Jump to content

Anulare EGR si posibil Filtru particule la FR 1P 2.0 TDI 170 cp


daniel_hnatec
 Share

Postare recomandată

Ca mica introducere: de curand am achizitionat un Mitsubishi Pajero V60 3.2 Di-D din 2003, la care, in urma documentarii pe forumul de 4x4, am luat decizia de a anula sistemul EGR, operatiue ce se va concretiza in urmatoarele 2-3 saptamani in limita timpului disponibil. Anularea EGR-ului consta, cel putin la acest model, in astuparea a doua orificii cu niste bucati de metal....inca astept raspunsuri de pe forum la intrebarea: daca mai sunt necesare si alte modificari de natura soft sau hard pentru buna functionare a motorului fara EGR.

Acum ma gandesc la posibilitatea anularii sistemului EGR si la Leon-ul meu, este vorba de modelul FR, 1P din 2009, motor 2.0 diesel, 170 cp, filtru de particule. Cel mai probabil sistemul la FR este mult mai complex decat la Pajero si implica mai multa electronica, de aici si intrebarea referitoarela acest subiect: si-a facut cineva aceasta modificare? Are probleme tehnice in urma modificarii? Unde a facut anularea si care a fost costul?

Aceeasi problema m-ar interesa si pentru posibila anulare a filtrului de particule.

Multumesc anticipat!

Modificat de daniel_hnatec
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe forumul de 4x4 argumentele ar fi cam asa:

"EGR recircula o parte din gazele arse (maxim 15% la benzina, maxim 50% la diesel), asta e clar pentru toata lumea.

Scopul pentru care s-a inventat aceasta supapa este pur ecologic, legat de continutul de monoxid de azot din gazele de evacuare. Recirculand aceste gaze inca odata prin admisie/ardere, cantitatea de compusi azotici din aceste gaze scade, si ecologistu' rade...

La unele motoare, gazele recirculate sunt usor racite inainte de a fi din nou introduse in circuit, si acest lucru scade temperatura din capul pistonului, incetinind reactie generatoare de energie, ceea ce iarasi scade din performante.

Pentru a compensa pierderea de performante, ECU de pe partea de injectie comanda cantitati suplimentare de combustibil,, care la randul lui are nevoie de mai mult aer pentru a arde complet.

Ceea ce multa lume nu stie, iar cei care stiu nu recunosc, este ca EGR, chiar daca reduce compusii de NOxx din gazele arse, ii accentueaza pe cei CO si COxx, pentru care iarasi e nevoie de catalizatoare, sonde lambda, ECU, etc.

In principiu, daca ai EGR-Valve, tine-o curata, sau daca o anulezi, regleaza-ti amestecul din nou (injectie mecanica), sau convinge-ti softurile ca nu mai au de-a face cu aceeasi situatie ca ieri...

In ambele situatii consumul poate sa creasca sau sa scada, la fel ca si performantele motorului, dar asta depinde de modul de ultilizare, pentru ca EGR nu e la fel de "eficient" la toate plajele de turatie/regimurile de exploatare.

De obicei consumul tinde sa creasca extrem de usor (si asta nu se observa imediat), iar performantele tind sa creasca tot cam asa."

Si inca:

"Consideratii:

a) EGR - Exhaust Gass Reticulation - in linii mari, recircula o parte din gazele de evacuare in admisie, pentru a fi "arse din nou". In realitate insa, este o metoda foarte la indemana producatorilor pentru reducerea poluarii si pentru a se asigura ca service-urile nu vor muri de foame.

b) EGR - nu reduce temperaturile EGT (Exhaust Gas Temperature), ci le creste. Este un fapt demonstrat practic, oricine a avut o sonda EGT montata a sesizat o scadere de cel putin 50oC a temperaturii gazelor de evacuare.

c) EGR - indiferent de cat de nou este motorul, cauzeaza depuneri. Cele 2 masini pe care le am de noi, cu motoare sub 2.500cmc (2.2 si 2.0, Hyundai si Audi) au avut valva EGR plina de jeg, despre racitor...nu mai are rost sa discutam. Fotografiile se pot urca aici, pentru exemplificare. Se foloseste ulei recomandat de producatori, masinile nu sunt folosite in regim subturat si schimburile se fac regulat si cu piese de origine. Dar...asta-i alta discutie.

d) EGR - in combinatie cu vaporii "blow-by" de ulei din carter (indiferent cat de nou este motoru, acesti vapori exista) duce la formarea unei paste deosebite, care intr-un final va obtura admisia.

e) EGR - este una din cauzele pentru care uleiul de motor are in componenta sa .... detergenti....sa curete pe cat posibil jegul ce se acumuleaza si din cauza sa.

f) EGR - efect nefast asupra uleiului din masina ... pot dovedi cu fotografii cum arata un ulei dupa 1000km, la un diesel de 3 litri si 282.000km si EGR blocat, si cum arata la orice diesel cu EGR functional, dupa numai ....100km :)

g) EGR - priveaza motorul de aer...aer mai mult...ardere mai buna...randament mai mare.

La masinile noi este dificil de blocat EGR-ul pentru ca se face din software. La carutele noastre, de regula, se pune o placuta si gata.

Blocarea EGR-ului nu are nici o legatura cu capacitatea motorului.

In plus, un motor, fie Diesel fie benzinar....este facut sa functioneze cu combustibil + aer. Combinatie combustibil + aer + caca (adica EGR) nu da rezultate bune. EGR este unul din motivele pentru care o masina de generatie noua, EURO 4...EURO 5...nu va apuca niciodata 500.000km fara revizie capitala. In schimb, carutele non - euro....sa le dea Barbosu' sanatate..."

Precizez faptul ca aceste puncte de vedere sunt ale unor colegi de forum de pe forum.club4x4.ro, nu consideratii personale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e chiar asa,

EGR a fost introdus tocmai pentru a permite saracirea amestecului fara a creste EGT si fara a ineca catalizatorul cu NOx.Multa vreme nu s-a putut saraci amestecul din cauza cresterii EGT, cu EGR motorul si catalizatorul merg chiar cu AFR 15,7 (benzina).

Amintiti-va masini bune din anii 80 gen Mazda 626 din 1985 care avea deja sistem EGR,desi era pe carburator si nu era nici vorba in anii aia de poluare,nu aveau catalizator nici 5% din masinile de pe sosele,insa tipii voiau sa saraceasca amestecul pt economie.

Ceea ce tinea motorul flamind inutil era tocmai cerinta catalizatorului de a avea AFR stoichiometric (pentru oxidare eficienta a NOx) in conditiile in care un motor poate merge ok fara sa topeasca pistonul cu amestec saracit si sa aiba catalizatorul eficient, cu EGR evident. In felul asta motorul consuma mai putin. Este cunoscut ca motoarele noi moderne au consumul micsorat fata de generatia anterioara,un motiv e tocmai prezenta EGR.

Problema la noi sunt combustibilii prosti,traficul prost ,lipsa autostrazilor dar si prejudecatile unora care nu inteleg suficient de bine ceva si prefera sa puna flexu .

Modificat de stealth
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum ma gandesc la posibilitatea anularii sistemului EGR si la Leon-ul meu, este vorba de modelul FR, 1P din 2009, motor 2.0 diesel, 170 cp, filtru de particule. Cel mai probabil sistemul la FR este mult mai complex decat la Pajero si implica mai multa electronica, de aici si intrebarea referitoarela acest subiect: si-a facut cineva aceasta modificare? Are probleme tehnice in urma modificarii? Unde a facut anularea si care a fost costul?

S-a mai facut EGR OFF pe un Seat Leon 1P 2.0 TDI BKD 140.

Din pacte nu pot pune linkul aici cu prezentarea detaliilor (forumul unde e prezentata masina e considerat forum concurent), insa o sa iti trimit pe privat.

Insa proprietarul masinii e membru si aici, o sa il rog sa posteze detalii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

starchaser

Sal.,

As fi si eu interesat de acel topic cu EGR OFF daca se poate .

Eu am tot 2.0 tdi 140 Cp doar ca este BKP si e fara DPF .

Multumesc,

O zi buna

Modificat de @DRI@N
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@daniel_hnatec

Sunt 100% de aceasi parere ca tine.

@stealth

Eu locuiesc de ani buni in Germania si nu imi pun problema de carburanti de proasta calitate, trafic prost este peste tot nu doar in Romania, autobanda este aici slava Domnului destula iar prejudecati in privinta EGR-ului nu am. Ce am momentan: probleme cu EGR-ul; in niciun caz nu face tot ce promite(consum, performanta etc etc)! Nu doresc sa intru in detalii aici insa e o "boala din copilarie" la motoarele 2.0 FSI iar un nou EGR costa de la 130-190 euro plus manopera, deci sa nu moara nici service-urile de foame...la reprezentanta costa piesa si mai mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daniel, la Mitsu cred ca n-o sa ai probleme cu suprimarea EGR-ului si cred ca o sa ai un motor mai curat, fara "sludge", inclusiv uleiul o sa te tina mai mult.

La cealalta masina insa trebuie sa te gandesti mai mult si sa temporizezi lucrurile.

In primul rand DPF-ul se scoate atunci cand nu se mai desfunda dupa regenerare, sau cand vrei sa castigi 3-4CP.

DPF-ul este monitorizat de ECU, are senzori pentru presiunea diferentiala, stie cand trebuie sa regenereze si cand nu, aici vei avea nevoie de ajutorul lui Voinea pentru a-ti modifica softul.

Pe langa modificarea soft acesta trebuie scos si fizic si inlocuit cu tubulatura.

Operatiile presupun niste costuri care nu-si au justificarea.

Din banii aceia mai bine iti iei un sistem de stropire cu apa pe intercooler la Mitsu ca sa ai o racire buna in teren accidentat daca tot esti pasionat.

EGR la Leon 1P este controlat tot de ECU si nu stiu daca iese bine eliminarea lui, din ce-am mai citit nu este simplu, se rescrie o mare parte din modul de functionare a motorului la regimuri joase, nu se ingora niste senzori ca la DPF.

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am egr-ul anulat de un an de zile (1p 2.0 TDI BKD). la mine a fost un motiv serios, nu incapea turbina noua de radiatorul EGRului, si asa am scos tot traseul, am obturat teava din carcasa EGRului si a fost recalibrata din soft ca sa nu imi dea eroare in bord.

EGRul are rolul de a baga in admisie aer cald pentru ca arderile sa se faca la o temperatura controlata. citeste documentatie tehnica pt detalii. ideea e ca ajuta la reducerea emisiilor NOX din gazele de evacuare de vreo 4 ori. astea sunt foarte periculoase, de ex cu masina pornita intr-un garaj inchis cu egr scos, dupa mai multe minute poti avea probleme f serioase... la mine dupa catalizator scos si egr off miroase foarte urat, eu ii spun "musetel"

ca si avantaje, eu sincer nu am facut asta pentru a cauta avantaje, deci nu ma pronunt. da, teoretic nu mai bagi jeg pe admisie si nu ar mai trebui sa se murdareasca carcasa EGRului si galeria de admisie. oricum eu am mai dat jos si pe vremea cand era functionala si nu era chiar asa nasol. despre castiguri de putere/consum, nu am idee, poate doar mici.

dezavantaje: ITP pe "naspa". la eventuala vanzare a masinii blat la identificare sa nu se sperie aia de ce-o fi sub capota (daca ai modificari mai serioase, nu doar anularea EGRului printr-o tablita). gaze de evacuare cu NOX (poluezi) daca are vreo importanta pt tine. si in cazul meu a trebuit sa renunt la radiatorul EGRului care are si rol de pre-incalzitor. cum motoarele diesel se incalzesc mai greu, antigelul este un pic ajutat si de gazele de evacuare prin radiator. la mine acum se incalzeste un pic mai greu, pe distante scurte 2-3 km ajung acasa cu acul nemiscat de la 50...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

legat de egr,un prieten a adus masina din germania cu o tablita ciobita pusa la intrarea in clapeta egr,deci nu era definitiv anulat.noi am descoperit-o pentru ca aparea eroarea de egr.aceea saiba sa-i zic asa se tot misca in interior si nu dadea voie sa -si faca cursa clapeta. dupa ce am scos-o definitiv,consumul de 8 .4 care era raportat de bc pe distanta mai lunga s-a modificat la 7,calculat si de noi cu motorina bagata si km parcursi,plus ca motorul se incalzea si greu.deci consumul a scazut cam 1 litru.puterea motorului, exact la fel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si daca o folosesti in regim racing masina la pedala 100% EGR-ul nu mai recircula gazele cat e blana pedala si la ralanti.

Deci nici daca folosesti masina pentru curse de 400 m nu vad rostul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa este, EGR-ul(sau AGR cum ii zic nemtii) functioneaza doar in regim normal de condus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mutumesc pentru raspunsuri, i-am trimis un mesaj lui @Voinea, astept raspunsul.

Cred ca in cazul unui autoturism nou, si doar pentru o scurta perioada, mai ales datorita combustibililor si a regimului de folosire al masinii, EGR-ul este un sistem gandit sa ajute, dar dupa o mica perioada m impresia ca "aportul" lui tinde sa fie de natura negativa in special pentru motor, tot ce introducere EGR-ul in admisie nu cred ca este bun, funingina in combinatie cu ceva ulei produce un fel de...mazga, cel putin la Pajero, un prieten a dat jos din admisie ~ 10 kg de mazga din asta la numai 6 luni dupa ce curatase deja admisia.

Cred ca foarte important este si regimul in cre se utilizeaza masina, de exemplu, eu am biroul la 5 km de casa, deci masina mea face cel putin doua drumuri de 5 km in aproape fiecare zi (uneori mai merg si sambata la birou) + multe alte porniri/opriri scurte...asta cred ca imi rezulta la multe reziduuri pe evacuare si implicit pe admisie. Din cate am citit intr-un manual de Honda, se recomanda ca schimburile de ulei si filtre (revizia) sa fie facute la fiecare 15.000 km, in cazul in care masina se utilizeaza intr-un regim "agresiv" (nu imi mai amintesc exact termenul folosit de ei) trebuie schimbate la jumatate din km...respectiv la 7.500, iar regimul la care faceau referire il caracterizau ca un regim in care masina circula frecvent distante de pana in 7 km => la o uzura prematura probabil si de aici nevoia de a face revizia mai repede, eu fac schimburile pe la 10.000 km, fltrul de aer cred ca o sa incep sa il schimb chiar mai repede, adica pe la fiecare 5.000 km, pentru ca un filtru curat cred ca are o influenta pozitiva asupra fiabilitatii motorului si a consumului.

Cred totusi ca unele lucruri sunt discutabile, mai exact, daca sistemul meu EGR nu mai functioneaza perfect, daca exista depuneri pe galerie rezulta ca "deschiderea" (orificiul) prin care motorul primeste aer se micsoreaza, micsorandu-se sectiunea, la aceleasi cerinte de putere si acceleratie (respectiv talpa fiecaruia) nu mai "intra" aceeasi cantitate de aer si trebuie compensat cu combustibil => un consum mai mare si implicit mai multe gaze de esapament eliberate in atmosfera. Cam la fel ar fi discutia cu filtrul de particule, cunosc pe cineva in Timisoara ca la un Pajero V60, motor de 3.2 diesel si-a anulat EGR-ul si a inlocuit toate tobele cu teava goala. Initial m-am gandit ca masina trebuie sa fie foarte zgomotoasa si sa scoata fum, dar am fost foarte surprins de rezultat, daca imi este permis sa postez un link de youtub, acesta este

daca nu rog stergerea lui, Mai mult decat atat, fara EGR si tobe, acel Pajero care are motor de 3.2 diesel si ~2 tone, cu cauciucurile de 265 latime, garda la sol si coeficient aerodinamic mai mare decat turismele, rezultand forte de inaintare mari....a inregistrat consum de 6.8 l/100 km, calculati pe ~2300 km, drumul Timisoara-Bucuresti-Timisoara in special si mers cu viteze maricele, atins chiar si 200 km/h.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe langa intervalele de schimb mai dese, daca vrei o admisie curata si DPF fara regenerari treci pe un ulei Amsoil 5W-30, asta pe langa motorina cu cifra cetanica mai mare (varianta mai scumpa la OMV).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru sfat, o sa ma interesez. Nu am auzit desre acest tip de ulei, eu foloseam Castrol sau Mobil. Ca si motorina folosesc preponderent Rompetrol si in ultimul timp din cea scumpa, cu cifra cetanica mai mare....chiar se simte diferenta de putere....sper ca se si micsoreaza putin consumul, o sa verific in timp.

Spor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

legat de egr,un prieten a adus masina din germania cu o tablita ciobita pusa la intrarea in clapeta egr,deci nu era definitiv anulat.noi am descoperit-o pentru ca aparea eroarea de egr.aceea saiba sa-i zic asa se tot misca in interior si nu dadea voie sa -si faca cursa clapeta. dupa ce am scos-o definitiv,consumul de 8 .4 care era raportat de bc pe distanta mai lunga s-a modificat la 7,calculat si de noi cu motorina bagata si km parcursi,plus ca motorul se incalzea si greu.deci consumul a scazut cam 1 litru.puterea motorului, exact la fel.

Salut, nu am inteles eu foarte bine. vrei sa spui ca dupa ce a-ti scos-o definitiv, te referi la clapeta sau a tablia cioplita?

Vreau sa inteleg daca acel consum a scazut in cazul in care s-a anulat EGR-ul sau cand a-ti refacut ca totul sa fie ca inainte, adica cu EGR-ul functional

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

scaderea consumului s-a sesizat dupa ce s-a eliberat conducta de la gaze care intra in clapeta egr,unde era aceea tablita.deci acum, este asa cum a plecat din fabrica motorul,cu egr functional.inainte de a descoperi aceea anulare egr,amicul se plingea de un consum cam maricel,8.4 era media raportata de bc.chiar ne miram de ce a mea de 170cp lua mai putin si a lui de 140 consuma mai mult.parerea mea ca egr are treaba lui.acel motor a fost proiectat cu el si ma gindesc ca trebuie sa functioneze.intr-adevar face rau ca murdareste totul in calea lui,egr ,admisie,dar se pot demonta si curata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...
meMyselfAndI

Deci pana la urma cum e cu acest EGR, benefic ori ba ? Am gasit o gramada de pareri atat pe la noi cat si prin strainezia, si desigur toate trageau spre efectele negative ale prezentei EGR. Mai exista persoane care si-au anulat EGR ? Ce au sesizat legat de putere, consum, efecte pozitive vs negative ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!