Jump to content

Forum

  1. Generale

    1. 82,2k
      postări
    2. 17,9k
      postări
    3. 16,7k
      postări
  2. Tehnic

    1. 858,2k
      postări
    2. 28,7k
      postări
    3. 44,5k
      postări
    4. 175,1k
      postări
    5. Modele Electrice

      Arie de discutie pentru modelele electrice ale Grupului VW (ID, ID Roomzz Concept, ID Buggy Concept,  ID Buzz Concept, ID Crozz Concept, etc. )
      Instrucțiuni, sfaturi, încărcare, offtopic modele electrice. 

      10,7k
      postări
    6. 280,4k
      postări
  3. Comunitate

    1. Masina mea

      Forum dedicat prezentarilor masinilor membrilor. 

      303,5k
      postări
    2. 144,2k
      postări
    3. 119,4k
      postări
  4. Administrativ

    1. 10k
      postări
      • voinea
  • Statistici forum

    38k
    Număr total de subiecte
    2,3m
    Număr total de postări
  • Cine este online   20 Membri, 2 Anonimi, 261 Vizitatori (Vezi lista completă)

    • realman_ro
    • LACATUS DAN
    • Crs.Vag
    • rai56
    • cristi511
    • EEXCALADE
    • AdrianCalin
    • Jorjel
    • Razvan087
    • Ionut1944
    • Moldovanu
    • dorumarcatoru
    • Bismark
    • Alexandru Gabriel
    • Fane21
    • alinbum
    • kopetdag1
    • adrian001
    • dkmg33
    • sorinel smire
  • Images

  • Posts

    • dercos
      E posib si chiar probabil sa fim intr-un moment de cotitura al industriei auto si al cererii clientilor, iar masini precum Touareg sa nu mai prezinte interes si sa nu mai fie viabile economic. Nu cred ca a fost vreun succes nici pana acum. Dar ramane de vazut, predictibilitatea industriei e la cote reduse.
    • detinator
      au o colaborare si cu Rivian, pe electrice. Si cu Ford (Fordurile electrice folosesc platforma de la VW)   De aia au garantie 8 ani pe baterie si motor? E destul de linistitor, zic eu Ingineri NASA sau un om cu un training pe subiect facut? Sa nu exageram, softul evolueaza pe toate modelele, nu doar pe electrice. E adevarat ca pt unii e de preferat o masina fara softuri complicate, dar am vazut si oameni care spun ca aleg sa cumpere masina pt soft (sisteme de siguranta, de condus autonom), mentalitatile cred ca evolueaza f mult in functie de generatii.   Am vazut multi care spuneau ca vor in continuare telefoane cu butoane, dar acum stau pe TikTok  cu rezultatele care le cunoastem 
    • corad0
      @cristi511Viziunea noastra este limitata local? Am condus ieri e-308 nou nout, de nevoie, nu mi-ar trebui electrica, nici gratis! Da, e mai misto decat sa mergi pe jos, dar incerc sa ma consider pasionat, multumesc, "nu mi-e foame"! 🤢   Eu daca as avea venituri mai mari mi-as lua Bentley. Vorba aia, la Monaco n-am vazut nici un Taycan/Macan parcat in fata la Casino, supercaruri, Bentley si Rolls FULL DE ELE! Majoritatea GHOST d-alea mari, V12, multe Maybach S650, numere de Elvetia/Rusia/Andorra. Desi "s-au prostit" si astia cu Rollsu' electric! Spectre parca se numeste?   In fine,  ca sa ajung din UK pana pe Coasta de Azur cu o electrica, incarcat de bagaje si cu AC-ul pornit blana, probabil ca mi-ar lua vreo 4 zile! Doamne fereste! 😄 Inca imi place sa vad RANGE 1400 KM in bord, sunt mai "old fashioned" ca sa nu zic mos expirat. 🤗   Bineinteles, este doar parerea mea subiectiva si am inteles de ce fac oamenii UBER cu ele pana de curand cand am mers cu un ID5, l-am intrebat pe sofer daca e multumit si mi-a spus ca regreta ca a luat-o, au bagat taxe in UK si au ridicat pretul "curentului" si nu prea mai merita. O incarcare la 2 zile/luna costa la fel ca un plin de benzina, ba poate chiar un pic mai mult. Daca faci km mai multi, costul creste. Se mai plateste si o taxa suplimentara daca ai parcare subterana, pentru ca cica exista risc de incendiu. Asa mi-a spus taximetristul, In fine! N-am "sapat", nu ma intereseaza subiectul, dar cica asa o sa fie la nivel global. Deci omul si-a luat electrica, doar ca sa faca profit! Sunt convins ca asa au "agatat" multi clienti. Acu' HOPA, ce sa vezi, costa cam la fel sa mergi si cu termica si cu o electrica. Omul a zis ca vrea sa o vanda sa isi ia un Passat Variant TDI. L-am intrebat ce pret a fost masina? 52 000 GBP.  Are niste scaune si un plastic in ea de zici ca e CADDY. Bineinteles ca tableta aia mare de pe bord iti ia ochii!  Eh detalii, englezoii isi schimba masina la 5 ani, nu prea conteaza, ratele merg toata viata si conduc mereu masini noi. La ce preturi au, nu mai conteaza ca sunt electrice sau termice. Probabil asa e si in celelalte tari din Vestul Europei. Tine doar de gust.  Daca o cumperi ca romanu' cu gandul ca vei merge toata viata cu ea, o sa fii dezamagit. Masinile  sunt facute special sa cedeze relativ repede.  Nu mai zic de probleme si servisare si softari si updateuri ca la telefoane si batai de cap. E nevoie de ingineri NASA sa ti-o repare iar daca pica bateria in afara garantiei, costa cat jumatate din masina costul inlocuirii. Omul a deventi de ceva vreme consumator! Banu' sa curga in buzunarul marilor companii! Doamne-ajuta! ❤️    Inteleg acum de ce cumpara lumea BYD. Daca tot e "naspa", macar sa fie mai ieftina. Si parca nici nu e chiar asa de "naspa" daca e sa compari cu ce ofera concurenta.    MADE IN CHINA a devenit de ceva vreme CALITATE! 😄 Vanzarile o spun, nu eu.
    • halamadrid
      Daca nu cumparam noi toate sh-urile VAG de pe piata, statea pe loc productia de masini noi care sa le inlocuiasca.😀   Singura lor sansa este sa converteasca tot ce tine de  colaborarea cu SAIC intr-o modalitate de a se redresa tehnologic si financiar. Bineinteles, chinezii vor castiga din vanzarea tehnlogiei si din fentarea taxelor.
    • cristi511
      Cred ca viziunea noastra e limitata local si de aici cumva parerile nu pozitive. Altfel, nu degeaba este vag nr 2 mondial la vanzari.   Eu unul recunosc ca daca as avea venituri mai mari, mai mult ca sigur una dintre masinile familiei ar fi electrica. Cu siguranta as fi mai relaxat pe subiect.    Pana una alta insa, România si piata de aici nu reprezinta vreun impact real pt VAG cand vine vorba de masini noi.   
    • marius1982.11
      Da' nici alea pe curent nu se (prea) vand, cel putin nu ale lor.
    • cristi511
      Pentru ca directia, data birocratic, este sa se vanda carucioare electrice de supermarket. Genul de dinozauri reprezentat de Touareg reprezinta tot ce se vrea acum a fi interzis in urmatorii ani.    Plus ca, sa nu uitam, companiile exista pentru a crea profit celor care le detin. Daca profitul "ala mare" iese din tamagochi sau electrocasnice, companiile se vor adapta in consecinta. 
    • halamadrid
      VAG se joaca declarand ba una, ba alta. Ba retrage Polo, ba Passatul, ramane sa scoata si Golf-ul ca sa mai vanda ce? Pai banii din astea vin, nu din modelele (mai) scumpe, ca acum nu mai exista masini ieftine.
    • acidone77
      Oare de ce? Mi se parea un produs de succes la VAG, chiar daca platforma era si pt Bentley, Audi, Porsche, Lambo, etc...
    • corad0
      "TUAREG"! Fac baietii articole despre masini si nici macar nu stiu cum se scrie numele suv-ului mare de la VW!   Da, era de asteptat, chinezii rup cu electricele la nivel mondial, cred ca o sa renunte tot mai multi producatori europeni la multe modele electrice. Un ID5 mai "de top" a ajuns sa coste aproape 80 000 euro....ce? Am vazut multe in trafic, vorba aia, nu e prost cine cere: https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=407501625&dam=false&isSearchRequest=true&ms=25200%3B93%3B%3B&od=down&ref=srp&refId=56dd9664-c30e-4ec5-d45c-596eebc3a6c3&s=Car&sb=p&searchId=56dd9664-c30e-4ec5-d45c-596eebc3a6c3&vc=Car   Pe bune? si cica Phaeton era scump cand pleca de la 50 000 eur, e adevarat ca intre timp si inflatia si-a facut aparitia, dar totusi! Acum si un Passat ca sa nu zic SKODA ajunge rapid 50k configurat "corect"! Un Arteon sare lejer de 60 000 euro iar un "TUAREG", ca sa-i citez pe "profit.ro" bate spre SUTA de mii de eur daca te joci pe configurator. In fine, sa nu-i plangem, parca VW este pe locul 2 dupa Toyota la vanzari world wide.  Fac bani de ii supara! 😄 Volkswagen AG net worth as of August 06, 2025 is $53.59B. (miliarde $) oficial, bani declarati public, dupa impozite, NET valoare pura, cat or fi offshore, Mniezo' stie! Sa nu uitam de Dieselgate! 🙄
    • EEXCALADE
      https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/auto-transporturi/dupa-tuareg-volkswagen-renunta-la-inca-un-model-si-il-retrage-din-productie-dupa-doar-6-ani-22123314
    • acidone77
      @andrei_221 nu e nicio speculatie. da tu 40-50k eur pe o Skoda Octavia/Superb ( care nu sunt nu stiu ce masini de top, premium, de 100-150k eur ) sunt masini banale, pe care oamenii le cumpara in marea majoritate ca au NEVOIE de ele, in special firme, flote, masini care trebuie sa CIRCULE, nu sa stea cu zilele/saptamanile sau chiar lunile prin service-uri sa dea reprezentanta din umeri ca nu stiu ce sa-i faca, sau daca e o problema de garantie sa nu si asume nimic, ca nu e problema lor ci a importatorului/producatorului, si stai sa dam emailuri si telefoane si pe langa timpul pierdut din birocratie mai e si timpul pierdut din dezinteresul personalului reprezentantelor. Nu trebuie sa te conving eu pe tine de nimic, cum nici nu trebuie sa conving pe nimeni de altfel, eu m-am convins singur. Pana la urma vina tot a cumparatorului este, ca el e singurul care are de suferint cand apar probleme si bunul achizitionat nu poate fi folosit din varii motive. Sa nu ne uitam mai departe decat ograda VAG, unde softul e cea mai mare probleme, si te poate lasa cu masina n drum sa nu mai porneasca. Cand nu esti direct implicat in situatii de genul, e ok sa ne dam cu parerea, dar cand problemele te afecteaza direct, si vezi din primul rand situatia reala din reprezentante/service-uri, se mai schimba placa. Oricum calitatea e tot mai proasta la masini, in general vorbind, soft tot mai mult, scos la repezeala si lasa ca mai rezolvam pe parcurs, e trist ce se intampla, si toate astea pe timpul si pe banii cumparatorului.
    • tzuicomicina
      Sincer, nu cred ca stiau. Inteleg ca procedurile VAG uneori stau in calea tehnicienilor de service si fac procesul mai greoi decat ar trebui sa fie. Dar le-am zis ca pare a fi o problema comuna iar raspunsul lor e ca n-au auzit de asa ceva si ca nu exista niciun buletin tehnic legat de asta. Apoi au schimbat camera de asistenta (cea din ansamblul oglinzii) pentru ca aia ar fi fost problema dar problema nu s-a rezolvat. Am intrebat de update-uri de soft dar mi-au zis ca nu e niciunul. Am legat eu apoi OBD11 am dat click pe codul de eroare iar securistul m-a dus direct aici: https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2023/MC-10236097-0001.pdf  M-am reprogramat in service, le-am trimis mail cu inregistrarea video a problemei si link-ul de mai sus. Si tot nu mi-au zis ca ar fi fost doar o problema de software si ar trebui sa astept pana la urmatoarea revizie de software. Si eu am lucrat 10 ani in firma mare cu proceduri si reguli unde m-am lovit de multe, motiv pentru care am fost intelegator si am facut tot ce mi-au cerut si i-am respectat...astea sunt procedurile. Ca si paranteza, asteptand acolo am vazut tot felul de oameni si, sincer, nu-mi doresc sa fiu in pielea omului de la receptie. Am fost deja de cel putin 15 de ori cu masina in service in cei 3 ani si jumatate de cand o am doar pentru doua probleme: camera de marsarier si travel assist/volan. Neavand toate datele, poate concluzia mea nu e atat de aproape de adevar cat cred eu ca e.
    • marius1982.11
      El tocmai asta zice: sa eviti drumuri scurte ca sa ajunga uleiul la 100 de grade ca sa elimine condensul format.
    • CristiALF
      @ford sierra tdi: orice ulei ajunge la 100 grade si peste, deci aici gresesti ! 
    • andrei_221
      merge foarte bine cu 95, dar daca iti permiti 100, nu se supara pe tine
    • andrei_221
      stiau... dar TPI le spunea sa astepte un nou software. Si doar in cazurile in care clientul e recalcitrant, sa inlocuiasca volanul, dar si la acela va fi nevoie de update SW. Dupa ce a aparut noul SW, s-au anulat toate comenzile de volane noi....   speculatii in mare parte. Ar insemna ca 90% din masinile noi din RO se repara pe la colt de strada cu VCDS piratat... nu?  includem TOATE marcile ce se vand la noi in tara... Hai sa fim seriosi. Sunt de acord ca mai exista si dealeri care comunica mai greu... spre deloc, dar nu e regula generala   Problema este generalizata, cel putin ultimii 5 ani, cand  preturile au luat-o razna dupa pandemie.  Masinile s-au scumpit, clientii scot bani multi din buzunar, tehnologia multa se strica frecvent si de aici rezulta nervi. Clientii frustrati nu mai au rabdare. Personalul slab pregatit ( si platit) nu face fata dpdv tehnic.  Reteta perfecta pentru ..nemultumiri. In 2005 iti cumparai  Octavia 2/ Golf 5 cu 20.000 euro. Maxim se strica un geam electric sau AC....  aia era cea mai complexa tehnologie atunci   Acum cu 20.000 Euro cumperi o Fabia mai dotata / Polo.... cu multiple sistem de asistenta si protectie... care au nevoie de 1 milisecunda de neintelegere in reteaua de calculatoare ca sa o ia razna toata masina...           
    • _R_A_D_U
      Nu știu dacă s-a mai discutat... Benzină de 95 sau 99/100 la motorul ăsta?
  • Anunt pentru oaspeti

    Pentru a avea acces în toate secțiunile forumului și a primi un număr redus de reclame vă recomandăm să vă înregistrați pe forumul nostru

×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!