Jump to content

Sfaturi pt achizitie Golf 4 / Bora


bazil
 Share

Postare recomandată

''Mariusica'' daca imi permiti nu putem compara o masina luata sh de pana in 5 ani cu una luata sh de peste 15 ani...sunt variabile foarte multe in tot acest timp.Partea cu ce masini prindeti chiar nu o inteleg in contextul care l am expus eu in acest replay.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Marius, vii si tu cu ALH-ul in discutia asta :))

Acum, mai in gluma, mai in serios, poti baga multi bani intr-o masina SH. Un prieten si-a luat tot o Bora, benzina 1.6 16V, cred ca era cod motor AUS. A mers bine cateva luni, dar manca ulei la greu. A dat vreo 1000-1500 euro pentru segmentare si schimbare de piese prin motor, a schimbat bujii, bobine, senzori pe evacuare (si astia costa binisor), a schimbat termostat. Nu mai pun banii de ulei de completat :)

Bora mea, am luat-o cu probleme. Am refacut turbo, m-a costat ~300 euro. Am schimbat volant+ambreiaj ~200 euro. Nu am avut insa probleme cu senzori, bujii si alte povesti. Dupa ce am facut reparatiile astea (ca investitii nu se pot numi), nu am mai avut absolut nicio problema (cel putin nu pe partea de motor).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@sdR+evident ca nu la postul tau.

yeeeman: overall la masina ma refeream nu la motor. Eu la motor am schimbat doar termostatul si MAF-ul in toti acesti ani. Distributia intra la consumabile. Dar, dupa cum la multi li se pare de filme SF, nici nu merg mai mult de 10k pe an

In conditiile astea mi s-au uzat mai mult scaunele si tapiteria plafonulului si alea chiar au nevoie de atentie, efectiv au imbatranit si s-a ros buretele.

O tapiterie noua probabil ca ar costa aproape de acei 1500eur...daca stau sa ma gandesc. Dar asta deja intra la capitoul mofturi lao masina atata de veche, nu neaparat la a "must have".

Modificat de marius1982.11
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La o masina, piesa e mancata de utilizare, nu de ani.

Masina poate sa aiba 20 ani, dar cu 200.000 km. Iar asta nu e mult, mai ales daca vorbim de un diesel.

Asa cum se gasesc masini in stare buna, la fel se gasesc si masini in stare proasta. Asa cum cineva are grija de masina si o exploateaza corect si frumos, la fel de bine gasim si opusul lui.

Daca schimbi o piesa la masina, ea va avea “vechimea” ei, nu cea a masinii. Daca restul lucrurilor sunt in regula si mergi corect si frumos, atunci totul va fi bine.

Iar masini mai noi, fara probleme si ieftine nu am vazut. Si cand vorbim de 2000-3000 euro, chiar nu vad ce masina mai noua ai putea lua, in care sa nu bagi bani dupa cumparare, cu un motor fiabil, iar dimensiunea masinii sa fie cat de cat aproape de Golf/Bora.

Ca exemplu, masina mea care a facut 20 ani luna asta: reconditionat turbina si caseta de directie; schimbat volant, ambreiaj si distributie (astea sunt piesele mai mari si mai scumpe, masina mergand absolut perfect - foarte putin fum la accelerari bruste, datorita maririi de putere de la 90 la 120cp, dar chiar si alea sunt rare).

Modificat de JulianoDamin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 years later...
TudorRomanul

Salut! Sunt nou aici, așa că vă cer toate scuzele de rigoare :). Am o întrebare. Sunt un tânăr șofer și caut o mașină care să fie fiabilă și cât de cât ieftină la întreținere. Am pus ochii de curând pe un Golf IV 1.9 SDI din 2004. Însă are o bubă care îmi tot dă de gândit, mașina fost folosită ca taxi. Unde altundeva decât în Sălaj 😁. Am discutat cu proprietarul, un băiat care mi s-a părut extrem de transparent și sincer, deci nu un samsar bun de nimic. Mașina are 492.000 de km, nu mai are rost sa ma întreb daca sunt reali sau nu. A fost cumpărată si adusă în țară în 2007, la 55.000 de km și de atunci doar în Sălaj a fost ținută. A circulat cu ea până de curând, motivul vânzării fiind achiziția unei alte mașini, mai noi, care este folosită tot la taxi. Am primit poze cu mașina, pe care le voi atașa. Nu pot atașa mai multe poze cu exteriorul, însă nu are rugină din ce am observat eu în locurile unde ar trebui să fie rugină. Iar din poze, tot ce ar trebui să fac e să schimb sigla de pe volan, sau chiar să cumpăr unul nou, să cumpăr o nucă nouă de schimbător, și eventual să mai examinez partea estetică a mașinii și să văd ce aș mai putea schimba. În rest, mi s-a spus că are probleme la sonda lambda, care ar trebui schimbată, de aceea si martorul aprins în bord. Ce am apreciat foarte mult e că tipul a fost sincer cu mine, iar joi, 12 mai (probabil) urmează să o văd. Oare la ce ar trebui să fiu atent? Din ce am înțeles, mașina este foarte bine întreținută, și din tot ce mi s-a spus, 1.9 SDI este un motor fără moarte. Nu caut un motor de performanță, am timp după ce prind experiență să mă aventurez, dar acum aș vrea să am ceva cât mai practic și fiabil.

 

Întrebările mele sunt următoarele:

1. Merită dacă a fost taxi?

2. Prețul este 1100 de euro, bugetul meu fiind de 1000 de euro, am reușit să scad prețul la 900 de euro, este prea mult?

3. La ce ar trebui să fiu atent când mă duc să îl văd? Am o cunoștință din Zalău care se cunoaște cu proprietarul și pot beneficia de o vizită gratuită la un service din oraș unde cineva o va examina mai bine

4. Se poate vă rog să mă ajutați cu detalii pe care poate le-am omis?

 

Mulțumesc frumos!

Screenshot_20220509-201607.png

IMG-20220509-WA0007.jpg

IMG-20220509-WA0006.jpg

IMG-20220509-WA0005.jpg

IMG-20220509-WA0004.jpg

IMG-20220509-WA0002.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

zici tu ca SDi are sonda lambda? vrajeala din prima....

 

cauta altceva, nebirjarita pe taxi. chiar daca are 300.000 km, macar sunt facuti pe autobanda , nu in oras

 

Clar NU

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 1. mai puțin contează că a făcut taxi. Contează Nr de km care nu sunt puțini (ce-i drept și sdi-ul meu se apropie de nr. ăla) motorul daca a avut revizii la timp, cu ce trebuie și motorina a fost cât de cat de calitate, mai duce încă atât, dar  pe lângă motor mașina mai are și altele, o să detaliez mai jos.

2. La preturi nu mă pricep, vezi și tu care este piata.

3. Mașina asta nu are sonda lambda așa că fă o diagnoza și vezi care este de fapt eroarea (daca este martor aprins in bord sigur este o eroare stocata). Mai uită-te în grupurile 004 (avansul injecției) și 013 ( compensările pe injectoare), mai ales 013 care trebuie sa fie cat mai aproape de 0 plus/minus până în 0,5-0.6

Verifica pornirea la rece și pornirea la cald. Fă un test de drum în care sa verifici:

- in cat timp face 0-100 kmh (având în vedere că a mea 1.7 sdi 60cp face in aproape 16s, probabil că golful cu 70cp (nu mai rețin exact daca 65 sau 70) și în cuplu mai mare dar pe o caroserie mai grea, undeva la 15 secunde ( că sa ajungi la asta trebuie sa schimbi repede și la turații mari, peste 4000rpm). Daca găsești o rampa mai abrupta vezi cum urca

- verificare ambreiaj: in treapta a 4-a când acul vitezometrului și turometrului sunt paralele, apeși accelerația la podea și o ții acolo. Acele trebuie să evolueze cat de cat paralele, daca creste brusc turația atunci patinează ambreiajul.

- verificare rulmenți roți: verifici daca apare un huruit la o anumită viteza care se amplifica odată cu creșterea vitezei sau sa în viraje (poate sa apară numai în viraje)

- verificare planetare: pleci de pe loc puternic cu volanul rotit maxim stânga, respectiv dreapta, nu trebuie sa troncăne 

- verifici daca intra ușor în toate treptele de viteze, inclusiv marșarier și la rece și la cald 

- ambreierea/debreierea sa se facă fara zgomote sau șocuri

 

După ce o ridici pe elevator:

-sa nu aibă scurgeri semnificative de lichide (ulei motor, ulei cutie, ulei servo, motorina, antigel, lichid frana) unele scurgeri se remediază ușor și nu sunt costisitoarele (de exemplu garnitura de la axa cu came) altele mai dificil și mai costisitor (de exemplu garniturile de la pompa de injecție)

- furtunele de la instalația de răcire sa nu aibă deformări și gâlme (semn că vor ceda în timp scurt. Ele nu sunt scumpe, dar nu prea se mai fabrica.

-burdufurile de la planetare, pivoti, bielete direcție, sa fie fixate la locul lor și să nu fie crăpate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cat timp 100 de euro sunt o problema , nu te astepta sa gasesti o masina ok

La banii / km / prezentarea / sinceritatea vanzatorului / etc ...  doar daca vrei sa mergi cu ea fix pana o arunci nu mai bagi cateva sute de euro rapid

Ce sfaturi se pot da in asemenea conditii ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista o multime de golfuri in zona asta de pret pe olx, daca asta nu ti se pare ok, ai de unde alege...

Fiind taxi, iti dai seama ca a fost destul de uzata pe partea de ambreiaj, volant, interior. Posibil si la revizii, ca pe taxi se fac multi km, repede si...mai amani uneori schimbi de ulei si consumabile.

Din poze, masina pare destul de obosita la interior, ceea ce este de asteptat.

E pana la urma decizia ta daca accepti compromisul cu taxi, dar in orice caz, mai gasesti si alte masini, intr-o stare similara sau mai buna la vanzare, la acelasi pret.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!