Jump to content

Passat Variant B5.5 136 cp Euro 4, DPF


MikeRG

Postare recomandată

Reper nou - verificat la reprezentanta - doar pe gri deschis si doar pentru 5 trepte - 186 lei plus TVA - asa ca nu.

Link către comentariu
  • 3 months later...

Update de primavara: avem 253.000 km

Discurile spate si placutele spate (TRW), schimbate la inceputul mariajului nostru, au cedat definitiv dupa circa 50.000 km - discurile sunt roase/arse iar placutele la tabla. Fata (discuri si placute TRW) vad ca mai tine, surprinzator. Mai mult, culisa etrierului spate dreapta a inceput sa faca figuri, blocandu-se. Curge din nou burduful de planetara stanga spre roata, schimbat tot acum 50.000 km. Amortizoarele spate (sachs - probabil prima echipare) sunt scurse. Masina merge prost, franeaza prost si se batzaie de coor pe curbe.

Am schimbat: discuri (ATE), placute (ATE), un etrier complet functional dreapta spate (sh/dezmembrari), amortizoarele spate (MONROE), un burduf de planetara (nu mai stiu ce marca...) costuri generale 1100 lei (din care 400 lei manopera).

Masina si-a revenit la ce o stiam eu ca poate!

Urmeaza - o-ringuri tubulatura turbo (scurgeri), pe vara distributia (atunci vom avea 5 ani / 60.000 km de la schimbarea initiala).

Inca nu am agonisit fusta spate pentru senzorii de parktronic dar nu e timpul pierdut.

Masina e pregatita pentru concediile ce incep de Paste incolo.

 

Modificat de MikeRG
Link către comentariu
  • 1 month later...

A picat si termostatul, cel vechi nu mai ridica pana la 90 grade, cel nou (wahler) a functionat fix trei saptamani dupa care a ramas cracanat de tot, de ieri am altul (gates). Tinem consumul sub control!

Link către comentariu
  • 3 weeks later...
Publicat (modificat)

Victorie! Cu putina rabdare si un ajutor din partea unui coleg forumist, ieri am reusit sa cuplam in conditii bune firele de la priza de remorca la stopurile spate ale masinii (grosul firelor pe stopul stanga si doua fire la stopul drept) cu conectori din aceia albastri cu clips. Am refacut invelisul cablurilor - dezizolat cam jumatate - cu varnis termocontractabil, prins pe armatura carligului cu soricei, totul trecut prin dopul din caroserie. Avem curent pentru viitoarele tractari (remorca/platforma/rulota).:Driver:

De remarcat in ceea ce priveste consumul in oras, dupa schimbarea termostatului motorul se incalzeste repede iar un stil de sofat cuminte (frana din timp, pornire de pe loc graduala, fara talpi) si economic (pana in 60/ora, treapta a III a) permite consumuri chiar si de 7,5-8 % in trafic urban decent. La ore de varf insa, lucrurile se schimba, consumul sare spre 9-11 %.

Modificat de MikeRG
Link către comentariu
  • 1 month later...

De Rusalii cu masina si familia la Budapesta. Functionare foarte buna, i-au priit drumul lung si autostrada  spre capitala Ungariei. Am refacut intre timp echilibrarea rotilor, la peste 140 km/h vibra un pic. Consum undeva intre 6.5 si 6.8/100, cu A/C, doi adulti, doi copii si bagaje. Ce bine ar fi daca am avea si noi autostrada dintr-o bucata de la Arad la Sibiu, macar...

28.06.2017 - 259.400 km - schimb ulei si filtre, la 12.000 km. Filtru de aer si ulei BOSCH, filtru de habitaclu cu carbon CHAMPION , ulei LIQUI MOLY 5w40 4100, aditiv ulei LIQUI MOLY MOS2. Toarce. Urmeaza a doua tura de concediu, cu masina, de data aceasta in Grecia.

Modificat de MikeRG
Link către comentariu
  • 2 weeks later...

Kalimera! Dobar den!

In perioada 30 iunie - 8 iulie, 2500 de km rontzaitzi in Grecia si in Bulgaria, in cautarea cazarii perfecte :). Am fugarit-o constant pe autostrazile grecesti pana jos in Volos (bune autostrazile dar cam scumput sa te dai pe ele), m-am intors spre Alexandropolis si m-am deplasat cuminte pe drumurile mai plapande ale Bulgariei. Consum intre 5.5 si 6.5 /100, in conditiile in care am mers cam cu 125-135 km/ora, viteza maxima, cu A/C tot timpul, patru persoane si bagaje. Uleiul a scazut cam 400-500 ml fata de plecare. A facut plici pilotul automat. Sa vedem ce si cum.

Modificat de MikeRG
Link către comentariu

De ceva vreme urmaresc topicul tau pentru ca am o masina cu motorizare identica. Vreau sa te intreb, cu DPF cum stai? 

Link către comentariu

In 2014 (daca citeai mai din spate) am constatat ca fizic nu am ce filtru DPF sa curat, ca masina a fost umblata in Germania si partea ceramica scoasa :( , asa ca am resoftat-o aici ca sa nu mai faca regenerari in gol. Intr-un fel am iesit mai ieftin, ca nu am mai dat banii pe manopera de dat jos filtrul  :) Asa ca stau bine mersi, nu stiu ce e aia. Oricum la RAR, in 2012 cand i-am facut cartea, tot fara filtru era dar nu a iesit altceva decat EURO 4 si asta pe bune. Ce e fain la masina (inca) e ca merge injectia stas.

Si spre deosebire de multe alte surate, inclusiv cu pretentii (Audi), sau mai noi, nu scoate fum nici cand o calc pe coada.

Link către comentariu

Astazi este o zi de doliu (?). A plecat dintre noi semnul de mai jos, afisat la fiecare pornire, in ultimii doi ani, pe bord, permanent.

amber-airbag-and-seat-belt-system-icon.j

Prin profesionalismul, rabdarea si priceperea lui Al Bundy (multumirile mele, inca o data), s-a dat de cap erorii de airbag, nerezolvata de vreo 2 ani, de alti mesteri mari, calfe si .... carpaci... (timp in care am schimbat si spira, si airbagul, fara rezultate). Cablajul dintre airbag si spira a fost efectiv facut bucati, pigulit si verificat contact cu contact. Rezultatul - FARA BECULETE GALBENE PE BORD!

Link către comentariu

Multumesc pentru raspuns. Si eu vreau sa-l dau jos. Fizic, la Brasov si soft, la Constanta. Nu stiu cum se va comporta masina de la Brasov la Constanta. 

Link către comentariu

Noutati. Mi-am infrant lenea si am pus mana pe scule. Intre o seara de demontat si o dimineata de asamblat, am reparat rotita de reglaj vertical a unuia dintre faruri. Am refacut partea sparta din zona axului cu baton de lipit, am dat o gaura mai mica in piesa refacuta si am inserat prin presare (cu o menghinuta potrivita, introdusa inclusiv in interiorul farului) rotita pe ax. Si merge! Economie de 100 eur (far Hella nou) si de 3 ore de manopera (lasand la o parte ca nimeni nu facea o astfel de reconstructie).

 

IMG_20170713_075347.jpg

Link către comentariu

Orice minune dureaza trei zile. Rotita a cedat. Incep cautarile pt faruri s/h in stare buna.

Link către comentariu

pt ca farul se incalzeste si lipiciul ala baton se moaie la caldura?

nu merge cu poxipol?

Link către comentariu

In fine, voi schimba farul, gasesc eu ceva. Intre timp, cu ceva noroc, am gasit la dezmembrari fusta de break pt senzorii OEM. Cu tot cu senzori si cablaj. La un pret imbatabil de 350 lei. Bara a venit completa dar pe negru. Am demontat fusta, spalat, mici reparatii la suportii de senzori ,curatat senzorii si cablajul. Urmeaza transferul pe bara mea.

Link către comentariu

Lucrari de dimineata. Am demontat bara masinii, am scos fusta originala, am montat senzorii in fusta si reasamblat totul la loc. 1 ora 30 min. Am cablat pana in interior, urmand a merge la specialist pentru restul.

IMG_20170726_083024.jpg

IMG_20170726_085316.jpg

Link către comentariu

Mike,felicitari pentru modul cum ingrijesti masina!Mai citeste si tu pagina 4 si vezi ca ti s-a dat kilometrajul inapoi cu 100.000 km!!!!!!:biggrin: 

Link către comentariu

Da, acum am observat si eu ca mi-a lunecat des'tu pe taste si am mai pus 100.000 km peste cei actuali. O fi de bine? Nu stiu daca o mai tin atata!

Link către comentariu

Masina este in prezent la vanzare, pentru innoirea parcului auto al familiei.

Topicul se gaseste in sectiunea Vanzari - Masini.

Link către comentariu

Desi i-am pus gand rau "vaporului", cat e la mine primeste aceeasi atentie ca si pana acum, in fond tot eu merg cu ea pana ne despartim.

Evident ca in functie de sume si imbunatatiri pretul de vanzare devine din ce in ce mai fix :).

Astazi, mi-a intrat pe stoc un far dreapta OEM Hella, in stare foarte ok, sticla farului arata bine si farul poate fi folosit ca atare pentru cei nepretentiosi, singurele lipsuri fiind motorasul de reglaj si becurile.

Am demarat lucrarile la 23.30 si le-am incheiat la 02.30. Am dezechipat iar botul masinii, dat jos farul cu probleme, scos becuri si motoras, pus tot pe farul de schimb, reasamblat totul, probat si apoi pus la loc bara, masca etc.

Concluziile noptii: avem lumina! Farul se poate regla atat din suruburile de reglaj cat si din motoras, astfel ca voi ajunge in cel mai scurt timp la un service cu stand de reglat faruri.

Totodata se impune schimbarea becurilor cu ceva philips sau osram mai luminoase, caci acum am un philips mai nou si un osram mai vechi si se vede diferenta.

Cu 110 lei pret de achizitie si maxim 125 lei polisare si aplicare folie (cum am facut farurilor de pe masina), voi avea un far OEM ca nou la pret de AM ba chiar mai jos.

Stingerea!

Link către comentariu

Poze la zi. Inclusiv pentru doritorii care sunt interesati de masina.

 

IMG_20170803_184949.jpg

IMG_20170803_185517.jpg

IMG_20170803_185531.jpg

IMG_20170803_185554.jpg

IMG_20170803_185610.jpg

IMG_20170803_185622.jpg

IMG_20170803_185654.jpg

IMG_20170803_185727.jpg

IMG_20170803_185800.jpg

Link către comentariu

Mda, coana mare face tarantele, afland probabil ca vreau sa o vand.:biggrin: A inceput sa bata din volant... :screwy:Motiv pentru care intra in service saptamana viitoare iar pretul masinii va reflecta reparatia, respectiv inlocuire volant si ambreiaj, LUK, nou si manopera respectiva.:banghead:

Link către comentariu

Trotineta a intrat azi la doctor. Maine seara sper sa iasa in mintile ei. Sa avem drumuri bune, vorba unui coleg coforumist!

Link către comentariu

Si chiar avem! Primii 1000 km rulati dupa schimbare ne-au adus la Praga, in conditii de rulaj excelente. Masina are zvac cum nu credeam ca (mai) are, motorul transmite puterea la roti cum trebuie, viteza medie de croaziera a fost de 135 km/h, am impins pe autostrada pana spre xxxx km/h, si mai vroia... :wub:

Masina are 264.000 km. Si mai bagam...

Am reechilibrat (conform unui bun obicei pe care mi l-am creat) toate rotile, inainte de plecarea in concediu. Si asta conteaza.

Modificat de loghy
viteze ilegale
Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!