Jump to content

Statistici APIA - vanzari auto


codz
 Share

Postare recomandată

Am cautat prin forum si nu am gasit, daca s-a mai discutat scuze rog un moderator sa-mi mute postul unde trebuie.

 

Ma gandesc ca ar fi util sa scriem undeva despre statisticile de vanzari de masini de import, ca sa vedem cum evolueaza modelele VAG comparativ cu concurenta.

 

Am gasit un articol privind vanzarile pe 2009, care are si variata fata de 2008, deci prin regula de trei simpla, topul in 2008 era:

1. Skoda Octavia - 9330

2. Renault Symbol - 8607

3. Ford Focus - 7915

4. Kia Ceed - 7616

 

In anul 2009 topul masinilor de import era (am gasit doar primele 4)

1. Kia Ceed - 5689 (-25,3%, deci in 2008 s-au importat 7616)

2. Renault Symbol - 4209 (-51,1% deci in 2008 s-au importat 8607)

3. Ford Focus - 3668 (-53,66% deci in 2008 s-au importat 7915)

4. Skoda Octavia - 3536 (-62.1% deci in 2008 s-au importat 9330)

 

Pe 2010 nu am gasit buletin dar am calculat topul din cifrele pe 2011 (unde scrie variatia fata de 2010):

1. Renault Clio - 4981

2. Skoda Octavia - 4108

3. Opel Astra - 3440

4. VW Golf - 3060

5. Ford Fiesta - 3006

6. Opel Corsa - 2100

7. VW Polo - 2005

8. Skoda Fabia - 1745

9. VW Passat - 1600

 

Conform buletine APIA, pentru 2011:

1. Skoda Octavia - 4318 (+5.1%)

2. Renault Clio - 3920 (-21,3%)

3. VW Golf - 2922 (-4.5%)

4. Opel Astra - 2222 (-35.4%)

5. VW Polo - 1957 (-2.4%)

6. VW Passat - 1750 (+9.4%)

7. Opel Corsa - 1655 (-21.2%)

8. Ford Fiesta - 1593 (-47.0%)

9. Skoda Fabia - 1579 (-9.5%)

10. VW Jetta - 1514 (+177.8%)

 

Conform buletine APIA, pentru 2012:

1. Skoda Octavia - 3350 (-22.4%)

2. Renault Clio - 2478 (-36.8%)

3. VW Golf - 1986 (-32.0%)

4. Ford Fiesta - 1801 (+13.1%)

5. Ford Focus - 1707 (+25.1%)

6. Skoda Fabia - 1372 (-13.1%)

 

APIA tocmai a publicat buletinul pentru ianuarie 2013, in care, desi neconcludent pentru 2013, conduc (ca masini de import):

1. Skoda Octavia - 216 (+13.7%)

2. Renault Clio - 127 (+101.6%)

3. Hyundai i20 - 107 (+311.5%)

4. Ford Focus - 91 (+18.2)

5. VW Passat - 79 (-15.1%)

6. VW Golf - 62 (-55.4%)

7. Suzuki SX4 - 61 (+35.6%)

 

Nu au intrat in top Rapid-ul, Fiesta, Corsa, Astra, Fluence, i30, Ceed, B-max .. dar vor intra

 

Sunt curios cum se va termina anul 2013, top 3, poate vom avea o surpriza, insa eu pariez ca Skoda Octavia va fi si anul acesta campionul modelelor de import, cu vanzari de cca 3000 bucati (chiar daca a intrat Rapid-ul care ii va mai lua din clienti), urmata de VW Golf cu cca 2000 de bucati si de Clio tot cu cca 2000 de bucati (este inclus si Clio Symbol in statistici). Surprizele se pot numi i30, Ceed, Focus, B-max care s-ar putea apropia de 1800 buc, vom vedea.


Ce top vedeti pentru 2013? Care ar fi modelele cele mai cautate in Romania?

Modificat de codz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar fi de bine de vazut si un astfel de top pentru masinile sh intrate in tara in ultimii 3 ani.Acolo sa vezi modele/cresteri.   :icon_cry:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

   Eu cred ca in top nu va intra Ford B-max pentru ca nu am vazut niciunul pe strazi, si la fel nici Skoda Rapid. Ford B-max este mic si scump, iar Rapid este cu tehnologie veche.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdan Moraru

In Bucuresti cel putin Rapidul tot apare din ce in ce mai des in drumurile mele. Numai astazi am vazut 3, deci...s-ar putea sa ne surprinda putin. Oricum, am vazut preponderent modelul "Chel" lucru care mi-a ridicat cateva semne de intrebare. Ma rog...Tot Octavia cred ca iese prima

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lumea stie ca Skoda e fiabila, buna si spatioasa, asa ca cea mai ieftina cu aceste caracteristici este Rapidul (nu Octavia3), nu degeaba au interpus Skoda acest model rasarit de nicaieri, daca nu in 2013 in 2014 Rapidul va fi in top, asa cum s-a intamplat si cu Octavia, a fost nr.1 dupa vreo 2-3 ani de la lansare (ma refer la O2).

Daca aveti buletinul Apia pe februarie va rog postati aici topul masinilor de import

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

   Eu zic ca vor fi scaderi la toate marcile in Romania. Ar fi interesant sa vedem si vanzarile la toate marcile in Europa cum au evoluat. Acolo surprize: VW jos cu 7%, Dacia sus cu 10%.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din start vreau sa va aduc la cunostinta ca acest post este un pamflet.Cine doreste poate sa o ia si ca realitate.Va spun acestea pentru a nu fi luat la "suturi".Bun,referitor la postul de deasupra : In toata lumea civilizata pe criza asta primul criteriu in achizitia unui autoturism primeaza banul.Adica cat mai ieftin si cat de cat bun.La acest capitol cunosc cativa austrieci si germani care deact sa isi ia un VW isi ia Dacia ca e mai ieftina si au posibilitate ca dupa 5 ani (cat tine garantia) o schimba plus ca ce e facut pentru extern e mai bine facut.Acum sa ma reintorc in tara.Romanasii nostri vreau sa aiba cele mai noi tehnologii,dar de multe ori nu au o casa a lor (sa nu mai spun ca nu au poate nici dupa ce sa bea apa :dry:  ) dar au masina,ca de, cu masina ies pe strada,sau sa vada lumea ca au bani.si de aici vezi recentul reportaj dat chiar si la TV cum ca anul trecut s-au vandut cele mai multe masini DE LUX din istoria recenta a vanzarilor auto noi de la noi din tara.Aici se vede atat educatia cat si ideile pe care le avem noi fata de vest europeni.

Reflectati la ce v-am scris.Si revin sper sa nu dati cu pietre caci dupa parerea mea asta e realitatea in care traim.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Au aparut statisticile pe februarie 2013, avem urmatorul top masini de import:

 

1. Skoda Octavia - 302/feb - ian+feb 518 (+22.8% fata de ian+feb/2012) - in februarie s-au livrat O2-urile de pe stoc, de aici cifra mare pe feb., in urmatoarea perioada vor fi livrarile pentru O3, intrucat O2 nu mai exista pe stoc si nici nu se mai fabrica - Octavia are cele mai mari sanse sa fie nr.1 model de import si in 2013 (al treilea an la rand), desi pretul a cam crescut, versiunile 1.2tsi sunt cele mai convenabile ca pret, 1.2tsi si 1.4tsi vor fi cele mai cautate;

 

2. Renault Clio - 163/feb - ian+feb 290 (+119.7% fata de ian+feb/2012) - un avans foarte mare fata de perioada similara din 2012, nu am urmarit acest model, stiu ca se include si Clio mic si Clio Symbol, oricum este cea mai ieftina masina de import, asa ca va ramane in top 3 sigur (cum a fost si in ultimii 5 ani)

 

3. VW Golf - 147/feb - ian+feb 209 (-20.5% fata de ian+feb/2012) - probabil majoritatea livrari de G6, au inceput si livrarile pentru G7, noul Golf pe platforma MQB, cu motoare total diferite decat pe G6 - 1.2tsi si 1.4tsi vor avea succes fiind mult mai ieftine decat 2.0tdi - la februarie G7 a depasit Passat-ul, Focusul si i20 si se instaleaza pe locul 3 de unde mai jos nu va mai merge, eu urmaresc batalia G7 vs. Clio - desi sunt masini diferite ca pret, G7 se va vinde ca painea calda

 

4. Hyundai i20 - 92/feb - ian+feb 199 (+243.1% fata de ian+feb/2012) - prima surpriza, i20 mai multe ca Focus/Fiesta, pentru ca este si mai ieftina - asta se cauta in anul asta, ieftin

 

5. Ford Focus - 69/feb - ian+feb 160 (-12.1% fata de ian+feb/2012) - un model de top3, se poate lua ieftin, eu zic ca pe final de an va fi peste i20, care este f mic, Focusul poate fi luat sau hatchback sau sedan

 

6. VW Passat - 67/feb - ian+feb 146 (-30.1% fata de ian+feb/2012) - destul de bine pentru o masina destul de scumpa, dar se vede o scadere de 30% fata de perioada similara din 2012, va fi depasit de alte modele mai ieftine

 

7. Ford Fiesta - 61/feb - ian+feb 114 (-34.5% fata de ian+feb/2012) - in scadere, probabil decalajul e creat de noul Fiesta, care va spori vanzarile, Fiesta va ramane cam pe locul 7 zic eu

 

Inca nu au aparut in statistici: Ford B-Max (va fi de top 10 pe 2013, poate chiar un loc 7-8), Toyota Auris si Toyota Corrola (lumea cumpara japozele pentru ca au auzit ca sunt mai fiabile ca nemtestile si coreenele, o fi asa nu stiu, dar plasticele de pe japoneze sunt...), Suzuki SX4 (sa vedem ce face noul model, dar nu are loc in top10), Opel Astra si Opel Corsa, VW Polo, Skoda Fabia, Kia Ceed si Hyunday i30 ultimele toate concurente la locurile 5-10, Skoda Rapid, Renault Megane si Renault Fluence

Modificat de codz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am indoieli ca Octavia va fi prima anul acesta deoarece este model nou, nu exista stocuri si nici promotii nu cred ca o sa vedem curand. E perioada in care importatorul face profit din noutatea modelului: masini putine la pret mare.

Plus ca e perioada de aprox o luna in care livrarile o sa fie aproape 0...

Ce s-a vadnut pana acum sunt Octavia 2 de pe stoc la promotii.

Rapid cred ca o sa faca o surpriza frumoasa anul acesta deoarece au introdus deja promotiile si va fi preferata flotelor.

Golf 7 iar cred ca o sa urce in top (poate va depasi Octavia 3 anul acesta) deoarece e disponibil de mai mult timp la comanda, si optiuni mai variate deocamdata. Plus ca au trecut 10 ani decand a fost lansata o platforma de Golf noua si multa lume o sa isi schimbe Golful macar de plictiseala...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai mare dreptate, e posibil ca Octavia sa cedeze locul 1 pentru ca:

1) a aparut Rapidul si daca va fi preferata flotelor (desi nu cred) fata de Octavia atunci va intra in top 10 Rapid si va pierde Octavia locul 1

2) noul G7 are multe de oferit (fata de G5/G6) - asta cred ca va fi preferatul flotelor (deja o companie de rent a car romaneasca a comandat 100 de G7) - si poti cumpara la 18000 si un G7 si o Octavia 3, deci pretul este similar

 

De vazut ce fac Ford, Renault, Toyota si coreenele Kia si Hyundai, pe marci toate vor in top 5 (dar in total sunt 7, cu VW si Skoda) :)

Modificat de codz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca, desi vanzarile inca sunt slabe, grupul VW va avea o "felie" groasa in continuare. Ca sa vinzi in Romania ai nevoie in primul rand de imagine. Pentru roman mai important este renumele care il face sa creada in calitatea unui produs. Mai mult decat atat un rol important il are si presa care mai mereu claseaza in testele comparative mai toate modelele VAG in fata concurentei. La astea se adauga o gama variata de modele, motoare sau configuratii pentru toata lumea si pentru orice buzunar. Practic in showroom-urile lui VAG nu ai cum sa nu gasesti o masina care ti se potriveste, fie ca vorba de VW Up!, de A8 sau 911.

Chiar daca statisticile de fiabilitate ii claseaza pe altii in fata, marcile nemtesti (VW si Skoda in special) au o imagine foate buna in Romania.

Deci in continuare vanzarile vor fi dintre cele mai bune.

 

Acum poate veti spune "uite ca nu e asa, ca si Renault vinde bine". Pai vinde bine, insa la Renault primesti mai multe dotari si un motor mai puternic decat la VW sau Skoda pentru bani mai putini. Cam asa este si cazul lui Opel. Exceptie ar face doar Ford, care in opinia mea este cel mai puternic concurent al lui VW.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

http://bestsellingcarsblog.com/2013/04/09/germany-march-2013-skoda-octavia-hits-highest-ever-ranking/

 

Top masini Germania martie 2013, 280 de modele, cifre de vanzari pe martie si ianuarie-martie (trim.I) cumulat

 

Locul 1 VW Golf (au pus aici si Jetta, era mai normal fara) conduce detasat cu 51496 bucati vandute in primele 3 luni, de trei ori mai multe decat locul 2 - VW Passat cu 16963 bucati in primul trimestru.

 

BMW Seria 3, cea mai buna limuzina premium, normal sa fie vanduta in Germania, nu si la noi in aceste volume, 16303 bucati in primele trei luni - locul 3

 

Locul 4 - VW Polo. Pe urma VW Tiguan, A-Klasse, BMW 1er, Audi A4, B-Klasse, Opel Astra (10), C-Klasse

 

Pe locul 12 - Skoda Octavia (si pe locul 9 in luna martie) - va ramane in top 10 pe 2013? Eu cred ca da.

 

Urmata de Opel Corsa, BMW 5er, VW Touran, Ford Focus (deabia pe locul 16), Audi A3, Ford Fiesta si VW Up (pe 20, super clasare).

 

Am mai galbenit ce masini sunt pretendente la noi in top10, la ei insa se vand si masini peste 30.000 eur fara probleme, Audi, BMW, Mercedes o sa ramana in top in defavoarea cheap-ului cum va fi in Romania, top cheap.

 

Fordul B-Max (made in Romania) 3557, Skoda Superb binisor dar nu bine cu 3448 bucati, Dacia Sandero 3203 bucati, Dacia Duster 3145, Mazda6 nu prea..

 

Skoda Rapid doar 1339, Dacia Logan doar 1107

post-1145-0-24738500-1365513709_thumb.jp

post-1145-0-94639500-1365514271_thumb.jp

post-1145-0-26375700-1365514378_thumb.jp

post-1145-0-24959300-1365514383_thumb.jp

Modificat de codz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@codz: nu-ti face probleme legat de "Golf+Jetta", ca Jetta se vinde aici ca painea de saptamana trecuta... De cand a aparut modelu' asta nou, cred ca am vazut... una pe strada. UNA. Inclusiv prin orasele mari (Munchen, Stuttgart, sau pe autostrazi). Deci, e ca si cum n-ar fi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu inteleg de ce isi cumpara nemtii Megane... In nici un test nu rezulta ca ar fi mai buna ca un Golf, Focus, Astra, Octavia etc. Iar daca sunt saraci/zgarciti pot lua Sandero.

Jetta fiind sedan compact nu are piata in Germania. Acolo oamenii sunt practici; vor haion.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aici Megane are de cativa ani buni titlul de cea mai vanduta compacta de import si mno, ce sa zic, e un Golf mai ieftin.

Jetta si Fluence nu exista. Dupa cum ziceam: am vazut o singura Jetta de cand a aparut, iar singurul Fluence pe care l-am vazut pe autoistrada avea numere de Slovacia :) De fapt, aici nici nu se importa, iar aia, cum ii zice... mno... umm... Latitude! de-aia n-am vazut niciuna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din start vreau sa va aduc la cunostinta ca acest post este un pamflet.Cine doreste poate sa o ia si ca realitate.Va spun acestea pentru a nu fi luat la "suturi".Bun,referitor la postul de deasupra : In toata lumea civilizata pe criza asta primul criteriu in achizitia unui autoturism primeaza banul.Adica cat mai ieftin si cat de cat bun.La acest capitol cunosc cativa austrieci si germani care deact sa isi ia un VW isi ia Dacia ca e mai ieftina si au posibilitate ca dupa 5 ani (cat tine garantia) o schimba plus ca ce e facut pentru extern e mai bine facut.Acum sa ma reintorc in tara.Romanasii nostri vreau sa aiba cele mai noi tehnologii,dar de multe ori nu au o casa a lor (sa nu mai spun ca nu au poate nici dupa ce sa bea apa :dry:  ) dar au masina,ca de, cu masina ies pe strada,sau sa vada lumea ca au bani.si de aici vezi recentul reportaj dat chiar si la TV cum ca anul trecut s-au vandut cele mai multe masini DE LUX din istoria recenta a vanzarilor auto noi de la noi din tara.Aici se vede atat educatia cat si ideile pe care le avem noi fata de vest europeni.

Reflectati la ce v-am scris.Si revin sper sa nu dati cu pietre caci dupa parerea mea asta e realitatea in care traim.

 

Nu cred ca VW intra in categoria masinilor de lux. In plus, romanii care isi iau masini de lux NOI chiar au locuintele lor. Asa stim toti pe cineva cu un CLS de 12 ani sau un A8 de 14 ani. 

 

Apropo, legat de rata de proprietari: Romania are o rata de ~2 ori mai mare decat Germania :001:

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din start vreau sa va aduc la cunostinta ca acest post este un pamflet.Cine doreste poate sa o ia si ca realitate.Va spun acestea pentru a nu fi luat la "suturi".Bun,referitor la postul de deasupra : In toata lumea civilizata pe criza asta primul criteriu in achizitia unui autoturism primeaza banul.Adica cat mai ieftin si cat de cat bun.La acest capitol cunosc cativa austrieci si germani care deact sa isi ia un VW isi ia Dacia ca e mai ieftina si au posibilitate ca dupa 5 ani (cat tine garantia) o schimba plus ca ce e facut pentru extern e mai bine facut.Acum sa ma reintorc in tara.Romanasii nostri vreau sa aiba cele mai noi tehnologii,dar de multe ori nu au o casa a lor (sa nu mai spun ca nu au poate nici dupa ce sa bea apa :dry:  ) dar au masina,ca de, cu masina ies pe strada,sau sa vada lumea ca au bani.si de aici vezi recentul reportaj dat chiar si la TV cum ca anul trecut s-au vandut cele mai multe masini DE LUX din istoria recenta a vanzarilor auto noi de la noi din tara.Aici se vede atat educatia cat si ideile pe care le avem noi fata de vest europeni.

Reflectati la ce v-am scris.Si revin sper sa nu dati cu pietre caci dupa parerea mea asta e realitatea in care traim.

 

Nu cred ca VW intra in categoria masinilor de lux. In plus, romanii care isi iau masini de lux NOI chiar au locuintele lor. Asa stim toti pe cineva cu un CLS de 12 ani sau un A8 de 14 ani. 

 

Apropo, legat de rata de proprietari: Romania are o rata de ~2 ori mai mare decat Germania :001:

 

La noi consider ca si vw intra in categoria ,,masinilor de lux,, de exemplu un Golf 1.2 tsi TL si fara optionale este 15.500 euro iar venitul salarial mediu net pe economie in 2012 a fost de 1.547 lei!

O simpla intrebare: de cate vieti are nevoie un catatea obisnuit din tarisoara asta sa stranga un banut pentru un amarat de 1.2 tsi? Nu crezi ca pentru acest catatean este un lux acest golf 1.2 tsi?

Modificat de czsilviu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca e s-o luam asa, da, ai dreptate! eu in vecii vecilor nu as plati 15.500 euro (700 milioane!! + CASCO + taxe + RCA + nervi) pt o masina, din salariu de 15-80milioane. Nu e vb doar de masura in care iti permiti sa renunti la acei bani, e vb de ce poti face cu ei. In fine, tragedia este ca la noi e un dezechilibru social foarte mare, sunt mai multi cei care isi permit S klasse nou decat oameni care chiar isi permit si un Logan amarat nou. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca e s-o luam asa, da, ai dreptate! eu in vecii vecilor nu as plati 15.500 euro (700 milioane!! + CASCO + taxe + RCA + nervi) pt o masina, din salariu de 15-80milioane. Nu e vb doar de masura in care iti permiti sa renunti la acei bani, e vb de ce poti face cu ei. In fine, tragedia este ca la noi e un dezechilibru social foarte mare, sunt mai multi cei care isi permit S klasse nou decat oameni care chiar isi permit si un Logan amarat nou. 

 

Si aici rai ne intoarcem (cei nostalgici) la vremurile dinaintea revolutiei cand dintr-un salariu pe un an iti luai o masina,e drept pe atunci aveam doar o optiune dar traiam mai bine.Daca aveam acum salariile (si aici ma refer strict la PUTEREA DE CUMPARARE de atunci) eram multi cu masini noi si nu aveam atatea SH pe drumurile tarii.Pana la urma aici se vede : fiecare isi cupara ce si cum poate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cifre pe martie in Romania, nu de pe APIA ci de pe http://bestsellingcarsblog.com/2013/04/17/romania-march-2013-dacia-logan-on-the-rebound/ sper sa fie corecte:

 

1. Skoda Octavia 195/martie, trim.I 681 - isi consolideaza pozitia 1, si inca nu au inceput vanzarile puternice pentru O3;

 

2. Renault Clio 86/martie, trim.I 362 - e pus aici si Clio hatchback si Clio Symbol;

 

3. VW Golf 102/martie, trim.I 298 - si la Golf mai putine masini vandute decat luna trecuta, dar la fel inca nu au inceput flotele;

 

4. Opel Astra 96/martie, trim.I 250 - direct pe locul 4, luna martie foarte buna pentru Astra, noul model oare?

 

5. Hyundai i20 97/martie, trim.I 229 - scade un loc pe 5, vanzari constante lunare, eu zic ca vor mai creste peste 100buc/luna;

 

6. Ford Focus 49/martie, trim.I 215 - scade un loc pe 6, foarte slab 49 de masini pentru Focus, dar isi va reveni; oricum ramane legendara vrajeala spusa de Ford ca Focus a fost cea mai vanduta masina in lume in 2012;

 

7. VW Passat 51/martie, trim.I 213 - limuzina VW ramane in top, probabil se vinde bine TL sau ofertele;

 

8. Renault Fluence 59/martie, trim.I 173 - intra in top dupa cum ziceam, cea mai ieftina masina mare, va ramane in top 10;

 

9. Skoda Fabia 46/martie, trim.I 162 - alta data mult mai sus, cred va vinde de doua ori mai putin decat Clio, deja Fabia e boring, cred ca iese din top 10 inlocuita de Skoda Rapid, Toyota, Polo sau Megane;

 

10. Hyundai ix35 50/martie, trim.I 152 - o surpriza luna aceasta, faptul ca s-a vandut ix35 mai bine decat Hyundai i30;

 

Vanzarile celorlalte masini care trag sperante la top 10, pe trim.I cumulat:

Suzuki SX4 151

VW Jetta 143

VW Tiguan 137

VW Polo 124

Toyota Auris 119

Skoda Rapid 118

Hyundai i30 114

Renault Megane 104

Toyota Yaris 102

Ford B-Max 80

 

Pe marci de import clasamentul la trim.I:

1. Volkswagen 1178

2. Skoda 1114

3. Renault 757

4. Hyundai 626

5. Ford 563

6. Opel 432

7. BMW 424

8. Toyota 417

9. Mercedes 364

10. Audi 351

Modificat de codz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Au aparut statisticile APIA, sunt diferite de cele mai de sus, din alta sursa:

 

1. Octavia - martie 153, trim.I 671

 

2. Clio - martie 173, trim.I 473

 

3. Golf - martie 215, trim.I 425 - atentie aici, cea mai vanduta masina de import in luna martie - VW GOLF ;)

 

4. i20 - martie 78, trim.I 277

 

5. Focus - martie 84, trim.I 244

 

6. Fiesta - martie 117, trim.I 231

 

Ceva interesant, topul pe benzina si diesel - unde la benzina topul este cu totul altfel:

 

BENZINA:

1. i20 - 193

2. Golf - 177

3. Clio - 174

4. Octavia - 152

5. SX4 - 150

6. Polo - 129

7. B-Max - 109

 

DIESEL:

1. Octavia - 519

2. Clio - 289

3. Golf - 248

4. Passat - 209

5. Focus - 168

6. Tiguan - 135

 

 

 

Piata a scazut cu 7% fata de trim.I 2012. Analistii spun ca piata va scadea cu 10-15%, eu zic ca cu 5-10%, pentru ca au aparut din ce in ce mai multe variante low cost de la mai toti producatorii. Chiar daca la 1 masina nou vanduta se importa 5 vechi, eu zic ca raportul se va mai ameliora anul asta, iar anul viitor poate chiar vedem o mica crestere a pietei, asa cum what goes up must come down asa si cand atingi rock-bottom e timpul de un rebound :)

 

PS: in alta ordine de idei, cica Logan + Sandero la Ianuarie 2013 pe locul 13 la nivel mondial (pe 2012 a terminat pe 14)

Modificat de codz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
Publicat (modificat)

Pana apar statisticile APIA pe aprilie 2013, zic sa ne uitam la o informatie interesanta despre vanzarile VAG pe patru luni din 2013:

 

Outline of developments at Group brands

The Volkswagen Passenger Cars brand delivered 1.91 (1.81; +5.3 percent) million vehicles worldwide from January to April. The brand continued to develop well in the Asia-Pacific region, where deliveries ran at 855,100 (725,100; +17.9 percent) units. In the North America region, Volkswagen Passenger Cars handed over 196,200 (187,900; +4.4 percent) vehicles to customers, while deliveries on the overall European market, which remained difficult, ran at 545,300 (589,800; -7.5 percent) units.

Audi delivered 503,000 (471,300; +6.7 percent) vehicles to customers worldwide in the period to April. Deliveries by the premium brand from Ingolstadt developed well in the Asia-Pacific region, where 169,500 (147,300; +15.1 percent) models were handed over to customers. Audi delivered 57,400 (50,100) vehicles in the North America region during the same period, an increase of 14.5 percent.

The sports car manufacturer Porsche, which became a Volkswagen Group brand on August 1, 2012, delivered a total of 52,200 vehicles from January to April. At 15,700 units, the Asia-Pacific region accounted for the largest share, with a further 15,000 units handed over to customers in the North America region.

ŠKODA delivered a total of 298,000 (324,100; -8.0 percent) vehicles in the first four months of the year. The Czech automaker handed over 75,200 (84,700; -11.2 percent) units in Central and Eastern Europe, and 88,300 (96,500; -8.5 percent) vehicles in the Asia-Pacific region.

SEAT delivered 117,100 (105,000; +11.5 percent) vehicles worldwide in the period to April, continuing the upward trend. There was marked growth in Germany in particular, where deliveries increased to 23,700 (18,200; +30.6 percent) units. SEAT also grew deliveries in the UK, where the company handed over 14,800 (13,600; +9.0 percent) units, and in Mexico, where 7,400 (6,800; +8.5 percent) vehicles were delivered.

Volkswagen Commercial Vehicles handed over 170,700 (174,200; -2.0 percent) vehicles to customers in the first four months of the year, of which 97,800 (107,300; -8.9 percent) were delivered on the overall European market. In contrast, Volkswagen Commercial Vehicles grew deliveries in the Asia-Pacific region, where the company handed over 6,200 (5,500; +13.6 percent) vehicles to customers. The brand also recorded double-digit growth in the South America region, delivering 48,600 (43,400; +12.0 percent) vehicles there.

Interesant, 52mii de Porsche (se vinde bine), aproape jumatate din 117mii Seat-uri vandute (cam putin, Seat trebuie sa recupereze), 298mii Skoda, 500mii de Audi si 1,9 milioane (wow, in numai 4 luni) de VW :)

Modificat de codz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Publicat (modificat)

Au aparut statisticile APIA pe aprilie 2013.

 

1. Octavia - apr 152, ytd 823

 

2. Golf - apr 261 (215 in martie), ytd 686 - atentie aici, cea mai vanduta masina de import, cu 100 buc lunar peste Octavia - VW GOLF ;) trece pe locul 2 in locul lui Clio; 261 de masini dintr-un model intr-o singura luna este un record pentru anii de criza auto

 

3. Clio - apr 119, ytd 582

 

4. i20 - apr 93, ytd 370

 

5. Focus - apr 89, ytd 333

 

6. Passat - apr 70, ytd 301

 

7. Fiesta - probabil, nu stim exact ca Passatul e ultimul in topul APIA pe aprilie

 

Topul pe benzina si diesel - unde la benzina topul este cu totul altfel ca pe general:

 

BENZINA:

1. Golf - 323 (intre acestea este si masina mea) ;)

2. i20 - 272

3. SX4 - 225 (i-a luat fata lui Clio)

4. Clio - 208

5. Polo - 180 (i-a luat fata Octaviei)

6. Octavia - 164

 

DIESEL:

1. Octavia - 659 (nu are competitor pe diesel)

2. Clio - 374

3. Golf - 363 (va lua fata lui Clio luna viitoare)

4. Passat - 276

5. Jetta - 221 (new entry, se vinde Jetta diesel la oferta)

6. Focus - 209

 

Previzibila ascensiunea Golfului (loc 2 la general si 1 la benzina), Octavia va avea vanzari solide incepand cu jumatatea anului, i20 este o surpriza (loc 4 la general si 2 la benzina), SX4 de asemenea cu locul 3 la benzina. Ce modele se lasa asteptate: i30, Ceed, B-max, Astra, Toyotele, Megane/Fluence, dar cel putin jumatate din acestea vor intra intr-un top sau altul.

Modificat de codz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!