Jump to content

Schimbare turbina - Noua sau reconditionata?


kador
 Share

Postare recomandată

De vreo 3 saptamani auzeam un vajait suspect venind de la motor. Ma gandeam ca e de la turbina pentru ca la o turatie mai mare de 2000-2200 rpm nu se mai auzea nimic.

Problemele au decurs astfel: dupa ce am auzit vajaitul ala vreo 2-3 saptamani totul a culminat cu indoirea intinzatorului de la cureaua 5PK si cu ruperea acesteia acum o saptamana. Inca nu mi-a venit noul intinzator asa ca nu va pot spune daca se mai aude vajaitul respectiv sau nu. Am aflat acum vreo 3 zile ca turbina intra in functiune doar la o turatie de peste 2000 rpm. Intrebarea este: se putea ca acel vajait sa se fi auzit din cauza acelui intinzator??? Sau putea fi de la turbina??? (oricum sunetul motorului in lipsa curelei este unul super ... nu se invarte nici ventilator, nici alternator, nici servo, nici nu stiu cate role pe acolo)

Alte mici intrebari:

1. cum se pot depista eventuale probleme ale turbinei - semne care sa te duca cu gandul la un apropiat finish al turbinei??? (nu ma refer la teste VAGCOM ci la alte semne pe care le poate vedea un sofer neexperimentat in ale TDI-ului)

2. turbina da semne de apropiere de finish sau trece de la faza de tubina "inca functionala" la turbina terminata intr-o secunda sau intre o oprire si o pornire succesiva????

3. e adevarat ca o turbina care se apropie de finish merge super-bine adica trage foarte bine motorul??? (analogie cu motorul care merge foarte bine atunci cand consuma ulei...adica aproape de RK).

4. pentru THHEO : de ce ai luat turbina de la MIDOCAR cand cea de la STK era cu mult-mult mai ieftina????

Multumesc celor care imi pot da ceva sfaturi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 210
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Vlad MHL

    17

  • CatalinL

    15

  • cipos

    11

  • kador

    10

Top Posters In This Topic

Posted Images

Am luat turbina de la midocar pentru ca mi s-a oferit garantie 2 ani ( indifierent de km ).. adica 2 ani pot sa "omor" turbina daca crapa am alta noua...

In rest nu stiu ce sa iti spun...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Turbina poate 'capata' doua tipuri de uzura (mai frecvent intalnite,binenteles):

1. Uzura la lagare,din cauza uleiului necorespunzator,neschimbat la timp,a pornirii fara ungere ( acel minut de stationare,cu motorul la relanti,imediat dupa pornirea motorului,chiar mai mult cand e frig si cu uleiul vascos este ff important).In general o sesizezi prin accentuarea fluieratului turbinei,care se transforma intr-un fel de 'geamat' cand e aroape de finish,pt ca jocul in ax devine asa de mare incat ating paletii rotorului la carcasa.Un fluierat este f normal,mai ales cand e in sarcina si capata turatie mare dar devine anormal cand e prea mare si i-si schimba nuanta.E greu de explicat,trebuie sa-ti formezi urechea.Oricum atunci cand suspectezi turbina de zgomot,e bine sa desfaci preventiv conductele de ungere si sa le cureti temeinic,mai ales pe cea de retur (care se infunda mai des,datorita uleiului ars de temp. mare a turbinei)...

To be continued...Sorry!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@LaurOS: se curata greu acele conducte de ungere ale turbinei? Poti da mai multe detalii ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum se curata acele conducte si dc poti sa ne explici ca la,,necunoscuti''

multumesc de pe acum si astept raspunsul tau

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

kador in cazul tau nu se aude la 1000-1500.. la tine turbina porneste mai tarziu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

kador in cazul tau nu se aude.. la tine turbina porneste mai tarziu.

detalii te rog!!!!

de ce in cazul meu nu se aude???

in ce cazuri se aude?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai ce motor ai mai exact? ai turbina cu geometrie variabila?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai baieti!

Turbina functioneaza inca de la pornirea motorului. A, ca nu produce boost , adica suprapresiune peste 1000mBar, asta este alt lucru.

La VNT15 turbina produce boost de la 1300-1500rmp in sus. La 1500rmp se produce o presiune de aproximativ 1400mBar, adica suprapresiune 400mBar sau 6PSI

Virful de presiune este la 2400rmp si are valoarea de 2200-2400mBar. La aceasta presiune turbina se roteste cu 120.000-130.000 rpm

Problema ungerii la turatii mici sau relanti este reala. Daca se foloseste ulei sintetic de calitate si nu se calca tare pe acceleratie in timpul incalzirii motorului nu apar probleme majore de ungere si colmatare a conductelor de ulei spre si dinspre turbina.

ps: toate valorile de presiune sunt absolute, adica raportate la vid (0mBar)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Il sustin pe don' ender. Cand aveti odata timp, dimineata, porniti motoru si lasati-l cam 5-7 minute sa mearga...o sa vedeti ca se aude suieratul turbinei parca din teava de esapament...Despre problema uleiului, cu cat il schimbi mai repede cu atata protejezi turbina mai bine. Este recomandat sa nu mergi subturat, pentru ca uleiul nu se mai raceste corespunzator. La fosta mea masina, un Golf IV care a fost al mamei mele 65.000 km, din cauza mersului subturat, filtrelor si uleiului schimbat tarziu si motorina proasta, la 75.000km am pierdut turbina. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pornirii fara ungere ( acel minut de stationare,cu motorul la relanti,imediat dupa pornirea motorului

adevar sau mit? de ce dauneaza turbinei mersul la relanti dupa pornire?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incerc sa fac o sinteza despre condusul sanatos pentru turbina(si nu numai). Va rog ajutati-ma !

1) Te urci dimineata in masina, o bagi in treapta 1 si dus ai fost (nu tii motorul la relanti pentru ca nu se face ungere buna la turbina).

2) O data ce esti pornit schimbi maxim la 2400 rot/min (pentru ca bujiile sa lucreze si motorul sa se incalzeasca normal) si minim la 1500 rot/min.

3) Dupa ce motorul ajunge la temperatura normala de fctionare, adica acul de temp sta pe 90, schimbi pe la 3000 rot/min respectiv 1500-1700 rot/min.

4) Inainte de a opri motorul e indicat sa il tzii la relanti cateva minute, mai ales daca in prealabil l-ai cam calcat. Pentru ca uleiul din turbina sa faca ciclu si sa se raceasca ( sa nu se cocsifice prin turbina).

Is that :up: or :down:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Relantiul dauneaza doar daca nu ai ulei corespunzator(neschimbat la timp sau alta norma) pentru ca motorul nu se unge corespunzator si risti o segmentare prematura a acestuia. Iar cand motorul e rece, este bine sa il lasi sa se unga bine, la fel si turbina, pana sa o calci. La nr. 4 nu ma pot pronunta, dar am auzit si eu ca este bine sa faci asta. Oricu, astfel, maresti sansele de a te tine turbina 100.000km sau mai mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai ce motor ai mai exact? ai turbina cu geometrie variabila?

referitor la geomatrie m-ai dat pe spate. Motor: AFN !!!

Fluieratul poate disparea de la o turatie mai mare???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1) Te urci dimineata in masina, o bagi in treapta 1 si dus ai fost (nu tii motorul la relanti pentru ca nu se face ungere buna la turbina).

DE CE? de ce nu s-ar unge bine turbina? Ma gandesc ca nu ar ajunge uleiul imediat la turbina, dar daca pleci nu-i faci mai mult rau? Adica turbina ar prinde ceva viteza pana ar ajunge uleiul la ea...

Faceti-ma si pe mine sa pricep... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu cum este la turbina cu geometrie variabila dar pot spune ca exista doua tipuri de pierdere a suieratului...primul ar fi sustras din ideea lui laurlos, pentru ca am vazut cand mi-am curatat turbina acei paleti ai rotorului...ca rezultat al curatarii, d-asta se schimba turbina si nu se curata, acei paleti au avut joc, vuietul era mai puternic si turbina scapa ulei...numai suierat de turbo nu mai aveam :D Al doilea motiv ar fi tot din experienta mea, cand turbina mai mergea, din cauza ca trasese praf si se mersese cu masina subturata, acea crema care s-a format in ea nu mai lasa loc de suierat, adica nu il mai auzeam deloc, iar la scurt timp turbina a intrat in protectie si a fost necesara curatarea/schimbarea ei. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai nu s-ar unge turbina mai bine la relanti, zic eu, pt. ca e presiunea mai mica de ulei... merge explicatia? :)

Stiam ca toate motoarele de 110CP au geometrie variabila.. so probabil ca se aude si la tine sarcina turbinei.. ce sa zic si la mine s-a auzit dintotdeauna, dar mai ales de cand mi-am facut chiptuning.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai nu s-ar unge turbina mai bine la relanti, zic eu, pt. ca e presiunea mai mica de ulei... merge explicatia? :D.

Ar merge :) ,dar daca mai sunt si alte explicatii le ascult (citesc de fapt :P )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@thheo Chipul optimizeaza foarte bine functionarea per total a motorului. Nu ti se pare ca toarce mai bine, mai frumos?(asta e mai ales din cauza turbinei care are presiune mai mare).

Cat despre ungerea la relanti, nu stiu de ce ar fi mai mare uzura in cazul acesta decat cel in mers, eu stiu doar de uleiul prost care dauneaza in ambele cazuri :P poate o fi din cauza vitezei pistoanelor care la viteza mai mare se ung mai bine ??? poate e o prostie... :) :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Continuare..Sorry pt intrerupere.

Curatarea conductelor nu va duce la reducerea zgomotului, dar salveaza turbina.

Nu este f greu de curatat conductele insa e nevoie de ceva indemanare (pt ca la Golf sau la cele cu motor transversal in general este mai dificil accesul la turbina) si cateva 'tools' mai de calitate (pt ca suruburile sunt cam intepenite din cauza temperaturilor mari si o cheie daca scapa sau se decalibreaza le poate strica).

In legatura cu condusul sanatos, cateva precizari:1).pornesti motorul,il lasi la relanti aprox 1 min,dupa care e recomandat sa pleci (este rau daca pleci imediat pt ca turbina intra in sarcina-adica isi mareste f mult turatia si incepe sa bage 'boost' deci lagarele sunt solicitate,iar fara ulei...). 2).Ok, dar dupa ce incepe sa se ridice acul de temperatura nu mai e obligatoriu (pt uzura motorului),dar e bine de respectat pt consum.3).E foarte adevarat pt pragul de jos (motorul subturat se unge defectuos di cauza turatiei mici a pompei de ulei).In sus poti solicita motorul pana la turatia maxima fara probleme.4).E foarte adevarat!

2).Al doilea tip de uzura al turbinei,nu e practic o uzura.Se refera la griparea mecanismului de reglaj al presiunii turbinei (dump valve) dar vreau sa o subliniez si sa o trec la uzuri pt ca desi s-au scris multe pe tema asta pe forum cad foarte multi in plasa celor de la reprezentante care dupa un test cu VAG-tool-ul pun diagnosticul: turbina defecta.Nu vreau sa critic reprezentantele ci doar pe unii care lucreaza acolo si sunt pusi pe capatuiala.

In cursul functionarii motorului de fac niste depozite pe aripioarele de reglaj ale gazelor de evacuare prin turbina si defectul incepe sa dea niste simptome f ciudate care le diagnostichezi f greu si cu VAG COM-ul,pt ca incepi sa suspectezi diverse sonde sau supape de comanda.Manifestarile sunt diverse:lipsa presiunii de turbo,lipsa de viteza de raspuns a turbinei,motorul intra in 'limp mode' cand ii ceri putere,sau la o anumita viteza,etc.Problema e foarte simpla:mecanismul de reglaj (cel intern) ramane intepenit ori la anumite regimuri ale motorului,ori este intepenit de la pornirea lui.Rezolvarea nu este deloc costisitoare,dar necesita ce putin o jumatate de zi de munca: scoaterea turbinei de pe motor, curatarea ei temeinica(ocazie cu care curatati obligatoriu si conductele de ungere) si montarea inapoi pe masina.Acelasi lucru il fac si cei de la service-uri care incearca sa va vanda apoi turbina lor 'second hand'!

Singurul defect iremediabil este cel de la pct 1).Iar daca au muscat paletii turbinei din carcasa, atunci singurul remediu e inlocuirea turbinei.In legatura cu pct 2). regimurile mici si condusul 'batraneste' favorizeaza depunerile si blocarea mecanismului!!Deci lasati prejudecatile si mai dati o 'talpa' masinii si frane de motor.Regimurile tranzitorii elimina depunerile in curs de formare.(cu ele gata formate degeaba va chinuiti,singura solutie e demontarea).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu cum este la turbina cu geometrie variabila dar pot spune ca exista doua tipuri de pierdere a suieratului...primul ar fi sustras din ideea lui laurlos, pentru ca am vazut cand mi-am curatat turbina acei paleti ai rotorului...ca rezultat al curatarii, d-asta se schimba turbina si nu se curata, acei paleti au avut joc, vuietul era mai puternic si turbina scapa ulei...numai suierat de turbo nu mai aveam :( Al doilea motiv ar fi tot din experienta mea, cand turbina mai mergea, din cauza ca trasese praf si se mersese cu masina subturata, acea crema care s-a format in ea nu mai lasa loc de suierat, adica nu il mai auzeam deloc, iar la scurt timp turbina a intrat in protectie si a fost necesara curatarea/schimbarea ei. :evil:

Cand ai curatat turbina avea deja uzura!Uzura era mascata de depozitele formate.Uleiul ars impiedica si invartirea cu turatia normala a turbinei (de unde si lipsa suieratului inainte de curatare care e f normal-anormala e lipsa lui sau daca e prea accentuat) si scurgerea uleiului.Daca o lasai neatinsa nu faci decat sa prelungesti agonia.Cand cureti o turbina trebuie sa fii foarte atent sa nu contaminezi lagarele (pt ca o sa capeti o uzura instantanee la pornire) si e important sa cureti mecanismul de reglaj nu neaparat 'aripioarele' rotorului.Daca sunt depozite importante pe admisie rezulta uzura accentuata,pt singurul punct pe unde patrunde uleiul acolo este prin lagarele turbinei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa nu "ne grabim " cu concluziile

Daca sunt depozite importante pe admisie rezulta uzura accentuata,pt singurul punct pe unde patrunde uleiul acolo este prin lagarele turbinei.

sau prin circuitul de recirculare al gazelor de carter care fara un epurator bun (iar VAG are niste epuratoare foarte slabe) arunca destul ulei in admisie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator
sau prin circuitul de recirculare al gazelor de carter care fara un epurator bun (iar VAG are niste epuratoare foarte slabe) arunca destul ulei in admisie.

corect. mare porcarie epuratorul conceput de VAG pe motoarele 1.9 :evil:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aseara am citit topicul si astazi cred c'am patit-o. De la 160km/h mi-a picat deodata la 120km/h, chiar si cu pedala la podea n-am reusit sa merg mai repede. Bizar este ca dupa ce am stationat cateva ore si-a revenit.

Cum nu ma pricep v-as ruga sa-mi recomandati pe cineva sa ma ajute cu curatatu'. Sper sa nu raman cu turbina la pamant tocmai acum in prag de sarbatori.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!