Jump to content

"micile" Dar Multele Probleme Ale Unui A4


Durpaneus
 Share

Postare recomandată

Salutare tuturor! in primul rind, sint nou pentru site-ul asta si pentru forumuri in general, asa ca daca mai calc pe-alaturi sa ma luati mai incet

In al doilea rind sa va zic cite ceva despre masina mea: e un mult-rivnit si prea-iubit A4 8E 1.9 TDI 130 CP quattro, fabricat in 2004, si cumparat de mine anul trecut.

Pentru ca e o masina de ocazie, ma asteptam sa mai am parte de mici surprize, dar dat fiind faptul ca nu avea decit 43000 de km, speram sa nu fie chiar asa de multe.

Prima a aparut cind mi-a zis un nene cu ochiu' format ca ar cam fi o roata sui, si sa-i fac unghiu' de fuga; era vorba de cea dreapta fata, si este, intr-adevar, inclinata cu partea inferioara spre exterior, asa incit cei de la service mi-au zis ca nu se poate face decit la VW, "ca trebuie mutata din oala", probabil; mai apoi, ul alt nene meserias mi-a zis ca daca nu imi toceste cauciucul si nu simt vibratii in volan n-ar trebui sa risc sa mi-o faca aia la service, ca poate mai tare o strica; cert e ca nu simt nimic in volan, si dupa vreo 10000 de km cauciucurile sint OK.

A doua treaba e o vibratia a motorului care n-am prea bagat-o in seama pina acum, dar ca o stiu acolo o face si mai enervanta; vibreaza doar la relanti, si nu apare ciclic, dar este mereu, la un interval de citeva secunde. La tester, cind am luat masina, nu a aparut nimic, decit o eroare pe la inchiderea centralizata, dar care a disparut dupa ce l-a resetat.

Si daca tot veni vorba de alarma: de la o vreme, incepea sa tipe singura dupa ce o armam; dupa o vreme s-a remediat singura, dar apoi a reaparut; cei de la alarma mi-au zis ca primeste o informatie eronata cum ca ar fi o usa deschisa, si de aia piuie.

O treaba ce am remarcat-o de timpuriu e ca usile din fata, cel putin, sint destul de reticente la inchidere; trebuie trintite mai cu sirg, ceea ce ma cam seaca; mai nou, in schimb, am observat ca dupa ploaie se aduna apa intre portiere si praguri, si cade abia cind deschid eu usile.

Ceva mai recenta a fost descoperirea intre prostiile alea de plastic de pe portiere si acestea din urma a unei dire de noanta aramie, ca "de rugina".

Mai nou mi s-au mai ars si doua becuri, da' de care chiar ca nu-mi mai pasa, ca la cite bube rele e in curu babei mele... parca nici de tichie de margaritar nu-mi mai arde!

Acestea fiind spuse, inchei prin a mentiona ca imi iubesc masina, iar acesta e un strigat de ajutor catre cei ce sper sa ma poata ajuta s-o iubesc si mai mult, cu rugamintea de a nu face si ei din pacatele mele, fiindca uite eu ce am patit!

Promit sa pun si niste poze cu ea, daca promiteti si voi sa nu mi-o facei de rusine aratind-o cu degetul in trafic.

Danke!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 95
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Durpaneus

    27

  • crassh

    13

  • Rapier

    13

  • BogdanS

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

Si iat-o:

Si din nou...

post-12081-1176771415_thumb.jpg

post-12081-1176771446_thumb.jpg

post-12081-1176771674_thumb.jpg

post-12081-1176771696_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probleme??? Astea-s maruntisuri... fata de cate am patit eu cu a mea...:rolleyes: sa ai noroc sa fie doar astea...Insa esti SIGUR ca cei 40k sunt reali :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut si bine ai venit pe forum... Frumoasa masina si multi km fara incidente. Prezint-o si tu mai pe larg in aria Masina Mea. Adica poze mai multe, dotari, etc

Acum raspunsul la unele din "problemele" tale...

Incearca sa ignori trepidatiile alea la relanti. Si eu le am si am auzit si pe altii sa se planga de ele. Se pare ca sunt mai mult sau mai putin "normale". Am incercat sa schimb turatia la relanti, cantitatea de motorina injectata...a ramas la fel. Eu m-am obisnuit cu ele si le ignor. Daca totul merge OK, fa la fel.

Partea cu "becurile arse" am inteles ca este o problema la A4-urile modelul asta. Si mie mi s-au ars de m-am plictisit...intr-un an am schimbat TOATE becurile posibile pe masina (din exterior) mai putin cele de la numar, proiectoarele ceata si Xenoanele. Ba chiar pozitia fata stanga mi s-a ars de doua ori. Cum durata de viata medie a unui bec este de aprox 2 ani, am considerat ca e normal sa inceapa sa se arda, masina fiind din 2004. Totusi, citind si prin alte locuri, am inteles ca e ceva caracteristic la A4. Nu stiu cum e la tine, dar la mine avand senzor de bec ars nu prea merge sa le las asa...imi piuie tot timpul in bord si vad becul ala taiat si nu imi place asa ca schimb becul cat pot de repede

Cu roata...hmm.... poti merge sa faci o verificare de geometrie. Macar stai impacat. Nu ti-ai completat orasul la profil, dar daca esti din Bucuresti, poti incerca la AutoSoft sunt buni la echilibrare/geometrie/etc...si nici nu sunt scumpi

Cu usile nu am o problema, desi am observat si eu ca trebuie sa le trantesc un pic mai tare. Acum termenul de "mai tare" e relativ...nu stiu CAT de tare le trantesti tu. Iar apa intra pana la prag, asa e construita usa. La fiecare spalare, cand deschide usile cel de la spalatorie, e apa care se scurge de pe prag...si o sterge cel ce imi spala masina. Nu cred ca trebuie sa iti faci griji din aceasta cauza, dat fiind ca asa e construita. Nu stiu ce sa zic cu "rugina" pe care zici ca o vezi (apa rosiatica), poate se strange murdarie sau altele pe la zona ornamentelor. Nu cred ca trebuie sa-ti faci griji cu rugina in doar 3 ani. Caroseriile de Audi sunt foarte bine facute si rezistente la coroziune.

In concluzie, stai linistit ca nu sunt probleme... Poate ne vedem la una din intalnirile saptamanale daca esti din Bucuresti sau da-mi un PM si mai discutam. Am aflat destule despre masina asta de cand o am... Si vorba lui I_Am_Stealth...daca masina este adusa din Germania (sau de afara), 43.000Km sunt FOARTE putini. A mea a avut 142.000 Km cand am luat-o. Suspectez ca au fost dati inapoi la tine. Daca ne vedem, iti pot verifica si numarul de km reali.

Modificat de Rapier
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu sunt putin mai pesimist din fire dar in locul tau as incerca sa ma asigur ca masina are intr-adevar kilometrii aia si ca nu a avut incidente. spun asta din cauza chestiei cu roata si cu "rugina". asta pentru linistea ta si pentru ca e o masina de ocazie si trebuie sa stii de unde pornesti cu intretinerea.

nu ai mentionat, masina de noua a fost cumparata din romania, din germania? are carte de service? a avut mai multi proprietari?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu aproape orice soft in care poti vizualiza poze... Ai acolo o optiune "save" si la *.JPG de obicei poti seta doar rata compresiei si e suficient sa fie sub 50-60 de ex.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc tuturor de urari!

Eu sint din Constanta (si cu ocazia asta daca aveti vreo sugestie vis-a-vis de vreun service, etc. nu va sfiiti sa-o spuneti), si sincer nu stiu cum sa modific treaba asta ca sa apara in profil :Driver: . Si daca tot e vorba de termeni "tehnici", ce inseamna PM? (v-am spus ca sint un novice al forumurilor).

Masina am luat-o din tara, in toamna 2006,de la un tip care nu se ocupa cu asa ceva, care parea destul de incredere, mai avea un a4, modelul nitel mai vechi, stia destule despre marca si model (un adevarat fan), mi-a dat impresia ca si-o luase ca pentru "sufletelel lui".

Tipul chiar parea OK, si ne-am mai intilnit dupa ce mi-a vindut-o, in fine, parea OK.

Eu am dat pe ea 17.200 euro, dupa ce vazusem ca scazuse pretul de la 18.000 la 17.500 (la o firma de intermedieri auto, nu scris cu pixul, taiat si scris mai jos, stiti si voi cum se obisnuieste).

Treaba insa e ca el a luat-o, la rindul lui, de la o alta tipa, in primavara 2006, dar si aici telenovela e mai lunga, caci tipa i-a vindut-o cu vreo 16.500 (asta mi-a zis el dupa ce am cumparat-o), si in acte eu au trecut o suma foarte mica, deoarece tipa divorta, si nu vroia sa dea prea mult la partaj.

Faza cu o fosta propietara nu prea m-a incurajat, dar pe de alta parte se mai justificau km. destul de putini (el o luase cam pe la 30.000), mai ales dat fiind faptul ca nu era singura masina a tipei, ea justificindu-i ca era "masina de dus la munte, la ski" (sustinut si de faptul ca avea pe ea anvelope de iarna, foarte putin uzate; el a schimbat apoi rotile cu cele de pe celelalt a4, fiindca aveau si jante mai mari, si cauciuciuri de vara, dat eu am luat-o cu cele de iarna).

Avind in vedere cartea service care era ok, si faptul ca tipa o l;uase in leasing, m-am gindit ca daca ar fi avut vreo problema ar fi trecut-o in carte, fiind obligata sa o duca la reprezentanta cit timp era in garantie, iar despre eventualele probleme cauzate de accidente s-ar fi ocupat asigurarea casco, ca doar sint obligati la asta cei ce fac leasing.

In speranta ca nu ati adormit pina acum la filmul ieftin al vietii mele, va mai spun si ca astea au cam fost destule cit sa ma faca sa cred ca era OK macar treaba cu km. Cum la reprezentanta ma programau pt tester (si sa-mi spuna si nr de km) peste vreo luna, m-am dus si am testat-o la reprezentanta Seat, dar cei de aici nu mi-au putut spune si km. Un prieten de-al unui prieten lucreaza la un service de prin Brasov, si ma putea lamuri in legatura cu km, si daca are evidenta vreunei lovituri, asa ca mi-am sunat prietenul sa-l sune, si ala zicea cum ca masina e OK, dar parca nu m-as baza prea tare, nu stiu de ce ;)

Asa ca... ce mai, am luat-o.

Cit despre dotari... singura de care-mi pasa e tractiunea quattro, restul mi se par fite; si ca tot am ajuns aici, poate ma face si pe mine careva sa inteleg de ce si-ar lua cineva tapiserie din piele in loc sa-si bifeze quattro pe lista de oiptionale, ca paremi-se sint cam la acelasi pret. Dupa parerea mea, un Audi nu e Audi daca n-are quattro, si asta e valabil de vreun sfert de veac, dar... nimeni nu mi-a cerut opinia, asa ca sa trecem si peste frustrarea asta, in speranta ca nu am ofensat pe nimeni.

Sa revenim: la capitolul "mi se arde becurile", au am arse o pozitie de pe fata, si una de pe spate. Imi apare, intr-adevar, becul ala pe computerul de bord, dar am invatat sa il ignor. Tare sint curios care e durata de viata a lampilor Xenon, si cit ma costa sa le schimb, ca parca ma trezesc cu vreo surpriza. A! o alta treaba enervanta e data de reglarea asta automata a farurilor; poate imi explica si mie cineva cum se produce ea, si eventual daca aveti idee de se poate modifica in vreun fel unghiul asteia, ca parca imi bat prea in jos.

Despre trepidatia motorului parca n-as fi asa convins ca e chiar OK (ce vreti, firea mea prapastioasa), dar ma mai alina gindul ca nu se intimpla decit la relanti. Eu tare as fi curios care este totusi cauza.

Si ca sa intreb ca un profan, in ce consta geometria asta a rotii? se face concomitent cu unghiul de fuga? se poate verifica daca vreunul din bratele suspensiei este deformat? (de la gropi, sau, batem in lemn, vreun accident).

Iar despre usi... e adevarat ca e relativa treaba cu inchisul lor greu; der stiu ca, daca o lasi sa se inchida singura dupa ultima treapta de deschidere a ei, ar trebui sa o faca bine, insa ale mele, cele din fata mai ales, nu o fac, trebuie depus un anumit efort; in plus, cele din spate parca se inchid mai usor.

Treaba e ca nici ornamentele (baghetele alea, "carbon de plastic" de pe bord si usi) nu se aliniaza perfect, am incercat sa ma uit si la alte masini, dar nu prea imi dau seama (sau nu cumva fortez eu logica putin?!).

Stiu ca la spalatorie ramine apa pe praguri, si trebuie stearsa, dar la mine ramine o cantitate destul de mare (cred ca vreo 150 ml tot ramine) dupa ploaie, si asta la destul de mult timp dupa ce a plouat (de seara pina dimineata ar cam fi trebuit sa se scurga intr-un fel, totusi).

Iar despre rugina, nu stiu ce sa zic, m-ar bate gindul sa dau jos plasticele alea, sa vad ce e sub ele, dar nu prea stiu cum; si, ca tot veni vorba, stie careva care e perioada de garantie pt tabla, si cu ce acte tre' sa te duci la ei, in caz ca..?

Chiar sper ca nu v-am plictisit, si astept cu nerabdare orice sfat si sugestie.

Gata !

:icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hai sa ma bag si eu. la capitolul becuri arse: de 2 ori pozitia stanga, de 4 ori semnalizarea (3 ori stanga odata dreapt) pozitia stanga spate, stopul de ceata (nu mai stiu care din ele), si, cel mai dureros, balastul de la xenonul stanga... (parca stanga era :icon_thumright: ). cu toate becurile am rezolvat-o simplu... de vina erau acei pini, care oxidasera putin. i-am curatat bine apoi i-am tras oleaca sa prinda becul mai bine. cu xenonul inca nu am dres-o... la capitolul usi, la fel si la mine: usa fatza dreapta se inchide oleaca mai greu, cele din spate se inchid ff usor. problemele enumerate de tine nu sunt mari... sunt chestii uzuale sa le zicem :Driver: o sa vezi ca la motor nu vei avea nici o problema, cel putin eu am fost la o testare sa vad daca nu da vreo eroare xenonul si mi-a zis mecanicul ca valorile sunt foarte bune la injectie si stiu eu ce prostii a mai verificat el, asa de chestie, ca pt xenon nu putea face nimic(masina e din 2002, in talon asta).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La pozitii fata ridic si eu mana, in rest .... doar buctis din neatentia mecanicilor, in afara de ultima chestie, cu airbagu'.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Crussh, pina la urma cum ai rezolvat-o cu xenonul, si in citi de bani?

Are careva idee daca se poate schimba unghiul de bataie al blestematelor astora de xenoane?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai nu am rezolvat-o inca, dar am facut rost de numerul de tel al unui tip specializat in prostii d-astea. tipul cik aduce de prin germania de la dezmembrari drosere d-astea. iti ia seria de pe cel original si cauta compatibil (cred ca si prin tara cauta). oricum cik pe undeva pe la 3-4 milioane ma ajunge...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mda... se pare ca mereu e bine de stiut pe unu' care aduce dezmembrari. deci... cam 100 euro. cit sint ele noi? nu de alta, dar depinde si de cit de folosite sint xenoanele respective, cit de aproape de sfirsitul ciclului de viata sint... dar in fine, daca diferenta de pret e destul de mare cred ca merita.

oricum, zi-mi si mie nr lui de tel, cine stie... poate, la un moment dat...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Durpaneus, Xenoanele se ard mult mai greu si au o durata de viata mult mai lunga...stiam ca undeva peste 30.000 ore de functionare. De ars oricum ar trebui sa se "arda" doar becul si ala il gasesti pe aici pe forum cu aprox 30 EUR (mai mult sau mai putin). Despre autoleveling-ul la farurile Xenon de fabrica s-a mai discutat...mai foloseste si tu "search" pe forum si cauta "Xenon" sau "autoleveling". Ala e reglajul automat pe inaltime. Se bazeaza pe niste senzori aflati pe punti/caroserie si care verifica "planeitatea" masinii adica inclinarea acesteia fata de terenul pe care sta (cat de paralela este cu solul)...sa nu intelegi ca in caz ca esti pe o panta iti ajusteaza inaltimea la care bat farurile ca nu face asta. Pur si simplu, cand pornesti masina si aprinzi farurile se verifica daca masina este mai lasata de spate (datorita incarcarii oameni/bagaje/etc) si se ajusteaza corespunzator inaltimea la care bat farurile. Este similar cu reglajul electric al farurilor cand alegi pozitiile de la 0...5 (sau cat are marcata rozeta aia de reglaj), numai ca asta se face automat. Vezi ca si mie mi s-a parut cand am luat masina ca "unghiul de bataie" al farurilor este cam mic si bat prea aproape. M-am gandit insa ca nu au fost ei prosti nemtii aia de le-au facut asa si le-am lasat cum au fost. Acum m-am obisnuit. Daca totusi vrei, da, este posibil sa reglezi pozitia "de referinta" a farurilor, ai nevoie pentru asta de un VAG-COM (softul + interfata de diagnoza, cauta cu "search" pe forum "VAG-COM") si dupa aia se procedeaza astfel:

Inainte de a face orice modificare notati-va valoarea existenta.

Folosirea gresita a adaptarilor poate conduce la nefunctionalitatea motorului, asa ca orice modificare o faceti pe propriul risc !

[select]

[Display] - less common modules

[55 - Xenon Range]

notati-va valoarea Soft. coding. ea reprezinta valoarea presetata si in cazul in care nu obtineti rezultatele asteptate puteti reveni la aceasta valoare.

[Recode - 07]

modificati valoarea din campul software coding dupa cum urmeaza:

scaderea acestei valori "ridica" farurile si invers.

modificati valoarea in incremente relativ mici 5 - 10

[Do it]

Acum este nevoie de recalibrarea senzorilor pentru autoajustarea nivelului farurilor.

Din modulul deja selectat 55 - Xenon range

[basic Settings - 04]

[Group 001]

asteptati cateva secunde pana cand primul camp se modifica din "wait" in "set"

acum mergeti un

[Group 002]

asteptati pana cand afiseaza "learned"

daca doriti sa mai modificati in continuare pozitia reluati procedura pana cand obtineti rezultatul dorit.

Geometria da, include si verificarea unghiului de fuga. Eu cand am avut accidentul de mi-a intrat nenea ala in roata, mi-au schimbat ambele brate inferioare, port-fuzeta si unul din bratele superioare ca sa iasa bine. Se schimba piesa cu piesa (asta daca nu se vede unul din brate vizibil deformat) pana geometria iese cum trebuie.

Cu relanti-ul poate ca nu este OK...dar pana acum nimeni nu a dat o explicatie plauzibila, au fost numai discutii pro/contra si nici nu a aparut o solutie... Poate fi de la un reglaj prost, de la o componenta a aprinderii sau injectiei, de la motorina de calitate mai slaba (chiar daca bagi cea mai scumpa de pe piata, tot poate avea momente cand e proasta...prietenii stiu de ce...verifica si tu topicul "Motorina de pe piata...de unde, de ce")...sunt atat de multe cauze posibile, incat sincer eu am renuntat sa gasesc adevaratul motiv al trepidatiilor...daca descoperi ce este, nu fi timid...impartaseste-ne si noua. Desi in acel caz, parca vad ca o sa fie cauze diferite la tine si la mine...asa se intampla de obicei :P

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Saru' mina pentru sfaturi! Crezi ca ar fi de bun augur sa-mi curat injectoarele?

Inca o data, care sinteti de prin Constanta, unde ma sfatuiti sa-mi duc masina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai droserul (droser=balast=transformator) respectiv costa 1300 ron, atat la cardinal motors constanta cat si la alte magazine cu piese auto... asa ca iti dai seama ca e mai convenabil unul sh.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inca ceva: cine are idee cum se poate scoate ornamentul ala de plastic de pe usa spate, de jos, de linga prag? ala care, de obicei, nu e vopsit in culoarea caroseriei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

te referi la prostia aia de plastic, neagra? la usile din fata e prinsa in suruburi... la fel o fi si in spate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, de aia e vorba. am incercat sa o scot, am desfacut 2 suruburi, si n-a iesit. am mai tras nitel de ea, dar mi-a fost tirsa sa insist.

in orice caz, vroiam sa vad daca e ruginita usa in spatele lui, dar am vazut ca in spatele plasticului mai e o tabla pina la portiera, care parca ar fi ruginit.

din nou, mai are cineva vreo idee in plus la cum ar trebui sa dau plasticul jos? nu de alta, dar imi e tare scirba de service-urile din constanta, si cum nimeni de pe forum nu mi-a facut o alta recomandare...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vino sambata la intalnire...iti demontam toata masina :) :)

P.S. Intalnirea de la 17:00 la Aqua Magic

Modificat de Rapier
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa inteleg ca se fac intalniri si in constanta? hmm m-ar tenta si pe mine... in fine, ce vroiam sa zic : am cam rezolvat treaba cu xenonul meu, am scos ballastul, era oxidat vai steaua lui. cica a actionat asupra lui o solutie puternica, ceva de spalat (nu stiu de unde ar fi putut proveni) ca a facut ferferitza tot circuitul. mi-au zis ca unul nou, tot valeo ar fi undeva pe la 180 de euro (chiar nu cred pentru ca am mai cautat si era 13 milioane minim ! ) dar am gasit si unul sh pe la 4-5 milioane. in seara asta o rezolv de tot.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din pacate plec din constanta in perioada asta, dar daca va mai intilniti cu alta ocazie o sa apar si eu, cu cea mai mare placere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si as vrea si eu nr. de tel. al celui cu dezmembrarile; as vrea sa-mi iau un ***** de-ala de gps, cu tv si ce-o mai avea el, si sa ma pregatesc, sa stiu citi bani sa string.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din cite va spuneam mai devreme, mi s-a ars un bec de pozitie (fata dreapta). asa ca va intreb: are careva idee cum se da jos farul, sa schimb si eu becu'? ca nu prea cred c-o sa pot sa am acces la bec prin spate; sau...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La asta am ajuns "expert" :rolleyes: ...

Scule: torx 30 (pentru suruburile de la far); torx 20 pentru suruburile de la capacul de tabla din spatele farului (in caz ca ai BI-XENON),; eventual surubelnita cruce pentru demontat tubulatura de la filtrul de aer.

Se desfac cele 4 suruburi care prind farul. Sunt 2 vizibile in partea de sus si doua care sun la partea de jos a farului (unul in spate si unul in laterala dreapta cum te uiti din fata la far-cea dinspre radiator). Cele doua din partea de jos trebuie doar slabite, farul este prins acolo doar in niste "urechi" si nu trebuie desurubate si scoase complet acele suruburi. Vezi ca aceste doua suruburi sunt ceva mai greu de vazut pentru ca pe acolo trece si tubul de la filtrul de aer. Daca te uiti in partea dreapta a farului, vezi ca tubul ala de aer are o gaurica (cea pentru accesul surubului alb de plastic pentru reglajul farului)...cam in dreptul acela este si surubul care face prinderea. ATENTIE...toate suruburile de prindere sunt negre si au o saiba mare pe ele...sa nu le confunzi cumva cu cele de reglaj care sunt albe si din plastic (si alea sunt cu inbus nu torx). Pentru usurinta si fiind prima data, poti scoate tubulatura de la filtrul de aer, vei avea acces si vizibilitate mai buna la suruburi.(tubul de aer este prins cu doua surubele cap cruce in partea din fata de ranforsarea caroseriei care trece pe deasupra radiatorului si care are cheder-ul de cauciuc)

Asa...acum ca ai scos cele doua suruburi de sus si le-ai slabit pe celelalte doua de jos, tragi usurel farul spre tine orizontal. Va iesi din locas, il scoti mai mult si decuplezi mufa de la instalatia electrica (vezi ca are o piedica). In acest moment ai farul in mana. Il intorci pe spate si pentru a umbla la becul de pozitie trebuie demontat capacul de plastic pe care il vezi. Este prins in 2 suruburi in partea de jos (torx de 20) si o siguranta din sarma care este pe centru. (asta e la BI-XENON) pentru XENON simplu sau halogen partea din spate a farului este mai mica si cred ca are doar siguranta dupa care iese. In interior este un soclu de plastic care intra in gaura din oglinda farului, soclu ce contine becul de pozitie. Atentie...stiu ca sunt doua tipuri de becuri, in functie de tipul de far (halogen, XENON sau BI-XENON). In principiu, iti dai seama usor, uitandu-te la far din exterior (adica pe la sticla farului). Daca becul de pozitie este situat in lateral (fata de verticala farului in pozitia montata a lui), atunci becul de pozitie este unul mic cu soclu metalic. Daca becul de pozitie este situat exact pe verticala farului, atunci pozitia este cu bec din ala mai "clasic" fara soclu metalic si care are doua sarme indoite care ies in afara...asta se infige intr-un soclu...o sa ma uit la philips si vad daca gasesc doua poze cu modelele de becuri sa-ti arat.

Asa...apuci din laterale acel soclu al becului si are doua cleme in stanga si dreapta pe care trebuie sa apesi pentru a il putea scoate din oglinda farului. Dupa ce ai scos soclul, scoti becul din el si il inlocuiesti cu becul nou...

Dupa aceea incepi operatia inversa. Pui soclul in oglinda inapoi, pui capacul din spate al farului, cuplezi mufa farului inapoi SI FACI O PROBA SA VEZI CA MERGE. Nu vrei sa montezi totul la loc doar ca sa constati ca noul bec nu se aprinde :lol: . Impingi farul la loc avand grija ca cele doua "urechi" din partea de jos sa intre sub saiba suruburilor slabite de tine in etapa de demontare (alea 2 de jos pe care am zis ca doar le slabesti, nu le desurubezi complet). Impingi farul la loc cum trebuie astfel incat sa "cada bine" la fata masinii, are si un distantier (un surub in partea de sus care te lasa sa il bagi doar pana la un punct - NU UMBLA ACOLO) care iti va permite sa-l bagi cat trebuie. Tii bine de far si strangi cele 4 suruburi de prindere. Pui la loc tubul de aer (daca l-ai scos) si nu uiti sa prinzi suruburile acestuia din fata.

GATA!

Acum ma apuc de cautat pozele cu becurile...revin dupa ce gasesc ceva

Spor la demontat

Modificat de Rapier
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!