 308, 5.Rapid 299, 6.Leon 260

Benzina: 1.Polo 601, 2.Fabia 254 (incepe sa creasca), 3.Rapid 245, 4.Corsa 239, 5.Clio 213, 6.Focus 181

Nu apar inca: Kadjar, Qashqai, Astra, Megane

A disparut Golful din toate topurile si importatorul tot nu vine cu reduceri substantiale.

Share this post


Link to post
Share on other sites
codz

APRILIE 2016 - primele 4 luni/2016 - 20861 masini de import fata de 16693 in perioada similara din 2015 - adica +25.0% crestere

1. Octavia 1264 (317 in apr) .. cine nu a avut niciodata o Octavia sa-si cumpere

2. Polo 858 (238 in apr) .. flote flote

3. Rapid 843 (299 in apr) .. va fi locul 2 si in 2016 (a fost locul 2 in 2015, dupa ce in 2014 a fost locul 4 si in 2013 locul 5)

4. Focus 749 (260 in apr) .. se tine tare Focus, lumea are incredere in marca asta si se pare ca nu fac rabat la diverse lucruri ca alte marci

5. Clio 738 (216 in apr) .. posibil sa ramana in top5 daca nu se ieftinesc berlinele

6. Golf 541 (157 in apr) .. incearca sa spele rusinea, dar vanzarile sunt la jumate fata de anul trecut, hai cu reducerile

Ar urma: Passat, Fabia, Corsa

Diesel: 1.Octavia 1047 , 2.Passat 430, 3.Focus 410, 4.Rapid 398, 5.Clio 396, 6.Golf 358

Benzina: 1.Polo 836, 2.Rapid 445, 3. Clio 342, 4.Fabia 342, 5.Focus 339, 6.Corsa 244

Nu apar inca: Kadjar, Qashqai, Astra, Megane

Electrice+hibride s-au livrat 195 bucati adica 0,7% din total, fata de 92 in perioada similara din 2015 ce reprezenta 0,4%. Anul viitor posibil sa avem 1% din vanzari hibride+electrice.

Edited by codz

Share this post


Link to post
Share on other sites
codz

MAI 2016 - 27171 masini de import fata de 22950 in perioada similara din 2015 - adica +18.4% crestere

1. Octavia 1678 (414 in mai) .. cine nu a avut niciodata o Octavia sa-si cumpere

2. Clio 1143 (405 in mai) .. cineva a luat 200 de Clio diesel pentru o flota mare

3. Polo 1052 (194 in mai)

4. Rapid 1033 (190 in mai) .. va fi locul 2 (imho) si in 2016 (a fost locul 2 in 2015, dupa ce in 2014 a fost locul 4 si in 2013 locul 5)

5. Focus 939 (190 in mai) .. se tine tare Focus, lumea are incredere in marca asta si se pare ca nu fac rabat la diverse lucruri ca alte marci

6. Golf 758 (217 in mai) .. incearca sa spele rusinea, dar vanzarile sunt la jumate fata de anul trecut, hai cu reducerile

Ar urma: Passat, Qashqai, Fabia, Astra (vedeti mai jos, Qashqai cu diesel si Astra cu benzina)

Diesel: 1.Octavia 1399, 2. Clio 616, 3.Passat 557, 4.Focus 516, 5. Qashqai 499 (prima data cand intra in topuri), 6.Rapid 493

Benzina: 1.Polo 1022, 2.Rapid 540, 3. Clio 527, 4.Fabia 425, 5.Focus 423, 6.Astra 364 (prima data cand intra in topuri)

Nu apar inca: Kadjar, Qashqai, Astra, Megane si unde s-o fi pierdut Fiesta.

Electrice+hibride s-au livrat 247 bucati adica 0,7% din total, fata de 151 in perioada similara din 2015 ce reprezenta 0,4%. Anul viitor posibil sa avem 1% din vanzari hibride+electrice.

 

Edited by codz

Share this post


Link to post
Share on other sites
codz

IUNIE 2016 - 35397 masini de import fata de 29614 in perioada similara din 2015 - adica +19.5% crestere

1. Octavia 2156 (478 in iunie) .. da, este noul record de vanzari lunare pentru O3, in ritmul asta poate atinge 5000/an si cota de piata Skoda va creste peste 10% si peste VW (vezi in josul postului cotele de piata actuale)

2. Clio 1708 (565 in iunie) .. inca 248 Clio diesel numai in luna iunie, cine cumpara atatea Clio diesel? flota dar cine?

3. Rapid 1298 (265 in iunie) .. trece de Polo si isi reia urcarea spre locul 2 (imho) si in 2016 (a fost locul 2 in 2015, dupa ce in 2014 a fost locul 4 si in 2013 locul 5)

4. Polo 1216 (164 in iunie)

5. Focus 1083 (144 in iunie) .. se tine tare Focus, lumea are incredere in marca asta si se pare ca nu fac rabat la diverse lucruri ca alte marci

6. Golf 1033 (275 in mai) .. incearca sa spele rusinea, dar vanzarile sunt la jumate fata de anul trecut, hai cu reducerile

Ar urma: Passat, Qashqai, Astra, Fabia (vedeti mai jos, Qashqai cu diesel si Astra cu benzina)

Diesel: 1.Octavia 1720, 2. Clio 864, 3.Passat 673, 4. Rapid 646 (sare de pe 6 pe 4), 5. Qashqai 642 (urca 1 loc), 6.Focus 597

Benzina: 1.Polo 1176, 2. Clio 844 (depaseste temporar Rapidul) 3.Rapid 652, 4. Astra 522 (de pe 6 pe 4, semn bun pentru Opel), 5.Fabia 519, 6.Focus 486

Nu apar inca: Kadjar, Qashqai, Astra, Megane si unde s-o fi pierdut Fiesta.

Electrice+hibride s-au livrat 307 bucati adica 0,6% din total, fata de 205 in perioada similara din 2015 ce reprezenta 0,4%. Anul viitor posibil sa avem 1% din vanzari hibride+electrice.

Cote de piata: VW 10,1%, Skoda 10% (in crestere, prognozez ca va depasi VW anul acesta), Renault 8% (a depasit cu mult Fordul, fata de anul trecut), Ford 6%, Opel 4,1% (in crestere), MB 3% (in crestere), Hyundai 3%, Toyota 3%, Fiat 2,9%

Diesel / benzina, balanta se inclina lent (mai lent decat ma asteptam) spre benzina, proportia este 52%/47,7% acum fata de 54.9%/44.7% in iunie anul trecut si 56.5%/43.2% la finele lui 2014, deci mai trece un an pana sa se vanda mai multe masini pe benzina decat diesel.

Edited by codz

Share this post


Link to post
Share on other sites
codz

IULIE 2016 - 44031 masini de import fata de 35532 in perioada similara din 2015 - adica +23.9% crestere (=> cozi f mari la inmatriculari)

Lunile iunie si iunie au batut niste recorduri pe ultimii ani, cu 8226 si 8634 masini vandute. Sa vedem ce modele au sustinut vanzarile in crestere:

1. Octavia 2546 (390 in iulie) .. merge spre 5000/an si cred ca cota de piata Skoda va creste peste 10% si peste VW (vezi in josul postului cotele de piata actuale)

2. Clio 1999 (291 in iulie) .. surprinzator pe locul 2, de data asta e invers 202 benzina si 89 diesel

3. Rapid 1667 (369 in iulie) .. trage spre locul 2 (imho) si in 2016 (a fost locul 2 in 2015, dupa ce in 2014 a fost locul 4 si in 2013 locul 5)

4. Polo 1606 (390 in iulie) .. o luna record pentru Polo

5. Focus 1393 (310 in iulie) .. se tine tare Focus, lumea are incredere in marca asta si se pare ca nu fac rabat la diverse lucruri ca alte marci

6. Golf 1033 (346 in iulie) .. cea mai buna luna pe anul asta, dar se poate mai mult

Ar urma: Astra (848 doar pe benzina vandute in primele 7 luni), Passat, Qashqai, Vitara (o masina din ce in ce mai prezenta, crossover 4x2 sau 4x4 la un pret de Polo/Focus)

Diesel: 1.Octavia 1965, 2. Clio 953, 3.Rapid 784 (urca pe 3) 4. Passat 781, 5. Qashqai 731, 6.Focus 714

Benzina: 1.Polo 1552, 2. Clio 1046, 3.Rapid 883, 4. Astra 848, 5.Vitara 710, 6. Golf 705

Nu apar inca: Kadjar si noul Megane si unde s-o fi pierdut Fiesta, iar surpriza este Suzuki Vitara

Electrice+hibride s-au livrat 402 bucati adica 0,7% din total, fata de 246 in perioada similara din 2015 ce reprezenta 0,5%. Anul viitor posibil sa avem 1% din vanzari hibride+electrice.

Cote de piata: VW 10,4% (iar a crescut datorita lui Polo), Skoda 9.6%, Renault 7,6%, Ford 6,1%, Opel 4,3% (in crestere), Hyundai 3,1%, Toyota 2,9%, MB 2,8% (in scadere), Fiat 2,7% (in scadere, noul Tipo se pare ca nu convinge)

Diesel / benzina, balanta se inclina din ce in ce mai tare spre benzina, proportia este acum 49%/50%, cred ca este prima data cand se vand cumulat intr-un an mai multe masini de import pe benzina decat pe motorina, in iulie anul precedent proportia era 54%/46% iar la finele lui 2014 era 56.5%/43.2%.

Edited by codz
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
codz

AUGUST 2016 - 51124 masini de import fata de 41010 in perioada similara din 2015 - adica +24.7% crestere (=> cozi f mari la inmatriculari, azi era pana in strada)

Lunile iunie si iunie au batut niste recorduri pe ultimii ani, cu 8226 si 8634 masini vandute. August doar 7093. Sa vedem ce modele au sustinut vanzarile in crestere:

1. Octavia 2784 (238 in august) .. merge spre 5000/an si cred ca cota de piata Skoda va creste peste 10% si peste VW (vezi in josul postului cotele de piata actuale)

2. Clio 2159 (160 in august) .. surprinzator inca pe locul 2

3. Rapid 1905 (238 in august) .. trage spre locul 2 (imho) si in 2016 (a fost locul 2 in 2015, dupa ce in 2014 a fost locul 4 si in 2013 locul 5)

4. Polo 1748 (142 in august) .. ar trebui sa termine undeva pe 6, daca nu va fi depasit de Astra sau Vitara anul asta, anul viitor cel mai probabil va fi

5. Focus 1576 (183 in august) .. se tine tare Focus, lumea are incredere in marca asta si se pare ca nu fac rabat la diverse lucruri ca alte marci

6. Golf 1574 (195 in august) .. incearca sa ramana peste Focus, mai ales ca de acum o sa se vanda tare si noul Astra - vezi mai jos la benzina, are vanzarile cele mai mari pe luna

Ar urma: Astra, Vitara (!!! o masina din ce in ce mai prezenta, crossover 4x2 sau 4x4 la un pret de Polo/Focus), Passat, Qashqai

Diesel: 1.Octavia 2134, 2. Clio 1036, 3.Rapid 877 4. Passat 866, 5. Qashqai 841, 6.Focus 800

Benzina: 1.Polo 1663, 2. Astra 1149 (sare peste Clio si ajunge de pe 4 direct pe 2) 3. Clio 1123, 4.Rapid 1028, 5. Vitara 1001 (wow, creste) 6. Golf 822

Nu apar inca: Kadjar si noul Megane (care tocmai este in show la Mall Baneasa) si unde s-o fi pierdut Fiesta, iar surpriza anului este Suzuki Vitara

Electrice+hibride s-au livrat 571 bucati adica 0,8% din total, fata de 273 in perioada similara din 2015 ce reprezenta 0,4% (avem deja o dublare a cotei de piata). Anul viitor posibil sa avem 1% din vanzari hibride+electrice.

Cote de piata: VW 10,5% (iar a crescut datorita lui Polo), Skoda 9.4%, Renault 7,4%, Ford 6,2%, Opel 4,7% (in crestere), Hyundai 3,2%, Toyota 3,0%, MB 2,8%, Fiat 2,6% (in scadere, noul Tipo se pare ca nu convinge)

Diesel / benzina, balanta se inclina din ce in ce mai tare spre benzina, proportia este acum 48,3%/50,9%, in august anul precedent proportia era 54%/45,6% iar la finele lui 2014 era 56.5%/43.2%.

Share this post


Link to post
Share on other sites
codz

SEPTEMBRIE 2016 - 55834 masini de import fata de 46561 in perioada similara din 2015 - adica +26.4% crestere (=> cozi f mari la inmatriculari, sa vedeti de la 1 ian ce cozi o sa fie ca s-a scos timbrul de mediu)

Lunile iunie si iunie au batut niste recorduri pe ultimii ani, cu 8226 si 8634 masini vandute. Septembrie doar 7710. Sa vedem ce modele au sustinut vanzarile in crestere:

1. Octavia 3223 (439 in sept) .. merge spre 5000/an si cred ca cota de piata Skoda va creste peste 10% si peste VW (vezi in josul postului cotele de piata actuale)

2. Clio 2353 (194 in sept) .. surprinzator inca pe locul 2

3. Rapid 2202 (297 in sept) .. trage spre locul 2 (imho) si in 2016 (a fost locul 2 in 2015, dupa ce in 2014 a fost locul 4 si in 2013 locul 5)

4. Polo 1986 (238 in sept) .. ar trebui sa termine undeva pe 6, daca nu va fi depasit de Astra sau Vitara anul asta, anul viitor cel mai probabil va fi

5. Focus 1803 (227 in sept) .. se tine tare Focus, lumea are incredere in marca asta si se pare ca nu fac rabat la diverse lucruri ca alte marci

6. Astra 1771 (281 in sept) .. trece peste Golf si il scoate din topul APIA (rusinica VW)

Ar urma: Vitara (!!! o masina din ce in ce mai prezenta, crossover 4x2 sau 4x4 la un pret de Polo/Focus), Qashqai, Passat, Tiguan, Golf

Diesel: 1.Octavia 2478, 2. Clio 1159, 3.Rapid 998, 4. Qashqai 994 (urca un loc), 5. Passat 984, 6. Tiguan 925 (!!)

Benzina: 1.Polo 1895, 2. Astra 1378, 3. Rapid 1204 (urca un loc), 4. Clio 1194, 5. Vitara 1118, 6. Golf 915 (singurul loc unde mai apare Golf in top)

Nu apar inca: Kadjar si noul Megane (care tocmai este in show la Mall Baneasa) si unde s-o fi pierdut Fiesta, iar surpriza anului este Suzuki Vitara

Electrice+hibride s-au livrat 693 bucati adica 0,8% din total, fata de 333 in perioada similara din 2015 ce reprezenta 0,5%. Anul viitor probabil vor fi 1% din vanzari hibride+electrice.

Cote de piata: VW 10,4%, Skoda 9.2%, Renault 7,2%, Ford 6,1%, Opel 4,7%, Hyundai 3,1%, Toyota 2,9%, MB 2,9%, Fiat 2,5% (probabil va fi inlocuit in curand de Suzuki sau Nissan)

Diesel / benzina, balanta se inclina din ce in ce mai tare spre benzina, proportia este acum 48,1%/51%, in august anul precedent proportia era 53,8%/45,7% iar la finele lui 2014 era 56.5%/43.2%.

Share this post


Link to post
Share on other sites
codz

OCTOMBRIE 2016 - 66490 masini de import fata de 53364 in perioada similara din 2015 - adica +24.6% crestere

Lunile iunie si iunie au batut niste recorduri pe ultimii ani, cu 8226 si 8634 masini vandute. Octombrie doar 7656.

1. Octavia 3628 (405 in oct) .. nu va atinge 5000/an, vanzarile nu au crescut semnificativ desi este confortabil nr.1 in Romania (ca masina noua de import)

2. Clio 2656 (303 in oct) .. surprinzator inca pe locul 2, cine isi ia atatea Clio?

3. Rapid 2491 (289 in oct) .. trage spre locul 2 (imho) si in 2016 (a fost locul 2 in 2015, dupa ce in 2014 a fost locul 4 si in 2013 locul 5)

4. Polo 2369 (383 in oct) .. la nivelul asta de vanzari lunare poate intrece Rapidul, oricum locul 4 ii este asigurat

5. Astra 2061 (290 in oct) .. trece peste Focus, anul viitor probabil va avea vanzari bune, datorita raportului dotari/calitate/pret bun

6. Golf 1995 (233 in oct) .. surpriza pe final de an Golf revine in top

Ar urma: Vitara (!!! o masina din ce in ce mai prezenta, crossover 4x2 sau 4x4 la un pret de Polo/Focus), Focus, Passat, Qashqai, Tiguan

Diesel: 1.Octavia 2776, 2. Clio 1309, 3. Passat 1157 (urca 2 locuri!) 4.Rapid 1147, 5. Qashqai 1112, 6. Tiguan 1099 (!!)

Benzina: 1.Polo 2223, 2. Astra 1642, 3. Clio 1347, 4. Rapid 1344, 5. Vitara 1242, 6. Golf 1002

Nu apar inca: Kadjar si noul Megane si unde s-o fi pierdut Fiesta, iar surpriza anului este Suzuki Vitara

Electrice+hibride s-au livrat 834 bucati adica 0,9% din total, fata de 412 in perioada similara din 2015 ce reprezenta 0,5%. Anul viitor probabil vor fi 1% din vanzari hibride+electrice.

Cote de piata: VW 10,6%, Skoda 9.1%, Renault 7,2%, Ford 6%, Opel 4,6%, Hyundai 3,1%, Toyota 2,9%, MB 2,9%, Fiat 2,5% (ma mir de Fiat)

Diesel / benzina, balanta inclina spre benzina, proportia este acum 48,2%/50,9% masini vandute YTD 2016, inclusiv cele autohtone.

Share this post


Link to post
Share on other sites
codz

http://www.automarket.ro/stiri/inmatriculari-in-romania-95000-de-masini-noi-in-2016-topul-marcilor-auto-75255.html articolul are sursa DRPCIV

din sursa APIA, pe NOIEMBRIE 2016 - 74326 masini de import fata de 60660 in perioada similara din 2015 - adica +22.5% crestere

1. Octavia 4085 (457 in luna) .. nu va atinge 5000/an, vanzarile nu au crescut semnificativ desi este confortabil nr.1 in Romania (ca masina noua de import)

2. Clio 2977 (321 in luna) .. surprinzator inca pe locul 2, cine isi ia atatea Clio?

3. Rapid 2738 (247 in luna) .. ramane pe 3 in 2016 (a fost locul 2 in 2015, dupa ce in 2014 a fost locul 4 si in 2013 locul 5)

4. Polo 2555 (186 in luna) .. locul 4 ii este asigurat

5. Astra 2352 (291 in luna) .. anul viitor probabil va avea vanzari bune, datorita raportului dotari/calitate/pret bun

6. Golf 2350 (355 in luna) .. surpriza pe final de an Golf revine in top si vrea macar locul 5

Ar urma: Vitara (!!! o masina din ce in ce mai prezenta, crossover 4x2 sau 4x4 la un pret de Polo/Focus), Passat, Tiguan, Qashqai

Diesel: 1.Octavia 3128, 2. Clio 1501, 3. Passat 1288, 4. Tiguan 1279 (urca 2 locuri!!), 5.Rapid 1253, 6. Qashqai 1239

Benzina: 1.Polo 2388, 2. Astra 1830, 3. Rapid 1485 (urca un loc), 4. Clio 1476, 5. Vitara 1361, 6. Golf 1103

Nu apar inca: Kadjar si noul Megane si unde s-o fi pierdut Fiesta si Focus, iar surpriza anului este Suzuki Vitara

Electrice+hibride s-au livrat 1044 bucati adica 1,0% din total, fata de 464 in perioada similara din 2015 ce reprezenta 0,5%. Anul viitor probabil vor fi 1-1.25%

Cote de piata: VW 10,6%, Skoda 9.1%, Renault 7,2%, Ford 6%, Opel 4,7%, Hyundai 3,1%, Toyota 2,9%, MB 2,9%, Fiat 2,6% (ma mir de Fiat)

Diesel / benzina, balanta inclina spre benzina, proportia este acum 48,9%/50,1% masini vandute YTD 2016, inclusiv cele autohtone.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Flavyus

V-am zis ca de 3 luni vad o gramada de Vitara pe strada.

  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Andrei1980

Eu cred ca multe firme isi iau Clio si Rapid... de altfel asta constat si fizic in jud. Cluj de altfel... Octavia s-ar vinde bine la romani si daca s-ar vinde fara faruri... ii deja obisnuinta. Eu personal nu cred ca odata cu mult contestatul facelift se va schimba ceva la vanzari in Romania...

Share this post


Link to post
Share on other sites
tavone85
38 minutes ago, Andrei1980 said:

... Octavia s-ar vinde bine la romani si daca s-ar vinde fara faruri... ii deja obisnuinta. ...

Sa nu va surprinda, anul viitor pe vremea asta sa constatam ca vanzarile de Octavia s-au majorat comparativ cu 2016. Romanii tocmai au prins apetitul de masini noi...

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ebi

Nu ar strica sa dati totusi macar separat si vanzarile Dacia in Romania. Perceptia pe forumul acesta este ca nimeni nu cumpara Dacia. Chiar acum cateva zile Tavitara scria pe topicul Taxa de poluare :" nu sunt afectati de ce cumpara romanii care nu vor dacii".

Share this post


Link to post
Share on other sites
Doc Morelli

Aceasta este statistica exacta, sursa http://www.drpciv.ro/info-portal/displayStatistics.do

Top Marca Masini vandute

1    DACIA    27597
2    SKODA    8677
3    VOLKSWAGEN    8339
4    RENAULT    6910
5    FORD    6834
6    OPEL    5103
7    MERCEDES-BENZ    3695
8    HYUNDAI    3345
9    TOYOTA    3089
10    BMW    2771
11    PEUGEOT    2515
12    KIA    2177
13    SUZUKI    1995
14    AUDI    1834
15    MAZDA    1547
16    NISSAN    1523
17    FIAT    1244
18    LAND ROVER    1016
19    HONDA    1006
20    CITROEN    780
21    SEAT    699
22    MITSUBISHI    410
23    VOLVO    380
24    JEEP    369
25    PORSCHE    228
26    MINI    225
27    JAGUAR    169
28    LEXUS    158
29    SMART    108
30    SUBARU    60
31    MASERATI    21
32    ALFA ROMEO    20
33    SSANGYONG    20

Edited by Doc Morelli

Share this post


Link to post
Share on other sites
tavitara
23 minutes ago, Ebi said:

Nu ar strica sa dati totusi macar separat si vanzarile Dacia in Romania. Perceptia pe forumul acesta este ca nimeni nu cumpara Dacia. Chiar acum cateva zile Tavitara scria pe topicul Taxa de poluare :" nu sunt afectati de ce cumpara romanii care nu vor dacii".

ce pierde acum Renault ca se scoate taxa ?

nimic , li se ieftinesc putin masinile , vor vinde putin mai mult

pe voi v-a obligat Renault sa luati Loganuri datorita taxei ? ma indoiesc

fiecare si-a luat ce a vrut

victimele au fost cei care au luat masini noi pana in 2006 , multe din ele cu accize si vama in pret si s-au trezit peste noapte ca statul da o lege ca sa nu si le mai poata vinde

unii erau potentiali cumparatori de Logan nou , au fost blocati , a pierdut Renault

de ex : de ce credeti ca se vinde Octavia atat de bine ? ptr ca cei care o cumpara nu isi permit Golf sau Passat , etc si NU vor Logan

fiecare isi va lua ce isi permite , taxa nu facea decat sa aduca distorsiuni in piata libera

 

ps : timbrul de mediu era foarte ieftin ptr masini Non-Euro , Euro1 si Euro 2 , cele mai poluante , datorita lui s-a umplut tara de gunoaie

era foarte scump ptrr Euro3 si Euro 4

de ce ?

simplu

o simpla distributie gausiana arata ca in gama preturilor de Logan nou , in 2013 cand s-a introdus timbrul , se aflau masinile Euro 3 si Euro 4 aduse de dincolo

Renault nu a vrut decat sa atace acest segment care ii facea concurenta , nu era interesat de cele mai poluante masini cu taxa mica , E0 , 1 , 2  , cum nu a fost interesat nimeni din cei care se plang acum ca vom fi invadati de rable , totul e o fatarnicie ieftina

edit later :

ia uitati-va la postarea colegului Doc Morelli , ca sa vedeti in ce tara saraca traim

MERCEDES-BENZ    3695

oare ce taxa sa bage statul special ptr Renault sa ii faca pe asta cu Mercedesuri sa cumpere Loganuri ?

 

Edited by tavitara
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
B_o_g_d_a_n

Corect, asta-i tara, cu asta defilam... Intr-o economie normala, nu vinde Mercedez, Haudi si Pemfeu insumat cat vinde Skoda. Asta e poza saraciei. Oricum, ca o alta fateta a aceleiasi probleme, ia uitati-va pe olx sau autovit ce tip de Mercedes, Audi si BMW se vand SH din prima mana romaneasca: 99% limuzine si SUV-uri, ca doar alea-s masini de director. Nu vezi picior de kombi...

Superb, 228 Porsche-uri... :dry: adevarul e ca si avem autostrazi si drumuri pe care sa le alergam... Ma mir ca Ferrari nu e in top 30...

Share this post


Link to post
Share on other sites
codz

Sa nu deviem de la subiectul topicului. Este o idee sa includ si macar comparativ vanzarile Dacia, o sa fac asta din statisticile lui 2017.

Pe mine personal ma interesa concurenta nu numai intre marci ci si intre modele, de exemplu Rapid nici nu exista si apoi s-a nascut si a intrat direct in top. Deci este un model de succes cel putin in Romania, unde lumea fuge putin de masini mici. Ford, Renault, Opel nu au reusit inca sa aiba un sedan de succes.

Ramane intrebarea "cine a luat atatea Clio-uri in 2016?" :)

Ce mi-ar placea mie sa stiu este distributia statisticii vanzarilor auto de import pe persoane fizice si juridice, pe modele, ar fi doua topuri diferite, s-ar vedea ce cumpara romanul cu banii lui personali, cash, pe credit sau in leasing si ce cumpara romanul cu banii din firme, Pentru ca acele MB si in general masinile peste o anumita valoare nu sunt luate pe persoana fizica ci pe firma unde se deduce partial sau nu TVA si mai ales cheltuiala.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
B_o_g_d_a_n

@codz: bre, Rapidul e Fabia cu portbagaj, one step down. Cum, Renault nu a reusit sa aiba un sedan de succes in segment? :huh: Renault Symbol rings a bell? Is pline strazile de Phase 1, 2 si 3... Ca nu a fost o decizie inspirata sa-l scoata din program, asta e alta poveste.

Share this post


Link to post
Share on other sites
loghy

Clio Symbol nu se mai vinde in Romania pentru ca acum este un Logan cu sigla Renault, deci nu avea nici un rost.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Andrei1980

Interesant ca Porche Romania desi vede ca Seat are vanzari foarte slabe in Romania, nu lasa din pret, chiar le vand la acelasi pret cu Octavia (Leonul) OK ca si masina tot acolo este(cel combi) dar eu as baga reduceri de pret de genul celor de la FORD si imediat ar urca in vanzari bine de tot. Se vede clar ca se multumesc cu vanzarile bune ale skodei si iau seatul ca un collateral damage... Ford face bine... preturi de catalog de VW dar la real life, lasa binisor daca esti client serios...asa ar trebui si la seat, cel putin cat timp nu intra mai bine pe piata. Dar nici nu are cum sa aiba vanzari bune cat timp are reprezentante in maxim 4-5 orase din tara, multe s-au inchis/desfintat. Nu m-as fi gandit ca marci ca Fiat, Honda sa nu mai vorbim de coreene sa fie inaintea lui, mai ales cu un leon care arata bine si nici calitativ nu sta rau, cu toledo care este una si acelasi cu rapid(mie personal imi place mai mult cum arata -. desi nici una nu imi plac ca si masini - se vede de la un km ca sunt facute mai slabe calitativ de voie de nevoie). Dar cu marketing zero si preturi de aur...(OK , totusi recunosc in timp ce la un O3 Style nu am putut sa scot mai mult de 500 euro reducere, la seat care este la 50 metri de Skoda la Cluj si au acelasi service, am primit 1850 euro reducere la FR-ul meu, nu-i o reducere de ford, dar tot mai frumos - dar si asta cu greu scos de la ei) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
DiLivio
2 hours ago, B_o_g_d_a_n said:

Corect, asta-i tara, cu asta defilam... Intr-o economie normala, nu vinde Mercedez, Haudi si Pemfeu insumat cat vinde Skoda.

Nu e chiar asa :), in Germania cele trei firme au vandut insumat 862.986 de masini, iar Skoda 186.172 de masini. Masini noi vandute in 2016 in DE 3.351.607 

Cine este interesat de o comparatie, poate gasi statistica din Germania aici

Share this post


Link to post
Share on other sites
B_o_g_d_a_n

Bun, aici discutam de alta mentalitate, alta putere de cumparare, alta structura de modele vandute, alt tip de creditare/leasing, practic e alta planeta :)

Prin "economie normala", voiam sa zic "daca economia romaneasca era normala".

Share this post


Link to post
Share on other sites
Doc Morelli

Pentru ca sunt masini rentabile. In special Duster, care este cel mai accesibil AWD bun.

Share this post


Link to post
Share on other sites
B_o_g_d_a_n

Si aici in Germania e la fel. Sunt pline strazile de Sandero, Logan MCV, Duster si Dokker. Lodgy si Logan sedan am vazut mai putine... Oricum, Daciile isi pastreaza incredibil valoarea, daca te uiti la ce preturi se tranzactioneaza SH-urile sub 100K km., ai senzatia ca au pierdut doar 2-3K Euro in 6 ani :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri