Jump to content

Passat Variant B5.5 136 cp Euro 4, DPF


MikeRG

Postare recomandată

Saptamana asta poate rezolv si cu spira de airbag. Ne pregatim de conced. O mica revizie inainte de drum nu strica (nivel ulei, roti, freon).

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

28.000 km. Scurta revizie "homemade" pe 16.08.2015, inainte de plecarea in concediu.

 

In intervalul scurs de la schimbul de ulei anterior (noiembrie 2014) s-au inregistrat pana acum circa 8-9000 de km si un consum de 1/2 litri de ulei. Foarte decent zic eu. Am completat corespunzator pentru a ajunge din nou la semn (partea superioara a zonei hasurate). De asemenea am completat cu circa 200 ml de apa distilata circuitul de racire, era la minim dupa inlocuirea lui de acum 2 ani. Sa vedem pe viitor daca pierde pe undeva sau nu.

 

 

In conced la bulgaroi, pe perioada 17-23 august. Consum masurat la pompa, regim de autostrada dupa plin in Popesti-Leordeni, cu completare la Petrom inainte de Mangalia - parcursi 230 km - consum 6,45 litri la 100 de km, in conditiile in care s-a mers cu circa 110-120 km/h, a 6-a, aer conditionat, bagaje full,3 adulti si 2 copii. Rezon. In rest aceeasi tinuta de drum (aproape) impecabila, pe gumele noi (trebuie reechilibrate, fata tremura un pic intre 100 si 120 km). Tempomatul functioneaza fara probleme, fiind maneta inlocuita. Turbina trage din toate pozitiile. Buna masina, ai dreaq nemtii astia ;)... dar si cu anumiti mesteri romani chiar nu mi-e rusine!

Link către comentariu

Nu cunosc bine motorizarea, dar la 120km/h cu a6a treapta (adica foarte economica) nu e cam exagerat acel consum? trebuia sa fie cam 5.45 %. La viteze gen 130-140km/h incepe sa consume 6.5%.  Generatia asta de motorizari (A si B-uri) consuma ridicol de putin pana in 115/120km/h depinde de cate trepte ai la cutie.

Modificat de deenman
Link către comentariu
  • 2 months later...

Noutati: acum vreo luna si juma' incepu sa bubuie in admisie la relanti si sa se balbaie in sarcina. Verdict: crima - axul cu came. Dupa ce am murit si am inviat la loc, m-am scobit, am scos banul de pe unde nu e si am inceput sa adun piesele: tacheti, garnitura capac, cuzineti ax came si in final, desertul - axul cu came!

 

Pe 28 octombrie am dus masina la doctor si pe 29 octombrie a fost gata! Autopsia pieselor uzate: trei tacheti ovalizati - concavi/batuti in cap, restul cu suprafata de contact fisurata (sic!), cuzinetii ajunsi la cupru si trei came ovalizate/tocite pe ax dincolo de orice sansa de utilizare.

 

Acum - mai sarac cu 1900 lei si mai fericit - ca am masina pentru vreme rea.

 

Pe intreaga perioada de relache a "vaporului" credincioasa mea buburuza a dus greul mersului de zi cu zi prin Bucuresti, achitandu-se cu brio, mai ales ca e mica mica da' voinica.

 

Back in business!


231.000 km

Link către comentariu

Din pacate este boala lor :( Si eu am fost nevoit sa scot aceiasi bani pentru acelasi motive. Ba mai mult (nu am citit tot topicul) eu am fost nevoit sa schimb si chiulasa pe la 200.000 km. 

 

Totusi, de cand cu axul cu came, n-a mai cerut bani si are aproape 280.000 km

Link către comentariu

Am o intrebare, ontopic evident, credeti ca daca schimbi preventiv tachetii (daca au joc mare, daca au semne de uzura, sa zicem ca-i schimbi preventiv la fiecare 4-5 ani) ajuta cu ceva?

 

 

Si apropo Mike, odata parca ti-am spus ca iti consuma cam mult masina, dupa operatia asta la drum lung ti-a scazut consumul? banuiesc ca s-au modificat valorile injectoarelor.

Modificat de deenman
Link către comentariu

Legat de consum, la motorul asta e destul de mare. La mers batraneste scot undeva la 5.5-6 afara si un 8.5-9 oras (defapt tatal meu scoate). La mersul meu, 6-6.5 afara si 9-10 in oras.

 

Mai am un prieten in Arad care acelasi motor si aceleasi probleme. Si el se pregateste de ax cu came si tacheti + consumul este asemanator, chit ca el are si EGR+DPF off spre deosebire de passatu meu.

Link către comentariu

Am o intrebare, ontopic evident, credeti ca daca schimbi preventiv tachetii (daca au joc mare, daca au semne de uzura, sa zicem ca-i schimbi preventiv la fiecare 4-5 ani) ajuta cu ceva?

 

 

Si apropo Mike, odata parca ti-am spus ca iti consuma cam mult masina, dupa operatia asta la drum lung ti-a scazut consumul? banuiesc ca s-au modificat valorile injectoarelor.

 

Imposibil sa imi dau seama, masina e reparata de ieri, daca am parcurs cativa zeci de km in oras. Cel mai relevant va fi probabil un mers extraurban.

 

Nu cred ca e cost-effective sa schimbi doar tachetii, daca apar defectiuni. As zice ca depinde la caz la caz, conform "autopsiei". Atat timp cat axul cu came si tachetii nu prezinta uzuri, e ok, dar sa pui tacheti noi pe un ax uzat e carpeala, cum e si invers. Repet, de la caz la caz, uzurile iau forme "neobisnuite". Poti sa incerci, ca apoi sa constati la urmatoarea verificare ca axul cu came a ajuns la limita sa de exploatare si sa cedeze in timp ce tachetii poate nici nu s-au "pasuit".

 

De ex, in buburuza, fabricatie 1981, motor boxer aircooled, la RK-ul de motor, am gasit tachetii batuti in cap si axul uzat pe came. Motiv pentru care le-am aruncat, am scobit in piesoteca, am extras una bucata set de ax cu came si tacheti dezmembrati dintr-un motor din 1970 (in 2001 cam greut cu piesele noi), am rectificat planeitatea tachetilor si aia a fost. Motorul merge de circa 30.000 km cu acest ansamblu care s-a uzat impreuna, atat in primul motor cat si in motorul meu. Si merge bine.

 

Plus ca la un astfel de motor, old-school, schimbarea axului cu came si a tachetilor nu e plug and play ca la motoarele moderne cu OHV (overhead cam): trebuie despicat blocul si scos tot ansamblul, distributia fiind directa, in bloc. Adica e de munca ca la un RK total de motor.

Banuiesc ca stiti de ce tachetii trebuie sa fie plani, poate chiar usor convecsi. In exploatare axul cu came le imprima o usoara miscare de rotatie, astfel incat cama sa nu loveasca mereu in acelasi loc.

Modificat de MikeRG
Link către comentariu
  • 3 months later...

N-am mai zis nimic de mult. Dar asta pentru ca masina merge si roata se invarte. Am 237.000 km si totul e in ordine. Saptamana trecuta am mai schimbat ceva, in mod voluntar, pentru ca era enervant: parbrizul. Atat de sablat de pietricele incat crea o proasta vizibilitate noaptea sau cu soarele in fata. 570 lei cu montaj inclus si garantie 2 ani la AGER. Marca Saint Gobain.

Link către comentariu

Multumiri pentru toate informatiile.Un coleg de forum cu aceeasi masina si motorizare ce se pregateste de DPF OFF.Daca se poate sa mai spui cum se comporta masina de la anulare,daca ar mai fi ceva de adaugat.

Link către comentariu

Foarte ok. Daca softul e facut cum trebuie. Banuiesc ca pentru o masina asa de veche nu mai sunt secrete pentru softisti.

Link către comentariu
  • 1 month later...

Ha. Batranica scoate zgomote. Scartaie timoneria de stergatoare pe partea soferului. O fi o piesa de plastic pe duca sau vreo bucsa negresata/gripata.

Link către comentariu
  • 3 months later...

243.000 km. Am facut si un conced de 1400 km prin tara. Pana la Sapanta si retur, in perioada 16-21 iulie 2016. Inainte de plecare am revizuit instalatia de a/c (100 lei) schimbat electroventilatorul de clima (nou, hella, 240 lei) si spirala de airbag (200 lei). Tot aprinde becul. Trebuie verificate contacte si circuite suplimentare (pe la scaune, la calculatorul de airbag samd).

Ma pregatesc sa ii fac conversia de geamuri electrice pentru spate si sa ii adaug inca doua boxe pentru ambianta audio imbunatatita. Am agonisit panourile cu motorase, manerele de panouri cu butoane, cablajele, consola de la sofer pt 4 geamuri electrice si alte maruntisuri, inclusiv doua boxe principale pentru usile spate. 600 lei toata taraba. Sa vedem ce o iesi.

Ambreiajul da semne de oboseala. Probabil va pica undeva in plina iarna, conform legilor lui Murphy.

Modificat de loghy
Solicitare initiator
Link către comentariu

Frumoasa baba...mi-a pacut! 
Chiar simteai nevoia geamurilor electice pe spate? 

Modificat de mariuscbn
Link către comentariu

Foarte fain narat! 

Imi place ca ba o ridici in slavi ba o bagi si o scoti...:)))  " Pe sistem asa face toate" cu cat are mai multa senzoristica  cu atat creste probabilitatea  de nervi:))

 

Drumuri bune,

 

Radu

Link către comentariu
19 hours ago, mariuscbn said:

Frumoasa baba...mi-a pacut! 
Chiar simteai nevoia geamurilor electice pe spate? 

Da. Astea mecanice mai curg la vale, le mai lovesc copii manetele cu genunchii si pe urma strâng apa din mașină după spălătorie.  Plus ca se va aerisi mai eficient cu roll down din telecomanda.

Modificat de MikeRG
Greșeala dactilo.
Link către comentariu

Daca stai la curte merita cu prisosinta roll dawn ala....eu desi am geamurile doar pe fata active, NU le-am folosit niciodata ca am cotetul parcat in fata blocului, iar fata mea verifica mereu geamurile daca sunt inchise bine. Am si paravanturi care ma ajuta in caz de ceva ploaie.
Am preferat sa-mi achizitionez o cotiera care isi merita fiecare leut...am vazut ca nici tu n-ai.

Link către comentariu
  • 4 weeks later...

2-4 septembrie 2016 - inca o tura de conced fulger: 850 km cu plecare pe Transfagarasan si intoarcere pe Transalpina. La mijloc doua nopti la Sibiu. Masina s-a comportat impecabil, desi drumul a fost foarte solicitant (mai ales pe Transalpina) iar noi ne-am bucurat de peisaje incredibile. Ambreiajul cred ca avea ceva murdarie caci nu mai face tarantele. Urmeaza o noua revizie de filtre, ulei, posibil placute frana fata, ar necesita o schimbare a amortizoarelor spate.

Link către comentariu
  • 4 weeks later...

247.000 km. Revizia anuala: ulei, filtre. In plus filtrul de motorina (la fiecare 2 ani sau 20.000 km). Filtre Knecht, ulei Liqui Moly 5w40 (4100) si aditiv Liqui Moly MOs2.

Imi iau inima in dinti si o duc la doftor sa o faca bucati si sa ii puna geamurile electrice pe spate.

Intre timp i-am adaugat unitatii MCD originale un car kit Parrot 9000 cu comenzi si meniu vocal. Este senzational! Integrare discreta in masina, conectivitate si discoteca in trafic!

Iar boxele originale component fac fata cu brio si se aud foarte bine, puternic. Nu inteleg de ce arunca lumea boxele originale de pe masina, daca nu sunt stricate!

Link către comentariu

da, sunt ok cele OEM - Marius, foarte ok la pret, mai ales ca sunt noi.

Link către comentariu

Intrucat in octombrie expira, am efectuat inspectia tehnica periodica. Cu succes. Fara "adaosuri" si "lubrifieri" inutile. Testarea pe bune a dat un nivel de 1,18 la noxe, echivalentul unei masini catalizate. Ceea ce inseamna ca injectia este in stare TIP TOP. Mecanica si electrica, totul in parametrii. Un singur bec ars pe spate dreapta la frana, inlocuit pe loc. Sunt foarte multumit in aceste conditii de masina. Este drept ca m-am dus cu revizia proaspata (ulei, filtre), cu masina incalzita corespunzator, de curand am alergat-o cu aditiv de curatire a injectoarelor. Mici detalii care conteaza.

Link către comentariu

Profitand de vremea buna de afara si invingandu-mi lenea, am montat azi ceea ce am achizitionat zilele trecute: consola centrala cu cotiera, pe culoarea masinii. Alta viata! Desigur ca mai sunt mici detalii, precum cablajul pentru priza de bricheta, dopurile amortizoare de sub capacul cotierei, un compartiment interior de depozitare mai pricopsit, piese de reparatie pentru scrumiera, dar per ansamblu isi merita banii!

cotiera.jpg

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!