Jump to content

Pornire avarii la franare violenta


PHPCore
 Share

Postare recomandată

exact, dar comandat de accelerometru ca sa nu clipeasca atunci cand stai la semafor cu piciorul pe frana

asta vad ca clipeste de 7-8 ori dupa care ramane aprins dar la fiecare apasare, chiar daca stai pe loc - asta e foarte simplu de facut si nu are nevoie de accelerometru

Modificat de B0BBY
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 185
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • B0BBY

    72

  • PHPCore

    21

  • dany19940

    17

  • Muale

    11

Top Posters In This Topic

Posted Images

fa si un filmulet Bobby sa vedem despre ce este vorba

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

binenteles ca o sa fac filmulete, dar inca nu este gata montajul, mai am ceva de lucru el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai si se pastreaza functia de actionare la franare violenta?

sau devine un simplu modul care clipeste al 3-lea stop pe frana cand masina este in miscare si pui frana?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

modulul meu ramane pe baza de accelerometru deci stopul va functiona normal si va clipi la franare brusca nu si cand stai pe loc.

asta care clipeste tot timpul e super naspa - daca stai la semafor si calci frana de 2 ori ti-ai unplut portbagajul de injuraturi de la ala din spate, plus ca mi se pare taranesc, asa ceva vezi pe daciile alea vechi si "tunate"

Modificat de B0BBY
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asta am intrebat...daca se pastreaza ideea de franare brusca...

am intrebat daca folosesti accelerometrul doar ca sa sesizeze miscarea(sa nu funtioneze modulul cand stai pe loc) sau il folosesti ca sa sesizeze franarea brusca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, ideea de baza cu franarea brusca se pastreaza si voi face 2 variante, una pt al 3-lea stop si una pt avarii - deocamdata o fac pe cea pt stop ca e mai simpla

Modificat de B0BBY
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cele 2 variante se monteaza diferit? una pe butonul de avarii si cealalta in portbagaj?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De acord ci PHPCore. Prin definitie acceleratia = variatia vitezei in timp. Matematic faci derivata funtie de dt. Deci iti trebuie in circuit derivator, apoi il compari daca este peste un prag si gata. Vei acea corect masurata franarea masinii, indiferent de directia de mers (urca/coboara, etc), ca e pe gheata sau nu, daca te-ai oprit in pom sau nu. Asta atat timp cat ai rotile pe pamant si nu ti-ai luat zborul ...

E cum zici, doar ca mai e si permanenta acceleratie gravitationala. care PARE a fi doar pe axa Z. Din nefericire cand urci un deal, natura iti mai adauga ceva din acceleratia gravitationala pe directia ta de mers, "ceva" proportional cu inclinatia pantei. D-aia masina accelereaza mai greu cand urca decat cand e pe plat si mai usor cand coboara. D-aia ziceam ca trebuie tinut cont si de inclinatia masinii sa poti scade componenta acc gravitationale din directia de deplasare inainte de calcului acceleratie pe axa de mers.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cam asa arata deocamdata, ala rosu de pe spate fiind accelerometrul

post-17363-0-44852100-1357208993_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Varianta analogica (cu bila si contacte) am realizat-o eu cu cativa ani in urma dar m-am lovit de corectia semnalului la urcarea in panta.Pt. a realiza acest proiect digital,e nevoie de:un accelerometru, un giroscop,un microcontroler,un regulator de tensiune ,un astabil,un releu si cabluri de legatura + un baiat destept care stie foarte bine programare.Indicatii pretioase se pot obtine de pe site-uri cu pasionati de robotica.

Costul final al proiectului va fi destul de mare.astfel incat va fi greu de comercializat.

O varianta mai simpla ar fi sa se foloseasca echipamente existente deja pe masina,ASR,ABS etc , de exeplu la intrarea in functiune a ABS-ului (care se activeaza doar la franari bruste) sa inceapa sa clipeasca al 3-lea stop sau pornirea avariilor sau o varianta si mai simpla folosindu-se semnalul de viteza si un microcontroler,la o variatie a vitezei in timp peste o anumita valoare sa se activeze avariile .

Modificat de passat19tdi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

- nu inteleg la ce iti foloseste giroscopul si astabilul, dar nu conteaza, eu tocmai l-am facut si merge.

- mult mai complicat este sa citesti senzorii masinii,si eu personal nu as vrea sa leg nimic after-market pe senzorii mei de abs...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ABS-ul intra in functiune indiferent de deceleratia vehiculului. ar functiona partial ok daca modulul ia semnal de la el.

la fel cum ar functiona partial corect in cazurile discutate mai sus (la frana pe drum cu inclinatie).

personal nu m-ar deranja sa nu functioneze la deal...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca faci citirea doar de pe axa directiei de mers, la urcare pur si simplu scade sensibilitatea aparatului deci probabil ca nu va semnaliza , iar la coborare creste sensibilitatea deci va semnaliza si la o franare mai putin violenta decat normal, iar asta nu mi se pare rau deloc.

as putea, asa cum spunea un coleg mai sus, sa citesc inclinatia pe axa Y si sa compensez dar mi se pare risipa de talent - am facut probe reale cu dispozitivul (pe serpentinele de aici de la mine) si mi se pare ca functioneaza excelent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De acord ci PHPCore. Prin definitie acceleratia = variatia vitezei in timp. Matematic faci derivata funtie de dt. Deci iti trebuie in circuit derivator, apoi il compari daca este peste un prag si gata. Vei acea corect masurata franarea masinii, indiferent de directia de mers (urca/coboara, etc), ca e pe gheata sau nu, daca te-ai oprit in pom sau nu. Asta atat timp cat ai rotile pe pamant si nu ti-ai luat zborul ...

E cum zici, doar ca mai e si permanenta acceleratie gravitationala. care PARE a fi doar pe axa Z. Din nefericire cand urci un deal, natura iti mai adauga ceva din acceleratia gravitationala pe directia ta de mers, "ceva" proportional cu inclinatia pantei. D-aia masina accelereaza mai greu cand urca decat cand e pe plat si mai usor cand coboara. D-aia ziceam ca trebuie tinut cont si de inclinatia masinii sa poti scade componenta acc gravitationale din directia de deplasare inainte de calcului acceleratie pe axa de mers.

Pai tocmai asta si este...Toti acesti factori influenteaza modificarea vitezei masinii. Monitorizand variatia vitezei obtii acceleratia pe dir de mers. Ne intereseaza daca masina franeaza brusc (scaderea vitezei) pe directia de mers. Nu inteleg de ce va complicati atat .

PS:Mai trebuie urmarita si acceleratia datorata atractiei Lunii ...care nu este de neglijat (vezi fluxul si refluxul) :icon_geek:

Modificat de hremus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu poti face un sg modul care sa activeze si avarile si al 3-lea stop?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

- nu inteleg la ce iti foloseste giroscopul si astabilul, dar nu conteaza, eu tocmai l-am facut si merge.

Giroscopul, pentru a introduce corectia de rampa-panta si astabilul pt a face sa clipeasca stopul, sau un releu in regim de sonerie.

Dar semnalul de viteza de la senzorul masinii poate fi aplicat direct unui microcontroler care are o impedanta de intrare destul de mare si nu va influenta buna functionare a acestuia.E pacat sa nu te folosesti de capabilitatile masinii.Orice microcontroler are un ceas intern deci timpul il ai , viteza o ai ,rezulta acceleratia ,care la o anumita valoare negativa ,mc-ul sa dea un +5V pe un pin si de aici in colo e floare la ureche.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu am nevoie de giroscop corectia se poate face folosind axa verticala dar cum am spus si cum a rezultat si din testele practice este inutil, iar astabilul este si el in plus, din 2 linii de cod faci microcontrolerul sa-ti clipeasca un bec.

cum spuneam nu vreau sa ma leg de senzorii masinii, nu am chef cand ramane cineva fara abs sa dea vina pe modulul meu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Arata bine modulul, vad ca ai pastrat cat de cat formatul celui pentru FMH.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu astept luni-marti niste piese, oricum mai dureaza pana la produsul finit

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am facut montajult pentru teste, l-am pus pe masina se monteaza foarte usor: masa , si un fir de la al 3-lea stop care se desparte in 2 si se trece prin modul.

post-17363-0-43861900-1357728929_thumb.jpost-17363-0-89244600-1357728941_thumb.j

la franarea normala stopul se aprinde normal, la franarea brusca face asa :

el blinkaie constant, primele secunde se vede aiurea din cauza aparatului foto

http://youtu.be/OrhtEQp0Pxk

urmeaza calibrarea, optimizarea, etc...

Modificat de B0BBY
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intrebare: nu se poate face ca frecventa blinkului sa fie variabila in functie de violenta franarii?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si asa e destul de greu.... dar sa mai faci si un algoritm care sa tina cont de fortele implicate in franare....

Bobby - e super jucaria. felicitari ! :icon_thumleft:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!