Jump to content

Forum

  1. Generale

    1. 82,3k
      postări
    2. 17,9k
      postări
    3. 16,7k
      postări
  2. Tehnic

    1. 859,3k
      postări
    2. 28,8k
      postări
    3. 44,5k
      postări
    4. 175,4k
      postări
    5. Modele Electrice

      Arie de discutie pentru modelele electrice ale Grupului VW (ID, ID Roomzz Concept, ID Buggy Concept,  ID Buzz Concept, ID Crozz Concept, etc. )
      Instrucțiuni, sfaturi, încărcare, offtopic modele electrice. 

      11,1k
      postări
    6. 281,5k
      postări
  3. Comunitate

    1. Masina mea

      Forum dedicat prezentarilor masinilor membrilor. 

      304,4k
      postări
    2. 144,3k
      postări
      • Emy D
    3. 119,5k
      postări
  4. Administrativ

    1. 10k
      postări
      • voinea
  • Statistici forum

    38,1k
    Număr total de subiecte
    2,3m
    Număr total de postări
  • Cine este online   25 Membri, 1 Anonimi, 272 Vizitatori (Vezi lista completă)

    • cristi511
    • bodysoul98
    • acidone77
    • marius1982.11
    • sutit
    • danny d
    • halamadrid
    • micutu82
    • sergiu cata
    • Crimsony
    • vizitator
    • tzuicomicina
    • BFlamer
    • Ssoulstream
    • dnysterian
    • nick_n
    • snack
    • dkmg33
    • djsmiley007
    • adrian001
    • Alex265
    • gabrieladrian.miron
    • Adria_n
    • Jeffy86able
    • aditzu'
  • Images

  • Posts

    • Cristi_V
      In afara faptului ca este si logic, de-aia sunt afisate separat pentru ca pot fi diferite, poti sa vezi si in manualul digital:   https://digital-manual.skoda-auto.com/w/ro_RO/show/c19682fd826dff19fa7651ee6f44462d_5_ro_RO?ct=ceced0ff17a44c0aac144525644dc8a8_1_ro_RO   Pagina 183:    
    • halamadrid
      Eu sper sa nu fie nimic de discutat, imi ajunge cat citesc pe aria diesel. Tu de ce speri? Ca n-am prins ideea.  
    • aditzu'
      Cine ia masina pentru cat e garantia e normal ca vrea costuri mici de exploatare si schimba uleiul la limita superioara a intervalului dat de producator. Masina e vanduta de obicei la 1-2 luni dupa terminarea garantiei.  Cine ia masina de la 120.000 km in sus si-ar fi dorit ca fostul proprietar sa schimbe din 15 in 15 mii km ca sa stie ca nu au aparut uzuri premature in motor. Eu ma gandesc cu groaza la un motor de 1.5 tsi pus pe un Golf 8 si facut taximetrie cu el prin oras la care schimburile de ulei e facut la 30.000 km.  Topicul asta are 2 directii: Distributie si Schimb de ulei.  Sper sa prind ziua cand vom discuta de turbo,egr, gpf, etc..
    • halamadrid
      Ai inteles total gresit. Intervalul la care schimb eu e max 15.000 km. Asta nu inseamna ca e gresit sa o faci si intre 15.000- 30.000 km, pe un forum subiectele trebuie tratate obiectiv, nu subiectiv.   Ce nu invata romanii este ca nu trebuie sa impuna tuturor obiceiurile personale cu titlu de adevar absolut, mai ales daca  au o cu totul alta marca de masina, cu alta motorizare, cu alt carburant...   Cat timp nu poate prezenta cineva spre comparatie  came, cuzineti, biele din 2 motoare 1.5 tsi, motoare la care schimburile de ulei (acelasi ulei) au fost facute la intervale  diferite, 15.000 km si 30.000 km, iar din compararea uzurii pieselor respective sa reiasa clar avantajele schimbului de ulei la interval mai mic, toti facem doar presupuneri.   Pe principiul asta, presupunem ca legumele fierte sunt mai sanatoase decat legumele trase la tigaie. Tot ce e posibil, dar nu afecteaza atat de mult  organismul daca mananci doar/si legume prajite.  
    • dnysterian
      Nu inteleg ce te irita asa tare cand cineva alege un interval de schimb pana in 30k km cum ar fi 12k-15k. Plus ca la noile motoare 1.5 TSI nu mai poti verifica nici macar culoarea, contaminarea sau alte tampenii ale uleiului fiindca nu mai exista joja Uzura probabil este insesizabila, dar depunerile in motor vor fi proportionale cu timpul de utilizare indelungat al uleiului. Sa nu ne mai alintam, ca nu schimba nimeni uleiul la 5k km , dar muti iau in calcul schimbul incepand cu 10k si asa se evita depunerile care si ele contrubuie semnificativ la uzura prematura a unui motor. Iar legat de caburant, clasicul OMV MaxMotion 100 plus, este maximul care se poate accesa in Romania
    • 13nicu
      Mi-a scris Fuchs Ro pe email, ei recomandau Fuchs Titan Flex3 5w40.Deoarece Gt1 simplu nu se mai fabrica. Merg pe Valvo Synpower MST schimbul acesta. 
    • 13nicu
      Este copy paste din ChatGpt ce ai scris tu aici
    • cristi511
      ...si de pe stoc. Dai TVAul jos si mai pui inca  2 3 4 procente si ia vezi unde iesi...   link
    • skodamen
      ideea ca respectati ce zice producatorul masinii cu schimburi la 30000, e foarte buna, mai ales ca nici unul poate nu tine masina mai mult de 150000 km. Pana acolo , puteti sa-l schimbati si la 50000, ca 3 schimburi va merge  Ulterior, ce probleme vor fi, le va avea viitorul proprietar PS , eu schimb intre 10 si 15000. Stiu, bani aruncati, dar nici o masina cumparata de noua, nu stiu cat o voi tine. Poate 2 ani, poate 10, depinde de contextul financiar si alte planuri de familie  
    • Adi_vw
      Corect, nu e la toata lumea la fel. Exemplul meu: la Leon 1.5tsi DPBA km au scazut 1:1 cu cei parcursi tot timpul, indiferent de conditiile de drum.   Vedeti analizele de ulei de pe canalul https://www.youtube.com/@themotoroilgeek  L.E: Nu stiu daca raspunde exact "cu cat" creste uzura daca mergi 15.000 in loc de 10.000km, dar sigur se poate face o idee atat despre rodaj cat si despre perioada urmatoare de exploatare. Zice chiar el, fiecare ar trebui sa faca teste de ulei ca sa stie exact cand ar trebui sa schimbe uleiul pentru ca avem conditii si obiceiuri diferite de exploatare. Merita? nu cred. Mai bine respecti orele de functionare si gata.
    • halamadrid
      @acidone77, nu faci decat sa repeti lucruri pe care tu si altii (inclusiv eu) le-am precizat in posturile din urma cu luni/ani. Ma refer la  orele de functionare.  Asta nu e un lucru rau, aduce in prezent niste lucruri spuse demult, peste care nu toti au curiozitatea sa se uite, multi citesc doar ultimele 2-3 pagini dintr-un topic.   Media aia orara din Bucuresti e cam la fel si in celelalte orase mari, 15-20 km/h.  Cu toate astea, toti bucurestenii si clujenii/iesenii/timisorenii/constantenii/brasovenii mai ies din orasm deci  schimbul de ulei la 5000 km pica. Indiferent cum exploatezi masina, tine macar 10-15.000 km un ulei.   Cum ai zis si tu, nu te pot retine sa schimbi uleiul la cati km doresti tu, mai ales ca, nestiind in ce oras stai, nici nu-mi dau seama de conditiile de trafic, o fi mai nasol decat in Bucuresti/Iasi/Timisoara/Constanta/Brasov/Cluj.   Asta stie oricine, sa lasam generalizarile de genul asta. Intrebarea era CU CAT previn uzura schimburile mai dese, incat sa merite sa le faci la 10.000 km fata de 15.000 de km, de exemplu, daca un ulei rezista si 30.000 de km in conditii normale de functionare, iar in conditii mai dificile, se injumatateste intervalul de schimb?    
    • vizitator
      Exact. In mod intentionat sau neintentionat, temperatura din cuptor poate sari serios peste 1000 grade, si atunci se prajeste materialul filtrant din interiorul filtrului DPF (fagurele). Plus ca se taie carcasa metalica a filtrului, ca se se poata scoate acel fagure, si apoi se sudeaza la loc, dar aceasta este alta discutie. Ca fapt divers, am gasit pe intranet o firma care folosea metoda termica pentru curatarea filtrului DPF. Culmea e ca avea recenzii bune, toti laudau comunicarea cu ei. Erau situati pe undeva in Ilfov, la iesirea dinspre Colentina. Cand am ajuns acolo, m-am luat cu mainile de cap: propietarul era un metalurgist care avea un cuptor improvizat in fundul curtii (parca eram in Amintiri din copilarie de Ion Creanga), pusesera niste rezistente de resou pe peretii laterali ai cuptorului si bagau filtrul la mijloc. Nici un fel de control al temperaturii, nu mai tin minte daca aveau sau nu termometru, dar metoda de controlat temperatura nu aveau. Asa ca am plecat rapid.
    • cristi511
      Primul la rand  I found an interesting offer! Take a look: https://m.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=439619602&utm_campaign=socialbuttons&utm_source=other&utm_medium=social&utm_content=app_android_vip
    • tudy_cnu
      Aratati'mi si mie va rog X5 50e, nou sau de anul asta, la 85-90k cu tot cu TVA, ca eu la modul cel mai sincer nu am gasit. Eventual in PM, ca sa nu poluam aici. As fi curios ce nivel de dotari ar fi in banii astia. Oricum, mai mult de 5-10k nu as mai fi dispus sa dau pe langa ce as lua pe masina actuala. Si-asa am bagat o gramada de bani in masini in ultimul an si jumatate, as vrea sa mai fac si altceva cu ei.
    • acidone77
      Si eu tot catre X5 50e m-as indrepta.
    • acidone77
      In primul rand uleiul ar trebui schimbat la NUMARUL DE ORE DE FUNCTIONARE, aprox 250-300H, care pot insemna atat 5000km daca stai in bucuresti si mai mult stai pe loc decat mergi, sau pot insemna si 15k km daca mergi probabil mai mult extraurban.    Schimburile dese de ulei PREVIN uzura, daca intelegeti cum functioneaza un motor si ce rol are uleiul.   Dar pe banii lui fiecare e liber sa schimbe la cat doreste, 10/15/30/50/100k km (cu nr de ore specific) ca doar uleiul e LONG LIFE, si oricum stie producatorul mai bine ( o sti el, dar nu-l intereseaza decat cei 2-3 ani de garantie ).
    • ford sierra tdi
      Salut, da,  si eu am avut problema de zgomot tija actuator turbina, se rezolva la update de soft, probabil se recalibreaza/reseteaza acel actuator odata cu update-ul de soft, cel putin la mine a disparut. Am mai observat ca dupa update-ul de soft merge putin mai bogat, nu mai are acele ezitari la cald(si la rece s-a imbunatatit putin) sau acele gap-uri la anumite turatii (in special pana in 1800rpm). Se observa o crestere de cuplu pe toata plaja de turatie, se mai observa si o crestere consum cu 0.5%. Se poate considera un Stage 0.2    odata schimba ei uleiul(la 2 ani) si odata schimbi tu(la 1an, aceiasi norma, fara sa schimbi filtrul), si nimeni nu se prinde, "altii" asa au facut si a fost OK. costa <500 lei sa pui un ulei bun 0w20, (0w20 este ok, deaia are racitor de ulei, asa nu sare de 110 grade)
    • florilar1
      Nu dauneaza pana la 800°C. Dar, incepand de la 1000 anumiti oxizi din cenusa pot sa se topeasca si sa faca corp comun cu ceramica. Ca un exemplu, sa zicem ca DPF este pus intr-un cuptor la 800°C. Daca pe langa cenusa DPF-ul are si funingine (care este carbon nears), funinginea se aprinde si poate duce temperatura in DPF la peste 1200 chiar daca in cuptor sunt doar 800. La regenerare pe motor nu se ating aceste temperaturi deoarece exista un flux de gaze continuu de 600 °C prin DPF. Nu se curata DPF in cuptor fara sa ai si debit de aer/gaze prin el in contrasens caci altfel se distruge sigur.
  • Anunt pentru oaspeti

    Pentru a avea acces în toate secțiunile forumului și a primi un număr redus de reclame vă recomandăm să vă înregistrați pe forumul nostru

×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!