Jump to content

Luneta Seat Toledo hatchback


Beby
 Share

Postare recomandată

Acum doua zile am ajuns dimineata la servici cu masina. Totul era ok. dupa 30 de minute am iesit la masina, am pornit motorul si in momentul in care am inchis usa la de la sofer am auzit cum cad bucati din luneta.

Am dus dupaamiaza masina la un service sa puna o noua luneta. pe langa faptul ca nu au pus luneta cum trebuie (este iesita in afara cu 4-5 mm, si pozitionata aiurea) am inceput sa primesc explicatii cum ca haionul ar fi stramb si din aceasta cauza a plesnit luneta si tot din acesta cauza nici cea noua nu se potriveste la fix. Totusi masina este bine aliniata si nu se vad probleme de aliniere mai mari de 1-2 mm si asta in partea de jos la inbinarea coltului spate stanga a masinii.

Dupa ce am concluzionat cu patronul service-ului ca daca exista totusi o posibilitate ca luneta veche sa se fi spart din cauza haionului nu se poate explica la fel si modul barbar in care a fost pusa luneta noua atata timp cat cea veche statea f f bine pozitionata. A ramas ca sa revin peste o saptamana la remontarea lunetei pe motiv ca trebuie asteptat aproximativ 10 zile ca siliconul sa se intareasca si scoaterea lunetei sa se faca fara murdarirea tablei cu silicon care este f greu de scos de pe vopsea.

1. este posibil ca luneta sa plesneasca de la flexarea haionului pe caroserie?

2. este adevarata explicatia cu asteptarea intariri siliconului pentru o scoatere a lunetei in cele mai bune conditii?

Mentionez ca masina nu a fost niciodata accidentata grav sa afecteze structura de rezistenta sau aliniamentul caroseriei.

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este foarte posibil ca masina sa fi fost lovita in spate, iar luneta sa nu fi fost prinsa prea bine sau haionul sa fie inca stramb.

Trebuia sa verifici haionul inainte de montarea lunetei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Raspunsul este DA la toate intrebarile tale:

-luneta se poate sparge daca hayonul a fost lovit, si rama pt geam nu a fost trasa perfect la loc. Poti sa iti dai seama daca luneta e originala, ultima cifra din codul scris pe geamuri reprezinta anul fabricatiei (7=1997, 9=1999, 0=2000, 2=2002 samd)

-luneta veche era bine pozitionata, pt ca dobitocul care ti-a reparat hayonul ti-a strans luneta la montare cu o chinga pe caroserie, ca sa nu se vada descentrarea ramei. Luneta statea deci tensionata, motiv pt care a si plesnit.

-cei care ti-au schimbat acum luneta au montat-o asa cum trebuie, adica fara a presa luneta de rama cu chinga, si din aceasta cauza nu s-a mulat pe hayonul descentrat, dar nici nu au tensionat luneta, pt a nu crapa la prima groapa.

-siliconul are nevoie de CEL PUTIN 10 zile pt a se usca complet, si intr-adevar se indeparteaza foarte greu de pe caroserie, de ex. in cazuri extreme folosim diluant, cu mult simt de raspundere. Dar siliconul nu are cum sa ajunga pe vopsea, doar daca montatorul e beat sau e la primul parbriz montat.

In concluzie, tot ce ti-au spus la atelierul de parbrize este foarte adevarat. Nu au incercat sa te duca cu presul, si sunt de buna credinta. Parerea mea e ca iti vor demonta luneta si la remontare o vor strange puternic pe caroserie doar ca sa fii tu multumit, desi ei stiu ca luneta va sta (iarasi) tensionata, si zilele ii sunt numarate.

E usor de verificat hayonul, cu geamul demontat si caroseria curatata (sa indeparteze complet vechiul silicon) se apropie geamul nou, tinandu-l in ventuze. Se vede imediat daca hayonul are probleme. Sfatul meu personal e sa nu ii lasi sa iti stranga luneta cu chinga, chiar daca sunt mici probleme cu rama sa puna mai mult silicon (dar cu simt).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun, atunci nu ramane de facut decat sa ma duc iar cu masina cand sunt programat sa remonteze luneta cu mine de fata ca sa vad eu ce pb are haionul, si daca le are.

O singura observatie am de facut la raspunsul tau. Daca intradevar haionul are o problema si luneta noua nu se aliniaza asta ar trebui sa se intample pe o portiune oarecare nu pe toata suprafata de prindere cum este cazul la mine.

Luneta noua a fost prinsa in chinga si tot degeaba. Eu zic virgula ca este imposibil ca la verificare vizuala haionul sa fie ok iar la montat luneta aceasta nici macar sa nu intre cu macar un colt pe pozitia care ar trebui sa o aiba.

Am intrebat de ce nu au incercat intai la rece respectiv fara silicon sa vada cum se pozitioneaza noua luneta si au zis ca s-au grabit si nu au mai facut si chestia asta.

Ar mai fi o chestie. Am intrebat la 30 de magazine daca au luneta pt masina mea inainte de a gasi acest magazin/service. Toata lumea a spus ca nu are si pot aduce pe comanda. Straniu ca ei sau depozitul de la care se alimenteaza au avut asa ceva pe stoc cand toata tara nu are. De aici reiese posibilitatea ca sa nu fie exact ce trebuie. Am incercat sa verific corespondenta lunetei cu masina dar nimeni nu a putut sa imi confirme sau sa imi infirme.

Codul de pe luneta este: STARGLASS / E9 (intr-un cerculet) 43R-000469 / A S2 M-30 DOT 479

Ce am aflat pana acum este ca producatorul este Spaniol.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost aseara iar in service. S-a scos luneta... cheder distrus. Verificat haion, stare perfecta. inlocuit cheder cu cel vechi, pus pe masina, potrivire perfecta. Repus cu silicon, lasat peste noapte in service la uscat, fixare doar cu scotch de hartie. Dimineata luat masina din service. Totul ok pana acum.

Concluzii:

1. Cheder de la luneta noua distrus la transport sau depozitare. Pozitia normala a chederului este cu o parte pe tabla. S-a incercat punerea lui cu partea de pe tabla sub luneta pentru acoperirea defectelor. Rezultat, pozitionare necorespunzatoare. Putin probabil!

2. Chered si luneta noua in buna stare, montat gresit cu partea care trebuia sa vina pe tabla sub luneta. Rezultat, pozitionare necorespunzatoare si cheder distrus la incercarea de remontare. Varianta in care cred.

Remontarea s-a facut cu mine de fata, fara nervi si comentarii care nu si-ar fi avut locul nici de o parte nici de alta. De la inceput a fost intelegerea ca in afara de posibila problema la hayon service-ul sa isi asume raspunderea.

PS: Deja ma gandesc la o programare pt un schimb de amortizoare la acelasi service :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!