Jump to content

Pornire avarii la franare violenta


PHPCore
 Share

Postare recomandată

la varianta asta care se monteaza in spate, ca sa functioneze si dupa luarea piciorului de pe frana am nevoie de un + permanent (sau la punerea contactului) in spate la stopuri, de obicei exista daca ai lumina sau priza de 12v in portbagaj, daca nu exista va trebui tras si iar e nasol.

Cred ca oricare isi va asuma tragerea acestui plus permanent daca nu-l are deja. Hremus are dreptate cu becurile din bord, asa ca acest punct e rezolvat. Ca nu se si aude...nu cred ca-i important totusi. Iar iesirile spre semnalizari le poti separa prin diode de putere, iesirea catre al treilea bec de frana fiind "sursa" de curent pentru ele. Asa vei avea destule chestii luminoase in spate pentru a atrage atentia celui ce vine dupa tine in trafic ca ceva urgenta s-a intamplat de ai calcat frana violent: franele normale permanent si al treilea bec de frana + semnalizarile intermitent. :icon_thumleft:

Modificat de dany19940
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 185
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • B0BBY

    72

  • PHPCore

    21

  • dany19940

    17

  • Muale

    11

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ca sa nu iese mare tiganie sa-i zic asa, si sa para cat mai oem trebuie asa:

- Toate stopurile pe spate ca clipeasca ca si al 3-lea stop. (la golf 4 stopurile pe spate sunt pe halogen, deci efectul va fi unul banal, nu va fi acelasi ca si pe leduri)

- Aprinderea avarilor in mod normal nu sa clipeasca ca stopurile ca aici deja o da in tiganie, si mentinerea lor aprinsa inca cateva secunde dupa ce s-a luat piciorul de pe frana.

Daca nu se poate toate astea, nu are rost sa te complici cu fire trase, relee, diode, etc. a 3-lea stop ajunge. Chiar daca se putea si pt restul stopurilor nu da bine pt ca pe halogen efectul nu este acelasi cu cel ca pe leduri. Sau eventual ne montam becuri pe led smd pe stopuri, nu stiu daca merge pe golf, da ceva eroare?

Modificat de PHPCore
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

B0BBY felicitari pt realizare. Pt accelerometru vezi MMA84xx suntpana prin 10 lei. Am ceva module de airbag "dezmembrate", ma uit ce tipuri sunt si iti trimit accelerometrele din ele sa faci cativa useri fericiti pe aici. :) O alta abordare ar fi citirea prin can de la esp, astfel scapi de calibrarea si montajul accelerometrului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Felicitari! Hmm pentru variant ar fi nevoie de modificari aditionale sau e aceeasi treaba?:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PHPCore, cum sa fie stopurile pe halogen? N-am auzit de asta pana acum. Iar, legat de frecventa clipirii, tocmai de aceea s-a ales de catre alte firme care deja au asa ceva pe masini din fabricatie, o frecventa mai mare de cea a aprinderii avariilor "normale", ca soferul de dupa tine sa-si dea seama ca ceva neprevezut a aparut si e "emergency". Uite un citat: "During heavy braking from a vehicle speed greater than 50km/h, the Electronic Stability Program ESP® activates the new "Adaptive Brake Light" safety function, which makes the brake lights flash instead of just lighting up continuously. Once the danger has passed and the brake pedal is only held or slightly released by the driver, ESP® deactivates the "Adaptive Brake Light" and the brake lights light up continuously as usual. These flashing brake lights ensure a higher level of attention on the part of following traffic." Conform Wikipedia inca nu este un standard pentru asa ceva. Deocamdata difera de la o firma la alta frecventa clipirii, cat si lampile care fac asta. La unele firme doar al treilea stop, la altele toate cele de frana si semnalizarile, la altele doar semnalizarile. Cred ca, dupa definitivarea conceptului general, Bobby va putea modifica foarte usor frecventa clipirii dupa cum va dori fiecare si va putea modifica si iesirile. SAU NU, dupa cum va dori sa se complice. Pana la urma-urmei , e conceptul si munca lui. Personal, eu inclin spre varianta pe care am sugerat-o mai sus, cea cu al treilea stop si semnalizarile clipind, al treilea stop ramanand aprins dupa o perioada de stat cu piciorul pe frana, iar avariile se opresc dupa acelasi interval. E putin mai complicat pe parte de harware, necesitand 2 iesiri separate din "creierul" montajului, dar ca soft nu cred ca e complicat de activat iesirile in acest mod. Varianta asta necesita un plus permanent, se va putea monta sub bord unde se poat face usor legaturile, ducand un fir in spate pentru al treilea stop doar. Asta daca nu ai mufa de 12 V in portbagaj. Sa-l lasam pe Bobby sa aleaga ce vrea !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ terrabyt MMA84xx este digital, conumica cu uC-ul pe 2 pini protocol I2C, adica daca uC-ul nu stie nativ de asa ceva e mult mai complicat - cel folosit de mine este analogic, eu citesc pur si simplu o tensiune pe o singura intrare ADC.

@ bgdjrc Asa cum este conceput si functioneaza acum poate fi montat pe absolut orice masina chiar si pe motococleta :)) - pur si simplu se gaseste firul de la al 3-lea stop , se taie si se trece prin montaj , toata operatiunea nu dureaza mai mult de 5 minute.

@ dany19940 imi place asta cu "Adaptive Brake Light" :D cred ca asa o sa-i ramana numele, si pana la urma exact asa functioneaza acum, undeva la peste 50 la ora in cazul unei franari bruste, clipeste al 3-lea stop; daca ramai cu piciorul pe frana dupa 6 secunde de clipit (clipeste de 4 ori pe secunda) revine la functionarea normala, adica ramae aprins mereu.

nu cred ca o sa ma mai complic cu avariile, e mult mai simplu si mai elegant asa, dupa aia prea semana a tiganie cum zicea colegul mai sus... si prea multe fire si prea multe becuri

oricum cablajul va contine ambele variante, vad eu care din ele are potential comercial mai mare.

l.e.

i-am adauga o corectie in soft ca sa nu mai clipeasca la coborare cand dai in gropi,... aici la mine am conditii ideale de testare, drum drept, urcare si coborare si gropi cat cuprinde :))

L-am testat si pe gheata... evident nu merge;

Modificat de B0BBY
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum asteptam definitivarea si productia in serie. Eu ma abonez deja la cel putin unul, daca nu doua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ma apropii de final...

post-17363-0-65555500-1358248370_thumb.jpost-17363-0-53890000-1358249759_thumb.j

cablajul este ceva mai mare decat cel de la FMH, este pin la pin cu modul CTS, adica sepoate mufa pur si simplu in instalatia existenta (pt cine are CTS) - din pacate nu preia si functiile acestuia, dar asa pentru "future developement" cine stie... edit : nu este pin la pin, m-am uitat aiurea la mufa si a iesti in oglinda :))

are in plus 2 fire, unu pt frana si unu pt al 3-lea stop.

in caz ca cineva vrea varianta simpla fara avarii, sunt suficienti doar 3 pini

am renuntat la setarile de sensibilitate dar am pastrat 2 jumperi pentru updatare prin ICSP :P si pt setarea modului continuu sau intermitent pentru avarii (daca se monteaza pe releul masinii sau direct in stop)

al 3-lea stop ramane neschimbat.

Modificat de B0BBY
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@dany19940

Da, m-am expirat eu gresit, nu e halogen, m-am gandit la modul ca este bec prin incandescenta, adica daca un stop normal ce contine un bec incandescenta va clipii la fel de repede ca si un bec cu led, acesta nu va apuca bine sa se "incalzeasca" ca se va stinge, si asa mai departe. Iar efectul nu va fi atat de tare cum este cel de la led. va fi un fel de "fade".

A montat cineva leduri smd pe stop-uri? apar erori ceva?

Modificat de PHPCore
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce erori sa apara la Golf 4? Ai supraveghere becuri pe masina? Nu ai. Eu am toate becurile schimbate cu LED-uri de 5W luate din USA acum vreo 5 ani si n-am nici-o eroare, masinile sunt similare la instalatia electrica. Doar la semnalizare a trebuit sa pun rezistente de sarcina, ca-mi clipea repede de tot. Acum o sa rezolv si asta, ca am vazut aici pe forum ce trebuie modificat pentru asta si voi scoate rezistentele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce erori sa apara la Golf 4? Ai supraveghere becuri pe masina? Nu ai. Eu am toate becurile schimbate cu LED-uri de 5W luate din USA acum vreo 5 ani si n-am nici-o eroare, masinile sunt similare la instalatia electrica. Doar la semnalizare a trebuit sa pun rezistente de sarcina, ca-mi clipea repede de tot. Acum o sa rezolv si asta, ca am vazut aici pe forum ce trebuie modificat pentru asta si voi scoate rezistentele.

Da! Ai pe circuitul de frana.

Se pot pune Led-uri, si se pot "aranja" sa nu dea eroare. Referitor la semnalizare, vezi ca am facut un DIY cum sa rezolvi si aceasta problema.

@dany19940

Da, m-am expirat eu gresit, nu e halogen, m-am gandit la modul ca este bec prin incandescenta, adica daca un stop normal ce contine un bec incandescenta va clipii la fel de repede ca si un bec cu led, acesta nu va apuca bine sa se "incalzeasca" ca se va stinge, si asa mai departe. Iar efectul nu va fi atat de tare cum este cel de la led. va fi un fel de "fade".

A montat cineva leduri smd pe stop-uri? apar erori ceva?

Se aprinde la max in aprox 0,2sec. Modulul "clipeste de 4 ori pe sec" adica 0,25 sec. Se aprinde dar se stinge repede, posibil sa fie anemica iluminarea.

Modificat de hremus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hremus, ce avertizor se aprinde in bord la Golf cand sunt consumatori putini sau deloc pe circuitul de frana? Eventual se aprinde "Check'-ul la motor. La mine n-a trebuit "aranjat" nimic ca sa nu se aprinda ceva in bord cand am pus LED-uri.

Pe de alta parte, treaba buna cu modificarea releului de semnalizare! Am sa-l desfac cat de curand.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am refacut cablajul si a rezultat urmatoarea configuratie 4 in 1:

post-17363-0-25453200-1358275964_thumb.j

primul cu 3 fire este doar pentru al 3-lea stop - se monteaza in spate (se echipeaza cu mosfet fara releu)

al doilea 6 fire doar avarii - pin la pin cu modulul CTS - se monteaza in fata si actioneaza releul masinii are un pin in plus pentru pedala de frana (se echipeaza cu releu dar fara mosfet)

al 3-lea 7 fire - si avarii si stop pe frana se poate monta in fata pe releul masinii si se trage un fir pana in spate la stop, sau (se selecteaza din jumper) se monteaza in spate in stopuri si se ocupa modulul de temporizarea avariilor. (full option)

:D

mai trebuie sa scriu softurile, deocamdata nu am decat pt prima varianta.

Modificat de B0BBY
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hremus, ce avertizor se aprinde in bord la Golf cand sunt consumatori putini sau deloc pe circuitul de frana?

Se aprinde spira de bujii si palpaie intermitent, sau EPC la benzinare.

Si daca faci modificarea in releu nu te mai avertizeaza cand ai bec ars la semnalizari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Curios, la mine nu s-a aprins niciodata EPC-ul de la asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hremus, ce avertizor se aprinde in bord la Golf cand sunt consumatori putini sau deloc pe circuitul de frana? Eventual se aprinde "Check'-ul la motor. La mine n-a trebuit "aranjat" nimic ca sa nu se aprinda ceva in bord cand am pus LED-uri.

Pe de alta parte, treaba buna cu modificarea releului de semnalizare! Am sa-l desfac cat de curand.

La benzinare se aprinde "check engine" iar la diesel clipeste martorul de la bujii. In ambele cazuri se stocheaza eroare de switch pedala frana. Posibil ca led-urile tale sa fie mai "smechere", dar daca pui unele simple (piata e plina de porcarii) o sa ai eroare , si stau aprinse capetele la al 3 lea stop de frana.

Si daca faci modificarea in releu nu te mai avertizeaza cand ai bec ars la semnalizari.

Daca faci modificarea pentru led-uri pui peste tot led. Deci o sa ai consum destul de mic, iar daca se arde careva, consumul scade si mai mult. Daca ai sub 1W nu iti mai pleaca semnalizarea. Si inca ceva...Cu ce ma ajuta sa stiu ca am bec ars la semnalizare cand sunt in mijlocul intersectiei??? La nimic, doar ma inervez mai tare. De schimbat il schimb in cateva zile. Si daca e ars un bec tot vad cand incui/descui masina.

Oricum astea sunt discutii offtopic...

Modificat de hremus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eroarea la pedala de frana am avut-o si eu, dar chiar era defect switch-ul. Nu l-am schimbat, doar l-am curatat si montat la loc. E mai ciudat al meu, nu e patratos, e triunghiular cu colturile rotunjite. Asta a fost acum vreo 9 ani sa zic si a fost EPC-ul aprins si atat, nu "check"-ul. Apoi am pus LED-urile si de atunci n-am mai vazut ceva aprins in bord pe tema asta. De aia am intrebat. Erori la switch-ul de pedala am vazut destule si erau chiar de la switch-uri defecte, dar niciodata de la becuri arse. O fi fost sansa sau ghinionul meu...nu stiu. O sa fiu atent de acum incolo si la asta. :icon_thumleft:

Legat de semnalizare, daca scot rezistentele ce sunt in paralel cu LED-urile de semnalizari, raman doar cu semnalizarile de pe aripi, care tot cu LED-uri sunt din constructie. Deci cred ca o sa raman sub 1W, asa ca sper sa ma anunte de asta. Desi as vrea sa nu ajung in situatia asta, normal. LED-urile sunt de la superbrightleds, sunt cu driver in soclu si sunt extrem de multumit de ele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru produsul finit ma abonez si eu.

Chiar daca am al 3-lea stop pe becuri clasice intentionez sa le schimb cu led-uri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

merge foarte bine si pe becuri - adica nu trebuie schimbate pentru a pune modulul asta,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Conform unei expresii...celebre, care mai e progresul lucrarii, Bobby?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

partea electronica este finalizata, varianta pentru stopul de frana functioneaza cu succes pe masina mea , mai am de scris doua variante de soft pt celelalte variante constructive si astept sa vina accelerometrele din china, in principiu luna viitoare o sa fie disponibila prima varianta.

Modificat de B0BBY
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, atunci in Martie o sa vreau 2 bucati: unul prima varianta cu 3 fire si unul a treia varianta cu 7 pini.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Vreau si eu un modul pentru al 3-lea stop. Danke!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

varianta pentru cel de-al 3-lea stop va fi disponibila foarte curand, sper saptamana viitoare, o sa anunt eu cand o sa fie gata, pret promotional de lansare 80 lei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Pentru doritori am cateva module disponibile - este vorba de varianta pentru al 3-lea stop de frana

 

ebb_negru.jpg

 

schema de instalare:

 

post-17363-0-78339800-1363250433_thumb.j

 

Pentru Golf 4 firul pe care se leaga modulul este de culoare rosu/negru si pleaca din stopul din stanga in sus spre cel de-al 3-lea stop - masa se ia din mufa stopului (firul maro) sau de pe un surub.

 

post-17363-0-33933300-1363249053_thumb.jpost-17363-0-00211100-1363249097_thumb.jpost-17363-0-73189600-1363249436_thumb.j

Modificat de B0BBY
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!