Jump to content

Pornire avarii la franare violenta


PHPCore
 Share

Postare recomandată

in situatia respectiva vor intra avariile in clipa cand masina se va opri brusc in primul obstacol.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 185
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • B0BBY

    72

  • PHPCore

    21

  • dany19940

    17

  • Muale

    11

Top Posters In This Topic

Posted Images

destui...la panica baga picioru in frana :)...adanc :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

baga piciorul dar modulul luandu-si info de la accelerometru, nu va functiona.

oricum nu are rost, nu te opresti brusc pe gheata...sau sa atentionezi pe cel din spate ca te duci "sanie" ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

exact...sa il atentionezi ca te duci sanie...sa nu vina si el dupa tine :))

era doar o idee dar daca ziceti ca nu este de luat in calcul...asta e :P

Modificat de Lawrentzyu_86
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la bicicleta nu poti pune un switch pe cablul de frana? e mai simplu. sau si acolo vroiai sa se aprinda la franarea violenta? :))

Ba da, la fel cum poti scoate si tu mana pe geam cand vrei sa franezi violent. Se vede ca nu ai ars-o cu bicicleta in traficul bucurestean. LOL.

cu rampa e mai dificil dar alea sunt situatii rare. daca face modulul doar pe o axa e de ajuns in 90% din cazuri. e util mai ales pe benzi de viteza (DN sau autostrazi) cand franezi sa nu intre cineva din spate in tine.

90% functionare corecta in automotive nu e suficient, mai ales cand vine vorba de frana. Daca ar functiona si frana 9 din 10 ori ...

Nu ai cum sa faci pe o singura axa pt ca nu poti face diferenta daca masina sta in panta/rampa sau franeaza/accelereaza. Se vor aprinde franele/avariile total aiurea din cazua ca la o frana brusca nu atingi nici macar 0.7G. Poti face, desigur, o treaba empirica sa functioneze dupa niste teste, dar avand in vedere ca manipulezi stopurile de frana cu asta risti sa pui viata altora in pericol. Din ce am lucrat eu pana acum, recomand folosirea a minim 2 axe: normala si cea pe directia de deplasare.

spor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e pur si simplu nevoie de ceva care sa detecteze decelerarea? ce atatea axe? ca doar nu masori inclinarea masinii. Daca modulul atinge o valoare anume a unui punct G atunci sa declanseze.

Sa recapitulam, modulul asta trebuie sa aprinda avarile intr un moment in care franam brusc si vrem sa l atentionam pe cel din spate ce ne-am oprit mai repede decat ar constentiza el atat.

Modificat de PHPCore
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asta este problema ... punctul G :))

Nu exista niciun circuit care sa masoare accelerarea si deccelerarea pe directia de mers inainte?

asta este problema ... punctul G :))

Sau daca e asa complicat ceva de genu: firul de la functia gala, daca masina a atins 70km pe ora si dintr o data in mai putin de 1.5s scade brusc la 20km, aici detectam franarea violenta. e nevoie de algoritm pt asta, nu stiu cine stie asta sa programeze. e o idee

Modificat de PHPCore
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ba da, este asta pe care il folosesc eu, doar ca are 3 axe masoara acceleratia gravitationala in toate directiile:

post-17363-0-98655900-1356721409_thumb.j

(sorry pt BMW era gata facuta poza)

eu vai folosi doar X care este directia de deplasare a masinii ( sau Y sau Z in functie de cum asez eu integratul in montaj)

nu ma intereseaza stanga-dreapta ca nu fac controlul tractiunii si nici sus jos ca nu numar gropile iar cand cazi in prapastie chiar nu mai conteaza.

beleaua e cu punctul G ... eu nu l-am gasit :))

Modificat de B0BBY
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti sa folosesti X pentru detectie normala, iar in cazul unei pante o sa-ti apara componenta si pe Z.

Valoarea de pe Z fie o folosesti ca o compensatie pentru valoarea de pe X, fie o folosesti ca un prag la programare si daca pe Z ai mai mult de 0.0X se intra pe un "case" Panta sa-i zicem in care declansarea se face la valoarea normala +/- valoarea de pe Z, in functie de urcare/coborare.

Cand m-am apucat sa scriu parea usor, dar acum cand citesc nu mai pare chiar asa. :))

Modificat de Robotelu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oricum de autoleveling eu zic sa uiti, motorasele din farurile stock sunt prea lente, farurile cu autoleveling au alte motorase mult mai rapide si alta comanda. Suna insa foarte frumos ideea si m-ar incanta si pe mine. Spor la treaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema e ca axele alea sunt relative la masina si nu la pamant. Din cazua asta nu poti folosi doar o axa pentru a masura decelerarea masinii. In caz contrar s-ar putea intampla sa aprinzi stopurile de frana in timp ce masina urca o panta fara sa franeze.

Bobby, ca sa intelegi cum sa gasesti "punctul G": daca orientezi accelerometrul asa ca in imaginea postata de tine si nu-l misti ar trebui sa ai pe axele x si y 0G si pe z -1G. Ca sa intelegi de ce ai nevoie si de axa Z, dupa ce faci masuratoarea precedenta, inclina putin accelerometrul in jurul axei y, ca si cum masina ar urca o panta. vei vedea ca ce aveai inainte DOAR pe z se va proiecta pe axele z si x. E fizica mecanica de baza.

Succes

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

inteleg ce vrei tu sa spui, dar inclinatia o pot citi si de pe X nu am nevoie de Z

am facut montajul de test, maine sper sa il testez pe masina si o sa vorbim cu date concrete

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am dasfacut un sistem de asta, cumparat de nu mai stiu unde acu multi ani in urma si era foarte simplu facut .o bila de fier destul de marisoara (1.5 cm diametru) intr-un jgheab ,cu un arc care o tine la distanta de un contact care la o anumita deccelerare facea sa se atinga 2 lamele ,care la randul lor actionau un circuit electronic ce actiona avariile .daca am sa-l mai gasesc am sa-i fac niste poze sa vi-l arat .

neavand cunostinte avansate in electronica ,din ceea ce am citit pana acum ,mi se pare destul de complicat de facut acest dispozitiv gandit de unii dintre voi ,dar cunosc si sentimentul cand poti spune "l-am facut eu" .

asadar SUCCES

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, si asta cu bila merge dar pentru uz personal, eu am interesul sa fac productie de serie si nu pot improviza din arcuri de pix si bile de rulment

exact pe principuil asta se poate folosi un senzor de presiune (din cantarele electronice) si bila respectiva lipita pe el - dar montat pe aza X

sau alta avrianta - un pistonas (gen amortizor) cu aer sau ulei care sa permita trecerea fluidului respesctiv prin niste gaurele mici si tot ansamblul sustinut de un arc - cand apesi usor aerul (uleiul) iese normal si nu opune rezistenta, cand apesi tare, nu mai poate sa iasa asa repede si impinge in arc, care actioneaza un contact - toata chestia asta se pune direct pe pedala de frana. - dar sunt componente mecanice pe care eu nu le pot face.

Modificat de B0BBY
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PE OEM avariile functioneaza pana le opresti tu sau pana pleci cu masina de pe loc.

Domnu' , domnu ' ...pe masina din semnatura..merge sa fac obtiunea asta ? mi se pare mai mult decat folositoare :)
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

beleaua e cu punctul G ... eu nu l-am gasit :))

Esti sigur ca ceea ce ai luat tu nu masaora si punctul g? poate este pur si simplu un circuit care masoara doar axele inclinarii. ca un boloboc ^_^

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Off topic: @ CT91MOC pune diagnoza pe ea si vezi daca nu e debifata optiunea pentru ca din cate stiu la tine ar trebui sa fie activa optiunea. (la mine merge...pe testate-franare de la 200 km/h la 0 km/h si au functionat intocmai descrierii facute de Cristi)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

beleaua e cu punctul G ... eu nu l-am gasit :))

Esti sigur ca ceea ce ai luat tu nu masaora si punctul g? poate este pur si simplu un circuit care masoara doar axele inclinarii. ca un boloboc ^_^

ACEL "punct G" sigur nu-l masoara :)) , dar masoara acceleratia statica (inclinatia , ca bolobocul) si acceleratia dinamica adica ce imi trebuie mine.

astazi am facut tese de franare de la 70 km/h la 0 cu pedala la podea si s-a comportat excelent - si masina si montajul :)) forta in cazul asta este sub 1G undeva la 0,6 - 0,7

mai trebuie sa fac putin "fine tuning" si apoi sa testez in panta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De acord ci PHPCore. Prin definitie acceleratia = variatia vitezei in timp. Matematic faci derivata funtie de dt. Deci iti trebuie in circuit derivator, apoi il compari daca este peste un prag si gata. Vei acea corect masurata franarea masinii, indiferent de directia de mers (urca/coboara, etc), ca e pe gheata sau nu, daca te-ai oprit in pom sau nu. Asta atat timp cat ai rotile pe pamant si nu ti-ai luat zborul ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in principiu eu am cam terminat faza de teste, acum trec la realizarea montajului propriu zis.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din cauza ca este mai usor de facut si mai usor de instalat, am optat pentru montarea modulului pe al 3-lea stop de frana cu 2 moduri de functionare selectabile din jumperi :

1- clipire rapida cu declansarea reglabila pe 3 nivele de sensibilitate - low-normal-high

2- clipire cu viteza variabila in functie de forta de franare

in rest stopul va functiona normal adica se va aprinde la actionarea franei.

si se va numi Emergency Brake Blinker (EBB) :D

Modificat de B0BBY
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adica asa ceva, dar declansarea sa se faca de accelerometru?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!