Jump to content

Golf Mk4 1.6 Fsi


Max_VR6
 Share

Postare recomandată

O sa incerc sa fiu cat mai obiectiv..

Dupa schimbarea distributiei (poate sa fie o simpla coincidenta) am un tremur la ralanti care se manifesta in felul urmator :

- turatia motorului nu oscileaza mai mult de 40RPM - sta in zona 680 - 720RPM

- tremurul intervine simultan cu afisarea in bord a unui consum instant ascendent.. adica de la 0.4 - 0.5 L/h incepe si urca.. 0.6,0.7 pana undeva in zona 1.1L/h uneori chiar mai mult un pic..

- deja la 1.1L/h tremura toata masina puternic

- daca pornesc clima motorul se mai echilibreaza in sensul ca nu mai tremura epileptic toata masina..

Am tot fost cu masina la mecanicul meu sa ma scape de aceasta problema si pana acum am verificat urmatoarele :

- curatat clapeta de acceleratie (era in stadiul in care nu mai functiona chiar la parametrii - depuneri destul de mari acolo)

- verificat distributie (este in parametrii dupa spusele mecanicului)

- verificat furtune apa si aer (tot ce a fost "demontat" pentru a schimba distributia)

Azi o sa merg sa fac un schimb de bujii si sa verific unul cate unul transformatoarele de scanteie ..

Banuieli: Benzina cu impuritati sau apa? sonda lambda? transformator de scanteie? bujii?

Masina este un MK4 din 2003 cu motorizarea 1.6 FSI 81KW - 110cp cu aproape 97.000KM pe bord..

Astept pareri si sfaturi.. chiar imi sunt necesare.. Multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Max, ai Vag-Com...de ce nu faci o scanare?? Vino la mine si te ajut eu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vag-Com nu te ajuta nici in 10% din cate probleme poate sa aibe o masina.. Oricum am scanat si am facut si o adaptare a clapetei de acceleratie cu el.. insa mai mult de atat nu prea am ce sa fac cu el in cazul de fata.

Am schimbat un transformator de scanteie azi, nevoit fiind pentru ca in urma incercarii de a scoate unul pentru a verifica bujiile s-a deteriorat (partea din metal s-a desprins de mufa de plastic). Sunt dezamagit de sistemul de prindere/fixare al transformatoarelor peste bujii.. Cel pe care mecanicul a incercat sa il scoata era practic lipit/intepenit in "soclu" din cauza temperaturilor inalte la care este supus.. Pe scurt ca sa schimb bujiile se pare ca sunt nevoit sa inlocuiesc si transformatoarele de scanteie.. Sincer la celelalte 3 nu m-am mai incumetat avand in vedere pretul de 160RON bucata.

Pe moment se pare ca defectiunea s-a remediat.. In zilele urmatoare o sa vad ce se intampla.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! Daca spui ca ai exclus clapeta de acceleratie la capitolul cauze cred eu ca urmatorul punct de oprire ar fi sonda lambda. Se poate vedea din cate am inteles si cu Vag-Com daca da parametrii care trebuie la intervalele care trebuie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poate posta cineva valorile normale ale sondei lambda? si eventual cum sa fac un test cu VAG-COM.. thx

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am citit pe forum aici ceva legat de senzorul de detonatie.. cel in functie de care ECU ajusteaza avansul masinii.. mentionez ca am observat de cateva ori sunetul avansului ( ca o masina de cusut) in special in treapta a 3-a cand masina are sub 2500 de rpm. Sa aibe vro legatura cu tremuratul motorului? Astept parere de cateva zile dar se pare ca nu prea ma poate ajuta nimeni :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sper ca folosesti exclusiv benzina de calitate (minim CO98) la motorul asta, nu?

Daca problemele au aparut dupa schimbare distributie verifica a zecea oara daca distributia e "la punct". Eventual la alt mecanic... un mecanic care nu stie sa rezolve problema si ai ajuns pe forum, e un mecanic slab :rolleyes:

Modificat de rvacaru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am pus si benzina e-fix cu CO95 (este scris pe capacul de la rezervor 95 minim si 98+) .. asta sa fie cauza aparitiei acestor probleme? daca da ce defectiune a generat acest lucru? sonda lambda?

Nu mi-se aprinde nimic in bord iar cu VAG-COM-ul nu am nici o eroare..

O sa pun numai benzina cu CO98+ de acum inainte.. Mai multe detalii despre alte posibile defectiuni ce ar putea sa apara m-ar ajuta mult.. Incep sa invat si mecanica chiar daca nu am avut nici o treaba cu asta pana acum.. Merci de raspuns Rvacaru!

Modificat de zero3
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie sa cauti pe forum, am mai povestit despre motorul tau. A fost primul motor "cu adevarat" FSI (are doua feluri de "mers": amestec sarac pana pe la 3mii ture si apoi devine omogen). Se zice ca este un motor cu care poti circula foarte economic... Este un motor sensibil la benzina si care _cere_ CO98. Incearca o vreme sa alimentezi cu CO98 sau chiar CO100 sa vezi daca dispare "balbaitul"... fata care a cumparat fosta mea Fabie (tot masina care cerea CO98) a bagat intr-o zi CO95 si ii mergea ca dracu' plus bec CheckEngine aprins in bord. I-a pus apoi CO98/100 si merge struna.

Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zero3 renunta la Rompetrol ... eu am TSI care este un FSI supraalimentat si cu benzina de la Rompetrol cea mai buna CO98 am avut mari probleme masina mergea in 3 cilindri si detonatii la greu incredibil si folosesc numai OMV Carrera 100 .

Verifica cum spunea si Rvacaru daca distributia e bine pusa la punct desi daca in sarcina nu ai probleme nu vad de ce ai avea la relanti ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zero3, la aproximativ aceleasi simptome care le spui, la mine a fost bobina de inductie ( cred ca e aceeasi cu "transformator de scanteie" la care te referi tu, nu ma prea pricep, dar dupa descriere si pret cred ca e acelasi lucru). Motorul se comporta tot asa, in pus palpaia si becul de la Lambda (bec care se mai aprinde destul de des, mai ales dupa condus mult in aglomeratie).

Despre benzina, eu bag doar de 98 sau 100 (OMV sau MOL), nu am observat nici o diferenta intre ele, dar cand am bagat de 95, la inceput, becul de Lambda era tot timpul aprins, consuma mai mult si parca nu tragea asa de bine.

P.S. La bobinele de inductie (transformator de scanteie), am schimbat 2 pana acum, eu nu am avut problemele care le spui tu. Tot timpul au iesit usor, nu a fost niciuna intepenita sau topita, doar stricata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate la mine in oras nu exista OMV. De la ultimul meu post am pus numai benzina CO98 de la Rompetrol si tremuratul epileptic se pare ca este spre disparitie. Nu prea s-a mai manifestat asa de rau in ultimele 2 saptamani iar cand s-a manifestat a disparut dupa 1 - 2 minute si intensitatea tremuratului a fost mult mai mica.. Mentionez ca la fiecare alimentare am pus in benzina Octane Booster - dozat pentru cantitatea respectiva cu care am alimentat. Sper ca benzina CO95 pe care am folosit-o o perioada sa fi fost cauza acestei probleme. Imi poate spune cineva ce probleme "mecanice" sau "permanente" ar fi putut cauza folosirea benzinei cu o CO95 la motorul meu? Ar trebui sa verific ceva? Sa pun o solutie de curatat injectoare? Va multumesc mult tuturor care ati postat! O sa revin cu detalii..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zilele astea o sa incerc (verific) catalizatorul.. E posibil ca acesta sa se fi infundat pentru ca la accelerari, dupa ce motorul revine la ralanti, se aude un pacanit ca si cum ar fi o autoaprindere sau o inecare.. Are cineva o parere despre asta? Cam cat costa un catalizator?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa repet pe scurt toate procedurile pe care le-am urmat in vederea identificarii acestui tremurat epileptic la motorul meu.

Asadar : curatat clapeta de acceleratie ; curatat valva EGR ; verificat catalizatorul primar ; verificat catalizatorul secundar ; verificat toba primara ; verificat toba finala.

Sincer ma aduce la disperare.. am pierdut zile intregi cu mecanicul langa ea.. nu stiu ce sa ii mai fac..

luke2408 te rog daca poti sa imi explici procedura pe care ai urmat-o pentru scoaterea bobinelor de inductie.. le scoti cele 2 suruburi dupa care scoti cu tot cu masca aia din plastic peste care vin ele montate?

Dupa ce am vazut ce s-a intamplat cu prima si singura pe care am incercat sa o scot.. sunt f speriat in a ma apropia macar de ele..

Multumesc celor care s-au obosit sa imi raspunda..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

zero3, nu am schimbat eu personal bobinele ci mecanicul, dar pot sa descriu aproximativ ceea ce am vazut. A pus VAG-COM-ul la masina, ala i-o zis ca e bai la cilindrul cutare, a deschis capota, a scos capacul de pe motor, dupa care a deconectat bobina respectiva si, cu doua surubelnite mai mari a impins usor, simultan, 2 cleme mici aflate in partea superioara a bobinelor. Acuma nu stiu exact daca clemele respective sunt exact pe capatul vizibil al bobinei sau pe suportul de plastic in care se fixeaza ea, cert e ca nu a desfacut nici un surub si nu a scos nici suportul de plastic in care se "ancoreaza" ele. Pur si simplu a facut parghie usor cu surubelnitele, a prins bobina si a scos-o dupa care pe cea buna a fixat-o la loc printr-o simpla impingere la care s-a auzit un "clic" (clemele respective), a cuplat iarasi curentul la ea si gata.

Sper sa-ti fi fost de ajutor.

P.S. Ai verificat bujiile?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu trebuie scos suportul de plastic. cu doua surubelnite in minus faci usor parghie cu suportul de plastic pentru a scoate bobinele. Fa o poza la bobine sa vad daca este acelasi sistem ca la 1.6 16v. La mine nu a trebuit sa departez nicio clema pemtru a scoate bobina. Aceasta se fixeaza singura cu o clema de bujie. Legat de tremurat: verifica si bujiile.

numai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

abuwz, foarte probabil ca ceea ce spui tu sa se aplice si la FSI. Eu, de la distanta de la care priveam ce faceam mecanicul, nu am vazut exact, deci se poate sa nu existe clemele alea de care zic eu si "clicul" sa fie de la clema de legatura cu bujia. Sigur e ca nu a desfacut nici un surub si nu a demontat suportul din plastic. Din pacate cunostintele mele in domeniul asta sunt destul de limitate.

Modificat de luke2408
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate era vorba de clemele care tin firele ce vin in capul bobinei.E mai usor sa desfaci si suportul de plastic si sa faci parghie cu o surubelnita pe sub el...In felul asta se pot ridica mai multe bobine odata!La 1.6 16V e exact aceeasi treaba.

Nu stiu daca v-ati uitat,pe soclul bobinei in interior exista o proeminenta exact in capat.Atunci cand apesi bobina pina jos face "click" din cauza proeminentei care cade intr-un sant mic de pe capatul bujiei.

Modificat de stevee
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa elimin si bujiile + bobinele din ecuatie dar asta dupa ce comand restul de 3 bobine ramase neschimbate, doar ca sa fiu sigur ca nu se rupe inca una si raman fara masina.. Promit sa va tin la curent cu ce o sa reusesc sa "rezolv". Va multumesc din nou pentru raspunsuri si sfaturi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Conform Autodata, motoarele 1,6FSI BAD (pana in 2003) au probleme cu bobinele sau cu izolatia acestora. Se recomanda inlocuirea lor cu unele avand part number : 06A.905.115.L (model turbo).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ms mult xxnelu.. revin cu un post dupa ce reusesc sa "testez" si bobinele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

revin cu ceva date suplimentare.. sper ca asta sa ajute in rezolvarea problemei mele extrem de stresanta..

Asta seara m-am tot jucat cu vag-comul si am incercat sa observ diferente sau variatii ale valorilor raportate de acesta.

Am ramas complet surprins de urmatoarea problema :

In categoria Engine (01) la measuring blocks am constatat urmatoarea chestie.. In momentul in care accesez campul 037, urmat de basic settings, valoarea TEST OFF se schimba in TEST ON.. din momentul acela tremuratul se opreste si ralantiul devine perfect stabil si in parametrii normali..

Nu stiu la ce componenta este aferent acest 037 dar am observat ca pedala de acceleratie nu mai functioneaza in timp ce valoarea campului 4 este "TEST ON".

Daca trec la campul urmator 038 de ex. motorul o ia razna din nou dupa un timp si daca revin imediat la 037 acesta isi revine instantaneu..

Sincer sunt foarte confuz. O sa atasez niste LOG-uri pe care sper din suflet ca cineva ma va ajuta sa le interpretez..

De preferat a se deschide log-urile cu excel.. Multumesc anticipat! Sper ca nu deranjez pe nimeni cu LOG-urile..

LOG037

LOG054

LOG055

LOG_Torque

LOG_testdrive

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum 3 minute m-am uitat si eu in masina lui Max... Idee este urmatoarea: Cand pedala de acceleratie se dezactiveaza, relantiul sta normal, fara trepidatii. Deci o cauza ar putea fi senzorul de pedala! A doua cauza ar putea fi alternatorul, doarece la relantii normal alternatorul ar trebui sa incarce 0.00V, iar in momentul cand incep trepidatiile, deja urca la 2-3 volti. Nu am gasit nicio eroare stocata in ECU! Aaa si am incercat sa scanez Battery Charger si nu se conecteaza, ceea ce ma face sa cred ca problema este la alternator si nu la pedala. Orice parere este bine venita! Multumim

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sorin Golf 3 cabrio

Azi am avut o Bora 1.6 16v cu exact aceeasi problema!

Rezolvarea: inlocuirea a 2 bobine cu unele noi. Rezultatul: merge impecabil insa a ramas eroarea la motor pe bord aprinsa! Se va rezolva cu o scanare!

Ma poate ajuta cineva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!