Jump to content

Nu mai baga caldura


eNeRj
 Share

Recommended Posts

Salve!

Acum 2 saptamani, dupa 2 ore de mers cu masina prin Bucuresti, stand la semafor am observat ca nu mai baga caldura. Am pornit de pe loc si temperatura din gurile de ventilatie a inceput sa creasca usor. Ajuns acasa, nivelul antigelului era mult peste limita maxima. Am zis ca e normal, fiind presiune...bla bla. A doua zi, se repeta faza cu frigul, brusc a inceput sa bage caldura, dar s-a aprins martorul pentru lichidul de racire. Acelasi lucru se intampla indiferent daca sunt pe clima si daca sunt pe ventilatie.

Si aici incepe foiletonul: am mers la service, am expus problema, am schimbat busonul vasului de expansiune, la 2-3 zile termostatul. Cam la 2-3 zile am pierdut tot antigelul din vas pentru ca s-a desprins furtunul din dreapta jos al radiatorului. Am tractat masina pana la service si desfacut jumatate de motor sa vada daca pierde antigel si prin alta parte. In final a curatat caloriferul si toata instalatia pentru ca nu a sesizat alte scurgeri. Intre aceste operatii, am observat ca in dreapta jos se aude un pacanit destul de ciudat, iar climatronicul parca nu mai functioneaza cum trebuie, in sensul ca pe "Auto", nu-si schimba viteza de la ventilatie in momentul in care se incalzea in masina

Dupa curatarea caloriferului n-am mai avut probleme, pana duminica seara cand au aparut din nou problemele, dar la o intensitate mai mica.

Va cer sfatul si in acelasi timp ajutorul pentru ca mecanicul imi spune ca ar fi garnitura de chiulasa, adica destul de costisitor

Multumesc!!

PS: nu am ulei in vas si nici nu creste nivelul uleiului la verificarea la rece.

Link to comment
Share on other sites

Salut

Daca ai facut toate operatiunile enumerate de tine, ma tem ca verdictul mecanicului e bun, nu mai ramane decat garnitura de chiulasa, asta daca nu e chiar chiulasa fisurata ! Nu e obligatoriu sa-ti bage ulei in antigel, sau antigel in ulei ca sa cresca nivelul, depinde unde e problema, la tine pare simptom de compresie scapata in circuitul de racire !

In functie de km masinii si de bugetul tau, daca tot dai chiulasa jos, poti sa-i rectifici preventiv supapele si sa-i verifici planeitatea chiulasei ! Atentie mare, cand dai chiulasa jos, motorul sa fie rece, ideal de 24 de ore nepornit si sa-i schimbi si prezoanele, chiar daca unii mecanici sustin ca nu e nevoie !

Bafta !

Edited by Vali@NVT
Link to comment
Share on other sites

Salut

Daca ai facut toate operatiunile enumerate de tine, ma tem ca verdictul mecanicului e bun, nu mai ramane decat garnitura de chiulasa, asta daca nu e chiar chiulasa fisurata ! Nu e obligatoriu sa-ti bage ulei in antigel, sau antigel in ulei ca sa cresca nivelul, depinde unde e problema, la tine pare simptom de compresie scapata in circuitul de racire !

In functie de km masinii si de bugetul tau, daca tot dai chiulasa jos, poti sa-i rectifici preventiv supapele si sa-i verifici planeitatea chiulasei ! Atentie mare, cand dai chiulasa jos, motorul sa fie rece, ideal de 24 de ore nepornit si sa-i schimbi si prezoanele, chiar daca unii mecanici sustin ca nu e nevoie !

Bafta !

Multam pt raspunsul prompt!

Am 126.000 km, schibata distributia pe la 105.000 km (inclusiv pompa de apa), kit ambreiaj si volant noi (mazim 1000 km). Intr-adevar, mi-a zis mecanicul ca e obligatorie refacerea planeitatii si schimbarea tuturor pieselor mici. Pe langa asta mi-a zis ca trebuie sa schimb si distributia pentru ca altfel el nu-mi poate da garantie. Iar distributia e cam jumatate din toate costurile, din ce m-am informat. Avantajul schimbarii garniturii la el este ca planeitatea o face el si stiu cum lucreaza. Gandeste-te ca pana sa-mi dea verdictul final a incercat toate variantele de mai sus. Ar fi putut spune de la inceput, dar a preferat sa piarda o zi intreaga cu curatarea caloriferului. Dezavantajul este ca imi da garantie numai daca schimba si distributia.

Din cunostintele voastre de mecanica, imi puteti spune de ce e obligatorie aceasta operatiune? Sunt totusi costuri suplimentare, dar nici sa ma intorc in 6 luni cu ea pe butuci n-as vrea.

Link to comment
Share on other sites

eu unu nu vad ce legatura au cureaua de distributie si rolele cu chiulasa. de fapt distrtibutia se schimba mai ales pentru a nu se rupe cumva cureaua, pompa de apa si rolele nu sunt asa periculoase. mai mult la reprezantanta nici nu schimba pompa apa la inlocuire kit distributie decat daca vrei tu expres.

Link to comment
Share on other sites

Am si eu o problema de genul asta, mai exact mie imi baga caldura fara probleme, doar ca in zona schimbatorului de viteze baga frig, daca tin mai mult mana pe schimbator se simte curentul rece... S-a mai lovit cineva de problema asta? a desfacut cineva in jurul schimbatorului/bordului, ce poate fi pe acolo desfacut/rupt/deschis catre exterior? pt ca am impresia ca vine de afara curentul, creste cu viteza masinii.

Link to comment
Share on other sites

Saliu boyz!!

Problema rezolvata!!

Schimbat garnitura chiulasa si prezoane, rectificat chiulasa, schimbat pompa de apa, curea distributie (desi am fost schimbata acum 15.000 km), schimb ulei si filtru (aveam antigel in ulei). TOTAL: 2200 lei (fara factura)

Atentie ce pompe de apa va puneti pe masina. La mine era una italieneasca cu elice din plastic, care n-a rezistat prea mult la traficul bucurestean. Sa nu mai zic ca imi facusera la service-ul unde am schimbat distributia si o etansare romaneasca a pompei, adica cu silicon/mastic..etc. Macar e in garantie si o sa-mi recuperez o parte din bani. Se pare totusi ca problemele au aparut si din cauza pompei.

Urez bafta celor cu asemenea probleme si de asemenea un 2011 fara incidente rutiere.

@Moderator: se poate inchide topicul.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

E prostie mari sa stai cu masina in service pentru schimbare distributie si sa nu schimbi si pompa de apa, iar apoi daca pica cea veche sa desfaci iar pe acolo numai pentru pompa de apa, si imi vine greu sa cred ca un service respectabil nu schimba si pompa de apa odata cu distributia, eventual doar daca vrea sa te prezinti iar cu masina peste ceva timp.

:)

Bafta maxima.

Link to comment
Share on other sites

nu numai pompa de apa de alt producator poate sa pice,la mine a cazut pompa de apa originala a masinii la 70.000 de km....sa spart elicea in 3 bucati.....:(

Link to comment
Share on other sites

Va salut si La multi ani.

De cateva luni sunt posesorul unui GTI din 2007.

De cand a venit frigul insa am o mica mare problema.

Motorul ajunge extrem de greu la temperatura! Si in consecinta baga f greu cald. Dureaza si 30 min!

Toate celelalte masini pe care le am dau caldura in cateva minute.

Antigelul este schimbat, la fel am facut si cu termostatul crezand ca este blocat pe deschis.

Are cineva vreo idee?

Multumesc

Link to comment
Share on other sites

toate astea cand masina sta pe loc.?sau este in miscare?

Link to comment
Share on other sites

Atat cand sta pe aloc cat si in mers.

Mentionez ca pana la urma ajunge la 90 grade si ramane acolo.

Link to comment
Share on other sites

Daca toate sunt bune ...sa nu ai ceva obturat .

Link to comment
Share on other sites

nu urca mai usor cand este cald afara?si in timpul verii ai avut problema aceasta?

Link to comment
Share on other sites

Cu cat este mai cald afara cu atat urca mai repede.

Dar oricum este penibil ca la -5 grade sa ingheti inauntru...

Link to comment
Share on other sites

Simptomele par a fi ale unui termostat blocat pe deschis... Apa din motor iasa si trece de termostat pana in radiator, care o raceste foarte repede la temperaturi joase. daca ar fi termostatul inchis, atunci, apa din motor nu s-ar mai raci ca nu ar ajunge in radiator, si ar fi un circuit inchis care se incalzeste pana la 90grade. abia atunci, termostatul ar trebui sa deschida putin cate putin, in asa fel incat apa sa nu treaca de 90 si nici sa nu scada.

@turbocip, daca avea ceva obturat in fata la radiator, trebuia sa se fi incalzit mai repede nu mai greu.

Link to comment
Share on other sites

Termostatul l am schimbat acum o saptamana.

Am pus un termostat ok nu o porcarie asa ca ma indoiesc sa fie asta de vina.

Link to comment
Share on other sites

Cand ai schimbat termostatul ti s-a verificat suportul lui de plastic sa nu fie gaurit? Eu am patit acelasi lucru si cu toate ca am schimbat termostatul, pana nu am schimbat si suportul in care sta nu s-a rezolvat.

Link to comment
Share on other sites

Aceste sunt simpomele de termostat.....pana una alta oricat de penal ar suna sa ai asa ceva pe gti pune un carton in fata radiatorului........:P ai facut scanare cu vag com?si inca ceva pune termostatul vechi in apa fiarta vezi daca se intampla ceva.......:P

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Salut,

Am tot cautat problema pe forum in ultimile zile, insa, din pacate nu am gasit un topic care sa o abordeze, asa ca am decis sa deschid un topic nou cu problema mea.

Sunt de fapt 2 probleme legate de sistemul de climatizare al masinii, care zic eu, nu au legatura una cu alta, dar poate ma insel.

Prima problema este ca aerul din gurile de aerisire nu mai este cald cum trebuie sa fie, ci este mai mult rece, chiar cand temperatura ajunge la 90 gr. Uneori, punand mana la una dintre gurile de aerisire simt cu vine in valuri aer caldut alternand cu aer rece. Dupa mai mult timp de mers, insemnand 20-40 km, se simte cum incepe sa bage aer cald, insa in nici un caz fierbinte cum ar trebui sa fie. Mentionez ca masina are sistem Climatic, nu Climatronic.

Referitor la cea de-a doua problema, va zic ca masina are un sistem pe care nu l-am mai vazut la alte autoturisme si anume ca, la pornire dimineata, la rece, indiferent de temperatura de afara, daca apas butonul ECON, ca si cum as porni A/C-ul, si pornesc si aeroterma, in max 2 min vine aer cald pe gurile de aerisire, asta fara a se incalzi motorul. Din cate am inteles, compresorul are un fel de rol pompa si prin schimbarea presiunii freonului poate da si aer cald, pe sistemul aparatelor de casa.

Problema este ca acum cateva zile, mergand cu A/C-ul pornit, ca sa zic asa, am simtit brusc un miros de aer foarte umed in masina, ca si cum s-ar fi oprit compresorul si brusc mi s-au aburit toate geamurile. Si de atunci nu mai simt nici o schimbare in momentul in care apas butonul ECON.

As vreau un sfat sau niste idei de la voi!

Multumesc anticipat

Link to comment
Share on other sites

Scanare si vezi ce erori ai, dearece la climatic si climatronic o mai iau razna clapetele si senzorii de pe acolo.

Link to comment
Share on other sites

Ai zis ca se aburesc geamurile cand dai drumul la caldura, cumva geamurile raman uleioase de la aburul acela?

Daca da verifica gurile de ventilatie de la picioare sa vezi daca nu cumva iti curge antigel prin ele ceea ce inseamna ca s'a spart radiatorul (caloriferul) de incalzire.

Eu l'am avut spart la masina mea si cand dadeam drumul la caldura mi se abureau toate geamurile si ramaneau uleioase, asta din cauza antigelului, iar pe la gurile de ventilatie de la picioare imi curgea antigel, plus un miros urat atunci cand dadeam drumul la ventilatie.

Link to comment
Share on other sites

Pai daca ii curge antigel trebuie sa vada imediat faptul ca a scazut nivelul lichidului de racire in vasul de expansiune ...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!  

Nu sunt de acord (nu vizitez)