Jump to content

Probleme motor 1.2 HTP 64CP


Ice_2k
 Share

  

165 voturi

  1. 1. Recomandati acest motor (dpdv al fiabilitatii, nu al puterii)

    • Da
      111
    • Nu
      43
    • Alt raspuns (argumentati)
      11


Postare recomandată

Dupa cum spune si titlul as vrea sa stiu ce probleme ati avut (sau daca nu ati avut vreau sa stiu si asta) cu motorul 1.2 HTP, 64CP... mama mea vrea sa achitioneze una in curand si vreau sa stiu daca e ok sau ar trebui sa caut altceva... dupa cum spune si poll-ul, in aceasta discutie as dori sa punem accent pe fiabilitate si mai putin pe performante. Mersi.

Stiu ca exista deja un topic despre acest motor pe sectiunea Fabia dar l-am pus aici pentru ca vreau feedback si de la posesorii de Ibiza/Polo care probabil nu frecventeaza acea sectiune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 96
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • bebeko

    11

  • Toma Aurelian

    8

  • Ice_2k

    7

  • alex27

    3

Da, il recomand.

In 3 cilindri, dar silentios si cu cuplu bun pt cilindreea lui. Daca motorizeaza hatch-ul are si vana cu 2 pers in masina. Am facut drumul Beius-Stana de Vale si mi-a placut cum s-a comportat pe serpentine, eram 2 pers fara bagaje.

Nu-l recomand pe Sedan sau Combi. Cred ca este peste versiunile de 1.4 MPI de 55, 60, resp 68 CP. Mai nou dpdv al conceptiei, mai economic si cu rezerva de cuplu mai mare.

Pentru o femeie fara pretentii in privinta puterii, cum spui ca este mama ta, il gasesc ideal. Iti recomand totusi sa faci un drive-test cu ea. Iar in privinta echiparii, alege una superioara. Succes!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

drive-test am facut deja cu ea, m-a impresionat silentiozitatea si usurinta servo-directiei dar totodata m-a cam dezamagit lipsa de putere... pentru mine clar nu ar fi alegerea potrivita dar pentru maica-mea care n-are nici o treaba cu viteza faptul ca se conduce atat de usor este ideal (este vorba de versiunea hatchback). Ce vreau sa aflu acum sunt eventualele probleme pe care le-ati avut cu motorul in special odata cu trecerea timpului si acumularea kilometrilor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana acum (9500km) absolut nici o problema... unde mai pun ca am verificat uleiul prima oara pe la 9300 si era exact acolo unde trebuie sa fie, la mijloc!

Dupa parerea mea motorul asta este unul durabil, suporta foarte bine turatiile mari, nu este insa asa silentions precum unul in 4 cilindrii, dar nici nu deranjeaza.

Sa mai auzim parari si de la cei cu mult mai multi km cu acest motor!

Deocamdata... totul este asa cum trebuie sa fie!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana acum, 31.000 km fara nici un fel de probleme. Il gasesc suficient pentru doua persoane fara prea multe bagaje. Are avantajul obtinerii cuplului maxim la o turatie (3.000 rpm) mult mai mica decat in cazul altor motorizari pe benzina...

P.S.: Nu am votat in sondaj, pentru ca 31.000 km nu mi se par suficienti pentru a-mi face o parere in privinta fiabilitatii...

Modificat de Michael
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consumul o sa fie apropiat de un motor de 1.6 mai degraba decat de unul de 1.2.

In oras handlilng-ul e ok, are cutia scurta si masina se simte bine pana la 70-80km/h... peste aceasta viteza incepe sa gafaie...

Este un motor facut in cel mai simplu mod pentru economie, fara a se gandi la ceva tehnica deosebita. Probabil fiind destinat masinilor ieftine, asta era scopul principal.

Daca incepi sa pui si optionale multe pe ea, deja pretul se duce intr-un interval in care gasesti optiuni mult mai bune, pretul de pornire nefiind deloc unul mic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

masina se simte bine pana la 70-80km/h... peste aceasta viteza incepe sa gafaie...
Eu nu am constatat asa ceva... Mai ales ca in viteza a 5-a la 3000 rpm (cuplu maxim) are 95 km/h. Nu stiu pe ce te bazezi cand faci astfel de afirmatii. Sper ca nu din auzite de pe alte forumuri... Asta ca sa nu mai vorbim de chestia cu consumul. Probabil vrei sa incercam o comparatie cu Logan 1.6?! De la un membru senior ma astept totusi la puncte de vedere mai serioase si... mai obiective. Indiferent de masina din semnatura... Iar ideea ta cu masinile VAG prea scumpe in raport cu ce ofera deja o cunoastem. Sper ca nu se va transforma si acest topic intr-o discutie inutila pe aceasta tema. Aici era vorba de fiabilitatea motorului 1.2 htp.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este vorba de problemele motorului nu de fiabilitate.

Nu este un motor perfect si eu am ales sa adug in fata punctele slabe, e si asta o parte a obiectivitatii:

- consumul prea mare pentru cilindreea de 1.2 (deriva direct din modul de proiectare)

- performantele limitate (desi au o pondere mica in aceasta discutie).

- in versiuni superioare pretul deja se apropie de o Ocatvia Tour sau Astra Classic si deja clar ca nu mai merita luata in considerare.

Cei care cumpara motorizarea asta nu o incarca cu km., asa ca f. putine sunt cu peste 110k km.

Punct.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am votat DA desi la cei 18.000 km ai masinii mele nu se pune (inca) problema fiabilitatii.

Este un motor foarte bun pentru oras si, contrar unor pareri, duce si o caroserie de Fabia Combi intr-un ritm rezonabil la mersul in afara orasului.

Cred ca marele lui avantaj il constituie cuplul marisor la o turatie destul de mica (112 Nm/3.000 rpm).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Subscriu in totalitate la cele spuse de r&d. Daca o echipezi prea tare, desi dealerii te imbie la asa ceva devine mult prea scumpa si nu merita. Motorul este conceput pt o masina de oras care sa nu faca prea multi km si se invarte in jurul pragului critic pentru europa de est de 10000 euro. Oricum in Europa de est nu fac atat de multi km ca in vest. Pentru o femeie masina asta se potriveste ca o manusa. Dpdv al fiabilitati calculeaza in cat timp va face mama ta 200.000 km si vei afla daca merita sau nu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este foarte-foarte interesant tot ce s-a scris pana acum pe acest topic. Sunt de acord si cu parerile pro, dar si cu cele contra. Imi amintesc ca la dealer, imediat dupa ce i-am spus ce vreau, mi-a bagat sub nas lista cu optionalele. Multe erau interesante, desi in mare parte tineau de aspect, nu de siguranta, insa, la un calcul sumar, pretul masinii s-ar fi apropiat de cel al motorizarii imediat superioare si... buzunarul dicteaza. Per ansamblu, realizez ca masina comandata este una modesta, cuminte, insa avand in vedere cat si cum circul eu pe soselele municipiului, sunt de acord cu domnul care a scris mai sus: mi se potriveste ca o manusa. Cat priveste testele AutoBild.... Hm! La o adica, toate se fac praf!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am ajuns la 15500 km cu acest motor si nu am avut nici o problema. Asa cum am mai mentionat mai demult, am condus felurite masini la firma unde lucrez (motoare de la 1.6 in sus) si nu am gasit ceva care sa ma impresioneze in comparatie cu acest motor (pastrand proportiile desigur).

Cat priveste modul in care "fuge" Fabia mea cu acest motor, pot sa va spun ca pana acum nu am ajuns in situatia in care sa regret ca nu am un motor mai puternic.

Pretul Fabiei cu motor HTP nu este dat de motorul HTP ci de pretul Fabiei in sine. Nu cred ca are rost sa aducem in fata pretul, pentru ca Fabia cu motor HTP este cea mai ieftina varianta de Fabie. Sa nu uitam ca Octavia Tour este o masina aflata in oferta pt ca a aparut Octavia2. Daca e sa comparam pretul Fabia-Octavia Tour comparam oferta Fabia Lady 1.2 HTP la 10800E DDP cu Octavia Tour 1.4 MPI la 12400E DDP (amandoua fara dotari suplimentare). E o diferenta de 1600E totusi. Si am oarecare dubii ca Octavia Tour cu motor de 1.4 se misca la fel de bine ca o Fabia Hatch cu motor de 1.2.

Daca intram iarasi intr-o polemica in ceea ce priveste pretul masinilor VAG vs altele va spun doar parerea unei colege de servici, sofer incepator: a condus un Golf din 1998 si apoi a primi ca masina de servici un Megane din 2004; ar prefera oricand sa conduca Golful de 8 ani decat Megane-ul de 2 ani. Cred ca asta spune tot.

Consumul este intradevar mai mare decat asteptarile mele : Bucuresti vara - 8.4, Bucuresti iarna - 9.6, in afara - 5.8.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

motorul e super . singurul dezavantaj e ca la drum intins e cam turat (3000 ture la 95 km/h ...)

nu e motor de mers la 180 km/h constant pe autostrada, dar pentru un sofer mai cuminte e super bun.

si o singura chestie deranjanta : zgomot de "tractor" la pornire ...

ca putere, e slabutz. se simte la 4/5 pasageri ca e cam la limita inferioara. (vb. de fabia)

(... dar eu il compar cu scirocco ce nu are asemenea probleme :) )

Modificat de scirocco
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am 30 k km cu ibiza mea. Fara nici o problema la motor.

Ibizafan are 90.000 de km cu ea si nu a avut nici o problema cu masina. Mai mult eu nu am simtit diferente intre motoarele noastre.

Modificat de X-Ecutor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am 40.000 km in 2 ani si 3 luni si cu motorul nu a fost nici o problema inca ( in conditiile in care sunt un sofer aproape cuminte) . I-am facut ITP-ul in noiembrie si inca sta super la amortizoare si bucse dar si mai bine la noxe (0) unde imi spunea cel care i-a facut testele ca politia nu-l crede cand le arata ca la masinile astea noi ( nu numai 1.2 htp) noxele sunt 0 sau extrem de aprope de 0.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am votat da pentru ca am o Skoda Fabia cu un astfel de motor si sunt foarte multumit de ea. Pentru oras este suficient de "fasneata", iar afara daca nu te "grabesti" foarte tare atunci este ok. Masina mea are 26.000 km/ 2 ani si nu am avut nici o problema de motor (chiar daca am alimentat de la diverse benzinarii)(cu exceptia unei sonde de temperatura).

O recomand pentru o doamna si nu numai.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1,2 htp...am avut si eu o fabia cu motorul asta intradevar doar pentru 9luni dar a meritat..este super.Eu am ramas impresionat cat de "vanos" este pentru cei 3 cilindri si cei 68 ponei.In perioada cat am avut masina stiu ca am vorbit cu un prieten care lucreaza la skoda si a zis ca este mai bun decat cel vechi de 1,4.Eu personal am fost multumit de el si il recomand(am condus si nu mi s'a parut sa fie o super diferenta intre ele).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Peste 32 kkm fara nici o problema.

Il recomand cu caldura, mai ales ca nu este pentru o persoana care cauta sportivitatea.

Parerea mea e ca cei care spun ca nu ar fi fiabil gresesc. Motorul este cel de 1,6 de pe Golf 4 la care i s-a taiat un cilindru si s-a refacut ce era nevoie (arborele cotit, echilibrarea, volantul, etc.). In concluzie ar trebui sa fie cam la fel de fiabil ca motorul de 1,6L.

Eu sunt foarte multumit cum se misca, chiar si in varianta combi. Singurul loc unde regret ca nu are mai multa putere este pe autostrada, unde daca incerci s-o tii la 130 se tureaza cam tare si papa mult. Dar pana la urma asta am ales si nu ma plang.

In privinta consumului este super ok. In afara am mers si sub 5% (Bacau-Bucuresti cu 4,9%) cu doua persoane in masina. Ca la orice masina conteaza stilul de condus, dar in general se incadreaza in ce scrie in carte. E normal ca in Bucuresti sa sara peste consumul din carte, pentru ca orasul acesta nu reprezinta media pentru condusul in oras, ci o extrema.

Pentru o femeie chiar ca vine ca o manusa... la concurenta cu Ibiza (dar aceasta parca arata mai bine cu pustoaice in ea).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te rog sa argumentezi ideea cu motorul de 1.6 de pe Golf4.

Este o dezinformare crunta, si nu ar trebui tolerata pe forum, induce in eroare!

http://www.ptc.com/appserver/wcms/ptcaward...p?im_dbkey=6553

http://en.wikipedia.org/wiki/Skoda_Fabia

"However, the 1.2 HTP Engine was developed specifically for the Fabia and offers beter performance and fuel economy, but later used in Volkswagens own Polo due to it's high acclaim. HTP Stands for High Torque Performance."

http://www.profilesmagazine.com/p28/cover.html

Multumesc

Modificat de rvacaru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu am votat pentru ca la cei 7k km pe care ii am nu pot sa-mi dau cu parerea despre fiabilitate:

cateva observatii cu caracter general:

este foarte silentios.

nu este un motor de alergat pe autostrada; in oras se simte foarte bine, de asemenea in afara localitatii la viteze de 110-120, e ok. peste 120 se simte ca nu mai trage iar consumul o ia in sus rau de tot.

in viteza a 3-a e destul de fasneata; daca nu ai mila de ea o poti duce pana la 110 (atunci incepe si zona rosie la turometru).

are un cuplu mare la turatie mica (112 nm la 3000 rpm; motorul de 1,4 75 cp are 126 la 3800, motorul de 1,4 100cp are 126 la 4.400).

la pornire intr-adevar are un sunet aparte, mai apropiat de sunetul unui motor diesel ceea ce da o nota mai speciala masinii :blink:

ca minusuri:

exista momente, mai ales in depasiri, cand ti-ai dori ceva cai in plus

consumul putin cam mare pentru cat de mic e (la mine in bucuresti 9-11 in functie de trafic, in afara 6-6,5 in functie de viteza, ac, etc)

ca probleme: se poate intampla sa pice bobina de inductie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te rog sa argumentezi ideea cu motorul de 1.6 de pe Golf4.

Este o dezinformare crunta, si nu ar trebui tolerata pe forum, induce in eroare!

Linkurile tale se refera la motorul de 1.2 cu 54 CP.

Motorul despre care se vorbeste aici (1.2 64CP) am inteles ca este intr-adevar derivat din 1.6; cel putin, toti dealerii vw spun lucrul asta si e putin probabil sa minta pentru a te ademeni sa cumperi o masina cu acest motor

Modificat de ishvian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motor 1.2 47kW (1198 cmc)

Bore: 76,5

Stroke: 86,9

Motor 1.6 (SOHC) (1595 cmc) 75kW - Golf 5

Bore: 81

Stroke: 77.4

Motor 1.6 (DOHC) (1598 cmc) 77 kW - Golf 4

Bore: 76,5

Stroke: 86,9

Am argumentat singur :P Rog un moderator sa stearga postul meu de mai sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum am 90000km si nu am avut nici cea mai mica problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Gata :D Alegerea a fost facuta, masina comandata, asteptata si acum 2 zile sosita :D

dsc002397kg.th.jpg dsc002400yk.th.jpg

Optiuni:

  • motor 1.2HTP, 64CP
  • scaune incalzite
  • aer conditionat
  • geamuri electrice fata
  • oglinzi electrice si incalzite
  • cd-player simphony
  • 5 jante aliaj
  • faruri de ceata

Sper sa fie ok si sa nu regrete alegerea acestui motor.

Multumesc tuturor pentru ajutorul dat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!