Jump to content

Sonda lambda


lbanias
 Share

Postare recomandată

salutare

am un gold 4 din 2003 1.6 16v, si de curand mi se aprinde in bord EPC-ul iar turometrul cand e motorulincalzit la relanti sta intre 700-800 rotatii

ce paote fi?

mi-a zis cineva ca e posibil sa fie sonda lanbda sau lambda nu stiu exact denumirea... :scratch:

si mi sew pare ca de cand se aprinde EPC-ul asta consuma si ca mult :)

ma poate ajuta cineva cu niste sfaturi ce ar trebuie sa fac sa ma duc sa o pun pe tester...sa cumpar piesa si sa ma duc sa o schimb :(

cu respect octavian

Draga Octavian (Zici ca scriu o scrisoare de adio),

Relantiul este si normal sa stea acolo, acolo sta la noi la benzinare :). EPC nu iti da de la sonda lambda dar din varii alte motive pe care le vei descoperii doar dupa o scanare cu un Vag-Com.

Lambda in 90% din cazuri da Emissions Workshop

EPC ti se poate aprinde din varii motive printre care si o pozitie sau un bec de frana arsa resperctiv ars. Verifica intai becurile si apoi fa-i o scanare, nu e lambda.

Spor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Domnule ionel , dupa ce am facut testele acelea din pdf-ul dat ...dar fara voltmetru de mana, doar din interfata , am sters erorile , am scanat iar si a mai ramas una singura...acesta fiind :

Address 01 -------------------------------------------------------

Controller: 036 906 032 D

Component: ME7.5.10 3398

Coding: 00031

Shop #: WSC 00000

1 Fault Found:

17524 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: B1 S1: Open Circuit

P1116 - 35-00 - -

Readiness: 1110 0101

TREBUIE sa o schimb ?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inainte de a schimba sonda (B1 S1), decupleaza cele doua mufe ale sondei si MASOARA cu un multimetru (detalii in pdf. anterior) sa vezi daca este intrerupta rezistenta din sonda sau este intrerupt cablajul catre ECU. Daca rezistenta sondei este intrerupta atunci schimbi sonda. :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Domnule ionel ...m-am tot uitat in manualul ala ...sincer nu prea m-am jucat cu multimetre pana acuma si cu rusine spun ca nu stiu pe ce trebuie comutat pentru a vedea daca exista continuitate sau nu pe cablul respectiv, si ar mai fi o problema : din manual nu prea imi dau seama unde trebuie bagat plusul si unde minusul in mufa de sonda ... sunt incepator in ale electronicii si mi sa nu ard vreo ceva pe acolo ... plus de asta am vazut ca ar fi 2 tipuri de teste ..unul pentru incalzirea ei si altul pentru proba in sine ..daca ati fi amabil sa aruncati un ochi si sa imi spuneti pe romaneste cum pun aparatu ala pe sonda ...v-as ramane recunoscator . Precizez ca cer ajutor doar din teama de a nu strica nimic , ca in rest m-as fi bagat eu cu mai mult curaj ...Si daca ati menttionat ca testez resitenta sondei inseamna ca ar trebui sa masor ohmii nu ? Am alt domeniu de activitate si nu vreau sa ma duc la un electrician ca sa imi strice el ceva..mai bine fac eu corect ! (sper)

Modificat de Mr VW
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va multumesc pt ajutor ...si am reusit intr-un final ... trebuie schimbat :P(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai curatat clapeta de admisie? ai fososit aditiv pentru carburant?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am facut si eu azi un test cu vag com si la testul de sonde pe laptop arata ca valoarea primei casute oscila destul de tare...masurate in procent de la - la + % iar cealalta de dupa catalizator a ramas la o valoare fixa...fie ca am accelerat fie ca nu.....nustiu ce sa cred si cu testele astea...daca schimb sonda si nu e aia problema??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...daca schimb sonda si nu e aia problema??

Daca nu stim ce problema ai nu putem sa-ti sugeram un raspuns adecvat. Cine ti-a recomandat sa schimbi sonda si de ce?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tipul care a facut testul cu vagcom ca cica in program nu pare ca ar functiona sonda lambda....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In general functionarea defectuoasa a sondei lambda genereaza un cod de eroare si/sau aprinderea becului de "gaze arse". Roaga pe cel care ti-a facut scanarea sa-ti dea codul de eroare gasit si posteaza-l aici. Poti sa ne spui si simptomele pe care le prezinta motorul. :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate nu am nici un cod de error,a fost o diagnoza vizuala in fereastra programului test vag com pe laptop in care un parametru din casuta de Lambda nu se modifica nicidecum si la ralanti si la accelerare (parametrul casutei din dreapta),si mi-a spus ca una din sonde nu transmite semnal.Motorul merge perfect,becurile nu se aprind...doar pe analiza gazului de evacuare HC [ppmVol] = 300 si trebuie sa fie < 100 pentru motoare cu Euro 4 !!!!E o casuta care semana in program cam asa: :lol:

__________

| -8% |

---------------

LAMBDA

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerea mea: daca motorul merge foarte bine si nu ai becuri aprinse, coduri de eroare etc. lasa sondele in pace si nu te arunca sa le schimbi. E posibil ca gazele sa nu-ti iese din cauza catalizatorului care nu mai lucreaza in parametri. Daca ai acces la un VagCom verifica in 01(Engine), Group 046, campul trei trebuie sa aiba valori intre 0,50 - 1,00. Daca valoarea este sub 0,50 catalizatorul nu mai lucreaza in parametri (masurarea se face la ralanti cu motorul cald-80 gr.C). :cool:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Catalizatorul a iesit OK pe diagnoza de gaze...nu am incercat cu VagCom.Nu zdrangane nimic pe dedesupt,nu baraie,nu huruie,masina merge impecabil.Teoretic...hidrocarburile mele sunt mari deoarece benzina e arsa incomplet.Ma gandesc logic ca sonda lambda 2 e defecta pentru ca nu mai da impulsul la ECU pentru optimizarea amestecului la injectie(cu ajutorul lambda 1) si atunci am amestec bogat in motor deaceea rezulta ardere incompleta adica HC > 300 ppmVol.Alta explicatie mai stralucita nu am.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut, sunt putin mai nou pe forum si am mare nevoie de AJUTOR

probleme: consum ridicat 12-13 in oras, minim 8 exterior, dimineata sau atunci cand motorul este rece, la pornire trepideaza f puternic 2-3 minute pana se incalzeste apa, trepidatii la relantii

la o scanare cu vag com am primit o lista cu urm coduri:

17589 sonda lambda lineara, tensiune referinta, circuit intrerupt

P1181-35-10---INTERMITENT

17604-BANK1-SONDA1 CIRCUIT INCALZIRE. DEFECT ELECTRIC

P1196-35-10---INTERMITENT

17524-BANK1-SONDA1CIRCUIT INCALZIRE, INTRERUPT

P1116-35-10---INTERMITENT

17587-SONDA LAMBDA LINEARA, GENERATOR DE CURENT, SCURT LA MASA

P1179-35-10---INTERMITENT

ACESTE ERORI INDICA CA AMBELE SONDE LAMBDA TREBUIE SCHIMBATE?

VA MULTUMESC

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...masina merge impecabil...

Masina nu poate sa mearga impecabil cu amestec bogat. Amestec bogat = ...+ consum mare. Sonda lambda dinainte de catalizator (B1S1) se ocupa de mentinerea amestecului in zona valorii "1" (raportul stoichiometric). Daca sonda mentine amestecul mai departe de 1 (amestec mai bogat sau mai sarac) dar nu atat de departe incat sa genereze un cod de eroare, atunci e posibil sa fie imbatranita. Se face test de imbatranire a sondei. Sonda lambda dupa catalizator (B1S2) monitorizeaza functionarea catalizatorului.

pt. ciciu radu

Consumul ridicat e cauzat in principal de nefunctionarea sondei lambda dinainte de catalizator (B1S1) asa cum rezulta si din erorile postate. Inainte de a schimba sonda eu iti recomand sa verifici firele (sa nu fie rupte sau intrerupte), mufele (contacte imperfecte) si apoi sonda propriuzisa (daca are rezistenta de incalzire intrerupta) si legatura spre ECU (tensiuni etc). Citeste posturile anterioare. Trepidatiile la pornire si la ralanti au alte cauze (Sondele lambda incep sa lucreze dupa circa 20-30 sec.). Verifica sonda de temperatura, clapeta de acceleratie ... :icon_cool:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu stiu exact unde este localizata aceasta sonda lambda B1S1,

una dintre cele doua am depistat o, vine montata pe evacuare, aceasta genereaza codurile de eeroare ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci...Ionel se poate sa fie si de la prima sonda cea de reglare aer/benzina !!!! De consumat intr-adevar consuma cam mult,asa m-i se pare...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu stiu exact unde este localizata aceasta sonda lambda B1S1,

Ai alaturi o poza cu amplasarea ei.Codurile de eroare sunt generate de sonda incercuita.post-10189-1272468239_thumb.jpg :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@radu...este dupa scutul de protectie al saxafonului (ala din aluminiu),astazi m-am uitat la mine si se vede sonda destul de bine.

La mine am observat ca are 5 fire conectate la o mufa (cred ca e varianta originala de sonda).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

17526 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: B1 S2: Open Circuit

P1118 - 35-00 - -

Am masurat heaterul (cele doua fire albe cu multimetrul si rezistenta este intrerupta)

Tinand cont ca aceasta sonda nu influenteaza mersul normal al motorului iar senzorul este functional dupa ce se incalzeste , ce rezistenta de putere si de cati wati trebuie sa pun pe firele albe astfel incat ecu sa nu mai dea eroarea de mai sus si nici sa nu stric ecu sau altceva ? Ati facut asa ceva ?

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sondele lambda pe baza de ZrO2 devin functionale la temperaturi mai mari de 300 grade C. Din ce am masurat cu VAG-COM-ul, la motorul meu, la mersul in oras temp gazelor de evacuare nu depaseste 270 de grade C.

Cate fire are sonda ta lambda? O sa masor rezistenta heaterului de la sonda mea si iti zic.

numai bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Totusi stiu ca prima sonda influenteaza drastic consumul asa ca afirmatia ca nu ar intra in functiune in oras :) nu stiu ce sa zic.

Sonda de dupa catalizator la mine are 4 fire - 2 albe -heater unul negru semnal unul gri masa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ionel.d.2007

Sonda are o valoare a rezistentei cuprinsa intre 1-5 ohmi la 20 grade C (creste chiar si cu cresterea usoara a temperaturii). Poti incerca cu o rezistenta de 5-10 ohmi la 3-4 W si vezi daca se incalzeste rezistenta (daca da pui una de putere mai mare). Parerea mea este ca nu rezolvi nimic deoarece rezistenta din interiorul sondei este cea care face ca sonda sa lucreze in parametri. Vei pacali probabil ECU dar sonda nu va mai transmite semnalele corespunzatoare si e posibil sa-ti dea o alta eroare. Merita totusi sa incerci. Sa ne tii la curent. :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ai ce/cum sa pacalesti la ECU in acest caz. Sonda trebuie sa ajunga la o anumita temperatura pentru a "lucra" . Tocmai acesta este rolul elementului de incalzire; de a aduce cat mai repede sonda, la temperatura de lucru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ionel.d.2007

Dupa o cautare mai atenta am descoperit de ce nu poate fi ECU pacalit. Din planul de management al motorului (vezi poza alaturata) se vede foarte clar ca sonda G130 trimite semnal la ECU prin canalul verde iar circuitul de incalzire a rezistentei se inchide la masa prin canalul albastru. Daca vrei sa pacalesti ECU trebuie sa stii exact ce semnal (tensiune continua,alternativa etc.) sa trimiti catre el prin canalul verde si cand anume iar rezistenta de 5-10 ohmi sa o legi in paralel cu rezistenta arsa.post-10189-1273937130_thumb.jpg :rolleyes:

Modificat de ionel.d.2007
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!