Jump to content

1.8T AWT - Problema cu temperatura lichidului de racire si trepidatii la relanti


Andrei__1
 Share

Recommended Posts

Salut! Am un Passat 1.8T AWT la care am doua probleme, dar inainte de asta sa incep cu ultima intrare in service:

Luni si marti (21 si 22) am avut masina in service pentru a imi schimba pompa de ulei, lantul, intinzatorul, sorbul, tubul de la joja de ulei si un burduf de planetara. Stiind ca motoarele astea au avut probleme cu depunerile de ulei, am schimbat piesele ca masura de precautie. Toate piesele au fost OEM si le-am schimbat la un service renumit. Surpriza vine marti seara, cand ma suna de la service ca sa imi spuna ca masina are joc la incuietoarea de la capota (de fiecare data cand inchid capota, ridic de ea ca sa vad daca e inchisa si NU a avut nici cel mai mic joc), un burduf imbatranit (posibil) si "sonda temperatura furtun termostat" (nu stiu care este). Le-am spus ca nu vrea sa mi le repare. Am luat masina de la paznic deoarece termin programul dupa ce termina serviceul; nu l-am bagat in seama atunci, dar mi-a spus ca m-au asteptat baietii pana mai tarziu. Bomboana pe coliva vine miercuri, cand vreau sa verific nivelul de ulei:

- tubul jojei nu era infipt in teava metalica, deci am scos joja cu totul; problema am remediat-o seara, cu motorul incins;

- din antigel la maximum am ajuns la 3 cm sub minimum in 12 km; vorba vine, niciodata nu a pierdut antigel, nici macar un gram;

- din nivel de lichid de servo la minimum, asa cum trebuie sa fie, de-abia mai atingea joja;

- incuietoarea de la capota era deplasata cu 5 mm, se vedea unde a fost inainte;

Abia apoi am facut eu legatura ca baietii care m-au asteptat erau mecanicii dornici de un ciubuc. Bineinteles ca am sunat la service si le-am spus de problemele gasite, dar ...

Dupa ce am refacut nivelul lichidelor si 100km, ele sunt tot acolo si exact in aceleasi cantitati.

Acum, problemele:

1) Ieri (duminica) seara am observat ca masina trepideaza la relanti, fie ca motorul este rece, fie ca este cald. Daca pun mana pe galeria de admisie, se simt vibratii nu foarte puternice la acelasi interval de timp si de intensitate constanta. Daca ating putin acceleratia (50 - 100 rpm), vibratia dispare in totalitate, mai ales cand e rece. Nu stiu daca este din cauza temperaturii de afara, fiind mai frig decat saptamana trecuta. Iarna asta nu am condus masina prea mult si nu imi aduc aminte sa fi fost temperaturi sub 0 grade atunci cand am condus-o, dar cu siguranta nu a avut acele vibratii. Benzina folosita inainte a fost OMV 100 si acum 100km am bagat EfixS 98 peste 5 litri de OMV.

2) Tot ieri am observat ca ventilatorul electric sta pornit tot timpul, pe cand celalalt nu. Mai mult, daca tin contactul pus timp de 15 secunde, ventilatorul porneste fara a porni motorul. Azi am observat, cu motorul pornit, ca desi indicatorul de temperatura din bord indica aproximativ 87 de grade si furtunul din partea superioara a radiatorului si cele care ies din partea superioara a motorului sunt fierbinti, lichidul din vasul de expansiune si furtunul din partea inferioara a vasului sunt reci, la fel ca si galeria de admisie. Inainte, galeria de admisie era mai calda. Dupa ce motorul a ramas oprit timp de 5 minute, am observat ca s-a incalzit si apa din vas. Pana acum nu am pus niciodata mana pe vas (sau cel putin nu imi aduc aminte), deci nu pot sa va spun cum era inainte. Apropo, termostatul a fost schimbat acum 800 - 900km cu Wahler (nu am citit lucruri bune despre ele, dar prea tarziu, adica acum o ora).

Aceste probleme pot fi o intamplare, dar faptul ca s-a intamplat la 3 zile (vineri si sambata nu am mers cu masina) dupa ce am luat masina din service si stiu ca au incercat sa mai bage reparatii care nu erau necesare, ma fac sa cred altceva.

Daca am mai omis ceva si imi aduc aminte, o sa completez maine. Ce pot sa va spun este ca motorul trage la fel ca inainte. Daca ma poate ajuta cineva, as fi recunoscator. Oricum, pentru sambata mi-am programat o diagnosticare la reprezentanta VW sa vad ce probleme sunt, dar as vrea sa stiu daca pot remedia ceva pana sambata pentru ca nu as vrea sa circul asa cu masina.

Va multumesc!

Link to comment
Share on other sites

Urat ce ai patit. Vezi ca ventilatorul electric poate sa stea pornit si daca ai pus climatizarea pe dezaburire, pt ca porneste compresorul de clima.

Link to comment
Share on other sites

Stiu asta si asa am crezut initial, dar dezaburirea era oprita. Am vazut pe un site, dar nu mai stiu la ce motor VW facea referire, ca daca unul din senzorii de temperatura este defect, ventilatorul electric functioneaza incontinuu, iar ECU ia valoarea default de 95 de grade.

Ingrijorarea mea vine mai mult de la faptul ca motorul are acea vibratie si ca apa este rece in vasul de expansiune.

Link to comment
Share on other sites

1. Posibil sa fie vreun furtun de vacuum neinfipt bine sau joja sa nu stea bine si sa pierzi vacuum pe acolo.

2. Eu zic ca au uitat sa-ti conecteze vreun senzor.

Fenomenul descris de tine cu furtunele reci/calde suna normal, pare ca nu deschisese termostatul.

Eu am termostat Wahler de vreo 2 ani si n-am avut probleme, dar am citit si eu ca este posibil sa nimeresti si proaste.

Link to comment
Share on other sites

Senzorul de temperatura a lichidului de racire este conectat si oricum, nu aveau ce senzori sa deconecteze pentru a schimba piesele. Joja sta bine, iar furtunele nu cred ca nu sunt infipte bine pentru ca a mers perfect pana duminica. Din cate stiu, daca pierzi vacuum, mai apar si alte probleme, nu numai o vibratie. Posibil sa fie si din cauza senzorului de temperatura, mai ales ca ventilatorul electric functioneaza incontinuu.

Link to comment
Share on other sites

Am aflat ieri ca s-ar putea sa fie un tampon de la motor de vina pentru acele vibratii. Aseara am fost ca sa verific tampoanele si am observat ca cel din stanga are urme uscate de lichid mov atat pe o portiune de carcasa sa, cat si pe scutul masinii. La cel din dreapta nu prea am putut vedea foarte bine din cauza turbinei si a carcasei tamponului, dar nu am observat nimic mov pe acolo. Sambata o sa schimb tamponul din stanga si o sa revin cu impresii.

Link to comment
Share on other sites

Am schimbat cei trei suporti ai motorului si s-a rezolvat.

Link to comment
Share on other sites

  • 10 years later...

Salut, aveti idee daca e normal sa mi creasca temp pana la 98-99 de grade la mers in oras? In regim de autostrada sta undeva la 85-90.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!