Jump to content

Achizitie, T4 sau T5?


Vizitator
 Share

Postare recomandată

Salutare tuturor,

Dupa cum spune si titlul, vreau sa achizitionez un Transporter, si nu am gasit un astfel de topic aici.

Ceea ce caut eu este un Caravelle, Multivan sau Transporter, obligatoriu de persoane, si sa fie un model scurt.

Pana aici, totul ar fi ok, doar ca prefer sa achizitionez ceva cat mai nou, ca si an de fabricatie. Si de aici incep parerile.

Am sa scriu cu liniute:

- am inteles ca ar fi bine sa exclud motorul de 1,9, deoarece sunt probleme mari la cutie, respectiv a 5-a, corect?

- foarte fiabil motorul de 2,5, dar ce facem cu impozitele, pana la urma asta e;

- aer conditionat sau climatronic obligatoriu;

- am mai citit despre faptul ca T4 este mult mai "fiabil" fata de urmasul T5, la ce trebuie sa fiu atent cand vreau sa cumpar asa ceva?

- spre ce an de fabricatie sa ma indrept? de la, pana la?

- presupun ca tot ceea ce gasesc au peste 250k de km, motoarele mai duc cat? alte detalii despre km vs an de fabricatie;

- syncro sau nu, pentru o intretinere mai usoara?

- buget: putin peste 10k.

Multumesc frumos si astept raspunsuri punctuale de la voi, pro si contra.

Concret: asa ceva? sau asa ceva?

post-13173-0-59815900-1359317367_thumb.j

post-13173-0-05452300-1359317370_thumb.j

Modificat de geee
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

motor de 2.5 nu ai ce face cu el decat daca vrei sa tragi de el.. adica sa mergi mereu cu masina plina :) pentru familie 1.9 e suficient

t4 e mai fiabil ca t5 din prisma electronicii minime si a puterii dezvoltate mai mici

dar nu are rost sa iei o masina de minim 10 ani

mergi pe T5 1.9 102cp.... 4motion e bun iarna, dar in rest e inutil, oricum nu cred ca am ramas cu t5-ul vreodata blocat, e inalt, greu si atata timp cat zapada nu trece de praguri, mergi ca tancul :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca posesor de T4 te sfatuiesc sa iti iei aceasta masina! Costuri de intretinere mult mai scazute decat la T5, foarte rezistenta(allroad as putea spune), f bine incheiata, calitatea materialelor f buna rezistente in timp, consum decent,tinuta de drum excelenta.

Eu am motorizarea 1.9 td, pentru iesirile de weekend este foarte buna!

P.s: Arata bine T4 din anunt!

Modificat de wolksmanT4
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

materiale rezistente in timp.. dar nu cred ca un material de 10 ani arata ca unul de 4-5 ani :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

motor de 2.5 nu ai ce face cu el decat daca vrei sa tragi de el.. adica sa mergi mereu cu masina plina :) pentru familie 1.9 e suficient

t4 e mai fiabil ca t5 din prisma electronicii minime si a puterii dezvoltate mai mici

dar nu are rost sa iei o masina de minim 10 ani

mergi pe T5 1.9 102cp.... 4motion e bun iarna, dar in rest e inutil, oricum nu cred ca am ramas cu t5-ul vreodata blocat, e inalt, greu si atata timp cat zapada nu trece de praguri, mergi ca tancul :)

soila, multumesc pentru raspuns. Dar problem legata de cutie este reala sau inventata? Respectiv treapta a 5-a.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce nu te uiti si la un Caddy Maxi cu 7 locuri ? E la fel de lung cu T4 / T5 , mult mai nou si doar putin mai mic spatiul de bagaje ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca il vrei pt. familie, eu as opta pt. varianta multivan sau eventual caravelle, exclus varianta transporter.

Din punct de vedere al costurilor, varianta cu T4 cred ca e mai buna. Daca optezi pt. un motor de 1.9 TD, nu vei avea posibilitatea sa-ti alegi syncro.

La motoarele mai mari, e pacat ca umpli sacosa cu bani a statului.

T5 diesel, probabil e mai silentios decat un T4 diesel. Daca iti alegi un T4, te-ai gandi si la varianta pe benzina? Sau ai exclus din start aceasta varianta?

Si fiind si putin subiectiv, T4 mi se pare mult mai frumos.

As alege un T4 1.9td sau 2.0 benzina, anul nu mai conteaza ca tot euro2 iese.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sfatul meu ca fost posesor de T4 si sper ca in curand viitor posesor de T4 sau T5 (sa vad ce gasesc raportat la buget) e sa mergi pe un T5 cu motor de 2.0 cu 6 trepte daca iti permite buget-ul, daca nu motor de 1.9

E adevarat ca T4 cu motor de 2.5 e "indestructibil" dar totusi taxele la noi sunt exagerate pentru aceasta cilindree, iar motorul de 1.9 TD e ca sa te tarai cu masina nu ca sa mergi decent (sa vezi ce interesant e cand dai de panta...) oricum T4 cu motor de 1.9 nu o sa mai iau in considerare ca viitoare achizitie.

Or pica mai des cutiile la T5-uri ca sunt mai slabe dar pica in special la masinile chinuite (incarcate, cu platforme dupa ele, etc.) si pana la urma o reparatie la viteaza a 5-a nu e asa costisitoare, nu trebuie data jos cutia de pe masina...

Eu unul nu recomand syncro/4motion-ul din punct de vedere al consumului, oricum iarna te descurci mult mai usor cu o duba comparativ cu o masina mica.

Concret: daca iti permite buzunarul ia T5-ul.

Modificat de FROST
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Neata,

Multumesc pentru raspunsuri, si am sa va argumentez si eu pe rand:

- caddy.fan - caddy-ul este exclus, sorry. daca era ceva mai mic, mergeam pe Sharan, Alhambra sau Galaxy;

- r4ulik - multumesc de info. Ca fost posesor de Defender (tD4) si G-Klasse (3,2 benzina), nu as mai vrea benzina. Am mers suficient cu un consum de 17% afara, 25% in oras, si in teren fara numar. Ca si concluzie, raman la diesel.

- Frost - motorul de 2,0 L 140CP este o solutie, dar nu este acelasi model de pe Passatul B6? cred ca toti prietenii mei care au asa ceva, au schimbat minim 2 injectoare si/sau pompa.

Mai adaug:

- nu trag platforme;

- nu o sa ac transport de persoane

Uz strict de plimbari.

Incep sa inclin si eu spre 1.9, T5.

Nu vreau sa caut masina perfecta, dar fac acest demers ca sa reusesc sa reduc cateva dintre riscuri la achizitie.

Inca mai astept pareri de la posesori.

Multumesc.

Modificat de geee
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am o cunostinta cu un Multivan din 94 , motor 2.4 D . Aduce masini si utilaje pe platforma din Germania si are vreo 400.000 km facuti doar de el fara probleme la motor si cutie. Nu recomand o masina asa veche am vrut doar sa evidentiez fiabilitatea marcii !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nimeni nu pune la indoiala fiabilitatea lui T4, dar chiar nu merita sa dispui de niste bani si sa dai pe o masina de 10-14 ani :)

eu am facut upgrade la 2.5 180CP (de la T4 1.9TD) pentru ca aveam nevoie de masina puternica si eu si taicamiu, nu facem italia si nici nu caram masini, dar mergem mult si uneori cu remorca sau rulota dupa noi, ce-i drept acum mai mult sta pe dreapta, si la impozit de 1100 lei si rca tot pe acolo, e cam costisitoare, dar nici nu vad alta alternativa

1.9 TDI de 102CP de pe T5 e suficient pentru o familie

legat de a 5-a treapta, nu stiu la 1.9 dar mie mi s-a blocat a 2-a treapta pe la 280.000km, asta pentru ca e si puternic motorul si a cam fost tras de el

caravelle-ul ala de DB e bun la pretul sau (sa aiba si km reali...) si sa vezi de taxa acum cat e mica, pentru 1.9 euro4 ca apoi se dubleaza cand intra in vigoare timbrul

Modificat de alios
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cunosc si eu pe cineva care a schimbat un T4 cu T5 si dupa cateva probleme care au costat vreo 2000eur regreta schimbul facut si doreste sa revina la T4. Eu am model 91 si caroseria zincata, vopsea originala, fara rugina dar am vazut modele mai noi 98-2000 toate sparte la aripi si praguri. Sfatul unui dealer din Austria a fost ca, T4 2,5, 102cp e cel mai reusit model.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am eu T4 2.5 TDI 102CP dar e duba de carat,nu are locuri,trege destul de bine,are cam 480.000km,nici o problema cu injectoarele sau pompa sau alte chestii,

dar nelu-tm are dreptate incepe sa o ia rugina desi e din 2001,am si golful din 2003 si nu are problema asta.eu as lua T5 pentru familie,desi stiu pe cineva care vrea sa vanda Vito din 2008 pentru un T4 syncro de 2.5,asa ca urca in amandoua,mergi cu diferite motorizari si vezi care ti se potriveste mai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca poti iti recomand un T5 cu motor 2.5,ai tot ce iti trebuie si face tot

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

geee - Sincer nu am auzit pana acum de posesori de T5 care sa fi schimbat injectoare sau pompe de motorina; stiu pe cineva care face Italia cu asa ceva (+ remorca) si nu l-am auzit sa se planga de ceva la motor.

Ca si concluzie eu sustin ca un motor sub 100 cp nu are ce cauta pe un T4/T5.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.9 TDI de 105 consuma cam 8-9 prin oras, si 7 la drum intins (depinde cat de incarcat esti)

2.5 TDI fie ca e 131 sau 174cp, se duce la 12-13 prin oras, si 9 la drum intins

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

al meu 2.5 tdi de 102 cai,ia 10-12 prin oras,nu prea aglomerat,jumatate din drum incarcata,si in jur de 6-8 pe afara,nu mi se pare exagerat goala avand 1700 de kg cred ca tot pe acolo bate si una cu locuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iar scoateti consumurile astea minunate. Cum o fi posibil ca la un "camion" cu 2.5 Tdi sa scoateti asa ceva ma depaseste...

Eu am un T5 (Caravelle) si merge impecabil,de notat totusi ca atunci cand ma opresc la pompa cam bag mana in buzunar!

Nu e ieftin,nu e economic si motorul asta nu tine cu buzunarul tau, dar la condus e o placere.

Parerea mea este sa te orientezi spre 1.9 daca tintesti economia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@gee - iata si cateva din ideile mele:

1. La T4 motor 1.9 nu exista aer condtionat. Never.

2. T4 cu motorul 2.4 nu merita. Impozit mare si putere mica.

3. T4 cu 2.5 merita DAR nu cred ca mai poti gasi vreunul sub 500.000 km (reali!). Ai grija, am vazut personal T4 si T5 care fac peste 250.000 km/an !!!

4. T5 cu 1.9 nu mai merita ca exista T5 cu 2.0. De fapt 2.0 a ramas singurul motor pe T5 FL... Eu personal astept sa se ieftineasca 2.0CR de 140CP sa fac upgrade.

5. Daca vrei sa dormi in el ia Multivan. Daca vrei doar la drum lung ia Caravelle - dar mare atentie - firmele de transport prefera Caravelle ca e mai ieftin si are 9 locuri - iar Multivanul doar 7 locuri si e preferat de familii si business. In consecinta ai sanse mai mari sa gasesti o masina cu rulaj mai mic daca e Multivan.

Oricum - sfatul meu e ca ORICE ai lua sa te duci sa iei personal din Germania si NUMAI de la persoana fizica unic proprietar (scrie in Breif cati proprietari au fost). Handlerii germani mai nou schimba km. Sau sa contractezi un samsar mai "spalat" si cu referinte de la prieteni. Si sa nu iei fara verificarea istoricului de service la dealer VW. Asta daca vrei masina si nu tzeapa.

Sanatate!

@voodoo_boy - am facut ieri plinul, 700 km numai in oras, iarna, frig si drumuri scurte. Fix 8.9 %. Iti pot trimite bonurile si logul de alimentare. Pe tot 2012 mi-a iesit media 7.54% la 13.000 km - masina de familie...

@
- cati km reali are? Cand si la cati km are ultima revizie la VW? De ce a fost revopsita masina - rugina, accidente? Duba mea de din 1998 si tot cu vopseaua originala (barele gri si abtibildurile de echipare Allstar)
Modificat de Oxigen
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oxigen, multumesc frumos pentru precizari si tuturor de altfel care au scris pe acest topic.

Astazi, am achizitionat un T5, 2008, prima inmatriculare 2009, 2,5 L, cod BNZ, de 131 cp.

Este un Caravelle, verde, cu webasto, parctronic, in plus fata de optiunile clasice din interior.

Cu ajutorul lu Florin, am facut si un test soft, o eroare la ceva senzor de clima si atat, eroarea era veche. Cu testerul pus, am iesit si la drum, si totul functioneaza in parametrii.

De aici inainte, o sa vad ce o sa fie.

Multumesc frumos inca o data tutoror acelora care au incercat sa ma ajute, indrume, si au raspuns punctual.

Ca sa raspund si legat de T4, am abandonat ideea datorita taxei. Am gasit n Multivan 2003 de 2,5 cu soft, de la spalator de faruri la trapa si scaune incalzite, mirific de altfel, dar a trebuit sa dau inapoi datorita taxei, la care daca adunam pretul cerut, depaseam mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@geee - este ala vernil prazuliu din Vitan? Du-te cu actele la orice dealer VW si verifica istoricul (poti sa ceri o cotatie de distributie si apare si cand a fost facuta ultima data). Desigur daca e adus din afara. Daca e local probabil a facut Italia si are cam un milion de km... sau poate ai verificat in targ la AutoTest ca orice verificare tehnica merita si ultimul leu.

Modificat de Oxigen
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La ce pret l-ai luat?Ceva poze sau un topic la Masina mea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pot sa te felicit pt achizitie. Acelasi model il am si eu. Am cumparat-o de noua 2007 si pana in prezent nu am avut probleme cu ea. Buba lor este filtru de particule in cazul in care mergi in oras si evident consumul de 12-16 in Bucuresti. As dori sa stiu pretul cu care ati achizitionat-o si cati km are . Am de gand sa o schimb si eu pe a mea cu o Toyota hilux .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!