Jump to content

Problema turbina 1.2 TSI 105CP


Adrian D.
 Share

Postare recomandată

am gasit un site foarte interesant cu ETKA online : http://vin-online.ru/etka.php

 

Ce am vazut interesant este ca pe 1.2 tsi de pe G7 se livreaza "kit de reparare pentru servomotor" - (04E198725) in cazul de fata servomotorul este actuatorul de la wastegate .Poate cineva sa verifice veridicitatea acestei informatii ?

 

Banuiesc ca si pentru G7 actuatorul este electronic.Ma gandescc ca poate merge sa le inlocuim !?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

G7 are cu totul alt motor 1.2 tsi 16v distributie pe curea etc, deci nu cred că se potriveste kitul de la g7.

Sent from my GT-I9105P using Tapatalk 2

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

           Probleme cu turbina au aparut si la mine. Intr-o dimineata (pe 3 ian.), cand plecam la drum lung, de-abia intrasem pe autostrada A1, cand mi s-a aprins EPC-ul. M-am intosr direct in service-ul Brady (unde am facut pana acum reviziile). Masina avea 52.000 km, iesita din garantie din aprilie, cand am facut 2 ani.. Dupa 1 ora si jumatate tehnicianul de service (baiat de nota 10) imi spune ca nu stie clar de la ce ar putea fi, dar crede ca sunt probleme cu turbina. Culmea e ca lor nu le-a mai facut probleme masina desi au facut vreo 60 km in probe. Doar ca le aparuse eroarea la diagnoza. MI-au spus ca imi pot vedea de drum, iar daca mai sunt probleme sa-i sun sa le spun. Am mers linistit vreo 200 km (undeva pe Valea Oltului s-a aprins iarasi martorul. Am tras pe dreapta, am oprit, am pornit imediat si martorul tot aprins. Am mai stat 2 minute apoi a pornit fara probleme. Am vorbit la telefon cu ei, mi-au spus ca nu e in regula si mi-au recomndata sa merg inapoi in service cu ea. Vineri seara m-am intors, fara probleme, am fost cu ea in service, au tot facut teste vreo 3 ore si nimic. Intr-un final au spus ca o sa ceara inlocuirea turbinei pe garantie (FARA SA LE CER SAU SA LE SPUN EU NIMIC). Eu unul nu mi-am facut mari probleme fiind convins ca masina nu o sa mai faca probleme (de cand a aparut prima problema pana acum totul a mers perfect). Miercuri m-au anuntat ca s-a aprobat schimbarea turbinei pe garantie (inclusiv manopera - deci nu ma costa nimic). Acum astept sa-mi faca programare in service sa ma duc cu masina.

          Mentionez ca stilul de condus e relativ linistit. In general schimb vitezele undeva in jur de 2.500 ture, dar am si situatii (mai ales cand ies din Bucuresti) cand, in depasiri, merge spre 3.500 - 4.000 ture. Ieri mi s-a intamplat sa schimb dintr-a intaia in a doua pe la 6.000, avand nevoie de o plecare de pe loc rapida. De asemenea, distantierul si update-ul de soft au fost rezolvate in februarie, cu ocazia reviziei de 30.000 km.

         Am un respect deosebit pentru cei de la Brady, in special pentru tehnicianul de service. Cred ca daca il durea la basca, putea sa-mi spuna: mai baiatule, s-a stricat turbina, te costa 1.000 eur, marca banu' si schimbam ce e de schimbat. Si distributia mi-a fost schimbata tot de el la revizia de 30.000 (cand mi s-a parut mie ca avea un zgomot ciudat). CU asemenea oameni tot sa lucrezi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Probleme la turbină au apărut și la Polo-ul meu din 09.2011, căruia îi expirase garanția în septembrie anul trecut.  Am mers o lună și jumătate cu ea de la prima problemă până am înlocuit-o. Până înainte să o schimb, martorul EPC se aprindea doar la pornire, nu și din mers, dar în ultima săptămână s-a aprins și în timpul mersului. De obicei dacă apărea la pornire îi mai dădeam câteva chei rapide și până la urmă EPC-ul se stingea și mașina mergea normal. S-au încercat câteva resetări ale unor parametri dar în final s-a ajuns la concluzia că doar înlocuirea turbinei poate rezolva problema.

Prima oară am ajuns cu mașina la dealerul din Constanța, de unde am aflat că turbina va ajunge în 1,5-2 săptămâni de la comandă și că ar trebui să suport aproximativ 25% din costul total al operațiunii. Apoi am ajuns la dealerul din Craiova, de unde am cumpărat mașina, și cei de aici au adus-o în 4-5 zile iar înlocuirea m-a costat 550 lei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 years later...

Salutare,

Detin o Jetta 1.2 tsi din 2013. Are aproximativ 116000km. Intr-o seara, venind de la cumparturi, parchez si apoi mai stau putin in masina cu motorul pornit. Mi-a facut impresia ca aud niste batai toc-toc-toc la motor, pe care nu le mai auzisem pana atunci. Opresc clima, radio, tot, si ascult. Ridic capota apoi si incerc sa localizez sunetul - se auzea cu precadere in zona filtrului de aer. Scot capacul filtrului, apoi filtrul si aud zgomotul mai tare. Opresc motorul si ma apuc de demontat tubulatura dintre filtru si turbina (ma gandeam ca o fi ceva problema cu axul turbinei - ca poate are joc, sau ca a intrat ceva in paletele ei ). In fine, desfac acolo si raman surprins sa vad ulei care baltea pe buza carcasei compresorului (erau cateva grame). Continui sa ma uit si in tubulatura care pleaca din turbo si se duce pe clapeta de acceleratie. Si acolo era ulei - toata tubulatura avea o pelicula subtire de ulei pe interior.

E clar ca ceva nu este in regula. La verificare, axul nu pare sa aiba joc de niciun fel, si se invarte usor la mana, fara sa agate.

In urma cu vreo 4 luni, gasisem valva unisens (Crankcase Breathing Valve) care intra in capacul de culbutori (e conectata la filtrul de aer printr-un furtun), rupta si am inlocuit-o. Pentru inlocuire facila, am demontat tubulatura dintre turbo si clapeta de acceleratie - atunci nu vea pic de ulei in ea. Deci e clar ca s-a intamplat ceva intre timp.

Dupa ce m-am mai documentat putin, am ajuns la separatorul de ulei (Oil separator 03F103464C / 03F103464D), care, se pare ca daca este infundat/murdar, este posibil sa trimita vapori de ulei odata cu gazele de carter, care sunt aspirate de turbina printr-o valva unisens(Non return valve - 03F103175A) montata in capacul culbutori pe partea stanga a motorului (pe partea șoferului ).

M-am uitat si in acel furtun(cel pentru gaze carter care ajunge in turbina ) si nu am gasit gram de ulei in el.

Acum va intreb si pe voi daca ati mai intalnit o situatie similara , si daca da, care a fost problema. Pentru ca, parca nu as vrea sa schimb turbina, sau sa o duc la reconditionare, daca nu se impune.

Pana una alta, o sa incerc sa dau jos acel separator de ulei si sa il curat. Daca reusesc sa fac si poze, o sa postez aici.

Urati-mi succes.

Sa auzim de bine

Modificat de godsmack87
Spelling errors
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Salut,ce ai rezolvat?si eu am gasit câteva picături de ulei pe turbina,între furtul de intercoler si turbina..

Modificat de loghy
quote post anterior
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Va salut!

Dețin un 1.2 TSI/105CP, an 2012, luna 12, distribuție pe lanț!

Este vre-un posesor auto menționat mai sus care a avut sau are probleme cu turbina sau ansamblu turbo, în sensul ca se aprinde EPC și motorul nu mai trage?

Cum ați rezolvat problema?

App, la tester apare problema la P334B00 charge pressure actuator- mechanical malfunction !

Mulțumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...
On 7/5/2020 at 12:21 PM, george12 said:

Salut,ce ai rezolvat?si eu am gasit câteva picături de ulei pe turbina,între furtul de intercoler si turbina..

Salut. Am facut urmatoarele:
Curatat turbina (si a ramas curata de atunci)
Dat jos galerie de admisie , golita de tot lichidul acela care baltea in ea.
Dat jos separator de ulei si curatat
Inlocuit valve pcv
Montat un CatchCan pe traseul sistemului PCV (inainte de intrarea gazelor de carter in turbina)

Vezi in linkul de mai jos(masina mea), tot istoricul acesta
Masina mea: Jetta 2013 1.2TSI

Modificat de godsmack87
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!