Jump to content

Schimbare Filtru Dezumidificare


Gabi46
 Share

Postare recomandată

Salut... Intrebarea e a mai schimbat cineva la golf 4 sau bora... am nevoie de ceva scule speciale? Deci filtrul ala de langa radiatorul de clima lunguiet ca aspect...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Cu ce scop il schimbi? Ce gen de problema ai avut cu masina? da si tu mai multe detalii ca am si eu o problema la clima si poate tot de la chestia asta este. Ms

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Filtrul de "dezumidificare" adica filtrul de langa radiator, cel care este pe circuitul cu compresorul de clima! Despre ala este vorba, stiu ca pierd freonul din instalatie cand dau jos filtrul ... dar nu stiu cum se desface ce mai trebuie desfacut...de ex: se da jos bara? se desface cu cheie speciala!?

Sergiu B - trbuie schimbat odata la 4 ani... si la mine e made in 1999 deci e de cand masina... si se pare ca totul e o.k. mai putin ala care cand este plin, clima functioneaza cat functioneaza... dar are opriri din cand in cand! Adica baga constant... dar intra compresorul in protectie se aude un click dupa cateva min sa ziem 10min de functionare... sta inca 2min si baga din nou si ciclul se repeta...

Am verificat freonul in instalatie si e o.k.

Filtrul il am, e in garaj... intrebarea e cum il schimb... ca in carte nu am gasit asa ceva... recunosc cartea ce o am eu are f f multe pagini deci poate mi-a scapat!

P.S. Mersi Gaby de topic... eu nu l-am putut deschide - am scris si la moderatori!

Modificat de Fluxy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si mie imi face genul asta de faze, dar la drum lung imi merge clima, in schimb in bucuresti in trafic se opreste de multe ori. Esti sigur ca e de la acel filtru? Cat te-a costat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Filtrul nu e mult... chestia e cum se schimba! Ca nu am chef sa merg la reprezentanta pt un filtru... care pot sa il schimb si dupa merg si bag freon! Deci daca aflii ceva pls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai saptamana asta o sa-mi verific si eu releul de ventilatoare + senzorul de temp si cel de presiune, si daca nu e de la astea urmatorul lucru pe care-l fac o sa fie schimbarea filtrului dezumidificator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unde e localizat acest filtru"dezumidificator". Eu stiu ca este doar filtru` de polen sau gresesc?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristianionut

Eu cind am fost sa completez freon mi-a zis tipul ala de la service ca pe circuit freonul trece printr-un filtru, care e bine sa fie schimbat deoarece daca e neschimbat poate deteriora compresorul.pina acum nu l-m schimbat dar am inteles ca nu e scumpa afacerea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Recunosc ca e pentru prima data cand aud de acest filtru, da cred ca e precum la frigidere, o kestie cu bilute de silicagel higroscopic. In orice instalatie de racire, prezenta apei e daunatoare in sensul ca aceasta ingheata si impiedica astfel circulatia agentului de racire. Odata blocat circuitul, compresorul se opreste, si porneste iara dupa ce se incalzeste si topeste apa. E logic ce ziceti voi ca patiti din punctul asta de vedere, insa nu am auzit de inlocuirea lui, poate fluxy ne spune unde a citit.

Nu am vazut filtrul, dar pp ca e incapsulat in metal, iar schimbarea lui pp dezlipirea si sudarea tevilor prin care circula agentul de racire. O tot tin cu frigiderul, dar cand eram in fac, si aveam un frigider unde stateam cu chirie am schimbat chestia aia, si asa a procedat mesterul. Daca nu e asa trebuie sa aiba super-mufe ca e ceva presiune pe acolo cred.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar nu l-a schimbat nimeni ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ideea e ca am verificat presiunea in instalatie, tot-ul e o.k. Si de la un "prieten" am aflat ca se schimba odata la 4 ani... cand am ajuns acas m-am uitat pe el si scrie data 1999... deci clar e de cand masina!

DosarPenal - da da ai dreptate cam asta face acel filtru... si cand e plin... cam asta se intampla ce zici tu... si consider ca din 1999 (2000) sa zicem pana in 2008 a trecut ceva deci trebuie inlocuit!

misu tdi - cum te uiti din botul masinii in jos la radiatorul de clima undeva in stanga e o chestie rotunda si alungita in jos... cam 14-15 cm sper sa nu exagerez... ca nu il am la mine si nu sunt cu masina deci vorbesc din amintiri!

Acum nu am timp ca tre sa plec in deplasare... dar promit sa pun poze! Filtrul nou il am e in garaj si filtrul stiu unde se localizeaza doar credeam ca poate a mai facut cineva operatiunea inaintea mea.

Daca nu o face/ nu a facut-o nimeni sapt viitoare sambata duminica ma incumet eu! :P

Modificat de Fluxy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa ne zici daca a fost complicata inlocuirea si ce a implicat. Sper sa nu fie nevoie sa umbli la tevile prin care circula agentul de racire cum spune dosarpenal, sa speram ca o sa fie mai usor la masina decat la un frigider :D Ca daca e de dezlipire si sudare tevi ... :D Si mai am o intrebare pentru tine fluxy. Cand iti intra compresorul in protectie (adica cand nu iti mai baga rece) ai verificat si tu sa vezi daca ventilatoarele merg? Ca la mine se opresc si ventilatoarele (posibila faza cu releul pe care o sa o verific maine)

Modificat de Sergiu.B.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

am si eu o intrebare

acest filtru este si la A/C sau numai la clima?

pls. raspuns!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Am o problema cu AC-ul ( aer conditionat ) si anume am avut o conducta de la AC sparta motivul spargerii ei a fost ca s-a frecat de intercooler Am schimbato singur cu una de la dezmembrari pretul unei conducte noi fiind de 600 de lei :P Intre conducta respectiva si radiator se afla un filtru din aluminiu numit filtru dezumificator ( daca asa ii spune? ) Am fost sa incarc instalatia cu freon si mecanicul respectiv mi-a zis ca trebuie schimbat si acel filtru Acuma nu stiu ce sa fac? eu am suflat in el si nu am observat sa fie imbacsit Tot mecanicul a spus ca daca am suflat in el am distrus filtru :ceuameni: si daca incarca instalatia cu freon e posibil sa crape toate furtunele din cauza filtrului Pana la urma nu am incarcat instalatia, eu nu vad ce poate sa aiba filtru respectiv ? Intrebarea mea este daca nu schimb filtru respectiv ce se poate intampla daca incarc instalatia cu freon ? A doua intrebare este daca nu incarc instalatia de AC pana la vara se poate distruge ceva , eventual sa inghete ceva din cauza condesului ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acela este un filtru dezumidificator, deci ar trebui sch , la o anumita perioada de timp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mecanicul tau are dreptate, trebuie schimbat filtrul ori de cate ori instalatia de Ac este deschisa spre atmosfera. Nu se intampla nimic daca o lasi neincarcata pana la primavara, dar atunci va trebui sa schimbi filtrul (Drierul din capsula metalica)

Pages_from_208_Air_Conditioner_System.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Al bundy iti multumesc pentru reply am sa scimb filtrul respectiv eventual o sa atasez si o poza cu el sa vada si altii despre ce e vorba Unul original e 350 de lei mie mi se pare cam mult am gasit si la 100 de lei dar nu stiu cum este

Problema mai mare e sa il dau jos iese foarte greu conducta din partea de jos Am taiat furtunul de la conducta sa-l pot da jos si pe urma am batutut cu o surubelnita la imbinarea dintre conducta si filtru , conducta nu era buna Am sa ma chinui putin sa il dau jos dinou

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unde e localizat acel drier ? sau drierul e acel filtru despre care vorbesc?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am atasat o poza cu filtrul respectiv sincer eu nu am fitru din desenul postat de WNS decat cele 2 a de pe conducte Filtru dezumificator este cel din partea de jos

post-19199-1227019779_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

Hmmmm....s-a mai auzit ceva de acel uscator??

Si eu am schimbat saptamana asta compresorul si trebuie sa schimb si filtrul. Dar la Octavia 2 este inglobat in radiatorul climei, in partea dreapta (cum te uiti din fata masinii), e un cilindru sudat pe radiator, cu un capac alb de plastic care se scoate prin desurubare (parerea mea).

Din cate am cautat pe net, se gaseste cam greu acel filtru si majoritatea "mecanicilor" cu care am vorbit mi-au zis ca trebuie schimbat cu tot cu radiatorul climei....lucru greu de digerat pentru un inginer....dupa ce am belit ochii la el am observat ca deasupra filtrului este prevazuta o decupare in plasticul "palniei" de aer de la motor. Ceea ce m-a dus cu gandul automat ca e facut sa fie inlocuit fara sa schimbi tot radiatorul, logic oarecum. Si dupa ce ma usturat in c....r schimbarea compresorului, nu mai pot sa nu ma uit la un "fleac" ("m-au ciuruit") de 600 Lei, costul aproximativ al unui nou radiator clima.

Codul acestui filtru este: 1K0 298 403 A si costa in jur de 100-120 Lei, depinde de producator si importator (destul de dificil de gasit).

Ca sa nu ma acuzati de reclama, voi pune link-ul unui "servis" din Cehia: http://www.adus-shop.cz/detail.php?zbozi=1238175 .

Sper ca aceste detalii sa le fie utile posesorilor de Golf V si Octavia II.

Salutari!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Se schimba fara probleme si nu necesita schimbul radiatorului de clima. Asta este pentru un profit frumusel cu siguranta. Se gaseste la orice magazin de piese auto, cereti filtru pentru masina dvs si va aduce in cateva ore. Sunt mai multe firme care fac aceste filtre pentru masini, de la cele mai scumpe valeo si nissens si hella la frigair, vemo si topran, cele mai ieftine. Se schimba la 2-3 ani, daca nu, compresorul se face praf. Bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

salut

Desi este un topic vechi sper totusi sa ma ajute cineva.

Sunt in situatia in care era Outlaw, adica am un filtru uscator sudat de radiator si mi se recomanda sa-l schimb acum cand a murit compresorul.

Problema este ca acest cod ,dat mai sus de Outlaw 1K0 298 403 A , pare din poze sa fie acel filtru capsat care se monteaza pe radiator.

Aveti cumva idee care este codul pentru filtrul care intra in acel cilindru sudat pe radiator?

Mecanicul nu gaseste , la reperzentanta zic ca nu au asa ceva , unde sa mai caut?

Daca nu gasesc acest filtru sunt nevoit sa cumpar radiator nou doar pentru acest filtru.

Merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Salut, si eu tre sa schimb filtru uscator, si am exact acelasi cod  1K0 298 403 A, ca sa va spun sincer nici nu stiu unde sa il gasesc, unde e pozitionat. Pana la urma se poate schimba doar filtrul sau trebuie sa schimb tot radiatorul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!