Jump to content

Pregatiri de iarna


pabloescobar
 Share

Postare recomandată

Astept cateva sfaturi pentru sezonul rece. Totodata am o intrebare. La Golf IV mai trebuie pusa bucata aceea "celebra" de carton in fata radiatorului pentru a avea mai multa caldura ? Iarna trecuta am vazut un nenea care-si pusese un asemenea carton la un mertzan, an fabricatie 2003. :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 193
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • DragosR

    25

  • BogdanS

    13

  • istef

    9

  • shimano

    7

La asta ma gandeam si eu... mai ales ca e prima iarna cu masina si e prima mea masina...

Ce stiu eu:

1. anvelope corespunzatoare anotimpului

2. ABS (ESP) fara probleme

3. antigel cu volum si concentratie corespunzatoare (G12 in concetratie min 40% max 60%)

4. verificat bujiile incandescente

5. apa pt parbriz in concentratie de iarna

6. ... ... ...

Orice alte indicatii de la cei mai bine cunoscatori sunt bine venite... eu altceva nu mai stiu.

Despre partea cu cartonul, ma cam bufneste rasul... am pretentii de la masinuta asta, sper ca nu e cazul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bai baietzi. Fiti seriosi cu bucata de carton. NU se pune asa ceva la nici o masina. Chiar nici la Dacii. Cei care isi pun asa ceva sunt necunoscatori, ca sa nu spun mai mult. Daca puneti carton impiedicati racirea motorului care poate duce la arderea garniturii de chiulasa.

Acea bucata de carton se punea la Dacii ca sa se impiedice racirea motorului pentru a ramane mai multa caldura in habitaclu. Nu cred ca o sa aveti probleme cu caldura in Golf ca sa va ganditi la o bucata de carton.

Deci: este o practica daunatoare si nefolositoare.

Referitor la baiatzashu cu Mertzanu: sunt si oameni care asculta toate avioanele care zboara la o partida de table cu mosnegii pe banca in parc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bai baietzi. Fiti seriosi cu bucata de carton. NU se pune asa ceva la nici o masina. Chiar nici la Dacii. Cei care isi pun asa ceva sunt necunoscatori, ca sa nu spun mai mult

Din cate stiu eu exista o masina pentru care exista din fabrica o bucata de plastic care se punea in fata motorului. OLCIt. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si Aro. Avea o jaluzea care se tragea din cabina.

Eu nu am folosit niciodata carton. Nici la fosta masina masina VW Passat B2, 1982, 1,6D.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici rusii nu cred ca mai pun cartoane in fata radiatorului

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca s-a vorbit destul despre cartonul care in mod evident nu are ce cauta pe un VAG. Care totusi nu e Oltcit sau Aro. Asa ca, va rog, reveniti la alte sfaturi utile pt pregatirea masinilor pt sezonul rece... daca nu e cu suparare... :) Chiar sunt interesat de alte sfaturi...

Modificat de BogdanS
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce ar mai fi util sa aveti / avem in masina ar fi un spray sau solutie de dezghetat butucul de la incuietoare si chederele de la portiere. Evident este de preferat sa le aveti in exteriorul masinii, ca daca spray-ul este in masina si portierele nu se descuie... :salut:

Eu le tin in portbagaj. Nu am patit niciodada sa nu se deschida portbagajul. Poate pana la proba contrarie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

pentru cei cu motoare diesel: dupa cum stiti se incalzeste mai greut motorul si doar in mers . La ora de dimineta cu frig afara (si mainile inghetate eventual de la racleta) folositi cu incredere consumatori electrici : o faza scurta aprinsa, o dezaburire luneta/oglinzi si cea mai buna incalzirea scaunului (buna si ca mai suge ceva curent si ca te incalzeste la spate). Astfel ajuti motorul un putin "engine loading' si o sa se incalzeasca mai repejor putin decat cu toate acestea oprite.

Gumele de iarna sunt esentiale si ele. Ajuta mult. S-a discutat despre ele in alte thread-uri.

Bujiile incandescente fac treaba si la -25 grade. Dureaza 15-20 secunde sa stea aprinse dar porneste masina instantaneu. Eu chiar acum 2 saptamanani le-am verificat .. si surpriza a fost ca dupa 7 anisori 3 din 4 arse. Schimbat la BOSCH Exoress Diesel Service cu BOSCH originale codul pentru masina mea (TDI AHF a fost 0 250 202 022 )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuzati'mi nestiinta, dar cum se verifica bujiile incandescente? E usor, se poate face la orice service?

Am fost la service pt o diagnoza dar nu m'a sfatuit nimeni sa ma uit si la ele :-(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

le-a alimentat pur si simplu cu tensiune direct de la plusul bateriei folosind un conductor electric. Ele erau deconectate de la plusul lor . Erau doar pe masina "insurubate" . NU apareau scantei deloc la atingerea plusul cu firul respectiv la 3 din 4. Dragos de la BOSCH service a zis ca cele 3 sunt arse. Le-a schimbat si testand cu cele noi apareau (ca si la bujia 3 buna de la inceput) scantei cand le alimenta si consumau.

Nu stiu daca mai exista si alta modalitate de testare dar pe mine aceasta m-a multumit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu daca mai exista si alta modalitate de testare dar pe mine aceasta m-a multumit.

<{POST_SNAPBACK}>

Cel mai bine e sa fie scoase de pe masina si se face inspectie vizuala(camasa metalica poate fi crapata, sau portelanul) si cu ajutorul unui aparat de masura se verifica rezistenta (nu mai stiu exact care e valoarea acesteia).

O explicatie pentru pleznirea camasilor metalice este actionarea demarorului INAINTE de a se stinge becul galben :)) (practica intilnita mai ales vara la unii posesori de diesel)

Modificat de Evergreen
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

.. si surpriza a fost ca dupa 7 anisori 3 din 4 arse. Schimbat la BOSCH Exoress Diesel Service cu BOSCH originale codul pentru masina mea (TDI AHF a fost 0 250 202 022 )

<{POST_SNAPBACK}>

Si mai pornea cu o singura bujie pe vremea asta ? :banghead: Eu stiam ca la una se simte, deja de la a doua arsa nu mai porneste dimineata, daca e frig...

Un pret estimativ/bujie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De o perioda nu am mai vazut martorul de bujii incandescente la pornire. Vara sigur il vedeam si asteptam sa se stinga. Acum imi dau seama ca nu l'am mai vazut de mult. Si itotdeauna pun contactul si astept sa se stinga toate inainte de a porni motorul. E ceva normal?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si mai pornea cu o singura bujie pe vremea asta ?
Modificat de Evergreen
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De o perioda nu am mai vazut martorul de bujii incandescente la pornire. Vara sigur il vedeam si asteptam sa se stinga. Acum imi dau seama ca nu l'am mai vazut de mult. Si itotdeauna pun contactul si astept sa se stinga toate inainte de a porni motorul. E ceva normal?

<{POST_SNAPBACK}>

verifica siguranta aferenta bujiilor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verificati densitatea antigelului, sa reziste la ~ -35 grade

Atentie la motorina folosita. Daca nu are aditiv antiwax poate sa congeleze pe conducte pe ger mare.

Nu fortati deschiderea geamurilor cat timp sunt inghetate.

Ideal ar fi, cei care isi permit financiar, montarea unei instalatii auxiliare de preincalzire, de genul celor oferite de Webasto. Motorul are o viata mai usoara, la fel si proprietarul.

Pornirea motorului cu alarma remote este o solutie de compromis, motorul are mai degraba de suferit...

Dimineata, franati imediat dupa pornirea de pe loc pentru curatarea discurilor/placutelor. Primele franari o sa fie total ineficiente, si nu e bine sa franezi doar cand ai cu adevarat nevoie de tot potentialul sitemului de franare.

Modificat de r&d
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astept cateva sfaturi pentru sezonul rece. Totodata am o intrebare. La Golf IV mai trebuie pusa bucata aceea "celebra" de carton in fata radiatorului pentru a avea mai multa  caldura ? Iarna trecuta am vazut un nenea care-si pusese un asemenea carton la un mertzan, an fabricatie 2003.  :banghead:

<{POST_SNAPBACK}>

un fost coleg de facultate din Suceava imi zicea ca sint la mare moda aerotermele de Golf montate pe Dacii. Daca la Dacii fac caldura nu inteleg de ce nu ar face la Golfuletze :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In manualul de intretinere (pag. 3, Functionarea pe timpul iernii) scrie clar ca "Nu este permisa utilizarea aditivilor (pentru imbunatatirea vascozitatii), a benzinei si a altor substante similare in amestec cu combustibil Diesel". Si totusi, peste tot se gasesc de cumparat aditivi, solutii de curatat injectoarele, fuel cleanear, "aditivo para diesel".

E indicata folosirea lor?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@GolfSH : despre cat de folositori/utili sunt aditivii, exista un topic separat, da-i cu Search. Aici este vorba de sfaturi generale, cat mai multe cu atat mai bine, pt intrarea in iarna. Daca folosesti aditivi sau nu e decizia ta, dupa ce te documentezi :banghead: Oricum, majoritatea furnizorilor de combustibil care se respecta, folosesc aditivi antigeluire, deci motorina pe care o cumperi este deja aditivata, preparata in functie de sezon. Cel putin la Mol si OMV stiu sigur ca asa .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La statiile care e respecta iarna au etichete care indica temperatura minima pentru care este aditivata motorina. (in general -25grade)

Cei care alimenteaza din locatii suspecte trebuie sa aiba grija.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@BogdanS: Am dat cu search dupa aditivi, aditiv si nu m'a multumit rezultatul. Poate nu am vazut eu bine dar nu am intalnit nici o discutie despre "imbogatirea" motorinei iarna.

Modificat de GolfSH
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

http://vwforum.ro/index.php?showto...6024&hl=aditivi

http://vwforum.ro/index.php?showtopic=11&hl=aditivi

http://vwforum.ro/index.php?showto...1150&hl=aditivi

Din ce a postat Andi TDI, exista mai multe tipuri de aditivi:

Aditivii au cateva functii distincte asupra motorinei.(discutam aici numai cazul diesel-urilor)

Pentru perioada de iarna exista aditivi care coboara punctul de "inghetare" a motorinei cu un numar de grade astfel incat sa nu geluiasca.

Exista aditivi pentru modificarea cifrei cetanice cu una, doua unitati astfel incat motorul porneste mai usor si are un mers mai linistit.

Exista aditivi cu proprietati "detergente" pentru curatarea sistemului de injectie

Exista aditivi care modifica vascozitatea motorinei pentru un jet de injectie "ideal" - este discutabil fenomenul

Motorinele "de la pompele benzinariilor cu pretentii" iarna sunt aditivate "anti geluire" deci daca ai asemenea motorina in rezervor si uiti sa adaugi aditiv suplimentar nu se intamla absolut nimic.

<{POST_SNAPBACK}>

Ce este scris in manualul de intretinere referitor la aditivi, eu cred ca se refera la alti aditivi decat cei pt iarna, care oricum exista deja in combustibilul achizitionat si asta nu numai la noi ci si in alte tari. Si in afara de acestia nu e bine (zic ei) sa folosesti altii, care nu au legatura cu frigul iarna... Acum dac folosesti sau nu, e treaba ta. Eu oricum pt scaderea punctului de inghet nu o sa pun altceva.

Modificat de BogdanS
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

un fost coleg de facultate din Suceava imi zicea ca sint la mare moda aerotermele de Golf montate pe Dacii. Daca la Dacii fac caldura nu inteleg de ce nu ar face la Golfuletze :unsure:

<{POST_SNAPBACK}>

Aeroterma este de fapt un ventilator chior care disipa aerul cald degajat de caloriferul interior prin care trece apa/antigelul care raceste motorul. Acelasi procedeu este atat la Dacie cat si la Golf.

Ideea pt care se pune cartonul in fata radiatorului este acela de a impiedica buna racire a apei/antigelului din instalatie pentru a avea o temperatura mai mare si, implicit, o temperatura mai mare degajata de ventilatorul din interiorul masinii.

Aceasta practica este total gresita deoarece apa/antigelul trebuie sa stea la o temperatura constanta de 90 grade.

Ideea pt care se pune ventilator de Gold pe Dacie este acela ca ventilatorul de Golf are o viteza de rotatie mult mai mare, mai silentio si mult mai bun calitativ. Implicit prin viteza de rotatie mai mare, degaja mai bine caldura in habitaclu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aeroterma este de fapt un ventilator chior care disipa aerul cald degajat de caloriferul interior prin care trece apa/antigelul care raceste motorul. Acelasi procedeu este atat la Dacie cat si la Golf.

Ideea pt care se pune cartonul in fata radiatorului este acela de a impiedica buna racire a apei/antigelului din instalatie pentru a avea o temperatura mai mare si, implicit, o temperatura mai mare degajata de ventilatorul din interiorul masinii.

Aceasta practica este total gresita deoarece apa/antigelul trebuie sa stea la o temperatura constanta de 90 grade.

Ideea pt care se pune ventilator de Gold pe Dacie este acela ca ventilatorul de Golf are o viteza de rotatie mult mai mare, mai silentio si mult mai bun calitativ. Implicit prin viteza de rotatie mai mare, degaja mai bine caldura in habitaclu.

<{POST_SNAPBACK}>

am uitat sa spun ca este preferata de cei care au dacii 1300 1310 etc. care au caloriferul in exteriorul masinii (sub parbriz) si aerul de afara care trece prin el nu prea e incalzit cum trebuie ;)

si la suceava cind e frig ...chiar e frig :unsure:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!