Jump to content

T3 - Adaptari specifice


B20JGG
 Share

Postare recomandată

Yupieee mi-a facut Gaby instalatia electrica !!! Super frumos, functioneaza totul, a iesit mai bine decat in visele mele cele mai frumose... cu butonele, luminite... super !!! Una peste alta sunt f. multumit. Raport calitate pret imbatabil. Il recomand pe Gaby ca un profesionist de prima mana. Imi pare rau ca nu l-am cunoscut mai de mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu placere,si sa te bucuri cit mai mult de masinuta asta(VW Camper)ca este tare.

Si nu uita,daca ai nevoie si de constructie/montari/modificari si pt mobilier si celelalte accesorii astept un semn si de la tine si de la ceilalti doritori.

Citi mai multi km fara probleme si campare placuta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Salutari! As vrea ca atunci cand motorul este cald releul sa cupleze bujiile de fiecare data si in acest sens m-am gandit sa inlocuiesc senzorul G27 din schema atasata cu o rezistenta de 600 ohmi (valoarea rezistentei sondei masurata la rece) ca de fiecare data releul sa cupleze bujiile.

Exista vreun inconvenient/efect negativ asupra functionarii motorului/instalatiei electrice a masinii daca fac acest lucru?

28january2009.th.jpg

Modificat de liviu_petrasc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Executat operatiunea cu succes. Puteti pune si o rezistenta de 1 kohm si atunci releul va incalzi bujiile de fiecare data ca si cum motorul ar fi rece.

Ce lichid de frana se foloseste la T3 (DOT3 sau DOT4) tinand cont de urmatoarele specificatii de aici ?

Tipul de ulei care se foloseste la cutia de viteze manuala este 75W/90 care din cate am intrebat nu se gaseste mai ieftin de 40 ron/litru. Din discutiile pe care le-am mai avut cu alti posesori de T3 in 5 trepte am inteles ca cutiile in 5 trepte ar fi mai "sensibile" si ma gandeam sa-i fac un schimb de ulei si nu stiu cat sa cumpar si de care sa cumpar (m-ar interesa un alt tip de ulei care sa nu afecteze cutia si sa fie mai ieftin).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tipul de ulei care se foloseste la cutia de viteze manuala este 75W/90 care din cate am intrebat nu se gaseste mai ieftin de 40 ron/litru. Din discutiile pe care le-am mai avut cu alti posesori de T3 in 5 trepte am inteles ca cutiile in 5 trepte ar fi mai "sensibile" si ma gandeam sa-i fac un schimb de ulei si nu stiu cat sa cumpar si de care sa cumpar (m-ar interesa un alt tip de ulei care sa nu afecteze cutia si sa fie mai ieftin).

Salut Liviu,

punctual ar fi:

- 75W90 e un ulei sintetic dedicat cutiilor manuale, raman la ideea ca cei trei grei: Castrol, Mobil sau Aral iti dau mai multe sanse pt cele 2 functionari extreme ale cutiei: siguranta selctarii treptei de viteza la temperaturi joase si zgomot cat mai mic la temperaturi inalte de functionare.

- ca si schimb...majoritatea cartilor tehnice la VW-Audi nu precizeaza schimbul lui integral ci doar completarea lui daca e cazul, de aceea e bine de verificat periodic macar odata cu schimbul de ulei si filtre la motor, am intalnit atatea parari cati mecanici am intrebat: unii recomandau schimbul la 100 mii, altii 200 mii, etc dar retin o parere a unuia foarte priceput care rimeaza mai bine cu specificatiile cartilor tehnice de mai sus:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Noroc, Liviu.

Prima oara, daca nu am venit prea tarziu, lichidul de frana pt T3 este DOT4.

La capitolul lichid pt cutia de viteze se spune ca necesarul ar fi undeva pe la 4,5 litri pentru ca si diferentialul foloseste acelasi lichid. Oricum, nivelul corect este de 1 cm sub nivelul orificului de umplere. Poti linistit sa umpli pana la nivelul orificiului findca exista un prea-plin, din cate am inteles.

Tipul lichidului este conform cartilor de service germane pt T3 SAE 80 sau SAE 80-90 daca ai cutie in 5 trepte. In alta carte se zice ca exista si un ulei cu specificatia API/GL4, bun in toate zonele/perioadele climaterice. Daca ai in 4, SAE 80, iar daca cumva cutia ta are diferential blocabil (exista, chiar daca nu se stie, verifici codul de pe cutie pe site la brick-yard-am vazut ca il cunosti), este un lichid special numit M2C104A.

Iar ca marca, parerea mea, nu cauta un ulei ieftin, cumpara ce gasesti mai bun; eu folosesc Castrol si vreau sa pun si Metabond, special pt cutii.

Se pare ca intr-adevar, cutiile in 5 ar fi mai sensibile; la mine s-au stricat doua, aprox la acelasi nr de km., adica 180.000. Se pare ca aceasta ar fi cam viata lor daca nu sunt reconditionate. Nu le-as numi chiar sensibile... . Exista solutii pt prelungirea vietii lor, ghidajele de ulei folosite la cutiile sud-africane ar fi cele mai ieftine, cca 40 de Euro in Germanica...

Toate cele bune!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ms de raspuns!

Deci cu lichidul de frana am lamurit-o :) .

Eu am cutie cu 5 trepte (cod 3H si din ce am vazut pe net nu are diferential blocabil) si aici am vazut ca norma uleiului ar fi 75w-90 sau SAE 80w90 (care e acelasi lucru dupa cum spune cineva aici).

In legatura cu cantiatea de ulei necesara schimbului am gasit tot aici ca la diesel sunt necesari 4 litri de ulei pe cand la cutiile de bezinar sunt necesari numai 3 litri de ulei.

Eu initial imi facusem planul sa schimb tot uleiul din cutie dar in weekend am slabit busoanele (foarte greu s-au desfacut) si am desfacut busonul de umplere sa vad cat ulei am si cat e de vechi si stupoare ;) : uleiul in cutie e aproape nou si foarte putin scazut; asa ca am cumparat numai un litru de ulei de completare (nu mai retin marca dar era ceva de productie nemteasca si baietii de la magazin mi l-au recomandat calduros).

Masina are 409.000 km si cutia merge bine, nu pare sa fi fost desfacuta, de schimbat, daca a fost vredata nu am de unde sa stiu, dar codul cutiei de pe sticker-ul de pe traversa care sustine cutia cu sigurantele este identic cu cel de pe cutie. Acum durata de viata mai depinde in foarte mare masura si de cum este intretinuta si exploatata cutia.

Stima,

Liviu

Modificat de liviu_petrasc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...
  • 3 weeks later...

are cineva o cutie de viteze in 5 trepte de diesel????

sau unde as putea gasi??

multumesc! :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu caut. atentie: am inteles ca trebuie sa schimbi si timoneria.

pe unde am intrebat la dezmembrari, am primit preturi in jur de 450 euro. cu diferite variante:

- cu timonerie inclusa sau aditional 150 euro

- cu timonerie separat dar cu montaj inclus

nu stiu pentru voi cum e, dar pentru mine e prea mult, mai astept

cel mai rentabil mi se pare sa iei un bus complet, neinmatriculat, numa sa gasesti unul sub 1000 euro

oamenii de la dezmembrari mentin preturile de dinainte sa se ieftineasca masinile, preturi care oricum erau nejustificat de mari

cu 4+1 merg linistit cu 80 K/h si cu asta-basta

daca gasesti mai multe, da-mi si mie un sem :soothe[1]:

(la fel si eu)

bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
Salutari! As vrea ca atunci cand motorul este cald releul sa cupleze bujiile de fiecare data si in acest sens m-am gandit sa inlocuiesc senzorul G27 din schema atasata cu o rezistenta de 600 ohmi (valoarea rezistentei sondei masurata la rece) ca de fiecare data releul sa cupleze bujiile.

Exista vreun inconvenient/efect negativ asupra functionarii motorului/instalatiei electrice a masinii daca fac acest lucru?

28january2009.th.jpg

Unde este senzorul G27?

Ca si la mine pornirea la cald e dificila.

Stima.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare la toata lumea si scuze, poate sant putin off topic. Am de putin timp un t3, 1,6 motorina 1987 si cateva nedumeriri; daca o pornesc dupa un timp mai lung( sa zicem o saptamana) martorii de la baterie si ulei se sting cam la un minut de la pornire, in schimb la drum lung sau in viraje nu apar probleme. Asa greu se sting martirii si la voi? ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

Si la mine se sting martorii mai greu daca masina nu a fost pornita mai de mult; la ulei dupa vreo 5-10 secunde si la baterie la mine se stinge imediat dupa ce o accelerez un pic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la mine, ledul de la baterie se stinge imediat ce am pornit motorul,

cel de la ulei am remarcat ca se stinge mai tarziu cu cat uleiul e mai putin sau mai uzat:

cand eam sub minim (pe joja), clipea vreo 20 sec dupa ce porneam motorul si apoi se stingea (si se mai aprindea o sec - doua la virajele lungi)

acum, cand am completat la nivel se stinge cam dupa 5 sec de clipit

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc, nush ce sa cred, oricum am mers cam 2000 km vara asta, serpentine, aglomeratie, cald( acul de la temperatura a stat putin in stanga sau in dreptul ledului) dar nu sa aprins deloc martorul de la ulei si a consumat cam 600 de grame ulei. Am pornit-o Sambata din nou, a stat cam 10 zile si daca o las in voia ei fara sa accelerez putin clipeste, cam un minut. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut ! stie cineva unde gasesc o schema electrica pentru un T3 din '84 caci a luat foc releul de la incalzire cu bujii si am schimbat instalatia dar nu am mai nimerit exact firele si acum indiferent daca motorul este rece sau cald bujiile se aprind si tin si cam mult ...40 sec. ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salutare la toti.

Sunt nou pe forum si am citit ce ati scris voi de-a lungul timpului despre schimbari de motoare pentru T3, insa tot nu stiu ce decizie sa iau.

Eu am un T3 cu motor boxer cu racire pe apa, 1913 cc, 57kw din 1988. Dintr-o mare prostie am ramas fara motor, mai bine zis, nu mai am ce face cu el.

Care este solutia cea mai buna ? Sa caut un motor identic la care sa ii fac o reparatie capitala sa fiu sigur pe el inainte de a-l pune pe masina, sau sa il inlocuiesc cu un motor diesel ? Eu tindeam sa fac masina asa cum a facut-o fabrica cu motor pe benzina, pentru ca am fost foarte multumit de cum mergea.

Daca schimb motorul, probabil trebuie schimbat si suportul si cutia. Nu dispun de fonduri prea mari si nu stiu la ce sa ma astept. Am vazut ca in afara foarte multi au pus motoare EJ 22 de SUBARU. Nu sunt in stare sa fac eu modificari si de aceea trebuie sa ma adresez unor persoane care stiu despre ce este vorba, experiente negative am suficiente (de aceea am ramas fara motor).

Daca as trece la diesel, stie cineva care sunt costurile de omologare?

Multumesc anticipat.

Stima !

Modificat de edy_lucian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Omule , regret ce ti sa intamplat , dar motoarele boxer cu racire pe apa sant o pacoste de reparat (daca sant si pe injectie e si mai mare chinul).Am trecut cu ani in urma printr-o experienta din asta ....si nu mai vreau .In plus e mare consumatoare de gaz ...asa ca privirea inainte si pune diesel ...iara daca tot pui pune unul de 55 kw adica un AAZ de 1.9 TD . E un motor vw care il gasesti pe golf 3 , passat3 sau vento .Suportii de prindere te pot ajuta sa-i cumperi de la cineva pe care stiu ca-i are , nu stiu sigur cum e cu cutia ....dar as putea sa ma interesez (ma refer daca se pupa cutia de benzina fara nici o flansa pe motorul diesel) . Bafta ...alegerea e a ta ...!!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cutia de pe benzinar fara modificari nu se potriveste pe motorul diesel; daca se schimba flansa de prindere de pe cutia de benzinar (ma rog, capacul cutiei care se prinde de motor) cu o flansa (capac de prindere) de pe o cutie de diesel se poate monta un motor diesel.

Daca vrei sa treci pe diesel trebuie sa ai grija cu suportii de motor pentru ca in functie de tipul transmisiei (091 sau 094) suportii difera pentru ca cutia tip 091 este mai scurta cu vreo palma decat cea de tip 094.

In principiu pentru conversia la diesel (pe original de 1.6 D sau TD) ai nevoie de:

- motor complet

- furtune apa (nu mai retin exact dar parca vasul de expansiune este la fel)

- suporti de motor (ai grija la tipul cutiei)

- electromotor de diesel

- flansa de diesel pentru cutia de benzinar (asta in cazul vrei sa patrezi vechea cutie)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc foarte mult pentru sfaturi. Am gasit intre timp o masina identica cu motor de rezerva care nu stiu in ce stare e +cutie de viteze, multe piese si mobilier Westfalia. Masina arata chiar bine. Nu stiu cat m-ar costa toata povestea cu modificarile pe diesel dar masina aia ar fi ajuns cam 5000 ron.

Si ma gandeam ca daca reusesc sa pun diesel tot trebuie schimbata si cutia, nu numai carcasa de prindere, pentru ca turatia la diesel este mai mica si cred ca nu va mai atinge 100 km/h.

Oricum e o decizie grea si imi este frica sa nu arunc banii pe geam, pentru ca nu dispun de resurse prea mari dar nici nu vreau sa renunt la masina, m-am atasat foarte mult de ea.

Multumesc din nou si sper sa reusesc sa o fac in luna ce urmeaza.

Saptamana frumoasa la toti in continuare !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa ai bafta la cumparare si cat mai putine probleme la adaptare

si sa ne tii si pe noi la curent cu solutia care o alegi

numa bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutari.

ma bag si eu in postul asta...chiar daca nu imi am locul aici(sau cel putin ce doresc sa cer de la voi).

am un t3 din 90, 1,6d, si a stat ceva timp pe dreapta...

probleme...nu prea multe...dar...

unde am lasat masina...erau multi caini, vara, caldura, masina destul de inalta, racoare sub masina...

v-ati prins...

mi-au cam mancat instalatia electrica.asta nu ar fi o problema.

problema vine din bord...care de la caldurica...cred ca s-a cam dus.

vitezometrul e mort, traducotrul de niver combustibil mort...senzorul de temp mort si tot asa...

rugamintea mea mare la voi...este daca aveti cumva un bord complet.

sa il demontez pe al meu care saracu este intr-o stare jalnica.

alta problema ar fi toba de esapament.s-a rupt, s-a pierdut.

am confectionat eu alta...dar nu mai are tampoanele de cauciuc.deci vibratii in toba si in gatul tobei...la greu.

resultat: toba s-a rupt din nou(am spus din nou pt ca s-a mai rupt din sudurile bridelor de sustinere).

are cineva cumva, un traseu?

adica linia in sine de tobe sau macar teava de dupa galeria de evac?

mi-ar fi mult mai ushor sa adaptez pe urma o alta toba pe acea prindere

(bineinteles, daca as avea si niste tampoane sa reduca din vibratii).

si joja...off...imi plange pe langa ea.

curge o groaza de ulei pe langa(nu mai este joja originala, pt ca un nene mester, a indoit-o si mi-a schimbat-o

cu una de bus isuzu.

asa ca...apelez la voi daca aveti un corp de joja original ,cu acea garnitura.

la unix sincer nuam gasit.

mi-au spus sa revin pt ca faceau site-ula tunci(cand am fost eu...acum vreo 2 luni).

si nu am mai fost sa vad cat costa sau daca au.

multumesc anticipat si scuze daca v-am batut la cap si m-am bagat peste topicul inceput cu alt titlu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!