Conţinut nou
Afişează tot conţinutul publicat în ultimele 4 zile.
- Ultima oră
-
Silver Arrow - Skoda Octavia 1.5 TSI
halamadrid a postat în topic iniţiat de BeciAcustic din Masina mea
Daaaa, bine ca n-am luat 2.0 tsi de 190 CP, ca lipeam lunar eleronul.😁 -
Silver Arrow - Skoda Octavia 1.5 TSI
BeciAcustic a postat în topic iniţiat de BeciAcustic din Masina mea
Am mai avut 2 colegi cu eleronul desprins si tot asa rezolvat. In spirit de gluma: asa e la cei cu 150 cai sau mai multi - Astăzi
-
VIN Decoder - PR Numbers - OEM Parts
djtaotao a postat în topic iniţiat de Kostas din Intrebari Frecvente
Salutare, o decodare va rog: WVWZZZ3CZLE116745 Multumesc! -
Demontare - Montare si Inlocuire elemente interioare/exterioare (Touareg 7P)
tavitara a postat în topic iniţiat de Bogdan.TM din Touareg 7P
Poza e reala ? Unde e rupt ? Tot manerul ? -
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ Rezolvare mai simpla si rapida, decat sa dati o groaza pe niste conducte, sunt kit-uri de reparatie din cupru mult mai convenabile, se poate DIY sau la un service auto ( mai recomandat pentru ca au elevator )
-
vezi si cu motorul oprit ce presiune diferentiala iti afiseaza. Poate este senzorul defect
-
Electronic Parking Brake (Frana De Mana) si Auto-Hold
Flavian GSM a postat în topic iniţiat de Mama Omide din Passat B6
Salutare si respect pentru persoanele ce au dat mereu o mana de ajutor oricui din timpul si experienta lor. Am o problema cu un passat b6 brek 2.0 BMP 2006 - 02429 - Right parking brake motor V283 - Clamping force not reached - 002 Lower Limit exceed - Voltage 7.76v 02433 Supply voltage for right parking brake motor V283 - 012 Electrical fault in circuit - mil on - Voltage 12.63v 02433 - Supply voltage for right parking brake motor V283 - 011 Open circuit MIL ON - Voltage 12.11v Am schimbat etrier spate stanga cu unul TRW + buton cred after market, a functionat multa vreme fara erori pana a cedat si cel din dreapta, schimbat si asta cu unu TRW insa raman cu martorul galben. Daca actionez frana electrica, se pune pe ambele roti insa nu se deblocheaza, trebuie scoasa borna la baterie, lasat 1 minut si pus iar dupa care actionat butonul si deblocheaza rotile. Am inteles de la service-ul minune ca dau vina pe calculator frana si ca, canalul dreapta nu actioneaza ( desi ambele etriere invart dupa cum am spus mai sus ). M-am pus pe cautat calculator, al meu este 3C0 907 801 B, nu prea il gasesc desi am intrebat la aproape 10 dezmembrari, este unul care cere 300 lei in conditiile in care mai toata lumea le vinde cu 150 lei, nu pot pune o alta versiune cu terminatia in A E J ceva si recodat sau trebuie neaparat 801B? Are cineva o schema pe unde trece firul catre etrier dreapta spate? Diseara voi incerca sa verific sigurantele ( am vazut cu ceva pagini in urma ) si sa verific si continuitatea la firele din mufa ce intra in calculator. Mersi anticipat -
Tare asta.😆
-
Salutare tuturor întâmpin și eu o problemă și nu găsesc nici o informație pe internet Este vorba de această eroare: 01296 - Senzor temperatura duza aer centrala (G191) 010 - intrerupere/scurt la plus Va rog sa ma ajutați cu localizarea acestui senzor Masina este un golf 5 din 2007 cod motor BXF Vă mulțumesc
-
Necunoasterea legii, duce la astfel de patanii. Tu ca si cumparator de auto nou, ai dreptul legal sa iti repari masina, pe asigurare, la orice service autorizat RAR, indiferent de ce zice garantia data de dealer. Garantia data de dealer si fabrica ( de fabrica mai rar ), dar cea de dealer in general e de 5 ani sau 150.000km parca, in cartea de service scrie, schimb de ulei ( de ex ) la 15.000km sau 2 ani, tu daca depasesti km aia sau nu ai facut km dar au trecut 2 ani, e pa pa garantia pe motor. Dar unii deleari profita de faptul ca nu multa lume cunoaste legea: 1. OUG 140/2021 – Garantii pentru bunuri de consum Garanția legală de conformitate este de 2 ani pentru bunurile noi (inclusiv mașini); vânzătorul nu poate impune clauze mai defavorabile decât cele prevăzute de ordonanță reddit.com+15indrumari-juridice.eu+15legislatie.just.ro+15. 2. Legea 449/2003 (încadrată în OUG 140/2021) Consumatorul are dreptul la reparații în garanție în maximum 15 zile de la raportarea defectului . În cazul unui autoturism nou aflat în garanție, reparația trebuie efectuată în “termenele și în atelierele specializate agreate de fabricant sau de reparator” legislatie.just.ro. 3. Reglementări RAR (HG 140/2021 aplicabil) Un service autorizat RAR poate efectua intervenții la orice mașină în garanție, dacă respectă planul producătorului (piese originale, intervale, diagnostic adecvat) – iar producătorul nu poate refuza garanția doar pentru că nu e făcut la dealer. Care sunt condițiile esențiale? Service-ul trebuie să fie autorizat RAR pentru tipul de lucrare și categoria de vehicul reddit.com+1autopiesa.ro+1. Piesele și consumabilele folosite trebuie să fie fie originale, fie conforme cu standardele producătorului (“cu caracteristici identice”) avocatnet.ro. Intervențiile trebuie consemnate în mod corect în cartea de service/carnetul de bord, inclusiv facturi, devize și rapoarte de diagnostic indrumari-juridice.eu+15avocatnet.ro+15reddit.com+15. Testerele și procedurile de service (ex. resetări, buletine tehnice - TSB) pot fi necesare; dacă service-ul nu le are, producătorul poate considera că nu s-au respectat toate standardele și să refuze garanția. În concluzie Da, ai dreptul să faci reparații și întreținere în garanție la orice service autorizat RAR, nu doar la dealer. Cu condiția: să fie autorizat pentru tipul de lucrare, să folosească piese originale/conforme, să înregistreze toate lucrările în cartea de service/revizie. Producătorul nu poate refuza garanția doar pentru că nu ai mers la dealer. Poate însă, dacă service-ul RAR nu respectă planul tehnic (de revizie, diagnostic), sau nu are dotări hardware necesare (ex. tester original), să invoce aceasta pentru a refuza garanția. Dacă dealerul refuză să onoreze garanția doar pentru că reparația sau întreținerea a fost făcută la un alt service autorizat RAR, iată ce poți face – pas cu pas, legal și eficient: ✅ 1. Verifică dacă service-ul independent a respectat condițiile minime Dealerul poate refuza doar dacă poate demonstra că: reparația a fost făcută necorespunzător (piese greșite, montaj incorect etc.), service-ul nu a fost autorizat RAR pentru categoria respectivă de lucrări, au fost folosite piese neconforme (fără omologare sau OEM). 🟢 Dacă toate aceste condiții au fost respectate de către service-ul ales (autorizare RAR, piese corecte, operațiuni conforme cu planul tehnic al producătorului), atunci refuzul este abuziv și ilegal. ⚖️ 2. Ce spune legea – dreptul tău legal Legea 449/2003 (actualizată) + OUG 140/2021: „Consumatorul nu poate pierde dreptul la garanție doar pentru că a efectuat întreținerea sau reparația în alt service decât cel indicat de vânzător, atâta timp cât condițiile tehnice au fost respectate.” 🛠️ Doar un raport tehnic care dovedește o intervenție incorectă sau cauzatoare de defecțiune poate justifica refuzul garanției. 📝 3. Ce trebuie să ceri dealerului (în scris!) Solicită oficial, prin email sau în scris (ideal cu număr de înregistrare): motivul refuzului garanției, documentul tehnic care demonstrează că reparația anterioară a fost cauza defecțiunii actuale. Dacă nu răspund sau răspund vag, ai deja un avantaj legal. 📩 4. Reclamație la Protecția Consumatorului (ANPC) Dacă refuzul persistă: depui plângere online pe https://www.anpc.ro/ atașezi: factura și devizul de la service-ul RAR unde ai făcut reparația, cartea de service completată, răspunsul (sau lipsa lui) de la dealer, cererea ta scrisă. 🟡 ANPC poate amenda dealerul și îl poate obliga să acorde garanția. ⚖️ 5. Expertiză tehnică (dacă ești dispus să lupți mai departe) Dacă miza e mare (defecțiune serioasă, mașină scumpă etc.), poți: solicita o expertiză tehnică independentă (RAR sau expert autorizat), merge în instanță (judecătorie) și solicita: obligarea la reparare, daune dacă ți-au fost provocate pierderi. 🛡️ 6. Recomandare practică Pentru orice întreținere/reparație făcută în afara dealerului: cere deviz detaliat, cere factura fiscală cu piesele menționate, cere completarea cărții de service, cere ca service-ul să fie autorizat RAR pentru lucrarea respectivă, păstrează totul într-un dosar (electronic sau fizic). 📌 În concluzie: Dacă dealerul refuză garanția doar pentru că nu ai fost la el, dar lucrarea s-a făcut legal, corect și cu acte, atunci: ✅ refuzul e abuziv, ✅ îl poți contesta legal, ✅ poți câștiga prin ANPC sau instanță. Plus ca profita de faptul ca el ca dealer are sanse de castig daca s-ar actiona in instanta si iti zice direct, faptul ca nu mai ai garantie. Dar pana acolo, el ca Dealer ii va fi greu sa treaca prin toti pasii legali, pentru a castiga procesul. Se profita de naivitatea cumparatorului, cumparatorul crede ca Dealerul e cel mai bun, ca au aparatura de ultima ora si au incredere. Dar sa nu uitam faptul ca si in reprezentante lucreaza tot oameni, uneori chiar mai slab pregatiti decat un service autorizat RAR cu 2-3 elevatoare, care repara masini zilnic. Pretul manoperei la Dealer este pret dat firma mama, care nu se ia dupa pretul pietei din Romania, numarul de masini care trec prin reparatii la Dealer este mic, salariile sunt de doamne ajuta, spaga nu poti da. Acces la piese originale poate avea si un service mai maricel, este vorba de un soft care se cumpara pe baza de abonament, este scumpicel, dar se poate. Textul cu legea, este dat de Chat GPT, dar daca aveti prieteni buni prin reprezentante ii puteti intreba la o bere si daca vor va vor spune ce mi-a dat Chat GPT.
-
Probleme inchidere centralizata (usi blocate, switch-uri nefunctionale, etc.)
tool a postat în topic iniţiat de Adi64 din Polo 9N si 9N3
-
Motor 1.9 TDI AXR- functionare,probleme specifice
lupo_bv a postat în topic iniţiat de Dragosh26 din Golf IV & Bora
Posibil -
Daca nu ma insel T6 vine cu AD Blue si asta ma retine cel mai mult. Sunt curios cat de multumit vei fi comparativ cu precedentele.
-
Motor 1.9 TDI AXR- functionare,probleme specifice
andrioae cosmin a postat în topic iniţiat de Dragosh26 din Golf IV & Bora
Bună ziua axul cu came este uzat pe evacuare din cauza lui motorul poate sa nu tragă și nici la ralanti nu se aude șuieratul turbinei ? -
Probleme inchidere centralizata (usi blocate, switch-uri nefunctionale, etc.)
tool a postat în topic iniţiat de Adi64 din Polo 9N si 9N3
Salut, Am un Polo9N3 si de ceva timp dintr-o data nu mai functioneaza geamuri electrice stg-dr , oglinzile , inchidea din masina. -Am inceput a curata (cu WD-40 ptr. contacte) mufele ditre usa si stalp (Erau verzi) cele de pe stilp nu se vad. -Am dat fata de usa stg toate mufele spreiate nu se vedeau a fi oxidate. -Am deconectat modulul confort si am spreiat si mufele si contacte modul cu toate ca aratau bine. Rezultat ”0” Ati auzit de modul confort defect? -
Golf 6/Jetta - Codari/activari VCDS
Al Bundy a postat în topic iniţiat de mark21 din Golf VI & Jetta
Incearca 08 -
Buna ziua, de prin martie mi-a aparut in bord "Tire Pressure Warning" (senzori indirecti in ABS)- verificata presiunea, era ok. Resetat din meniu. A mai aparut de cateva ori - la fel presiune - ok, resetat. Am schimbat intre timp si rotile de vara - la fel face. Am scanat masina: 16401 - Tire Pressure Warning C102D 00 [10001001] - - MIL ON - Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Priority: 2 Fault Frequency: 142 Reset counter: 38 Mileage: 164915 km Date: 2025.03.11 Time: 07:26:12 Am sters si am condus, la fel apare cam dupa acceasi distanta parcursa. Sa inteleg ca nu e o problema electrica/de senzor? Rulmentul nu se aude, dar banuiesc ca asta ar putea fi. Posibil ca am luat o groapa in februarie cu viteza mai mare. Pareri? Multumesc anticipat! Log-BV84RUN-WVGZZZ5NZJW420605-167215km-103902mi.txt
-
Update la postarea de mai sus. Am scapat ieftin, doar cu inlocuirea radiatorului. Cantitate freon recuperata 475 gr. Se poate vedea starea radiatorului si valorile din vcds dupa schimbare.
-
Ai schema aici : https://limewire.com/d/zjVDI#5z2n5u2GoF
-
Demontare - Montare si Inlocuire elemente interioare/exterioare (Touareg 7P)
Mihai_c a postat în topic iniţiat de Bogdan.TM din Touareg 7P
Cine mă ajută cu un mâner de închidere a ușii ? Am reușit să-l rup și nu găsesc pe dezmembrări . Ca să îl demontez trebuie să dau tot panoul jos? Sau se poate mai simplu? -
Am schimbat filtre,ulei,etc motorul merge perfect,porneste la sfert rece/cald ,nu scoate fum,nu intrerupe.. este ciudata si dif de press !
-
Coincid cu EEXCALADE,probabil filtru motorina infundad,plin de apa,rezervorul e pe rezerva,etc.
-
Nu prea înțeleg nimic si nu e clar ce e pentru climatic si pentru climatronic. Am observat asa: Mufa scaun șofer: Pin 1: alb Pin 2: albastru-alb Pin 3: rosu-albastru Pin 4: rosu-verde Pin 5: nimic Pin 6 si 7 CAN de la memoria scaunului (nu o voi folosi așa ca nu am legat-o) Pin 8: rosu-galben(plus la regalje) Pin 9: maro(minus la reglaje) Pin 10: rosu-albastru (mai subțire fata de cel din Pin 3) Mufa scaun pasager: Un fir gros rosu verde si un fir subțire alb-albastru Pin 1: nimic Pin 2: nimic Pin 3: albastru-alb Pin 4: rosu-verde Pin 5: nimic Pin 6: nimic Pin 7: nimic Pin 8: rosu-galben(plus la regalje) Pin 9: maro(minus la reglaje) Pin 10: nimic Mă gândesc ca minusul il iau automat scaunele din masa reglajele electrice, de aceea nu este nici un fir maro. In capul meu lucrurile stau in felul acesta, modulul fiind sub scaunul soferului acesta comanda si scaunul pasager, așa ca firele de aceeasi culoare ar trebui legate intre ele, rosu-verde si albastru-alb. Iar mai apoi firele ramase sa plece spre CECM si panoul de clima, iar alimentarea sa se faca tot din firele din modulul scaunului șofer. Ar mai fi o variantă sa trebuiască conectat doar unul dintre firele scaunului pasager la modul(spre exemplu albastru-alb) iar cel rosu-verde(de la ambele scaune) sa fie conectate la panoul de siguranțe cu o siguranță fiecare, iar firele ramase la CECM si la panoul de clima. Nu pot decat să-mi dau cu presupusul ca nu am găsit nimic exact și avand si climatic e si mai putina informație.
- Ieri
-
Golf 6/Jetta - Codari/activari VCDS
alinul27 a postat în topic iniţiat de mark21 din Golf VI & Jetta
Golf 6 2011 1k0 937 087j -
Cauta problema la sistemul de alimentare ,nu la dpf.