Jump to content

Pornire avarii la franare violenta


PHPCore
 Share

Postare recomandată

o sa fac la numar de blinkuri nu la secunde ca sa nu se opreasca aiurea in mijlocul unei semnalizari (mai ales ca nu la toata lumea semnalizeaza la fel ) d'aia am zis 3-4 blinkuri - oricum ca timp tot pe acolo este (5 sec)

L.E.

ma gandeam ca pe baza aceluiasi accelerometru sa citesc inclinatia masinii si sa reglez automat inclinatia farurilor... "auto leveling" sau cum se chema functia asta...

Modificat de B0BBY
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 185
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • B0BBY

    72

  • PHPCore

    21

  • dany19940

    17

  • Muale

    11

Top Posters In This Topic

Posted Images

Auto leveling ar fi super, dar am imrpesia ca la motorasele din faruri, trimit semnal cu pozitia lor, nu e doar semnal de curent, e semnal si de date. sunt 3 fire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am desfacut un motoras de faruri de golf 3 , are incorporat un potentiometru la fel ca cel din buton - cand tu misti potentiometrul din buton motorasul il misca pe cel incorporat pana coincid pozitiile, nimic digital, un simplu comparator cu un operational, teoretic as putea face, o sa studiez problema (presupunand ca si la golf 4 e la fel :)))

Modificat de B0BBY
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, daca faci si modulul asta il cumpar. Ideea e ca la cele OEM cu autoleveling verificare se face cand porneste motoru sau se pune contactu. Sunt 2 senzori care sunt pozitionati pe brat fata si punte spate, calculeaza cat de incarcata e masina. Adica cu senzori e bine, chiar daca masina e in panta ei tot calcuelaza corect daca masina e incarcata sau nu, in schimb cu modulul care citeste inclinatia masinii e cam dubios pt ca daca esti in panta calculeaza gresit.

Ideea ta e super si nu ar fi rau deloc daca s-ar folosi tot timpul cand masina merge, urci o panta deci farurile bat in sus si ii orbesc pe cei care cobor iar aici intra modulul in functiune citeste inclinatia si lasa farurile mai jos :) Ce e nasol e ca motorasele nu sunt destul de promopte ca si viteza de operare, merg cam incet

Modificat de PHPCore
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai nu conteaza daca masina este inclinata din cauza incarcarii sau este in panta, tu setezi farurile intr-o pozitie si montajull trebuie sa compenseze diferentele de inclinatie fata de setarea initiala in asa fel incat farurile sa bata la aceeasi distanta.

0ricum este doar o idee, astept sa primesc accelerometrul si sa fac teste cu el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@B0BBY: Eu ma gandeam altfel. Informatia sa fie luata ori de la senzorul de presiune de pe pompa de frana, ori combinat prezenta frana si variatia vitezei. Plus ca asa cum a mai spus cineva aici, poti repeta semnalul de semnalizare si pe circuitul de ceata spate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu am cunostinta de existenta vreunui senzor de presiune pe pompa de frana, si oricum nu vreau sa ma leg de senzorii masinii, vreau un modul care sa poata fi pus pe orice masina.

accelerometrul va detecta schimbarea brusca a acceleratiei si combinat cu apasarea franei va comanda avariile.

sau chiar pot renunta la citirea franei pentru ca in cazul in care te opresti brusc (doamne fereste) fara macar sa apesi pe frana, totusi sa actioneze avariile...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

chiar pot renunta la citirea franei pentru ca in cazul in care te opresti brusc (doamne fereste) fara macar sa apesi pe frana, totusi sa actioneze avariile...

Nu cred ca mai e necesar, deobicei la masini atunci cand faci un accident rau, calculatorul masinii trimite semnal sa deschida usile la masina in caz ca sunt puse sigurantele, sa porneasca avarile si sa activeze claxonu :D

Cel mai bine sa fie activata doar atunci cand se produce decelerarea brusca a masinii

Modificat de PHPCore
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai la Golf 4 nu cred ca face treaba asta.

M-am mai gandit la accelerometrul ala pe 3 axe si pana la urma cred ca e mai ok decat unul pe o axa, tinand cont ca probabil modulul nu o sa aiba o pozitie fixa in bord, ca sa permita detectia doar pe o directie.

La programare cred ca trebuie putina atentie, sa vezi ce praguri pui dupa fiecare axa, mai ales daca modulul o sa fie atarnat pe undeva.

Modificat de Robotelu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu se atarna! prinzi pe o suprafata fixa, gasesti sub bord diverse locuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se monteaza la orizontala si orientat cu axa X pe directia de deplasare.

se poate face si unu pe care sa il pui oricum si care sa-si "invete" singur pozitia si in functie de ea sa calculeze dar este muuuuuuuuuuuult prea complicat si chiar nu are rost

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect! Eu zic ca trebuie sa fie cat mai simplu si mai ieftin si sa nu depinda functionarea de modul de montare.Se pare ca pe OEM monitorizeaza viteza.

PS.Este senzor de presiune pe pompa de frana care e legat la modulul ABS. Daca stau si ma gandesc poti doar detecta o apasare brusca a pedalei de frana prin cresterea presiunii peste un prag, dar poate da erorii cand stai la semafor sa apesi mai tare pe frana. Deci ramane in picioare varianta cu accelerometru, sau monitorizarea vitezei.

Modificat de hremus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

spor la treaba...

pana la urma faci modulul separat de confort turn signal?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc,

intai separat sa vad ca functioneaza si pe urma mai vad eu daca are rost sa fac 2 in 1.

Modificat de B0BBY
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca te complici prea mult pentru 2 in 1...de asta am intrebat...

ai vazut ca este cam stramt spatiu de montaj ca sa il mai fixezi la orizontala ...si mai trebuie si orientat spre directia de mers...

nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, in principui trebuie sa aibe o pozitie fixa si exacta, dar se poate rezolva cu niste cabluri mai lungi ca sa ajunga de la butonul de avarii pana la podea unde se va prinde cu suruburi probabil.

post-17363-0-97140700-1356629227_thumb.j

asta ar fi setup-ul initial. folosesc pic mare si LCD ca sa pot sa citesc valorile in diferite conditii, ca sa vad dupa aia ce fac cu ele :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pt autoleveling mai ai nevoie de o referinta, montata pe puntea spate.

pt a detecta frana puterninca tb sa te raportezi la valoarea rezultantei celor 3 axe pt a avea rezultate corecte atat pe plat cat si in rampa/panta. ai nevoie sa stii cum e orientata masina: urca/coboara, accelereaza/franeaza, vireaza/merge in linie dreapta, situatii destul de dificile de determinat cu masuratori relative la masina, asa cum e si sistemul gandit de tine. La fel ca si in cazul autolevelingului, cu o referinta in plus pe puntea spate ai putea determina mult mai usor situatia de frana puternica, masina avand tendinta sa coboare botul si sa ridice fundul la franare.

eu m-am chinuit cu ceva asemanator pt bicicleta, sa se aprinda stopul de pe spate automat la franare. Am fol ADXL335.

Modificat de abuwz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si eu o intrebare: defapt cum se numeste functia asta ? :))

emergency brake light flashing ceva de genu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la bicicleta nu poti pune un switch pe cablul de frana? e mai simplu. sau si acolo vroiai sa se aprinda la franarea violenta? :))

cu rampa e mai dificil dar alea sunt situatii rare. daca face modulul doar pe o axa e de ajuns in 90% din cazuri. e util mai ales pe benzi de viteza (DN sau autostrazi) cand franezi sa nu intre cineva din spate in tine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai este un aspect de luat in calcul ...

modulul este gandit sa actioneze cand simte o schimbare brusca a vitezei nu?

ce se intampla cand franezi pe zapada/gheata...cand la franare nu ai aderenta asa buna incat sa franezi brusc...?

eu cred ca modulul nu va functiona in situatia de mai sus...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acum am si eu o intrebare ... ce om normal la cap franeaza brusc pe gheata ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!