rvacaru

Colectie defectiuni comune Fabia

422 posts in this topic

O lista cu problemele cunoscute la Fabia (traducere in viteza de pe skodaforum.de)

* Caseta de directie (electro-hidraulica) curge sau devine dificil de operat. Exista 2 fabricanti, TRW si KOYO, de obicei KOYO e putin problematic.

Caracteristic: TRW are un sensor angular rectangular , iar KOYO are unul rotund

Costuri inlocuire: aprox. 6-700euro

* Pompa servo TRW sau KOYO curge sau controlerul integrat e defect.

Cost: 5-600euro.

* Sensor angular TRW sau KOYO defect.

Cost: 100-120€

* Bielete bara stabilizatoare.

Cost: aprox 30euro

* bucsele de la vechiul model de bara stabilizatoare: aluneca de la locul lor. Se inlocuieste bara.

Cost: aprox 180-200euro + unghiuri

* Rulmenti fata: Nu au durata de viata pe care o asteptam de la un set de rulmenti buni.

Chiar si noile modele tin putin.

Cost: 120 euro / roata

* Curea distrib la PD: Neaparat la max 90mii km trebuie schimbata (de regula e uzata tare).

* Furtunas spalator parbriz (compartiment motor): De regula problema apare iarna, mai ales cand este putin lichid anti-inghet in rezervor. Atunci poate sa se arda si siguranta instalatiei (cand ingheata pompa)

* Scartaituri in bord: Zgomotul vine de deasupra aeratoarelor centrale. Solutia este o piesa mica (2.5 euro).

Se demonteaza bord (2-3 ore de lucru). Se poate remedia si demontand doar aeratoarele.

* Diversi actuatori ai sistemului de aer conditionat: temperature flap actuator. Cost: aprox 3-40euro / piesa

* Zgomot din ventilatie: De regula frunze in sistem, se desface si curata filtrul de polen (la picioarele pasagerului din dreapta)

* Infiltratii apa pe la usi: Se izoleaza cu silicon placa de metal din usi.

* 1.4 16v probleme de pornire: Frecvent senzorul de turatie motor.

Cost: 100euro si 1 ora de manopera. Nu se demonteaza cutie sau altceva.

* 1.4 16v probleme rola intinzatoare: Extrem de periculos, rola superioara poate crapa, rezultand pagube insemnate la motor. Se poate intampla la orice rulaj, e important de ascultat orice zgomot suspect de la motor.

Cost: circa 200-250 euro set (fara manopera)

* Sonde lambda: Tipic VAG, proaste si scumpe.

* Scartait scaune: Se rezolva prin schimbat scaune (300euro). Nu depinde de greutatea soferului

* Zgomot de la bancheta spate.

* Macarale geamuri: Vezi sonde lambda :blink:

* Motoarele MPI: Garnitura de chiulasa (la primele modele)

* Motoarele TDI: debitmetrul.

* Instalatie climatizare: Ventilul de expansiune.

* La primele modele cad emblemele Skoda (fata si spate)

* Contactul rotitor al airbagului din interiorul volanului.

Cost: aprox 70-90 eur. Cu scule potrivite si indemanare, inlocuirea nu dureaza mai mult de 30 min.

(LE: horgaban)

* Infiltrare apa in cabluri (compartiment motor): La toate Fabiile pana in 2003 este o constructie defectuoasa a cablului din spatele filtrului de aer/bateriei. Manunchiul de fire este invelit in izolatie. Trebuie cat mai repede posibil eliminata izolatia, altfel mucegaieste invelisul cablurilor si se fac scurtcircuite.

Cost: 2000euro si circa 3-4 ore de munca (exista o circulara pt service, rechemare).

Noile seturi de cabluri sunt usor de recunoscut dupa firele ramase in aer, fara invelis

Iata si circulara pentru cablu.

O poza cu senzorul de rotatie de la servodirectie

Un mic tutorial pentru schimbat senzorul de la servodirectie. (sursa: skodaforum.de)

* se demonteaza farul de ceata stanga

* se demonteaza capacul de protectie

* se desfac suruburile senzorului si se scoate senzorul afara

* cablul de la pompaservo se trage afara

* se noteaza unde era cablul conectat

* se conecteaza cablul de la noul senzor

* se insurubeaza (destul de dificil)

* se conecteaza cablul de la pompa servo (in spatele farului de ceata)

* se remonteaza tot in ordine inversa demontarii

* se sterg erorile din ECU

Timp de lucru circa 30 minute

Edited by rvacaru
1

Share this post


Link to post
Share on other sites

se mai defecteaza si contactul rotitor al airbagului din interiorul volanului.

Cost: aprox 70-90 eur. Cu scule potrivite si indemanare, inlocuirea nu dureaza mai mult de 30 min.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate ar fi bine ca punctele in lista sa fie numerotate, astfel putem folosi rapid si eficient lista cu referiri foarte precise :blink:.

De ex. "vezi lista Fabia, punctul 3".

Edited by BogMW
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

- Sonda de temperatura apa de la termostat, cel putin la motoarele 1,4 mpi 8v - se schimba (pretz 90-120 RON) sau se repara, vezi cazu de fatza.

- Lantul de distributie (1,4 mpi 8v) devine zgomotos destul de repede - nu e motiv de ingrijorare, puteti merge linistiti cu el pana la 80-100k km. - se inlocuieste, pret ~ 10-20 euro , manopera nu cunosc

- Bucsele consola bratz fatza - se rup, sistem idiot cu alveole - se pot schimba, ~20 euro set sau se pot pune de seat ibiza cupra (acelasi pretz) mult mai "sanatoase"

- Contactele de la broasca usii - ori fac lipitura rece pe placa (cele din interiorul modulului) ori se imbacsesc de jeg (cel exterior de sub mecanism) - se desface brosaca si se relipesc pinii, sau se curatza jegul cu spray de contacte. Nu ungeti broasca cu spray de gresare!!! aduna praf.

- Scurgeri de lichid de racire pe la sonda de apa de pe radiator.

Edited by saboteur
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna idee cu numerotatul...din pacate eu nu mai pot edita primul mesaj. Era frumos de mentinut lista completa acolo, in primul mesaj. Poate un moderator sa o intretina.

Sonda de temperatura pica nu numai la 8V, pica si la 16V.

Edited by rvacaru
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un moderator sigur poate face topicul sticky si poate updata continuu lista in primul post.

:blink:

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna idee, desi ma ia cu friguri cand vad cate se pot defecta. Am model dinainte de 2003.

Mi-e teama de: "Infiltrare apa in cabluri (compartiment motor): La toate Fabiile pana in 2003 este o constructie defectuoasa a cablului din spatele filtrului de aer/bateriei. Manunchiul de fire este invelit in izolatie. Trebuie cat mai repede posibil eliminata izolatia, altfel mucegaieste invelisul cablurilor si se fac scurtcircuite.

Cost: 2000euro si circa 3-4 ore de munca (exista o circulara pt service, rechemare).

Noile seturi de cabluri sunt usor de recunoscut dupa firele ramase in aer, fara invelis"

Cum se poate remedia? Pur si simplu se scoate izolatia?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da. Cu ocazia schimbarii senzorului de temperatura motor, am observat ca mecanicul a taiat cu cutterul invelitoarea cablurilor de sub baterie. Deseara o sa pozez acolo si anexez poza. Evident ca "priceputul mecanic" a "agatat" si teaca unui cablu si a trebuit izolat ulterior :D

Pretul de 2mii e estimativ. Exista o circulara interna la Skoda si, din cate stiu, se poate schimba si gratuit intregul cablaj de la motor.

Edited by rvacaru
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ati uitat sa spuneti pompe apa si seturi de distributie

Si ventilatoare ....

Buna idee, desi ma ia cu friguri cand vad cate se pot defecta. Am model dinainte de 2003.

Mi-e teama de: "Infiltrare apa in cabluri (compartiment motor): La toate Fabiile pana in 2003 este o constructie defectuoasa a cablului din spatele filtrului de aer/bateriei. Manunchiul de fire este invelit in izolatie. Trebuie cat mai repede posibil eliminata izolatia, altfel mucegaieste invelisul cablurilor si se fac scurtcircuite.

Cost: 2000euro si circa 3-4 ore de munca (exista o circulara pt service, rechemare).

Noile seturi de cabluri sunt usor de recunoscut dupa firele ramase in aer, fara invelis"

Cum se poate remedia? Pur si simplu se scoate izolatia?

Nu-ti fa probleme tata . Tot ce este descris mai inainte poate sa ti se sau sa nu ti se intample . bucsele se schimba de gropi proaste . Distributia se schimba la 1.4 de accelerari si decelerari bruste ale motorului . Daca este client DIY , unge-ti macaralele de la usi si mai mult decat sigur ca nu vei mai avea probleme .

Spira de airbag de fabia nu am mai schimbat de mult timp . Termostatele aproape in exclusivitate se schimba la motoarele de 1.4 mpi alea cehoslovace ,nu alea 1.4/55 kw nemtesti .

Cu pompa de servodirectie ce-i drept este cam nasol . Ideea este ce cele de la KOYO - japoneze - sunt net superioare alora de la TRW - made in France . Daca ai masina din 2003 este tot posibilul sa ai KOYO pe masina .

Iar apa in habitaclu intra in 99 % din cazuri pe la admisia aerului in interior pe sub grila stergatoarelor de parbriz datorita infundarii canalului de evacuare a apei pluviale de acolo

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stimate domn mecanic la Skoda (?)

Am colindat service-uri Skoda romanesti si nemtesti o gramada, am si o frumoasa corespondenta cu Skoda Germania.

Da-mi voie sa iti comentez putin afirmatiile:

bucsele se schimba de gropi proaste . Distributia se schimba la 1.4 de accelerari si decelerari bruste ale motorului . Daca este client DIY , unge-ti macaralele de la usi si mai mult decat sigur ca nu vei mai avea probleme .

Spira de airbag de fabia nu am mai schimbat de mult timp . Termostatele aproape in exclusivitate se schimba la motoarele de 1.4 mpi alea cehoslovace ,nu alea 1.4/55 kw nemtesti .

Cu pompa de servodirectie ce-i drept este cam nasol . Ideea este ce cele de la KOYO - japoneze - sunt net superioare alora de la TRW - made in France . Daca ai masina din 2003 este tot posibilul sa ai KOYO pe masina .

Iar apa in habitaclu intra in 99 % din cazuri pe la admisia aerului in interior pe sub grila stergatoarelor de parbriz datorita infundarii canalului de evacuare a apei pluviale de acolo

1. Masina mea a primit bielete de bara stabi la 30mii de km, integral rulati in Vest (sa zic ca am luat 3 gropitze maxim)

2. Minciunile cu distributia nu mai tin (probabil dealerii VAG au fost instruiti), deja sunt persoane in Germania care vor sa urmeze calea justitiei pentru calitatea DEFECTUOASA a rolelor din distributia motoarelor VAG 1.4 16V (75 si 101 CP). Pana si ADAC ne confirma un numar foarte mare de motoare terminate din aceasta cauza. Un proaspat exemplu il constituie cetateanul Zorro_Classic. Il invit sa ne povesteasca cum a accelerat/decelerat el masina in 38mii de km de a nenorocit o distributie. :D

3. Eu am pierdut un geam in usa pt ca a sarit capul cablului prins in rozeta mecanismul de geam. Cand am desfacut am constatat prezenta vaselinei peste tot pe acolo, dar si o uzura foarte mare la rozeta din plastic.

4. Senzor temperatura am schimbat si eu, exclusivist se pare, la 1.4 16V

5. Apa am avut onoarea sa am si pe la cele 4 usi din dotare si pe la admisia aerului de sub grila.

Edited by rvacaru
0

Share this post


Link to post
Share on other sites
Distributia se schimba la 1.4 de accelerari si decelerari bruste ale motorului .

Distributia la 1.4 sufera in primul rand datorita conceptiei. Orice masina cu lant sufera de o elongatie a lantului mai devreme sau mai tarziu. Aceasta se compenseaza prin intinzatoare de lant, nu prin montarea unui lant de distributie de vapor si prin mersul batranesc!

Presupun ca te refereai la MPI si nu la 16v. Daca te referai la 16v, iarasi avem conceptia proasta a rolei intanzatoare de plastic.

Edited by Akebono
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ARDEI IUTE " bucsele se schimba de gropi proaste " zici tu bine si de gropi, dar sa recunoastem ca si bucshele sunt niste MICHELIN de tot rahatu. Bratul se tine in consola prin 2 nervuri de cauciuc de grosimea degetului meu mic. Aia e bucsa? Un kkt de plastic cu 2 nervuri de cauciuc si 80% aer? Pai e normal sa se rupa! Ai vazut bucsele de cupra, metal si cauciuc plin? Alea garantez eu ca nu au moarte. UIte poza facuta cand mi;am schimbat eu bucsele http://vwforum.ro/index.php?act=At...e=post&id=17132

Edited by saboteur
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca intentia lui ARDEI_IUTE a fost sa ajute si a postat ceea ce a stiut el.

Daca topicul degenereaza intr-o cearta cu contrari devine absolut inutil ca alte cateva (intre timp mii) de topic-uri.

Hai sa incercam sa structuram lista si sa speram ca intre timp un mod se sesizeaza si da curs cererii de a edita cu numerotari primul post.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imi place sa cred ca pe forum inca se mai combate dezinformarea, nu?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Persoana dinaintea mea 100% nu a fost o vitezomana. Din contra, o baba (peste 60 de ani) care nu a mers niciodata prea zmucit cu masina.

Cred totusi ca vechimea masinii conteza uneori destul de mult. Masina mea are 38.000 dar 6 ani...

Stilul meu: adaptat la Romania. Mai o pedala pana la fund, mai un demaraj...

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

"VW have been recalling Lupo, Polo and Golf models with the 1.4 16v engine for sometime to replace the cambelt roller/tensioner for this very problem.

Wonder why Skoda havent?"

(citat de pe briskoda)

Curios, nu ?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa este precum zici tu .Dar sa stii ca in Romania nu sunt foarte multe fabia 1.4/*16 v - motor nemtesc . Cele mai multe sunt 1.4 MPI - cu motor cehesc. Despre alea vorbeam eu .

Distributii de 1.4 MPi pe lant - motorul 16 v are pe curea - am schimbat la greu . dar am schimbat si la 250.000 km si la 5000 km .Se prea poate sa fie si fabricatia proasta , nu neg . Nu sunt nici foarte scumpe 140 Ron piese + manopera - iar faptul ca ele cad este datorat si conceptiei foarte vechi a motorului . Din punct de vedere constructiv este identica cu aia de Dacie , numai ca aia de Dacie are un mare plus - are intinzator . Skoda nu are . Iar lantul de Skoda nu prea sufera elongatii , ci se mareste jocul in nuturile zalelor de lant .

bucsele de bascule - cele posterioare - se schimba datorita drumurilor proaste si te rog sa nu te mai contrazici .

bucsele de bara stabilizatoare se schimba pentru ca bara stabilizatoare are niste insertii de plastic + teflon care se uzeaza destul de repede - tot din cauza drumurilor de tot rahatul de pe la noi .

Nu poti sa dai vina pe ala care le fabrica , pentru ca ala nu s-a gandit ca fabiutza 1.2 HTP va ajunge se mearga pe niste drumuri ca si cum ar fi bombardate.

Iar cei ce zic ca ei nu merg pe drumuri accidentate - tu i-ai lua in serios ? Eu nu .

Termostatul de fabia 1.4 MPI cade destul de des - intr-adevar este o piesa proasta poti sa spui . Nu cred ca exista fabia de 1.4 la care nu a cazut termostatul .

Ceva ce nu am vazutr mentionat aici - butoanele de geamuri electrice - in special ala de pe dreapta .

Si inelele de etansare ale camasilor de cilindri de pe blocul motor - cele de cupru - la motorul de 1.4/MPi .

Adevarul ca oricat de slab ar fi acest motor , este cel mai ieftin de intretinut din toata gama Skoda .

Edited by ARDEI_IUTE
0

Share this post


Link to post
Share on other sites
Iar lantul de Skoda nu prea sufera elongatii , ci se mareste jocul in nuturile zalelor de lant .

Ok, dar nu cumva ungerea ineficienta este problema? Ungerea lantului se face prin picurare.

Eu am observat ca uleiul are un impact direct asupra zornaitului de lant. Probabil pare infantila

aceasta relatare, dar ... practic este 100% demonstrata.

Respectiv, imediat dupa schimbul de ulei, primii 1000-2000 km zornaitul dispare total sau se diminueaza

considerabil. Dupa acesti primi km, cand probabil uleiul se degradeaza (depinzand de la ulei la ulei) zornaitul

apare ca inainte de schimb. A se citi topicul "tzacanit motor fabia".

Acolo este relatarea curenta cu uleiul Liqui Moly, experimentez in acest moment 6000km de cand a disparut

tzacanitul, inainte de schimb era prezent.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
bucsele de bascule - cele posterioare - se schimba datorita drumurilor proaste si te rog sa nu te mai contrazici .

Eu nu te'am contrazis ci am zis exact asha " bucsele se schimba de gropi proaste " zici tu bine si de gropi, dar sa recunoastem ca si bucshele sunt niste MICHELIN de tot rahatu." Unde te'am contrazis? Io am zis ca zici bine. Dar Ca mai trebuia sa zici ca sunt de rahat si bucsele. Normal ca la o masina daca o tii in garaj 10 ani, nu pica bucsele. Ai vazut poza ? Ce zici de diferenta? A? Punem pariu ca astea nu mai pica? :blush:

Edited by saboteur
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

dar motorul de 1.2 are acelasi probleme cu distributia? :?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doar ca fapt divers, nu contrazic pe nimeni, doar ca si o constatatre: la BMW seria 3 (e30, e36, e46) bucsele respective au EXACT acelasi design iar la M3 bucsele sunt pline.

Baietzii probabil ca s-au gandit la confortul masinii "civile" si la performantele celei "sportive". Nu s-au gandit insa la gropile romanesti.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

si ca sa te mai contrazic o tura , cu "Iar lantul de Skoda nu prea sufera elongatii , ci se mareste jocul in nuturile zalelor de lant " Iti arat eu ce se duce, se duc pinioanele si iti mai zic si de ce zornaie, pt ca bate in capacul de la lantz, se vede urma pe capac. Asta e de pe un motor de skoda 120L, practic acelasi lucru. Distributie schimbata la 100.000 km de mine. Zornaia de pe la 60.000

Edited by saboteur
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am uitat sa precizez si milionul de motoare 1.0 si 1.4 de aluminiu (Lupo,Arosa,Polo,Fabia,etc) afectate de inghet (condens iarna). Exista o circulara interna VAG pentru montarea unui element suplimentar de incalzire (cand aflu numarul circularei o sa il postez aici).

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
dar motorul de 1.2 are acelasi probleme cu distributia? :?

Nu . Motorul de 1.2 are o distributie bine studiata . De fapt motorul de 1.2 este un 1.6 16 v de pe Golf 4 fara un cilindru . 1.2 are o distributie cu lant , cu patina de ghidare , cu intinzator hidraulic. O singura data am avut un 1.2 cu distributie defecta , datorita acelui intinzator hidraulic care s-a dezamorsat .

In rest nu am avut nici o problema cu distributiile de 1.2 . Aia este lucratura 100 % Volkswagen - adica ceva bine pus la punct .

Mai nou , incepand cu anul 2006 motoarele de 1.2 de pe Fabia atat cele 6 v cat si cele 12 v sunt fabricate in Cehia .

Am uitat sa precizez si milionul de motoare 1.0 si 1.4 de aluminiu (Lupo,Arosa,Polo,Fabia,etc) afectate de inghet (condens iarna). Exista o circulara interna VAG pentru montarea unui element suplimentar de incalzire (cand aflu numarul circularei o sa il postez aici).

La Skoda este o circulara prin care se inlocuieste aerisitorul de carter cu o alta conducta care previne inghetul . Se aplica si la 1.4 de pe Octavia 1 - vechile motoare BCA .

Asta numai in cazul in care clientul reclama vreun defect si acel defect are legatura cu inghetul carterului .

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scuzati-mi offtopic-ul.

Poate ma scoate din ceata cineva. Am o fabie din 2001, motor 1.4 MPI de 60 cai. Codul motorului este AZE. Am sapat pe net... dar mai mult de engleza nu prea stiu. Ori... majoritatea site-urilor gasite sunt ori in ceheasca ori in germana. :(

Ma poate ajuta cineva cu provenienta lui? Si cum as putea afla mai multe detalii despre el. Ce fel de distributie are? ce norma de poluare indeplineste? La ce probleme din cele enumerate mai sus il pot incadra?

PS: masina am achizitionat-o in luna mai.avea doar 68000 km atunci.

end of :))

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.