Jump to content

Toată activitatea

Acest flux se actualizează automat

  1. Astăzi
  2. FeriM

    Filtru diesel de particule - DPF

    Continuarea studiului de caz arata ca in ziua urmatoare, pe final, a fost ceruta o regenerare (nu mi-am dat seama daca a ajuns valoarea funinginii la 24 sau a fost ceruta datorita regenerarii incomplete de dinainte) care a mers deci putin timp (se vede ca soot mass a scazut putin). Particle filter: field regeneration request status-STATE_RGN_PF avea valoarea 10, si peste inca o zi s-a reluat regenerarea. Cu mare noroc (putin mers, opriri lungi si dese) s-a si finalizat complet se pare. Masuratorile aici. 5. La 328 km dupa regenerarea initiala, presiune diferentiala 5.89 hPa la 982 RPM si 18.24 hPa la 2544 RPM, soot mass calculated 14.32 g, soot mass measured -1.33 g, regeneration request status=10 6. Imediat (la 1km) dupa o noua regenerare completa, presiune diferentiala 4.15 hPa la 780 RPM si 15.51 hPa la 2465 RPM, soot mass calculated 9.06 g, soot mass measured -2.04, regeneration request status=0 [1.6TDI CAYC, 206500km, oil ash volume 63g, fara erori, mers in oras] Deci ce se intampla dupa o regenerare incompleta? Am observat doua posibilitati. Daca Particle filter: field regeneration request status-STATE_RGN_PF are valoarea 0, probabil nu se va declansa o noua regenerare imediat (posibil sa astepte sa creasca din nou nivelul de soot, sau altceva). Daca Particle filter: field regeneration request status-STATE_RGN_PF are valoarea 10, regenerarea va porni (sau continua de fapt) la urmatoarea pornire a masinii, cam dupa 1-3 minute de mers. Kilometrii si timpul de la ultima regenerare se reseteaza doar la incheierea unei regenerari complete. Pot exista regenerari incomplete intre timp care scad nivelul de soot si astfel cresc valoarea kilometrilor de la ultima regenerare. Dovada e scaderea presiunii diferentiale si a valorilor de soot. Plus semnele vizibile... creste turatia, sau masina scutura la rece la postinjectie, scoate si un fel de fum alb in acele cateva minute la mine. Cand se aprinde martorul de DPF ca urmare a regenerarilor nereusite sau incomplete... greu de stabilit cu exactitate, dat fiind ca si acestea sunt dificil de urmarit. Lucru curios, in timp, mi s-a intamplat de doua ori sa se aprinda pentru cateva secunde, respectiv zeci de secunde martorul DPF si sa se stinga fara sa fac nimic special (mers incet in oras), dar s-a intamplat si sa se stinga numai dupa ce am mers vreo 15 minute in afara orasului, cum cere manualul. Nu stiu daca valorile masurate de mine sunt reprezentative. Presiunea diferentiala si implicit funinginea masurata au valori cam mici. Posibil sa indice o problema. Funinginea calculata pare sa aiba valori mai realiste.
  3. Catalinu

    Probleme electrice

    Scuze de off topic. Apropo de AI, emite numai aberatii, de multe ori Google scoate rezultate corecte dar AI-ul e pe langa subiect. Parerea mea, ca in probleme tehnice (cu exceptia software-ului) sa-l lasam in pace. Se pricepe la muzica, grafica, fake-uri si altele, deci sa-l lasam in ale lui...
  4. Catalinu

    Immobilizer active?

    Stiu ca thread-ul asta e mort, dar odata ce masinile imbatranesc, defectele pe care le-am intalnit si poate le-am rezolvat intre timp, pot ajuta pe altii care citesc forumul si nu mai au timp sa intrebe. Am de 16 ani un VW TOURAN 2006, motor 2.0 BMM, am facut aproape 100.000 km cu el (in prezent are 288.000 km in crestere) si m-am lovit de diverse situatii (nu f. multe, e drept) enumerate mai jos: Problema 1. IMMOBILISER ACTIVE - s-a rezolvat cu ceasuri de bord sh + programare (multumesc celor de pe forum) acum vreo 8 ani. Acum, cu IC actual nu imi indica uneori cand semnalizez stanga, in rest merge ok. Problema e clar lipitura rece pe cablajul ceasurilor, dar placa lor este multi-strat cu o multime de treceri, probabil trecerile cedeaza in timp. Problema 2. UMEZEALA IN HABITACLU LA RECE - nerezolvata, am vazut si pe la altii, dar la mine e enorma... Problema 3. DISPARE ANTIGEL DIN VAS - Presiune permanenta in vasul de expansiune, a necesitat planarea chiuloasei si garnitura de chiulasa inlocuita. Problema 4. INTERUPERI LA ACCELERATIE IN JUR DE 2000 RPM - nerezolvata, nu s-a agravat in ultimii 16 ani. Problema 5. VIBRATII MARI LA ACCELERARE - s-a rezolvat prin inlocuire planetare. Problema 6. GAZE DE ESAPAMENT IN HABITACLU - s-a inlocuit racitorul de gaze EGR (scapa gaze sub capota pe la ax-ul clapetei de bypass) In rest, am mai cumparat ulei, filtre, lichid de parbriz, vreo 3 distributii (orig. VW) plus alte maruntisuri. Bineinteles motorina de la OMV, Petrom si MOL, standard.
  5. Ieri
  6. NicNic

    Toro - 7P din 2011

    Am mai facut un drum mai lung, pana aproape de Timisoara. Toro merge foarte bine.Vibratia de la motor nu se mai simte la interior, in habitaclu. Doar se aude, ca la orice masina cu motor V6 ... Farurile sunt si ele ok, fara condens pe interior. Pana la urma, s-au uscat, asa cum mi-a spus meseriasul de le-a schimbat geamurile. 👍 In alta ordine de idei, mi-am comandat un set de becuri LED pentru interior si lampi pentru numar. Din pacate, lampile de numar nu au fost cele potrivite, fiind neatent eu cand le-am ales. Sunt cele de portbagaj, asa ca le-am pus la locul lor ... LED-urile de interior sunt mai luminoase, in mod evident. Si sunt alb intens, nu albastrii. Imi plac. N-am mai avut rabdare, si in seara asta, pe intuneric, m-am apucat sa le montez. Am pus la plafoniere si in portbagaj. Din pacate, lampa bicolora de pe hayon nu poate prelua un bec LED din acest set, fiind prea lung becul si nu incape in lampa. In schimb, am desfacut lampile de numar, cele vechi, si am inlocuit doar becurile cu unele din setul de interior (asa am ramas cu un bec mai putin la plafoniere ...) Rezultatele se vad in pozele urmatoare: - lumina de la plafonierele spate, cea din stanga cu bec vechi si cea din dreapta cu LED - lumina de la plafonerele din fata, cu LED (se vede diferenta de culoare fata de lampile de sub bord, ce au inca becuri vechi. A se vedea si diferenta de intensitate fata de lumnina de la locurile din spate) - lampile de numar cu becuri LED - portbagaj cu lampi LED noi
  7. tavitara

    Toro - 7P din 2011

    Yoy ce mecanici , incredibil , e plina lumea de prosti si nesimtiti
  8. sabanc

    VIN Decoder - PR Numbers - OEM Parts

    Salut, Se poate o decodare pentru. WVWZZZ1KZ5W177283. Multumesc
  9. estelus

    VIN Decoder - PR Numbers - OEM Parts

    As dori si eu o decodare pentru WVWZZZ3CZCE108296 Multumesc foarte mult
  10. NicNic

    Toro - 7P din 2011

    Multumesc pentru urare. Sper sa ajung cu ea intreaga, in anul viitor ... Fiindca povestea contiunua: la demontarea farurilor de pe masina, a trebuit sa se desfaca si overfendere dela aripile fata. Evident, ca meseriasul respectiv mi-a rupt toti bradutii de la overfendere, inlusiv una din urechiusele de fixare cu surub pe bara fata, la overfenderul dreapta.. Nu mi-a spus nimic. Iar overfenderul, pe dreapta, s-a desprins cand mergeam cu viteza pe un DN. N-am avut cum sa il refixez, asa ca am continuat sa merg. Dupa nici 5 minute, cand a trecut un TIR pe contrasens, cu viteza, s-a facut o depresiune puternica de aer si mi-a smuls overfenderul de pe masina, rupand-ul de la capatul dinspre prag. In miscarea de la rupere, a lovit si portiera fata dreapta, lasand o indoitura in fata de usa. Acum, caut overfender sa pun la loc. Din dezmembrari gasesc doar cu defecte (cu urechile de braduti rupte sau zgariate foarte tare). Asa ca am comandat nou, after market. Sper sa fie ok. Dupa ce l-am comandat, am inteles ca acest overfender are si un fel de capac pentru prag, inclusiv cu o portiune din bandoul nichelat. Si partea de cap de prag nu vine vopsita ... - overfender dreapta rupt - overfender stanga desprins
  11. Multumesc, am vazut ca nici Adresa 01: Motor nu poate fi accesata, sa fie tot din cauza interfetei nesuportate?
  12. Calin Mihai

    Mobel Auto

    Revin cu o intrebare, in 2025 recomandati Mobel? Sunt proaspat detinator de Skoda Fabia 1.0 TSi din 2023 si caut un service neaparat autorizat pe marca pentru ea. Ce imi recomandati dintre Pex, Mobel si Darius?
  13. Al Bundy

    The Electric Revolution – Al Bundy’s ID.3 1st PRO PLUS

    Dupa multe discutii cu cei de la Volkswagen ID de pe Facebook, multe emailuri la importator si o vizita la reprezentanta AVIA, masina a primit actualizare GRATUIT la 3.8.2 si s-a rezolvat problema cu scaderea puterii de incarcare de la 11 la 7 Kw. Stiam de existenta acestui 3.8.2 dar masina nemaifiind in garantia de 4 ani ( doar bateria mai are garantie) toti imi spuneau ca trebuie sa platesc pentru acest update care corecteaza problema din SW 3.7. Nurvil mi-a spus ca trebuie facuta asistenta catre importator care decide daca suporta sau nu costurile. Dupa emailurile trimise la Porsche am fost sunat de cei de la AVIA, presupun ca importatorul s-a adresat lor,mi-au spus ca au facut asistenta si importatorul a decis sa suporte costurile. NU am fost curios sa vad cat m-ar fi costat , dar la urmatoarea vizita o sa-i intreb.
  14. Al Bundy

    Carlig remorcare - Golf 6 / Jetta

    mergi frumos la dezmembrari, iei o mufa care are aceeasi pini mama, de ex, de la scaun incalzit sau electric , scoti nu mufa pinii si ii folosesti in panou.
  15. Al Bundy

    Oglinzi Passat B6

    ce ai la adaptari ?
  16. delfinut

    Modificari, Upgrade-uri, Update-uri, Retrofit

    Salutare, Am reusit pana la urma, a fost nevoie doar de un upgrade de firmware, am toate codurile acum active si functionale. firmware-ul l-am luat de pe mibsolution.one Aveam deja activat green menu, si varianta de firmware pusa avea si patch inclus. Nu a mai fost nevoie de generator, cel de pe pagina ruseasca nu stie decat pentru unitati standard Tehnisat
  17. Jeffy86able

    Cod casetofon / navigatie Detalii tehnice

    Ce proiect faci? Nu de alta, dar nu stiu cine o sa te ajute tinand cont ca nu poti demonstra ca nu ai "rechizitionat" casetofonul din masina altcuiva.
  18. Am adus masina pe platforma in Brasov si mi-a facut cineva o diagnoza: RAPORT DIAGNOSTIC – SISTEM SCR / ADBLUE Vehicul: Skoda Superb 3 (B8) 2.0 TDI 190 CP – motor EA288 An fabricație: 2016 Instrument diagnostic: OBDeleven 3 Cod eroare detectat: P204F – Reductant System Efficiency Below Threshold ⸻ 🔍 1️⃣ Date live citite din OBDeleven Parametru Valoare Interpretare Reducing agent pump module relative pressure 6.7 bar Pompa AdBlue funcționează corect (4.5–6.0 bar nominal) Injector for reduction agent – current holding phase 353 µs Injector comandat corect, funcționează normal Reducing agent tank volume (filtrat) ~17 L Nivel AdBlue normal, senzor funcțional SCR system efficiency 0.209 (≈20.9%) Eficiență scăzută, sistem SCR ineficient NOx upstream (înainte de catalizator) 170 ppm Senzor upstream funcțional NOx downstream (după catalizator SCR) 0 ppm Senzor downstream defect (fără semnal) Current temperature in SCR catalyst 144°C Temperatură moderată, suficientă pentru diagnostic Heat circuit 2 current 401 mA Încălzitor AdBlue funcțional Heat circuit 1 current — Posibil neactivat (lichid cald) ⸻ ⚙️ 2️⃣ Analiză tehnică * Pompa AdBlue livrează presiune corectă (6.7 bar) → sistemul hidraulic este în regulă. * Injectorul AdBlue primește comandă → funcționează electric și mecanic. * Nivelul de AdBlue este normal (~17 litri). * Eficiența SCR scăzută (0.209) și valoarea 0 ppm la senzorul NOx downstream indică lipsa oricărei reduceri măsurate de NOx. * Deoarece restul componentelor sunt funcționale, senzorul NOx downstream este cel mai probabil defect. * Codul de eroare P204F este declanșat din această cauză – ECU consideră sistemul SCR nefuncțional. ⸻ 📍 3️⃣ Concluzie diagnostic Cauză principală: senzor NOx downstream defect (nu transmite date către ECU). Efecte: ECU consideră sistemul SCR nefuncțional, apare eroarea P204F și mesajul „Pornire motor imposibilă în XXX km”. ⸻ 🔧 4️⃣ Recomandări tehnice pentru service 1. Verificare vizuală: • Senzor NOx downstream montat după catalizatorul SCR (sub caroserie, zona banchetei spate drepte). • Verificați conectorul și cablajul pentru oxidare sau fir rupt. 2. Testați comunicarea ECU: • Dacă senzorul nu răspunde, confirmă defectul intern. 3. Înlocuiți senzorul NOx downstream complet (cu modul integrat). • Cod uzual: 04L 907 807 AD, AE sau AF (verificați după VIN). 4. După înlocuire: • Ștergeți erorile. • Executați: Reset SCR lock și Reset reduction agent fill level detection în OBDeleven / VCDS. • Verificați eficiența SCR (trebuie să depășească 0.80) și NOx downstream < 100 ppm. ⸻ ✅ 5️⃣ Concluzie finală Sistemul AdBlue este mecanic funcțional (pompa, injector, nivel, încălzire). Defecțiunea se află la senzorul NOx downstream, care nu transmite date valide către ECU, provocând eroarea P204F și mesajul „Pornire motor imposibilă”. Ma poate ajuta careva cu inlocuirea senzorul NOx downstream in Brasov sau imprejurimi in perioada dintre sarbatori ?
  19. joeperry

    Reglare Faruri

    exista un DIY aici, trebuie sa fii atent doar la procentul scris pe faruri ca sa calculezi caderea pe perete la distanta fata de perete dupa ce ai dat masina in spate. Neaparat sa fie drum drept pentru ca sa poti sa reglezi farurile bine.
  20. joeperry

    VIN Decoder - PR Numbers - OEM Parts

    TMBLD7NS2J8072891.pdf VSSZZZ5FZJ6586255.pdf
  21. MARYUSRDV619

    Prima pornire grea 1.9 bkc

    Salutare, întâmpin si eu o problema de cand a venit frigul, anume ca la prima pornire pornește greu(învârte de câteva ori) si dupa ce porneste scoate fum alb/albastrui,am dus electromotorul la verificat/curatat,baterie nouă,bujii noi,nu am nici o eroare pe tester, valorile la injectoare sunt între 0.12-0.14,masina dupa prima pornire,pornește sfert ,anul trecut am schimbat oringurile la injectoare, însă ce am observat acum, am găsit filtrul de motorina negru, care sa fie cauza de pornește greu la prima cheie?masina merge si trage normal.Mulțumesc!
  22. Săptămâna asta
  23. Irrelevant White Man

    Codari VCDS Passat B8

    Nimeni?
  24. Irrelevant White Man

    Jante/anvelope specifice Passat B8

    Am rezolvat! Totul a "iesit" perfect, luat jante de 16 OE (de pe olx) + anvelope de 16 (sa fac set de iarna) + roata rezerva (tot de pe olx), s-au potrivit toate. Ms inca o data de ajutor!
  25. Jorjel

    My Brown Beast!

    De fiecare data cand vad steluta aprinsa la topicul asta ma bucur de parca inca ar fi a mea. ☺️ ... Ma bucur sa aud ca totul este in regula si e bine ingrijita.
  26. Michael

    Probleme Electrice - Passat B9

    Mașina mea este fabricată în aprilie 2025. M-am interesat la dealer și nu am o rechemare pentru airbag. Totuși, am o rechemare, pentru care sunt programat pe 27 ianuarie 2026, pentru următoarele posibile probleme (în principiu, nu am sesizat niciuna dintre manifestările respective, iar priză de 230 V nu am): "La autovehiculele Passat dintr-un interval de fabricație limitat există puncte slabe în ansamblul software care, în funcție de propulsie și de dotare, în anumite condiții, pot avea drept urmare următoarele probleme: • din cauza unui punct slab al camerei multifuncționale, în cazul unui defect se poate descărca bateria de 12 V. În plus, există posibilitatea ca, la utilizarea prizei de 230 V, unitatea de comandă Gateway să rămână activă pe termen lung (menținere magistrală în stare activă) și astfel să se descarce bateria de 12 V. • dacă șoferul nu are mâinile pe volan pentru un timp mai îndelungat (stil de conducere hands-off), avertizarea prin frânare declanșată de către funcțiile de asistență Emergency Assist (EA) sau Travel Assist (TA) se poate interpreta greșit drept frânare a șoferului și, în consecință, se dezactivează funcțiile de asistență Emergency Assist (EA) sau Travel Assist (TA). Dezactivarea nu se afișează șoferului prin mijloace optice sau acustice. • în faza de încălzire, răcitorul EGR și chiulasa trebuie alimentate cu suficient lichid de răcire, pentru a se asigura răcirea. Acest fapt se asigură prin intermediul unei comenzi a pompei în funcție de necesar (încărcare date în software rulare). Există posibilitatea ca în software-ul de rulare să fie memorată o comandă necorespunzătoare a pompei electrice de apă din circuitul de încălzire (caracteristică pompă). Această situație poate avea drept urmare o comandă necorespunzătoare a pompei din circuitul de răcire și un volum de lichid de răcire redus în faza de încălzire." Între timp, pe la 20.000 km, am mai experimentat o dată problema evocată la pct. 2 din postarea mea din data de 26 august.
  27. dignitas1980

    Oglinzi Passat B6

    Uitasem sa atasez poza cu calculatoru` masinii mele... Se pare ca e gen4, dar ce stie sa faca...asta nu mai stiu. Raman intrebarile mele de mai sus, daca e cineva dispus sa ma ajute. Merci!
  1. Afişează mai mult
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!