Jump to content

Ulei Repsol Elite 50501 TDI 5W40


Septimiu.
 Share

Postare recomandată

Daca tot sunt topic-uri pentru diverse uleiuri ma gandesc ca ar fi bine sa avem unul si pentru Repsol tinand cont ca in reteaua Porsche acest brand a inlocuit Aral-ul de aprox. 1 an. 

Eu nu am gasit un topic pentru acest ulei dar daca exista rog un moderator sa stearga acest topic.

Daca a folosit cineva va rog sa postati impresiile deoarece vreau sa trec de pe Castrol Edge pe Repsol Elite 50501 TDI 5W40.

Ma intereseaza consumul de ulei la 15000 km, cum porneste iarna, zgomotul motorului etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o idee buna cu acest topic...si eu caut informatii despre acest ulei de ceva timp si nu am reusit sa gasesc ceva cat de cat detaliat. poate a folosit cineva si ne poate impartasi informatii. tot castrol edge 5W40 505.01 folosec si eu si as vrea sa trec pe acest ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si mie imi place ideea topicului dedicat pt Repsol...

In cca 2500 km fac si eu urmatoarea revizie si tot uleiul asta vreau sa-l pun..Pana acum am mers pe 5w30 Castrol. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cowboy,este vreun ulei de pe piata pe care nu l-ai incercat?Sunt tare curios cum prezinta Repsol,te urmaresc de mai mult timp,nu ai gasit pana acum unul sa te multumeasca.De Motul specific ce zici? :lol: Astept cu nerabdare o parere obiectiva despre Repsol,esti printre cei putini care nu esti subiectiv cu o anumita marca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Caline, lasa-ma cu Motul ca de-ala chiar nu mai bag :D...pai depinde de masina...ca pe forumuri am discutat de uleiurile folosite atat la Leon cat si la Megane si Fabia. de-a lungul timpului La Megane am incercat Motul, Castrol si ELF (ma ramas la Elf ca se intelege cel mai bine cu ala), la Fabia am incercat Castrol, Vapsoil, Aral si Mobil 1 (cel mai bine se comporta cu Mobil 1)..a ramas Leon-ul la care inca experimentez :D :D..cu asta fac cei mai multi km si cele mai multe revizii..ma stabilizasem la Castrol Professional OE 5W30 cu 505.01, cu care masina s-a impacat ok, insa a cam inceput sa-l "savureze" un pic asa dupa ce a trecut de 100.000km...

Corelat si cu discutiile de pe tdicub referitoare la protectia mai buna a camei in cazul folosirii de 5W40 + experienta nefericita avuta de claudiusnc cu masina lui dupa care i s-a recomandat sa foloseasca doar 5w40 si sa uite de 5w30-ul folosit pana atunci, toate astea m-au facut sa ma orientez catre un 5w40 de la urmatoarea revizie...

De ce ma bate gandul la Repsol..pt ca am ascultat de curand motorul unui prieten (acelasi cod ca al meu) care doar Repsol a folosit de cat era masina noua si desi are aproape 200.000km se auzea foarte frumos motorul...omul era multumit si de consumul de ulei..maxim 400ml zicea ca pune intre revizii (15.000km) 

Modificat de Cowboy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cawboy,astept concluzia ta despre Repsol,acum am Castrol slx profesional,dar tot asa m-a speriat necazul lui claudiusnc si as trece la 5w40,din ce am citit pe la voi despre calitatea Castrol as merge pe Repsol ca de Motul m-ai speriat tu rau de tot,am mai auzit si pe altii ca este subtire rau,acum sa vedem cum se comporta la tine,ca nu am decat 5000km cu schimbul si pana la vara cand plec in concediu sa ma hotarasc cu ce dracu ulei sa-l schimb.Ma intereseaza daca este mai bun decat Castrol Edge 5w40 sa stiu daca renteaza sa schimb marca.

Modificat de calin.g
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut la un moment dat si Castrol Edge Turbo Diesel 5w40. Din pacate nu am apucat sa merg prea mult cu el ca sa-mi fac o impresie clara pt ca la scurt timp dupa revizie s-a rupt axul la turbina, mare parte din ulei s-a dus instataneu pe admise asa ca a trebuit sa pun altul cand am schimbat turbina. Si i-am lasat pe cei de la service sa puna ce aveau ei, respectiv Edge Professional  OE 5w30 ulei pe care l-am folosit constant pana acum

Oricum, Castrol Edge Turbo Diesel 5w40 nu mi s-a parut a fi un ulei rau..Il mai incercasem si in Megane..Sunt curios acum cu Repsol-ul cum o sa mearga treaba...Cred ca in cca 3-4 saptamani fac km necesari pt urmatoarea revizie. Un lucru insa e singur pt mine: vara asta nu mai merg cu 5w30...Am facut-o vara trecuta si devenise zgomotos motorul..uleiul foarte subtiat. Iarna in schimb acest 5w30 mi se pare ideal..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe clubul seat parca citisem ca nu erau foarte multumiti oamenii de acest ulei!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde..parerile sunt impartite. Ca peste tot :D Nu am vazut pana acum pe nici un forum un ulei care sa fie apreciat in unanimitate de toata lumea. Eu vreau se il incerc pt ca din fabrica masina cu asa ceva a venit si din cate imi amintesc motorul "canta" chiar frumos cu uleiul asta; chestie care dupa prima revizie s-a schimbat...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aveti idee unde e fabricat Repsolul ,am auzit ca Spania dar am vz si bidon cu EU..Mai asteptam pareri ca la cate am auzit cu Castrol Turkey  ma cam pune pe ganduri desi sunt vanzatori care zic ca au Castrol Germany tind sa nu i cred ca am vz. ce pret au uleiurile in DE.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La un moment dat am citit aici pe forum pe un topic (din pacate nu mai stiu care anume) despre uleiurile Castrol "made in Germany" ca ar putea identificate usor dupa cifrele din codul de bare...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu e relevanta treaba asta cu codul de bare. practic arata tara in care e inregistrata firma producatoare. iar castrol nu are fabrica in germania, doar ambaleaza acolo (probabil la niste standarde mai ridicate)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Codul de bare arata printre altele provenienta (punctul de plecare) al produsului. Fiecare fabrica (sau centru logistic) are cod de bare diferit (sau macar un grup de cifre diferit). Castrol cu provenienta Germania are primele cifre din codul de bare 400; se discuta despre asta si aici: http://vwforum.ro/topic/29099-castrol-edge/page-6 

Legat de existenta sau nu a unei fabrici Castrol in Germania...vedeti aici (postul nr 52) http://vwforum.ro/topic/65653-diferenta-ulei-romania-germania/page-3 

 

Revenind la topic; emilvef azi mi-a sosit bidonul de Repsol comandat; la provenienta scrie clar Spania si adresa fabricii. Totusi citisem undeva (pe clubseat parca) ca etichetele mai actuale la Repsol ar fi cu "made in EU" chiar daca fabrica e aceeiasi, deci nu cred ca e o problema. 

Modificat de Cowboy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Iata ca am facut si schimbul cu Repsol TDI 505.01...Am parcurs pana acum vreo 1000km de la schimb. Pana la acest moment pot spune ca este un ulei ok..un ulei normal..nu mi se pare sa fie mai cu mot sau sa exceleze la vreun capitol anume in comparatie cu altele de pe aceeiasi treapta calitativa cu el. Ca feeling mi se pare foarte asemanator cu Castrol Edge Turbo Diesel 5w40  505.01 (vorbind aici de Edge-ul cu origine controlata)...Nu ma pot pronunta inca asupra consumului de ulei daca e mai mare sau mai mic...la mine oricum consumul era mic cam cu toate..inclusiv 5w30.

Zgomotul este mai putin metalic, dar in cazul meu este normal avand in vedere ca vin dupa un 5w30...In sarcina zgomotul motorului este asemanator cu ceea ce stiam si de la Edge 5w40 sau Magnatec 5w40, dar mai putin  pronuntat decat cu Motul...

La un singur aspect am vazut clar o diferenta de notat: zgomotul in relanty la cald...este mai diminuat decat cu Edge; motorul merge mai "cremos"..vibreaza mai putin

In rest nu mi se par cine stie ce diferente. 

L-as mai pune si pe viitor? Da, dar doar daca nu mi-ar fi mai dificil sa-l procur decat un Castrol spre exemplu..

Concluzia mea e ca este un ulei corect, dar nu va asteptati la minuni in comparatie cu Castrol, Mobil 1, Total Quartz, etc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cawboy,Intrebare de cunoscator care le-ai folosit pe majoritatea dupa piata din Romania:Care prezinta mai bine,Repsol 5w40 sau LM top-tech 5w40,sa stiu ce cumpar luna viitoare.Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dintre cele 2 as merge pe Repsol, desi la o prima vedere as alege LM, dar la asta e o mica chestiune de pus in discutie: nu are certificare clara 505.01..Da, este trecut pe ambalaj si 505.01, dar nu la certificari & aprobari, ci la recomandari ale LM...Adica sub certificari, scrie ceva de genul "LM recomanda in plus acest produs spre a fi folosit si unde sunt necesare urmatoarele specificatii: VW 505.01... " Si inca ceva: Top Tech nu e full sintetic...scrie clar pe el: "tehnologie de sinteza", deci e un semi..

post-6557-0-78241700-1366276724_thumb.jp

Modificat de Cowboy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu folosesc LM Top Tec 4100 5w-40 atat la RS6 cat si la Phaeton, initial il foloseam doar la RS6 si am fost si sunt foarte multumit de ulei. Acum am bagat si in Phaeton, intotdeauna il schimb la cel mult 10k. Daca faci o comparatie intre TB ale lui Castrol si LM, acelasi tip de ulei, vei vedea ca LM e cel putin la fel bun pe hartie, in practica eu il gasesc ca fiind mult mai bun decat un Castrol 505.01 ! Am incercat si Mobil 1, dupa vreo 5k km l-am dat afara, un ulei prost, cel putin pentru motorul meu de pe RS, nu ma pot pronunta in alte cazuri! LM Top Tec 4100 5w-40 apare in lista oficiala a uleiurilor aprobate VW pentru norma 505.01, deci au certificarea lor oficiala!

 

Un motiv important pentru mine pentru care am ales si continui cu LM este faptul ca se produce doar in Germania si au o experienta bogata in DTM!

Modificat de mik15
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu ma iau dupa ce citesc pe eticheta..iar pe eticheta informatia e clara: recomandare, nu certificare...In plus faptul ca nu este 100% sintetic..pe mine ma da inapoi. Nu zic ca nu e un ulei bun..zic doar ca aceste 2 chestiuni pe mine nu ma atrag la el...E doar o opinie

Tu ai spus ceva important mai sus: il schimbi la maxim 10.000...

Modificat de Cowboy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

LM toptec 4100 este certificat, conform listelor VAG. 

step_50200_50500_50501.pdf

 

Toate 505.01 sunt HC.  Pana acum nu am gasit niciunul full sintetic.

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi ca e Ravenol VPD, asa cum cauti tu. Adica "full synthetic".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe bidonul pe care il mai am eu eticheta e exact ca in poza pe care am pus-o ieri (iar data fabricatiei pe bidon este 10.2012)..Daca ei au acum si certicare 505.01 inseamna ca e ceva mai recent..E de urmarit asta pt cei care cumpara LM..pt ca mai mult ca sigur marea majoritate a loturilor existente la noi nu sunt 2013..

 

Revenind la Repsol: ieri am avut "placerea" de a-mi petrece vreo 4 ore in traficul infernal din Bucuresti si nu prea mi-a placut ce am auzit in conditiile astea de motor incins si trafic bara la bara cu uleiul asta..

Cred ca de la revizia urmatoarea o sa raman si pe ceea ce mi-a placut cel mai mult pana in prezent si anume Castrol Edge Proffesional OE 5w30 505.00 / 505.00 / 505.01. Acela de culoare fluorescenta pe care pana acum l-am luat direct de la butoaiele reprezentantelor...Si iarna si vara, cu acest ulei masina mea a mers cel mai bine...Am tot experimentat si cu altele si de fiecare data se pare ca tot la asta ajung...E un 5w30 aflat la limita superioara a vascozitatii la cald; nu-mi fac probleme...Atata timp cat am grija sa fie mereu la nivelul maxim, nu-mi bat capul din moment ce motorul merge si se aude frumos cu el...Ca si consum nu completez mai mult de 400ml intre revizii cu el..Cam la fel cum completez si cu un 5w40 Edge de exemplu.

Drumuri bune!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai mai bine ai incerca si repsol 5w-30 potrivit pt masina ta ca sa fie comparatia normala. pe site la repsol au "sfatuitor" pt uleiul potrivit in functie de masina/motor. desi pare cam invechit, mie imi arata 5w-40 desi celalalte firme indica 5w-30 prima optiune(green).

Modificat de jag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La Castrol Romania este listat 5w30 ca Premium si 5w40 ca Mid Range. Nu mai fac incercari...pt ca din comparatia Repsol 5w40 vs. Edge 5w40..desi sunt apropiate, l-as alege totusi pe al doilea. Cred ca si in cazul 5w30 as ajunge la aceeiasi concluzie. Ca fapt divers: cand am comandat Repsolul pt Leon am comandat niste Repsol si pt Megane ca se apropia revizia si la aia. Ei..am pus Repsol-ul si in Megane (evident nu tot Elite 505.01 si un Elite cu nomma pt Renault RN0710) si nu-mi place cum se aude motorul...Adica e clar mai zgomotos la viteze mari...Cu saracia aia de ELF Evolution SRX pe care i-am tot pus-o pana acum, nu auzeam nimic la viteze mari; decat vantul. Acum..deja pe la 130 aud motorul...ceea ce e o noutate pt mine in masina aia :D. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salut baieti

 

am cumparat polo cu uleiul acesta in el,

 

trebuie sa il schimb,

 

imi recomandati altul sau raman cu acesta?

cati litri intra?

 

 

multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!